etuolkapäistä!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mortonki,

Treenaatteko erikseen etuolkapäitä esim. pystypunnerruksia smithissä tai vapaalla tangolla? Vai saako olkapäät "osumia" muista liikkeistä riittävästi? Vaikuttaako etuolkapäiden treenaaminen penkkitulokseen? Mikä on teidän mielipide asiasta?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei tule erikseen treenattua, rintatreenissä tulee jo niin paljon epäsuoraa treeniä. Olkapäille teen pysty- ja takaolkapääsoutua, vipareita sivulle ja taakse. Kyllä etuolkapäiden treenaaminen penkkiinkin vaikuttaa, mutta en usko, että niitä suoraan tarvitsee treenata.

Kyllä monet suosivat vapaita painoja ainakin, kun kyse on voimapuolesta (tai no ainakin tänne olet postannut). Toinen syy miksi en käytä moisia härpäkkeitä on, että paikallisella salilla ei ole tuommosia hienouksia ja treenit saan varsin hyvin tuolla tehtyä niin miksi turhaan maksamaan salista, jossa käy kaiken maailman kiinteyttäjät.

Niin ja liikkeinä pystypunnerrus ja niskan takaa punnerrus (harmi sinänsä, että tuntuu vääntävän olkapäät outoon asentoon itselläni ja jos tulee tehtyä ko. liikettä niin ei ainakaan kovin isoilla painoilla. Ja pysäytän toiston aina tuossa korvien kohdalla.)

Mutta niin kuin silmukka sanoikin niin penkissä ja muissakin rintaliikkeissä etuolkapäät rasittuu niin vipunostot riittää mielestäni hyvin tuommoisena palauttavana / liikkeenä jolla voi pumpata loputkin rippeet sieltä olkapäistä.

Alkuun lämmittelyksi ja välipäivinä sitten kiertäjäkalvosimia huoltavana liikkeenä. :)

Edit: Meinas unohtuu pystysoutu kokonaan siinähän olkapäät saa myös rasitusta, mutta ei kuulu itsellä vakituisiin liikkeisiin.

Itse tulee otettua pystypunnerruksia käsipainoilla ja tangolla ja lisäks vipareita every week! Ja tietty vielä pystysoutuakin!

Itse en etuolkapäitä erikseen treena koska ne ottaa niin paljon osumaa epäsuorasta rasituksestakin mulla. Toiseks kun olkapäät on meikäläisellä yksi parhaiten kehittyvimmistä lihasryhmistä niin etuolkapäät tuppaa muutenkin menemään muiden lihaksien edellä.

Mulla on auttanut penkkiin ainakin..Teen vapaalla tangolla istuen eteen n.leuan korkeudelle sekä vauhtipunnerrusta..
Niskan takaa punnerrusta en suosittele, koska itelä on takana tuosta liikkestä vain 2 tulehdusta jotka kesti aika kauan..

Pystypunnerrus levytangolla on musta ihan helvetin siistiä. Etuolkapäät on kyllä kivasti edellä niin saatan vähän rajottaa jatkossa.

Joo.. Annoinkin vaan varoittavan ESIMERKIN MIKSI MINÄ EN SITÄ SUOSITTELE!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ok, ymmärsin pointtisi, mutta kyllä ne olkapäät voi mennä normaalissa penkkipunnerruksessakin rikki tai tulla tulehdus, kyykyssä polvi hajota, ynnä muuta. Kannattaa kuitenkin kaikkia liikkeitä kokeilla, ja jos jonkun liikkeen seurauksena sattuu ikävästi, ei tarvitse toiste tehdä.

Omalla salilla iältään 50v.> tekevät ko. liikettä, eli kyllä jollain se sujuu vanhemmalla iälläkin.

teen kans joskus harvoin niskantakaapunnerrusta kevyillä painoilla, silleen että menee kymppi kevyesti ja vain pari sarjaa. olkapäitä ja yläkroppaa tulee muutenkin niin paljon treenattua, ettei erikseen tarvitse etuolkapäille mitään eristävämpää liikettä, kun on erilevyiset penkkipunnerrukset ja taljahommelit tiiviisti ohjelmassa.

Minä en näe niskantakaapunnerruksessa mitään etua verrattuna vaikkapa käsipainopunnerukseen. Kp-punnerrus ei samallatavalla väännä olkapäitä epämukavaan asentoon, vaikka mahdollista silti kuitenkin punnerruksen suoraan ylöspäin 90 asteen kulmassa aivan kuten niskantakaapunnerruskin.

Itse vuorottelen etuolkapäille kp-punnerrusta ja tankopunnerrusta edestä pari sarjaa viikossa. Joskus kun tein enemmän sarjoja niille, niin etuolkapäät ylirasittuivat ja rintatreenit alkoivat kärsimään liikaa sen seurauksena.

Siis menee epänormaaliin asentoon tuossa kädet..(samoilla linjoilla kaapelin kanssa) se aiheuttaa/aiheutti tulehduksen..

Joo ja tottakai voit rikkoa kätesi vaikka kantaessa maitokassia jos sikseen tulee..tottakai jos niitä loukkaantumisia pelkää, niin sitten on ehkä parempi jäädä kotio.
But anyways.. :kippis1::kippis1:

Zone-sarja -42%
Jos on ohjelmassa paljon penkkiä niin ei tule tehtyä pystäriä missään muodossa. Jos on vähemmän penkkiä niin sitten pystäriäkin tulee otettua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom