Argh, mä kysyn miksi pitäis laillistaa ja kannattajat vastaa miksei pitäis laillistaa.
Koko homman pointti on:
Meillä on jo x-määrä ongelmia yhteiskunnassa.
Jos vielä lisätään tekijä y, niin vähenevätkö, pysyvätkö nykyisellään vai lisääntyvätkö ongelmat?
Jo ihan normaalilogiikan mukaan, jos tekijä y voi aiheuttaa edes yhden ongelmatekijän lisää (kannabispsykoosin mahdollisuus, omaisuusrikokset jotka liittyvät päihteisiin yleensä), niin silloin, sen lisääminen ongelmakoriin ei varmaankaan ole kovinkaan fiksua.
JOS taas kannabis aiheuttaisi pelkkää happyhappyjoyjoylove kaikin mahdollisin tavoin EIKÄ KENELLEKÄÄN MITÄÄN HAITTAA, niin tervetuloa minunkin maailmaani...
E: Ja kun siis jo nykyisellään on tapoja saada kuuppa sekaisin ja aiheuttaa ongelmia niin itselle kuin muillekin, niin miksi pitäisi lisätä repertuaaria millä tehdä se? Ja selkeästi kun laittomastikin pössyttelijät pössyttelevät... Mielestäni olisi fiksumpaa ajaa sitten kannabista alkoholin tilalle, eli KIELLETÄÄN ALKOHOLI!
Olen kai kaikkiin kohtiin vastannut henkilökohtaisestikin jos jaksaisit edes ketjun lukea ennen vinkumista perusteluiden puutteesta, ja moni muukin henkilö on tuonut samat faktat esiin sivusta toiseen ja paljon erilaisia näkökulmia "elävästä elämästä" että miksi pitäisi. En siis selitä tarkkaan vaan mahdollisimman nopeasti ja kevyesti jos sitten sinullekkin jäisi jotain päähän, etsi tarkennukset ketjuista, kadulta tai jostain muualta mutta pyydän: tee niin ennenkuin ensikerran väität ettei kohta esittämiäni juttuja ole mitenkään missään perusteltu.
1)
Meillä on ongelmia tällähetkellä X, check
Kannabis laillistetaan = ongelmat VÄHENEE ei nouse.
2)
Kannabis ei tuo valtiolle rahaa, mutta vie sitä(niiden ongelmien muodossa)
Jos saataisiin verotulot tästä ja ongelmat vähenee voit laskea itsekkin mitä siitä tulee viivan alle?
3)
Kannabis on jo täällä ja pysyy Teidän pitää keksiä miten elää sen kanssa
4)
Ethän tosissasi ole tuomitsemassa ainetta jos "siitä on edes jollekkin haittaa"?
Mieti, ihmset on lihavia jotkut jopa koukussa syömiseen kielletäänkö ruoka? Entä tv? Urheilu?
5)
Ai nyt on jo tapoja saada pää sekaisin? Itse en tiedä kuin 1 NAUTINTOAINEEN joka on laillinen ja päihdyttävä tässä meillä kotomaassa, kerro sinäkin minulle muut?
(ei nyt lasketa mitään imppaamista koska siitähän ei kukaan kai nauti perjantaisin työpäivän päätteeksi? Ja sitten nämä apteekki+kemisti reissut ovat myös hiukan kyseenalaisia, älä myöskään sano kukkakaupan siemenistä joista saa vatsanpurujakin kuulema :D)