Etureiteen jerkkua

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mikä olis liike jolla sais reiden etuosaan parhaiten osumaa? Mieluuten haen vapailla painoilla tehtävää liikettä. Oon oikea jalkainen ja oikee jalka tuntuis olevan vahvempi ja just esim. kyykyn lopputoistoissa tulee jeesattua oikealla vähä liikaakin. Olisko hyvä yrittää vetää yhden jalan liikkeitä? Joskus junnuna tuli kelattua paljon fillarilla ja mulla oli sillon enempi papua etureisissä kun nyt. Tässä välissä kärsittty sairaus pilas keuhkoja sen verran ettei ainakaan vielä olis oikein suositeltavaa lähteä kelaamaan tiukkoja ylämäkitreenejä joten polkupyörähommat on poissa ainakin toistaiseksi. Kyykkyä oon tehnyt painot rinnalla,mut eniten se on tuntunut takareisiin. Toki se voi johtua takareisien heikosta kunnosta. Pistäkää hjelppinkivä. Kiitos jo etukäteen.

Mikä olis liike jolla sais reiden etuosaan parhaiten osumaa? Mieluuten haen vapailla painoilla tehtävää liikettä. Oon oikea jalkainen ja oikee jalka tuntuis olevan vahvempi ja just esim. kyykyn lopputoistoissa tulee jeesattua oikealla vähä liikaakin. Olisko hyvä yrittää vetää yhden jalan liikkeitä? Joskus junnuna tuli kelattua paljon fillarilla ja mulla oli sillon enempi papua etureisissä kun nyt. Tässä välissä kärsittty sairaus pilas keuhkoja sen verran ettei ainakaan vielä olis oikein suositeltavaa lähteä kelaamaan tiukkoja ylämäkitreenejä joten polkupyörähommat on poissa ainakin toistaiseksi. Kyykkyä oon tehnyt painot rinnalla,mut eniten se on tuntunut takareisiin. Toki se voi johtua takareisien heikosta kunnosta. Pistäkää hjelppinkivä. Kiitos jo etukäteen.

Kokeiles vaikka pistol squattia, eli yhden jalan kyykkyä:

http://www.youtube.com/watch?v=jEBol54EjVE

yhden jalan prässi. ei oo tosin vapailla tehtävä mutta erittäin hyvä kuitenkin.

Yhden jalan kyykyt ja askelkyykyt ensimmäisenä näistä yhdenjalan liikkeistä tulee mieleen.. Jos et etukyykyilläkään saa osumaa etureiteen niin kokeile hack-kyykkyä, ei tosin ole vapaapainoliike, mutta pitäis ainaki mennä sille etureidelle.

Toisaalta, jos tarkoitus on rankaista nimen omaan etureisiä, eikö tähän tarkoitukseen sopisi parhaiten joku eristävä liike, kuten reiden ojennus koneessa? Omalla salilla on masiina jossa voi tehdä molempia jalkoja erikseen ja sillä saa kyllä viimesen päälle hyvän tuntuman kun vahvempi jalka ei pääse avustamaan liikkeessä. Yhdellä jalalla tekeminen onnistunee myös perinteisemmissä kahden jalan ojennuslaitteissa.

Yhden jalan liikkeet menevät enemmän pakaroille. Polvet eteen, jalat kapealle, selkä pystyyn, liikerata vajaaksi. Tuollaisia kyykkyjä (etukyykky, takakyykky, smith-kyykky, hack-kyykky yms.) ja vaikka reidenojennuksella etukäteisväsytystä. Luulisi tepsivän!

Jos et ole nyt kovin kauaa treenannut, niin jatka vaan tasapuolista perustreeniä, yleensä tuollaiset puolierot korjaantuu ihan itsellään... siinä määrin kuin ovat korjaantuaakseen. Ei ne ihmiskropan eri puolet ikinä täsmälleen yhtä vahvat ole. Joskin joka tapauksessa kannattaa ohjelmassa olla joku yhden jalan liike mukana... yhden jalan prässi ja yhden jalan kyykky on useimpien kohdalla ne parhaat vaihtoehdot.

Eikä sitä noilla tiedoilla pysty sanomaan, että mikä jalkaosaston lihas sulla väsyy ensimmäisenä... voi olla "heikkous" vaikka vasemman puolen pakarassa, jota sitten joudut oikean jalan etureidellä paikkaamaan?? Siitä syystä ei ainakaan mitään eristäviä liikkeitä kannata alkaa liikaa painottamaan.

Sissy-kyykky on ykkönen etureisien viimeistelyyn. Jotenkin reidenojennus on tässä maksimaalinen, kun lonkankoukistaja ojentuu myös. Aivan eri sarjassa reidenojennuskoneen kanssa. Mä vaan tarttisin treenikaverin tähän hommaan, piteleen jaloista kiinni. Jos on vinkkejä, miten tämä viritellään onnistumaan, kun salilla ei ole ko. telinettä, niin kerro ihmeessä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omilla alottelu päivinä tein kyykkyä varpailla. Eli kantapäät kunnolla ylös maasta. Omalla painolla tuli kyykättyä ja ihan hyvin tuntu etureidessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom