Etunojapunnerrukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DOMS man
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
:lol2:

Missäs se maanviljelijä luuraa? :D

Miten nää "Paljon nostat siinä ja siinä liikkeessä?" tai "Montako toistoo menee...?" tai "Kuinka kova jätkä olet?" ketjut aina menee samaan suuntaan?

Originally posted by Iivili
:lol2:

Missäs se maanviljelijä luuraa? :D

Miten nää "Paljon nostat siinä ja siinä liikkeessä?" tai "Montako toistoo menee...?" tai "Kuinka kova jätkä olet?" ketjut aina menee samaan suuntaan?
Eiku en mä epäilly ketään, enkä kusettanut omissa jutuissa. Oli vain ihan pakko heittää vähän ninja-huumoria tuohon loppuun. Ninja-huumori on kuitenkin olennainen osa päivää.

Ei toi käsien kulma mullakaan juuri alle 90% mene. Mulla on lyhyet kädet (kyynärvarret) ja penkkaajan paksu (mutta kapea) rintakehä. Esim. lattiapenkissäkin ala-asennossa eli olkavarret lattiassa tanko hipoo rintaa.

Intissä näki aika surkeita näytteitä punnerruksista ryhmänjohtajien toimesta. Eritoten alhaalta vajaita suorituksia. Mun mielestä taas lattiasta kimpoo hyvin. Huom! tässä en juuri haukkunut kaikkia ryhmäjohtajakoulutuksen saaneita. Kyllä nekin varmasti näkivät huonoja suorituksia! Eivät vain minulta...

Mun mielestä toi käsien taputtaminen selän takana on kova juttu... siis jo ihan seisaaltaankin. Ei meinaan multa onnistu!

Originally posted by N.O.Kummonen
Mun mielestä toi käsien taputtaminen selän takana on kova juttu... siis jo ihan seisaaltaankin. Ei meinaan multa onnistu!
Tulikohan nyt vähän syötettyä pajunköyttä? :rolleyes:

Tulikohan nyt vähän syötettyä pajunköyttä?

Eipä tullut. Mulla ei liikkuvuus todellakaan riitä! Johtuukohan lavoista vai olkapäistä, who knows!? Mä saan kyllä kämmenet yhteen seläntakana(just-ja-just), mutta en nopeasti kuten taputtamalla.

Originally posted by N.O.Kummonen

Eikös tuolla "notkeudella" ole jo vaikea pyyhkiä persettä ? :lol2:

Eikös tuolla "notkeudella" ole jo vaikea pyyhkiä persettä

Sitä vartenhan on olemassa pitkiä pyyhkeitä, tyttöystäviä ja porraskäytävissä kaiteita, joille levittää kaksipuolisella teipillä paperia, ja joita pitkin liukua alas ja astua puhtaana kauniin aamu-Auringon ensisäteisiin... Sitä paitsi, mikä ei tapa, vahvistaa.

No riittääkö jo? Seuraavaksi on muutoin haettava epäilijät paikalle ja demottava, että käsien taputus selän takana ei multa onnistu... samassa demotaan myös se pyyhkiminen... se onnistuu, mutta as they say; It's not a pretty sight...

Miksihän nostin tän esiin ihan turhaan? Voi minua huolimatonta..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tomi sanoi:
Onnistuuko ninja-läpsäytys selän takana kun punnerratte? Intissä joku alikersantti elvisteli kunnollaan punnertamalla 10 "hyppypunnerrusta", jossa läpsäytettiin kädet edessä yhteen. Koin velvollisuudekseni näpäyttää häntä ja punnersin 10 kertaa, läpsäyttäen kädet selän takana yhteen toistojen välissä. :david:
Mä kokeilin tota kerran betonilattialla -->tämän jälkeen olin 15sek. ihan hiljaa mahalleen siinä ja menin pois. ja sen jälkeen en ole kokeillu.

Punnerruksia en tee muulloin kuin pakon edessä(esim. kuntotesti ym.). Senpä takia ei mitään max määrää ole tiedossa. Kuitenkin minulla menee ~52/45sek, tosin se menee sitten kiireellä ja viimeset joutu vääntämään.

Teen joskus muutamia(4-6) 40 sarjoja erilaisilla asennoilla punnerruksia. Kädet leveällä, kapealla, yhdessä, toinen edesse toinen takana jne. Saa ihan kivasti lämpöä lihaksiin, mutta enpä usko että mitään suurempaa hyötyä olisi ainakaan omalla kohdallani.

Vähän tästä määrä asiasta poikkean, mutta kokeilkaapa joskus tehdä punnerruksia yhdellä kädellä siten että otatte normaalin punnerrusasennon ja koukuistatte toista kättä vain hieman (pois lukosta) ja toista normaalisti alas asti. Tällä saa kyllä kohtuu raskaita suorituksia jos normaalit punnerrukset vaatii ärsyttävän paljon toistoja ja venytys on kunnossa kun käyttää ihan alhaalla. Vaatii vähän opettelua mutta toimii varmasti. Itse olen joskus kun ei ole päässyt salille tehnyt näitä ja saanut paikat kipeäksi eli perille menee hyvin :thumbs: .

En usko, että etunojapunnerruksilla on paljoakaan tekemistä voimatason kanssa, itse pystyn tekemään ninjamaagiset 100 suht puhdasta punnerrusta, mutta vapaiden painojen kanssa rintaosastoni voimatasot ovat varmasti tämän maan surkeimpia... Erityisesti peruspenkkin tulokset ovat minulla naurettavan ja säälittävän välimaastosta. Eli uskonkin, että punnerrusten määrä koostuu seuraavista seikoista:
- Helkkarinmoisesta toistamääristä säännöllisesti tehtynä, useasti viikottain jonkin lajin yhteydessä, jossa punnerrukset ovat perusleipää - kroppa "tottuu" punnerruksiin ja oman painon hallintaan
- Aliapaino auttaa aina: mitä huvittavampi luuranko on niin sitä helpompi sitä on heilutella edes takas kyllästymiseen saakka - tämä pätee ainakin minuun :nolo:

Uskon, että samat seikat pätevät myös "vatsalihasliikkeenä" tunnettuun istumaannousuun - aikansa sitä harjoiteltuaan voi luopua toistojen laskemisesta ja ruveta seuraamaan kellon tuntiviisaria - ja itse vatsalihakset eivät kehity mihinkään!

Aloittelija.

En ole nyt yli vuoteen treenannut ja sekin oli sellaista että joskus oli kuukausien taukoja ja en kauheasti kehittyny ja kunto ei ollu hääppönen. No nyt on ruvennut taas kiinnostamaan tuo treenaaminen ja aloitin eilen vähäsen jo etunojapunnerruksilla, hauiskäännöksillä tangolla ja vatsojakin tein. Tuosta etunojapunnerruksesta kyselisin että kannattaisko ensiksi treenata sitä niin kauan että menee jotain 15-20 toistoa ennen kun rupeaa tekemään penkkipunnerrusta? Teen sen vaan poikkeuksellisella tavalla eli jalat osuu maahan, mutta kädet laitan painotankoon joka on siis lattialla, vähän samanlainen tyyli kuin perinteinenkin etunojapunnerrus mut kätöset laitetaan tankoon eikä lattiaan. Siitä sitten punnerran, mut vain 7 toistoa sain menemään. Tulos on aika surkea, joten tosiaan pitäiskö noita toistoja kasvattaa ennen kuin rupeaa penkkiä tekemään? Tuosta vois saada sellaisen käsityksen että treenaan vain rintaa, hauista ja vatsoja :D Rupean toki treenaamaan muitaki lihaksia mut tuo etunojapunnerrus askarruttaa.

Etunojapunnerrus on lähinnä semmosta yleiskuntoa ja sillä nyt ei niin älyttömästi ole minun mielestäni yhteistä penkkiin. Tai siis tokihan jotakin samaa on mutta miksi väkertää etunojia kun voi tehdä penkkiäkin? Punnerruksia saat vain 7 ja ne tehdään kehonpainolla mutta penkissä voit säädellä painoja pienemmäks tai isommaks ja tehdä lyhyempiä tai pitempiä sarjoja ja kohta huomaatkin että saat tehä parikytä etunojaa yhteen putkeen.

Tee vaan niitä punnerruksia, vaikka rupeaisit tekemään penkkiäkin heti, se on ihan hyvä liike. 7 toistoa on tosiaan surkea taso, mutta kehittyy varmasti nopeasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom