Haha. Itse et käytä kannabista, oletko koskaan edes kokeillut? Puolustat aineitta, jota et ole kokenut, ainuastaan olet lukenut miten se vaikuttaa?
Mulla on sellanen periaate tuntemattomiin aineisiin, että en vedä niitä, ellen ole tutkinut ensin kirjallisuutta ja puolueetonta materiaalia. Vasta sen jälkeen, kun tiedän aineesta enemmän, voin harkita sen käyttöä/kokeilua. Ja kyllä, olen kokeillut kannabista useammankin kerran.
mEnths sanoi:Tuo osoittaa vain, että hän on perehtynyt asiaan ja faktatietoihin, eikä muodosta mielipidettänsä pelkän mutun pohjalta.
@Jukkah, mEnths sanoikin tarvittavan. Pelkän oman kokemuksen varaan perutetut "faktat" eivät ole faktoja. Eli kokemuksen ohella pitäisi olla myös sitä niin sanottua kirjatietoutta.
Pitäisikö sinun mielestä 15-vuotiaalle lapselle puhua että kannabis on hyvä aine? Päihtyminen on hyvä ihmiselle? Haluaisitko, että omat tulevat lapsesi olisivat 15-vuotiaana vetässä pilveä?, Ja siitäsitten homma lähtisi lapasesta. Itse en todellakaan haluisi. 15-vuotiaana teininä alkoholista överi kännit vetäessä kokee helvetinmoisen krapulan, joka näyttää sen toisen puolen päihteiden käytöstä. Joka on hyvä oppia jokaisen ihmisen.
En tietenkään, kuka haluaisi? Kysymyksenä ok, mutta jos kysymyksen kautta haluat sanoa, että ajatteluni on edellisen viestin mukaista, on kommenttisi aika asiaton ja provosoiva.
Karu totuus on että, Kannabis lähtee sen takia Usein lapasesta koska siitä ei seuraa minkäänlaista negatiivistä jälkitilaa. Tällöin Voi Pössitellä jokainen päivä kun, ei huomenna ole yhtään paha olo.
Ja tällöin homma lähtee lapasesta, Ollaan jatkuvasti pilvessä koska siitä tulee rento ja hyvä olo. Niin kauan kuin kerran kokee jotain epämiellyttävää tai huomaa itse että polttelu on todella säännöllistä ja poltellaan 4 kertaa viikossa.
Mikä ihmeen karu totuus? Mutu ei ole mikään totuus. Totta on, että kannabis, kuten mikä muukin päihde voi lähteä lapasesta. Enemmän kuitenkin itse henkilö vaikuttaa siihen, millaiseksi käyttö muodostuu kuin itse aine. Ei kannabis ole mikään suora portti helvettiin. Eihän alkoholikaan tee jokaisesta alkoholistia. Sitä paitis eräiden tutkimusten mukaan alkoholilla on suurempi psyykkinen riippuvuustekijä kuin kannabiksella. Kato täältä lähde: http://www.uta.fi/laitokset/sospol/tutkimus/huumeet.pdf
Tähän loppuun hauan kysyä, Kuinka vanha sä weirdinin oot?
En halua paljastaa ikääni, koska sit se profilois mut. >50, liian vanha pystyäkseen keskustelemaan uusista aatteista. <50, liian nuori antaakseen oman näkemyksensä. <20, liian nuori ymmärtääkseen yhtään mitään. Siis näin kärjistäen. Jokainen muodostakoon tekstieni sisälllön avulla tietynlaisen prototyypin musta. Kuvastaa paremmin henkistä kypsyyttä kuin varsinainen ikä. Sulta taasen haluan kysyä, että mikä sut sai quottaamassas tekstissä pohtimaan mun ikääni?
Edit. pitää vielä mainita tuosta hullusta hampun käyttämisestä johuvasta sekoamisesta ja kovasta riippuvuudesta seuraava: lääkekäyttö saattaa olla päivittäistä ja sitä voidaan ottaa parikin grammaa päivässä. Pari grammaa on aika suuri annos kannabista, eikä lääkekäyttäjät ole seonneet, tyhmentyneet tai joutuneet rappiolliseen kierteeseen tai alkaneet väkivaltaisiksi. Toisaalta heillä ei ole tarvetta isontaa annoksia jatkossa