Etunojapunnerrus lisäpainoilla penkin korvaajana

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olis kiva saada tähän jonkun asiantuntijan mielipide, jonkun joka on perehtynyt adrenaliinin vaikutuksesta hormoonina sekä keskushermoston välittäjäaineena ihmiskehoon. Ja siitä onko mahdollista, että 1RM psyykkaus saisi aikaansa jonkin sortin adrenaliini virtauksen, jonka avulla saat itsestäsi 105% irti? Ei en halua jatkaa kinastelua, haluan vain saada asian loppuun käsitellyksi ja oppia.

Ei tätä nyt vielä voi lopettaa..! Kukaan ei oo vielä alottanu verbaalista uhkailua edes.

Ja kyllä siis saliharjoittelu voi aikaansaada "adredaline rushin", mutta se ei sinänsä tosiaan ole liikekohtaisa, vaan juuri tuota kovaa/loppuun asti treenaamista/sarjan viemistä. Eikä näin ollen voida sanoa että vain joku tietty liike aiheuttaisi sen.
Jotkut sokerille herkät voi saada saman reaktion pelkästään paljon sokeria nauttimalla.

Lopputulema, penkki kasvattaa salipenistä. Vähän sama efekti saadaan kun amis ostaa bemarin, vaikka fordi olisi kaiken järjen mukaan viisain ratkaisu, ei amis vain pääse bemarikiihkostaan eroon. Järkisyyt ei tähän auta koska vertaisryhmän paine bemmin hankkimiseen on liian suuri.

kssh!

Semmonen fun fact muuten, että vaikka täällä koitin itkeä penkin puolesta, niin lopetin about pari viikkoa sitten penkkaamisen. Teen sen tilalla etunojapunnerruksia ja pystäriä :D Oon kyl edelleen sitä mieltä, että penkki on parempi työkalu maksimivoiman hankintaan, mutta näillä mennään. Olkapäät varmaan ainaki kiittää.

Ennenvanhaan pystypunnerrus oli se absoluuttisen yläkropan voiman mittari, ja sitä sen pitäisi olla nykyäänkin.

Ei ole mielipidekysymys.

Meinasin alkaa jo kinaamaan, mutta olin tänään salilla ja huomasin, että olitkin oikeassa. Mä käänsin kyykyssä oikeaa pikkuvarvasta 2,1 astetta oikealle ja siirsin stanssia vähä leveemmäks. Tangon paikka oli myös tavallista ylempänä. Sain pian huomata, ettei mun aikasemmista kyykkytuloksista ollukaa enää hyötyä vaan palasin alottelijapainoihin. Vitutti aika paljon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mut hei Jarrutusraita nyt mulle tuli ongelma. Kun voimahan on liike- ja lajikohtasta, niin pitääkö mun nyt tehdä penkkiä kaikilla eri oteleveyksillä? Ja siis nyt en puhuu mistään "levee, keski, kapee" -jaosta, vaan ajattelin jos ottas ohjelmaan penkin kaikki maholliset oteleveydet puolen millin välein. Niissähän on kaikissa eri liikerata ja haluan olla vahva jokaisella otteella. Itse asiassa, mihin ajattelit vetää rajan kahden erilaisen "lajin" tai "liikkeen" välille? Haluan asiantuntevan vastauksen, mutta en mielipidettä, koska nämä ei oo mielipidekysymyksiä. Kiitos avusta !!!

Omaa mielipidettä...
Penkki on penkki ja sitä ei voi täysin korvata etunojapunnerruksilla( Ykkösmaksimit, hermotus jne.). Penkki kehittää penkkiä ja etunojapunnerrukset etunojapunnerruksia.
Molemmat toisaalta kasvattavat lihasmassaa oikeintehtynä! -> joten voimapotentiaalia on lajin vaihtuessa kuitenski.
Sitte sellanen mutu juttu. Luultavasti hyvät etunojapunnertajat ovat myös kohtalaisen kovia penkkaajia. Ja voisin kuvitella asian olevan myös päinvastoin.
Tietenkin ylen suuri kehon massa haittaa etunojapunnerruksissa toisin kun taas penkissä, ylimääräisestä ei ole niikään haittaa, lähinnä hyötyä.

Kaposa levytanko tuottaa kovemman paineen (F/A) ku se jää rinnalle ja makuuasennosta (siis etunojapunnerruksesta) on helpompi paeta.

Eihän tangon rinnallejääminen ole normaalia treenissä. Eikä sen muutenkaan ole tarkoitus painaa rintaa, vaan vain käsiä. Millä perusteella paine on merkittävämpi kuin voima adrealiinin eritykselle? Millä perusteella etunojasta on helpompi paeta? Tangonhan voi vaikka kipata tai jättää turvarautoihin. Edelleen normaali ihminen säikähtää enempi, jos hyökkäys tulee takaa. Edestä näkee mikä painaa ja miten, mutta takaa voi luottaa vain tuntoon ja tasapainoon.

Itelle ainaki etunojapunnerrukset on "vaikeampi" liike ku penkkipunnerrus. Johtunee siitä, et ppunneruksia on aina treenattu tavoitteellisesti, kun sit taas etunojissa on keskitytty lämmittelyyn ja inttiaikana vittuiluun. :D Omalla huonolla tekniikalla etunojat menee herkästi etuolkapäille.

Onks kukaan muuten kokeillu tehä penkki- ja etunojapunnerruksia superina? Muistaakseni jossain vaparitreenipätkässä tehtiin näin.

Mut hei Jarrutusraita nyt mulle tuli ongelma. Kun voimahan on liike- ja lajikohtasta, niin pitääkö mun nyt tehdä penkkiä kaikilla eri oteleveyksillä? Ja siis nyt en puhuu mistään "levee, keski, kapee" -jaosta, vaan ajattelin jos ottas ohjelmaan penkin kaikki maholliset oteleveydet puolen millin välein. Niissähän on kaikissa eri liikerata ja haluan olla vahva jokaisella otteella. Itse asiassa, mihin ajattelit vetää rajan kahden erilaisen "lajin" tai "liikkeen" välille? Haluan asiantuntevan vastauksen, mutta en mielipidettä, koska nämä ei oo mielipidekysymyksiä. Kiitos avusta !!!

Joo!!! Kanattaa ottaa kaikki, merkkaa aina reenin päätteeks vaikka rautaviilalla tankoon, että kaikki sarjat tulee "samaa liikettä", voiman kasvu on kovempaa, koska hermosto oppii paremmin, kun ei hötkyillä eri liikkeiden parissa! Toisaalta nivelkulmien siirtovaikutus on kuitenkin riippuen ~5 astetta ja jopa enemmänkin, eli ei haittaa vaikka pari "penkkileveyslajia" unohtuu! Muista myös jos haluat panostaa etunojiin, mutta penkki on lähempänä sydäntä niin no hätä - reenaa vaan kuule sitä penaa monipuolisesti ja eri kulmista heikkouksia parantaen alavinopenat yms mukana. Teet kuule vaa penassa myofibrillistä hypertrofia reeniä niin johan tulee siirtovaikutusta lajista toiseen! Ei kestä kiittää asiantuntijalausunnosta!

Joo!!! Kanattaa ottaa kaikki, merkkaa aina reenin päätteeks vaikka rautaviilalla tankoon, että kaikki sarjat tulee "samaa liikettä", voiman kasvu on kovempaa, koska hermosto oppii paremmin, kun ei hötkyillä eri liikkeiden parissa! Toisaalta nivelkulmien siirtovaikutus on kuitenkin riippuen ~5 astetta ja jopa enemmänkin, eli ei haittaa vaikka pari "penkkileveyslajia" unohtuu! Muista myös jos haluat panostaa etunojiin, mutta penkki on lähempänä sydäntä niin no hätä - reenaa vaan kuule sitä penaa monipuolisesti ja eri kulmista heikkouksia parantaen alavinopenat yms mukana. Teet kuule vaa penassa myofibrillistä hypertrofia reeniä niin johan tulee siirtovaikutusta lajista toiseen! Ei kestä kiittää asiantuntijalausunnosta!

Muuten hyvä, mutta ihan vaikuttaa kyllä mielipiteeltä tämä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom