Etureisi treenit helvetistä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Kipi I

Banned
Ikä
44
Onko muilla sama vitt*mainen ongelma että etureisi treenit saa vetää oksennus kurkussa. Ja treenin jälkeen palautusjuomakin pitää juodaa makuultaan ettei pyörry:urjo:

Ps. Ja jos treenaa takareidet samalla kertaa niin koko huimaus episodi triplaantuu :urjo: :urjo: :urjo:

Muistatkos sinä hengitellä kunnolla suorituksen aikana???

Ei minulla ainakaan ole ikinä moista tuntemusta tullut punttia tehdessä. Nopeuskestävyyttä tehdessä sitäkin enemmän! Ihan vakio aina, kun nopeuskestävyystreeni edessä, niin muovipussi mukaan hallille. Kesällä suoraan esim. 3*150m vetojen (yksi sarja siis) jälkeen pusikkoon, ja kaikki pihalle...:urjo:

edit: Silmiään ei kannata laittaa kiinni, vaikka kuinka huono olo olisi, ja makuultaan pitäisi olla. Se vain pahentaa tilannetta. Aina tälläisessä tilanteessa on sanottu, että pidä silmät auki!

Originally posted by MissFlightattendant
Ei minulla ainakaan ole ikinä moista tuntemusta tullut punttia tehdessä.

Jotkut treenaa punttia kovempaa kuin toiset.
Esim. juoksijalla ei liene mitään järkeä tehdä samanlaisia loppuun asti-jalkatreenejä helvetistä, jos tahtoo vielä juostakin siihen päälle.
Hyvänä esimerkkinä siitä miten kovaa jalkoja voi treenata voidaan pitää eri ihmisten kokemuksia Pormestarin Akin kanssa jalkoja treenatessa.

edit: Itsellä kovat kyykyt eivät aiheuta pahoinvointia, mutta veto laittaa kyllä miehen hiljaiseksi.

Originally posted by gotto
Jotkut treenaa punttia kovempaa kuin toiset.
Esim. juoksijalla ei liene mitään järkeä tehdä samanlaisia loppuun asti-jalkatreenejä helvetistä, jos tahtoo vielä juostakin siihen päälle.

Tai yhtä kovaa, kuin toiset. Ei siihen puntin päälle juosta, jos kyseessä ei ole pikavoima.

:kuola:
:wall:

En nyt ihan tarkoittanut sitä, että puntin jälkeen lähdetään juoksemaan.

Kovan jalkatreenin jälkeen ei ehkä seuraavan päivän aikana mitään kokonaisvaltaisia juoksutreenejä voi tehdä, jos treenaa KOVAA.
Voimailijalla puntti on itseisarvo, juoksijalle taas väline parantaa lajikohtaisia tuloksia.

Originally posted by gotto
:kuola:
:wall:

En nyt ihan tarkoittanut sitä, että puntin jälkeen lähdetään juoksemaan.

Kovan jalkatreenin jälkeen ei ehkä seuraavan päivän aikana mitään kokonaisvaltaisia juoksutreenejä voi tehdä, jos treenaa KOVAA.
Voimailijalla puntti on itseisarvo, juoksijalle taas väline parantaa lajikohtaisia tuloksia.

Se on taas sitten ihan treeniohjelman suunnittelemisesta kiinni, mitä seuraavana päivänä tehdään. Ei silloin mitään kovaa vetotreeniä kannata tehdä, aivan kuten jo totesitkin.

"Voimailijalla puntti on itseisarvo, juoksijalle taas väline parantaa lajikohtaisia tuloksia. "
Voimailijan kohdalla varmasti täysin totta. Juoksija kehittää "työvälinettään" eli kroppaansa, jotta hyvä tekniikka ja fyysisen voiman käyttö olisi suorituksen aikana toivottavalla ja tavoitteiden mukaisella tavalla toteutettavissa, frekfrenssiin ja nopeuteen yhdistettynä.

edit: Anteeksi, meni hiukan :offtopic: linjalle.

Originally posted by MissFlightattendant

Ihan vakio aina, kun nopeuskestävyystreeni edessä, niin muovipussi mukaan hallille. Kesällä suoraan esim. 3*150m vetojen (yksi sarja siis) jälkeen pusikkoon, ja kaikki pihalle...:urjo:

MITÄ... onko täällä pikajuoksijoita... :kuola: Jos niin mikä matka ym.:kippis1:

Originally posted by Kipi I
Onko muilla sama vitt*mainen ongelma että etureisi treenit saa vetää oksennus kurkussa. Ja treenin jälkeen palautusjuomakin pitää juodaa makuultaan ettei pyörry:urjo:

Ps. Ja jos treenaa takareidet samalla kertaa niin koko huimaus episodi triplaantuu :urjo: :urjo: :urjo:

Mitenkä on salin ilmanvaihdon laita?? Joskus menneinä vuosina kun asuin Porissa, tuli siellä käytyä urheilutalolla ja seillä kyllä loppui happi ja se ilmeni juuri tollaisena heikotuksen tunteena...piti mennä käytävällä "hengittelemään" Nykyisellä salilla on todella hyvä ilmastointi ja hyvin harvoin on ainakaan oksettanut vaikka onkin vetänyt KOVAA...

Mä en ymmärrä miks mulla ei oo IKINÄ ollu huono oloa jalka-tai missään muussa treenissä. Joku jo mainitsikin, että treenit ei oo ollu tarpeeks kovia. Voin sanoa että kyllä on ollu. Nimim. Kerran otin kolme kertaa kolme super sarjaa jaloille. Ekana liikkeenä reisiojennus 1x15, heti perään selänojennuksia 1x15 ja lopuksi kyykkyä 1x5 8:n sekunnin negatiivisella vaiheellla!

Joskus sentään silmissä onnkeks vähän sumenee:kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Pertti 123
MITÄ... onko täällä pikajuoksijoita... :kuola: Jos niin mikä matka ym.:kippis1:

Jätetäämpä näiden henk. kohtaisten asioiden tarinointi johonkin aivan muuhun yhteyteen. :)

Originally posted by Pertti 123
Hmmm... ei kai se nyt kovin paljastavaa ole jos tuollaista kertoo?!?

No ihan kuule suht paljastavia juttuja täällä on jo ollut, joten ei näistä tässä sen enempää. :)

edit. Jos se sinulle myös sopii?..

Mutta asiaan:

eilinen etureisitreeni oli kyllä kova, mutta ei sentään helvetistä.

kyykky 2x6
prässi 4x8-10
ojennus 2x15

Paha olo tulee yleensä mulla ainoastaan monta lihasryhmää kerralla aktivoivista liikkeistä, kuten kyykky ja mave, mutta kun kyykkyä on vain 2 sarjaa, ei sinne tangon alle kuole.

edit: minkälaisen treenin Kipi teit, kun paha olo tuli?

Heikottaan rupee harvemmin, mutta tuon reidenojennus laitteen jälkeen, kun hyppää siitä pois, niin ei meinaa pysyä pystyssä enää. Jalat ei vaan kanna. Se on mahtava tunne :haart:

Originally posted by hash pipe
Heikottaan rupee harvemmin, mutta tuon reidenojennus laitteen jälkeen, kun hyppää siitä pois, niin ei meinaa pysyä pystyssä enää. Jalat ei vaan kanna. Se on mahtava tunne :haart:

Tämän olen myös havainnut. Varsinkin kun ne painotkin pystyy säätämään koneesta nousematta ja joskus ei tuu noustua sarjojen välillä ja se tunne on kyllä melkoinen...

Originally posted by Kipi I
Onko muilla sama vitt*mainen ongelma että etureisi treenit saa vetää oksennus kurkussa.
No ei sentään ole koskaan treenissä oksennus pakottanut kurkkua. Etukyykkyä tehdessäni kyllä huono olo välillä ottaa vallan, mutta kyykyssä yksinkertaisesti loppuu voimat.
Tai ehkä tuo huono olo tuleekin vasta sitten, kun voimat loppuu ja kroppa tärisee, mutta jatkaa edelleen 3-5 toistoa? Siihen en ole vielä uskaltanutkaan ryhtyä.

pidä pitkä tauko ruokailusta ennen salille menoa. kyykyssä kö vyö kiristää niin laatta lentää. jos on pakko syödä tyyliin tuntia ennen salia niin kourallinen combizymiä naamaan. (tässä vaiheessa on hyvä huomioida että suolikaasun muodostus moninkertaistuu treenatessa.)

Mulla ei varmaankaan ole mitään käsitystä KOVASTA treenistä, mutta huhhuh, että meinas eilen pyörtyä salille. Heikotti ja oksettikin. Sinänsä kummaa koska olen aiemmin tehnyt ihan vastaavia treenejä, eikä ole noin paha olo ikinä tullu. Eli eka kyykkyä 12-10-8-6, viimenen toisto meinas jäädä vajaaks (nyt rupes jo tuntumaan pahalta). Sitten jalanojennusta muutama sarja ja sen jälkeen selänojennusta (tässä vaiheessa rupes huimaamaan niin pirusti). Lopputreenistä oli pidettävä pitkiä taukoja sarjojen välissä, että pysty tekemään. Tein vielä 3 sarjaa reisien koukistusta ja pohkeita prässissä 4 sarjaa.

Mä olen varmaan jotenki erikoinen yksilö, kun mä saan etureiteni ihan paskaksi seuraavalla reenillä:

Hack-kyykky 1*6*200kg, 1*8*180 kg
Reidenojennus 2*10-12

Nytkin oli jalat 5 päivää kipeenä ton jälkeen.Paperilla toi näyttää ihan löysältä, mutta mä en todellakaan tarvi mitään hullunjuttuja että saan itteni hämärän rajamaille.Etureidet on sitäpaitsi (omasta mielestä) mun parhaita lihasryhmiä, paksuutta on 68 cm.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom