etukyykky vs. kyykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja reebok
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Läissy
Yees, kyl mä näen niin että etukyykkyä ja box-kyykkyä on ihan hyvä tehdä smithissä.

smithissä ei kannata kyykkyjä tehdä kuin silloin jos ei vammojen takia muussa kykene, vapaat painot on ne ainoat oikeat painot. varsinkin alottelijat jotka meinaa et on helpompi oppia kyykkäämää smitis mut ne ei tajuu et ne opettelee smith-kyykky eikä mormi kyykkyy ja voi taivas et se on sen jälkeen vaikee alkaa tekee vapailla kyykkyy.. vain VAPAILLA PAINOILLA

Originally posted by pori1980
smithissä ei kannata kyykkyjä tehdä kuin silloin jos ei vammojen takia muussa kykene, vapaat painot on ne ainoat oikeat painot. varsinkin alottelijat jotka meinaa et on helpompi oppia kyykkäämää smitis mut ne ei tajuu et ne opettelee smith-kyykky eikä mormi kyykkyy ja voi taivas et se on sen jälkeen vaikee alkaa tekee vapailla kyykkyy.. vain VAPAILLA PAINOILLA
Totta tavallaan, kuuluu munkin salihyveisiin treenata vapailla painoilla mutta tällä ei välttämättä ole mitään tekemistä bodauksen kanssa. Mielipiteitä?

Bodaustarkoituksessa tuota takakyykkyä smithissä on tullu tehtyä. Kantapäät hiukan tankolinjan etupuolelle, selkä suorassa, ja takamus kunnolla alas asti...

Etureisiin tuo tuntuisi (ja näyttäisi) eniten minulla ottavan, ja plussana pystyy hyvin tekemään mavea samalla viikolla.

vaikka näin:
voimaa tangolla, apuliikevalikoimassa smithiäkin.
bodyä tangollakin, mutta smithissäkin saa kunnolla turpaan.

eli koska bodailussa ei ole sillä koordinaation ja tekniikan oppimisella niin suurta merkitystä kuin esim. voimanostossa, ei ole mitään estettä, etteikö treenaisi niitä kinttujaan smithissäkin. voimanhankinnassa en smithiä käyttäisi kuin joissain apuliikkeissä.

täältä tähän.

Onkos kukaan tehnyt samassa treenissä sekä kyykkyä että etukyykkyä? Omalta salilta puuttuu prässit, hackit ynnä muut hienoudet, joten ajattelin ainakin kokeilu mielessä vetää jonkun jalkatreenin tyyliin

Kyykky 2 x 8-10
Etukyykky 2 x 10-12

+Loppu treeni jota en nyt jaksa/ehdi listata. Eihän tuossa mitään järkeä taida olla mutta ei varmaan haittaa ole kokeillakkaan? Voin vaan kuvitella etureisien tuskaa, kun etukäteisväsytys suoritetaan kyykyllä :D

itseasiassa hyvin usein mm. painonnostajat treenaa noin...eri toistoilla tietenkin. erittäin paljonkin järkee tossa on. kokeile myös toisinpäin. tee sit ne etukyykyt tosi puhtaasti ja pystyssä.

Originally posted by luca
Onkos kukaan tehnyt samassa treenissä sekä kyykkyä että etukyykkyä?

Itse asiassa aloitan juuri 3+3 viikon GVT 2000 -ohjelman jaloille, jossa ekat 3 viikkoa teen German Volume Trainingia soveltaen noin. 60 prosentin painoilla 5 x 10 etukyykyssä, ja heti perään 5 x 10 takakyykkyä. Viikko lepoa ja sama juttu toisinpäin, eli kyykky ensin ja etukyykky toisena. Kun on paskat jalat ei auta muu kuin kärsiä. :mad2: :urjo:

Originally posted by luca
Onkos kukaan tehnyt samassa treenissä sekä kyykkyä että etukyykkyä?

Jep. Toimii itse asiassa hyvin ainakin mulla. Olen yleensä tehnyt yhden 8-10 toiston sarjan kyykkyä loppuun asti (lämmittelyjen jälkeen tietysti) ja sitten siihen etukyykkyä päälle yksi kova sarja. Ei tartte etukyykkyä varten lämmitellä kuin 1-2 sarjaa kun on jo kyykky alla.

Toisin päin olen joskus kokeillut, mutta mielestäni kyykystä kyllä lähtee parhaat tehot pois kun etukyykky ajaa jo etureidet loppuun. Mutta en kuitenkaan tyrmää ajatusta, voi sopia jollekin toiselle hyvin.

Jaloista saa muutenkin mielestäni tehot hyvin irti yhdellä kovalla sarjalla / raskas perusliike, en yleensä hankaa kyykkyjä/prässiä/hackia yhtä kovaa sarjaa enempää vaan siirryn seuraavaan liikeeseen. Reisiojennuksia ja koukistuksia tulee tehtyä useampia loppuun asti vietyjä sarjoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom