Etunojapunnerrukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DOMS man
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
47
Milloin viimeksi kokeilitte, paljonko menee etunojia. Itse jaksan noin 30. Onko hyvän tuloksen saamiseksi nimenomaan punnerrettava vai auttaako muiden rintaliikkeiden tekeminen ratkaisevasti.

Treenaako monikin säännöllisesti etunojia. Jos tekee kerran viikossa rintatreenit vaikka perjantaina, niin eivätkö hyvät päivät harjoitella etunojia ole ma, ti, ke, to. Itse rintatreeneissä niitä ei varmaan kannata tehdä koska ne väsyttävät, mutteivät kuitenkaan harjoita kuin kestävyyttä, jos niitä useita kymmeniä jaksaa. Myös parina palautumispäivänä rintatreenin jälkeen ei varmaan kannata punnertaa.

Omasta mielestä punnerruksista on ainoastaan hyötyä jos a) et voi tehdä muuta rintatreeniä tai b) et treenaa tavoitteena kehonmuokkaus. Eli näppäriä kamppailulajitreenissä tms. mutta muuten voi unohtaa body-tyylisessä treenauksessa :thumbs:

Originally posted by jjylonen
Myös parina palautumispäivänä rintatreenin jälkeen ei varmaan kannata punnertaa.

Sopisivat ihan hyvin kevyeksi palauttavaksi jumppailuksi rintatreenien jälkeisenä päivänä, jos ei loppuun asti tee, eli tsiljoonia toistoja, vaan rauhassa pumppailee kevyitä sarjoja pari.

Yleiskuntojumppana etunojapunnerrukset menee (muutamien muiden liikkeiden ohella), mutta ei niillä paljoo kokoa eikä maksimivoimaa esim. ojentajiin tai rintaan saada.

Mä punnersin monet kerrat 10-vuotiaana 70 puhdasta etunojapunnerrusta yhteen menoon. Joskus 7-luokalla kuviksentunnilla punnersin yhdellä kädellä 30, kun muutama kaveri lupasi 10 mk per lärvi. :)

Mä taas saan niillä uskomattoman pumpin aikaiseksi. Vaihtelun vuoksi voi käyttää lisäpainoa repussa, nostamalla jalat ylös tai kaventaa otetta. Ainakin musta tuntuu, että kasvua tapahtuu, tosin rinta on aina kehittynyt mulla helpoiten.

Viime kesänä on viimeksi kokeiltu ja silloin meni 51 kertaa minuutin aikana. Ei niitä juurikaan tule tehtyä muuten kuin muutama kevyt pumppailu lämmittelyksi ennen rintatreeniä.

Originally posted by Ripe
Omasta mielestä punnerruksista on ainoastaan hyötyä jos a) et voi tehdä muuta rintatreeniä tai b) et treenaa tavoitteena kehonmuokkaus. Eli näppäriä kamppailulajitreenissä tms. mutta muuten voi unohtaa body-tyylisessä treenauksessa :thumbs:
Omasta mielestäni asia ei ole näin. Yksi tuttuni ei ole kuntosalille koskaan astunutkaan, mutta silti rintalihakset ovat "kohtuullisessa" kuosissa ja äijä nostaa penkistä 85kg tälllä hetkellä. Hän sanoo tehneensä 200 punnerrusta päivässä kotonaan, jonka lisäksi leukoja ja vatsoja. Eli kyllä niillä punnerruksilla myös bodausmielessä jotain vaikutusta on ollut?

Originally posted by Zamp
Eli kyllä niillä punnerruksilla myös bodausmielessä jotain vaikutusta on ollut?

Ok, ei muuta kun vinkkejä pistämään kaikille isoille bodareille ;)

Mä teen niitä silloin tällöin nopeuspenkkipäivänä, joskus nopeusliikkeenä penkinsijasta lyhyitä 2-5 toiston sarjoja vetokumi lisävastuksena ja joskus nopeuspenkin jälkeen vähän pumppaillen pari helppoa 30 toiston sarjaa.

Palautusmielessä en oo koittanu, mutta varmaan toimisi.

Olkapään/rinnan kuntoutuksessa olen käyttänyt etunojia apuna. Mielummin punnertelen kotona lattialla kuin lähden salille pumppaamaan 40-50 kilon kanssa.

Intissä meni etunojia sellaset seitsemisenkymmentä minuutissa.

en tarkota sellaiselle, joka on bodannut jo kauankin, silloin ne kyllä ovat aivan turhia omastakin mielestäni, mutta jos olet vasta aloittelija, niin kyllä ne jotain auttavat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos etunojapunnerrukset jalat kohotettuina (esim. korkeanjakkaran alimmalle askelmalle) tuntuvat raskailta (ts. toistoja ei jaksa kolmea sarjaa kuin korkeintaan 10) niin mitä sitä turhaan penkistä menee mitään nostelemaan ennenkuin voimat kehittyy.

Onko kukaan kokeillut olla punnerrus asennossa, siis sillai ylä asennossa kädet suorina? Se neljä min. pitäis kestää, kaverilla oli intissä testi. Aika helppo, mut onko ranteet ja kylet jumissa ton jälkeen... kannattaa kokeilla...:D

4kk:tta penkki treeniä takana.
Ennen punnerisin 20 vaivalla nyt meni 50 rivakkaan tahtiin. ( ei hiipunut edes )

Laittaa jalat tuolille ja korokkeet käden alle niin että rinta laskee "maan alle", niin että rinta siis menee 10-20cm kämmenpohjia alemmas, jolloin punnerruksen liikeratakin on pidempi ja liike on 5x raskaampi kuin normaali punnerrus. Yllättävän raskasta se on...

15- 16 vuotiaana vedin paljon niitä. Sellaisia sessioita oli että vedin jopa 5 ja 8x 80.

Nopeuttakin on treenattu ja erilaisia muunnelmia, esim syviä punnerruksia... Ranteet ei todellakaan tykänneet nopeuspunnerruksista, tein liian kovalla alustalla.

Kun vetää punnerruksia, niin voi vetää monella eri tavalla... tulosta ja lihaksia treenaamalla.

Viimeiksi otin noin 60 punnerrusta 30:ssä sekunnissa... ja olen siihen ihan tyytyväinen, ote ei hirveen leveä.

"Milloin viimeksi kokeilitte, paljonko menee etunojia. Itse jaksan noin 30."

Talvella yksi armeijaa käynyt kaveri haastoi, kun luuli olevansa kovempi. Minä en suostunut tekemään armeijan neitityylillä (onkohan se kyynärnivelet 90 asteen kulmaan) vaan pohjaan asti. Sain minuutissa olikohan se 59, kaveri hyytyi aiemmin.

"Onko hyvän tuloksen saamiseksi nimenomaan punnerrettava vai auttaako muiden rintaliikkeiden tekeminen ratkaisevasti."

Jos jaksaa punnertaa pitkiä sarjoja, muitakin liikkeitä pitäisi tehdä pitkiä sarjoja, että se auttaisi.

"Treenaako monikin säännöllisesti etunojia."

Kuntonyrkkeilyssä tuli treenattua, joskaan silloin en punttaillut.

Vaikkei tätä kukaan uskokaan, niin sain n. 8 kk:n kuntonyrkkeilyllä n. 3-4 kiloa lihasmassaa. Takana oli pitkä reenitauko. Kuntonyrkkeilyn jälkeen vedettiin hiilaripitoista ruokaa kaverin kanssa (palautuminen). Lisäksi on hyvät geenit. Eli kyllä etunojapunnerruksista voi olla apua lihasten kehittymiselle, mutta ei varmasti "yleisesti ottaen".

Originally posted by Tomi
Mä punnersin monet kerrat 10-vuotiaana 70 puhdasta etunojapunnerrusta yhteen menoon. Joskus 7-luokalla kuviksentunnilla punnersin yhdellä kädellä 30, kun muutama kaveri lupasi 10 mk per lärvi. :)
NO huh huh :eek: !

Mä en ees osannu punnertaa 10-vuotiaana ja nyttekii menee hikisest enintää 10 etunojaa putkee.

mulle on opetettu oikea punnerrustekniikka joskus sen jälkeen kun opin kävelemään. on hyllyssä valokuvakin kun jonain 4 vuotiaana punnerran. en muista millasia määriä silloin tuli tehtyä mutta murrosiän alettua ja sen jälkeen tullut satoja toistoja.

viimeks kun kokeilin tuli 200 kevyesti. siinä liikkeessä oikeen tuntee miten rintalihas ja ojentaja supistuu juuri oikealla tavalla... no kainyt kun pikkusesta asti tehny tota niin luustokin muotoutunut siihen sopivaksi :)

penkissä en sitten saa mitään tuntumaa noihin lihaksiin..

Mulla kenties käsittämättömän kehno kunto mutta 2 vuotta treeniä takana ja kyllä etunojilla tuntuu saavan rintapäivän aloitusliikkeenä sellasen väsytyksen ja pumpin johon ei välttämättä pääse edes penkkiliikkeillä tai vipareilla ym. Ja mulla noita menee joku 30kpl. Toisaalta näissä oman painon liikkeissä en ole kovin haka, kun niitä leukojakin vain se ~10 menee.

Tietysti jos kovan kestävyyden omaa että nuo menee kuin tyhjää pumppaillen niin eihän siitä paljoa hyötyä ole. Sain minäkin pelkällä levytangolla suht raskaan sarjan tehtyä aloittaessani, nyttemmin vastaavat painot triplaantuneet toki. Kukin tallaa tavallaan. :)

Originally posted by gnut
viimeks kun kokeilin tuli 200 kevyesti. penkissä en sitten saa mitään tuntumaa noihin lihaksiin..
amazing... kun on vetänyt sata niin on vetänyt vasta puolet :) jotkut kinkithän vetää tuhansia. Kun vetää pitkää sarjaa niin on rytmi tosi tärkee.

Onnistuuko ninja-läpsäytys selän takana kun punnerratte? Intissä joku alikersantti elvisteli kunnollaan punnertamalla 10 "hyppypunnerrusta", jossa läpsäytettiin kädet edessä yhteen. Koin velvollisuudekseni näpäyttää häntä ja punnersin 10 kertaa, läpsäyttäen kädet selän takana yhteen toistojen välissä. :david:

Kerrottakoon nyt vielä, että Bruce Lee punnersi 100 kertaa pelkän vasemman käden pikkusormen varassa ja Sho Kosugi teki hyppypunnerruksia silmämunillaan, läpsäyttäen silmämunat vielä selän takana yhteen. Sepi Kumpulainen pystyy tekemään lukuisia punnerruksia, jossa puhutaan paskaa toisen selän takana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom