Eron jälkeen, positiivisuutta kehiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Counani
  • Aloitettu Aloitettu
Loistavaa tekstiä Vilmikseltä, varsinkin tämä pätkä:

vilma-liina sanoi:
Se lapsiperheen elämäkin muuttaa kovasti muotoaan, kun lapset kasvavat, ja ehkä edes niiksi muutamaksi vuodeksi voisi sysätä omat meno ja vapaustarpeensa syrjemmälle, ja elellä niin sanotusti lasten ehdoilla? Elämää on elettävänä tuon vaiheen jälkeen vielä niin pitkä taival, että kyllä niitä omia menoa ja harrastuksia pääsee taas sitten toteuttamaan ihan vanhaan malliin.

josta voisi ottaa oppia paljon esim. seuraavan kommentin kirjoittaja:

masai1967 sanoi:
fiksukin nainen yleensä jossain vaiheessa raskautta muuttuu saatanaksi ja sen synnytyksen jälkeinen aika vasta hurjaa on, sitä voisi kyllä sanoa hullun lehmän taudiksi.Että sillon kyllä sun on pakko sopia menoista tai ainakin ajoittaa ne vauvelin rytmin mukaan jonkun aikaa.

Toivottavasti olen nyt tässä väärässä, mutta jotenkin, masai, posteistasi on saanut sen kuvan, että haluat kyllä mielelläsi vaimon ja perheenkin... kunhan se vaimo sitten nurkumatta huolehtii kodista ja lapsista, ja itse saat edelleen mennä ja tulla miten haluat. Sano, että olen tulkinnut sinut väärin? Olenhan?

Itse olen viimeisen kerran eronnut melkolailla tämän vuoden alussa, ja kyllä siinä se vapauden tunne oli ensimmäinen, mikä huumasi. Päättyneeseen suhteeseen oli liittynyt muutamia aika isoja ahdistuksia/ristiriitoja, ja oli helpottavaa, kun niistä en yht'äkkiä tarvinnutkaan enää välittää. Sai mennä ja tulla ihan oman mielen mukaan... ja tulihan sitä vähän aikaa kyllä sitten mentyäkin :nolo: Hyvin nopeasti siitä kohkaamisesta ja sähläämisestä katosi kuitenkin maku, ei olisi kyllä meikäläisestä ikisinkuksi ikänään, vaan seurustelevaa tyyppiä taidan olla. Hyvä parisuhde, jossa molemmilla on oikeus myös omiin menoihin ja harrastuksiin, kas siinäpä optimitilanne. Tosin nykyisessä suhteessa yllättävän moni harrastus/kinnostuksenkohde onkin paljastunut yhteiseksi... :haart:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic: mutta ihan pakko laittaa vaan tämän verran

vilma-liina sanoi:
Joku viisas joskus ehdotti, kenties hieman pilaillen, että alle kouluikäisten vanhempien avioerot pitäisi kieltää lailla. Korni ajatus, mutta jos asiaa tarkemmin miettii, niin ehkä tuossakin on taustalla suuri tai pieni viisaus. Se lapsiperheen elämäkin muuttaa kovasti muotoaan, kun lapset kasvavat, ja ehkä edes niiksi muutamaksi vuodeksi voisi sysätä omat meno ja vapaustarpeensa syrjemmälle, ja elellä niin sanotusti lasten ehdoilla?

Kun tuota tarkemmin miettii niin noihan se menee. Kun vanhimmainen poika täyttää kohta 9v niin mun ajan täyttää aika tarkkaan pojan kanssa puuhastelu. Mun salikäynnit menee samalla aikaa kun poika käy kakessa ja judossa. Käydään pojan ja sen kavereiden kanssa uimassa ja viikonloppusin mökillä. Ei tarvitse paljoa kotona olla, paitsi keskiviikkona on mulla hoitovuoro ja vaimolla vapaa. Muuten emäntä tykkää että menkää vaan mielellään johonkin vekka täältä. Vaimolla on kädet täynnä työtä yhden 2,5v ja kahden 10kk kaksostyttöjen kanssa ja meitä ei näköjään enää kaivata siihen lisäksi sähläämään :D.

vilma-liina sanoi:
Ne pikkaset vauvat on niin suloisia, kaikesta väsymyksistä ja itkuista huolimatta.

Etenkin pienet tytöt on aivan ihmeellisiä olentoja. :love:

Samoin :offtopic: mut itse annan mun Rakkaalle :haart: vaimolleni täyden tunnustuksen :worship: kun mahdollistaa meikäläisen punttailu harrastuksen ja vielä kantaa selkä vääränä kaupasta kotiin rahkat, kananmunat, raejuustot ym.ym.
Meilläkin kotona kolme pientä muksua + koiranpentu, molemmat käydään töissä, mulla on vielä sivuduunikin. Välillä sitä joutuu pakostakin joustamaan, mutta kuitenkin: on tää arki vaan niin, ah ihanaa!!.

Tietty peli pitää myös uskaltaa viheltää poikki jos homma ei kertakaikkiaan toimi, mutta sitä päätöstä ei pidä tehdä ihan heppoisin perustein.

Jotenkin tuntuu et jengi eroaa nykyään aivan liian helposti, se on musta ihan :down: .

Mike sanoi:
Suhteen etuja:

+Aikaa harrastuksille
+Aikaa kavereille
+Vapaus yleisesti(voi tehdä/ostaa/käyttäytyä mitä huvittaa ja käyttää aikansa niinkuin haluaa, eikä kukaan yritä ohjelmoida)
+Mielenrauha
+Kuntosali
jne. nuo eivät ole pois suhteesta todellakaan, pitää vain järjestellä asioita ja hyvin skulaa. (nuo eivät tarkoita ettei toista ajattelisi tai ottaisi huomioon)

Missä vitun vankilassa te olette olleet? Teillä mitään suhdetta ole ollut, te olette olleet tossun alla.

Luulen tuossa tarkoitetun sitä, että kun suhteessa täytyy aina ottaa toisen mielipide huomioon.

Kun olet sinkku, voit käyttää aikasi just tasan miten itse haluat ja silloin myös tuntuu siltä, että aikaa on enempi ja joskus se on oikeasti sitä, että aikaa on enempi.

Ei suhteessa voi mennä ja tulla ihan miten haluaa. Varsinkaan, jos on lapsia.

Tuosta listasta unohtui vielä sellainen kun tään uuden kämpän sisustaminen. Rahaa tietty menee, kun en ottanut entisestä kämpästä kun tietokoneen pöytineen. Saa laittaa ihan sellaiseksi kun itte huvittaa ja ostaa mitä itteä miellyttää.

Counani sanoi:
Tuosta listasta unohtui vielä sellainen kun tään uuden kämpän sisustaminen. Rahaa tietty menee, kun en ottanut entisestä kämpästä kun tietokoneen pöytineen. Saa laittaa ihan sellaiseksi kun itte huvittaa ja ostaa mitä itteä miellyttää.

Miten muuten sulla riittää rahaa asunnon sisustamiseen kun aiemmin yhteisessä huushollissa kaikki meni laskujen maksamiseen? Mä olisin luullut että kaksi taloutta kuluttaa enemmän kuin yksi, ja eron jälkeen elintaso väkisin tippuisi.

Kirjoittelin edellä sen verran ohi otsikon ihan päinvastasta että taitaa olla jo velvollisuus yrittää avittaa tässäkin vähän. Noitten jo mainittujen lisäksi:

+saa mennä nukkumaan ja herätä ihan koska huvittaa
+saa ostaa kaupasta ja syödä ihan mitä itse haluaa
+saa yksin päättää tv kanavista
+saa kaivaa nenää ja heitellä räkäpalloja lattialle ilman että kukaan valittaa
+ei tartte sopia mitään, tekee vaan mitä ja koska itse haluaa
+ei tartte siivota ja tiskata jos ei huvita. Likaset astiat voi laittaa jääkaappiin ja käyttää uudestaan.
+ei anoppia ja muita vaimon sukulaisia tai rasittavia ystäviä
+kukaan ei nalkuta tai kiukuttele
+rauha ja hiljaisuus kun sitä haluaa
+ei tartte ostaa mitään "tarpeellista" roinaa
+ja vielä kerran: saa nukkua tarpeeksi
+ei tartte kuunnella lastenkaan kitinää, itkua ja marinaa
+rahahuolet ohi, maksat vaan elatusmaksut, loput hoitaa sossu

Mulla oli eron jälk. aika vitutus mutta pikkasen menee off topicccia mutta pikkasen eron jälk. tajusin millasen huoran kanssa olin seurustellu,alko tutut vasta sen jälkeen avautuu ja kertoo..
No nyt on löytyny miljuuna kertaa parempi puoliso. Ei se elämä eroon kaadu,kannattaa vaan suunnata etiä päin ja ettiä parempi

miisa sanoi:
Miten muuten sulla riittää rahaa asunnon sisustamiseen kun aiemmin yhteisessä huushollissa kaikki meni laskujen maksamiseen? Mä olisin luullut että kaksi taloutta kuluttaa enemmän kuin yksi, ja eron jälkeen elintaso väkisin tippuisi.
No eihän sitä nyt liikoja tietenkään olekaan. Mutta kun ennen on kaikki laskut maksettu tunnollisesti yhdessä, eikä ole paljon tukea herunut, niin nyt ex-muija saa kaikki mahdolliset tuet (asumistuki, lapsilisän yksinhuoltajalisä, sossu) osapäivätyötä kun tekee. Toisin sanoen rahaa jää yhteensä enemmän kuin yhdessä asuessa, vaikka joudun tästä uudesta kämpästä vuokran maksaamaankin. Believe me, laskettu on. Sovittiin, että niin kauan kun opiskelen, annan lasten elatukseen parhaani mukaan. Ja kuten sanoin, väleissä ollaan, joten se tietää, että kämppä on tyhjä ja sinne pitää tiettyjä perusasioita hankkia.

123jippo sanoi:
+saa yksin päättää tv kanavista ja vuokrattavista leffoista
+ei anoppia ja muita sukulaisia tai rasittavia ystäviä
+kukaan ei kiukuttele

Tuossahan noita nyviä pointteja jo oli vaikka kuinka paljon.

Lisäisin vielä:
+saa yksin päättää asioiden tärkeysjärjestyksestä
+jos on sotkuista, se ei ainakaan ole kenenkään muun aiheuttamaa

Mielummin yksin, kuin huonossa suhteessa!

123jippo sanoi:
+saa yksin päättää tv kanavista
+saa kaivaa nenää ja heitellä räkäpalloja lattialle ilman että kukaan valittaa
+ei tartte siivota ja tiskata jos ei huvita. Likaset astiat voi laittaa jääkaappiin ja käyttää uudestaan.
+ei anoppia ja muita vaimon sukulaisia tai rasittavia ystäviä
+kukaan ei nalkuta tai kiukuttele
+ei tartte ostaa mitään "tarpeellista" roinaa
+ja vielä kerran: saa nukkua tarpeeksi
+ei tartte kuunnella lastenkaan kitinää, itkua ja marinaa
+rahahuolet ohi, maksat vaan elatusmaksut, loput hoitaa sossu

Kui tollane joka anopin unelmavävy voi olla vielä vapaana?

Eugen sanoi:
Kui tollane joka anopin unelmavävy voi olla vielä vapaana?

Sitku mä oon saanu aikaseks lempata ton, ni mä kirjotan tälleen:

+ Ei tarvi katella ton selluliitteja
+ Ei tarvi joka kerta haukkua sen safkoja
+ Ei tarvi joka kerta hävetä sitä, kun se ei tiedä lätkästä mitään
+ Ei tarvi räjähtää sille, kun se on ostanu lautasia, vaikka kaljat oli loppu
+ Ei tarvi kärsiä sukuvierailuilla sen vitun ruman anopin jaaritteluista. Se ei oo tänäkään päivänä suostunu myöntämään, miten paska mutsi sillä on. Jos se rakastais tytärtään, se lähettäis sille useemmin rahaa.
+ Ei tarvi katella sitä vitun ITKEMISTÄ, jos mä oon ollut pari yötä poissa.
+ Ei tarvi katella sitä vitun väpättävää leukaa, kun neitipieni ei joka kerta saakaan tahtoaan lävitse.
+ Ei tarvi vittuuntua siitä, kun neitipieni on paska sängyssä
+ Ei tarvi kuunnella sitä ulinaa, kun oon näyttänyt sille pari valittua otosta "laatua pojille" threadista ja sanonut "vittu kun sä et voi näyttää tältä"

Toi nauta ei oikeesti tänäkään päivänä tajua, miten saatanan ETUOIKEUTETTU se on, kun se on saanu just mut. Ei se vaan tajua. Aina saatana leuka väpättämässä. Saatana. Ois meinaan meitsille ottajia. Saatana.

Rinkku, Rinkku, nyt sä paat muita poikia halvalla.
Sano suoraan vaan, että oot onnellinen ja sulla on maailman ihanin nainen vierelläs, kyllä ne sen kestää.

ringside sanoi:
Sitku mä oon saanu aikaseks lempata ton, ni mä kirjotan tälleen:

(-klips-)

Toi nauta ei oikeesti tänäkään päivänä tajua, miten saatanan ETUOIKEUTETTU se on, kun se on saanu just mut. Ei se vaan tajua. Aina saatana leuka väpättämässä. Saatana. Ois meinaan meitsille ottajia. Saatana.

Voi Rinkku, Rinkku, sä kyllä osaat todenteolla piristää päivää aina :lol2:

vilma-liina sanoi:
Rinkku, Rinkku, nyt sä paat muita poikia halvalla.
Tää on eka kerta kun pitää miettiä, että onkohan se rinkku nyt tosissaan vai ei. Veikkaisin 50-60.

Eugen sanoi:
.
.
.
Paras opetus minkä olen sikkuudesta oppinut on tämä. Ignore them and they come running.
Vittu. Tosta tulee mun uusi elämänohje. En olekaan ajatellut asiaa tolla lailla... Tunnen itseni todelliseksi hasseliksi... :david: yhteys olisi pitänyt tajuta. Kun elää suhteessa, niin paikkoja olisi vaikka muille jakaa. Olen valaistunut.

Ringsiden läppä tai todellinen vuodatus oli loistavaa luettavaa. :thumbs:

miisa sanoi:

Kyse on loppujen lopuksi pienistä asioista. Oman tilan haltuun ottamisesta. Ei välttämättä maksa paljon mutta tuntuu omalta.

Pitkän parisuhteen tai yhteen muuttamisen (tai niinkuin te sanotte avomies/vaimosuhteen) edellytyksiin pitäisi laittaa se, että molemmat ovat ehtineet elää itsekseen omassa kodissaan ja sisustaa sen näköisekseen. Vähän samaa asiaa kuin se että juoksut on juostu.

Nimim. Ripustelen Ikean valokuvakehyksiä seinälle, laitan niihin niitä kuvia mistä tykkään, ja vitun hyvältä tuntuu. Sitäpaitsi sisustuksellisesti aivan INNO.

Loistava threadi, josta olisi sanomista vaikka kuinka paljon kun tilanne on lähellä omaa napaa.

Gillyanne vs. Masai1967 keskusteluun pakko heittää sen verran että näillä eväillä Masai1967 vaikuttaa kuitenkin tervejärkisemmin suhtautuvalta äijältä. Helppo se on sellaisen sanoa (esim. minun, ehkä myös Gillyannen) jolla ei ole ensimmäistäkään lasta, ehkä yksi kissa. Kissa on kiva eläin. Lapsi on baby. Baby on amerikkaa ja tarkoittaa ilmestyskirjan petoa. Esim. näin:

masai1967 sanoi:
fiksukin nainen yleensä jossain vaiheessa raskautta muuttuu saatanaksi ja sen synnytyksen jälkeinen aika vasta hurjaa on, sitä voisi kyllä sanoa hullun lehmän taudiksi.

Tätä minä ainakaan en haluaisi. Mutta uskon että näin on. Siksi olen tehnyt kaiken sen välttääkseni.

Mutta ainahan voi ottaa kissan. Tai koiran, jos haluaa totaalista valtaa.

Mutta Mike ja Tomi vihaa kissoja. Kissat!? KISSSHATTTT!!!! Bannataanko tämä viesti?!?! Bannataanko minut jos kysyt että miksi kaikki parisuhteeni on aina bannattu!??!!?2211= Ovatko kissanvihaajajuutalaisten salaliitto kaiken takana=!!=

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
ringside sanoi:
+ Ei tarvi joka kerta haukkua sen safkoja
+ Ei tarvi joka kerta hävetä sitä, kun se ei tiedä lätkästä mitään
+ Ei tarvi räjähtää sille, kun se on ostanu lautasia, vaikka kaljat oli loppu
+ Ei tarvi katella sitä vitun ITKEMISTÄ, jos mä oon ollut pari yötä poissa.
+ Ei tarvi katella sitä vitun väpättävää leukaa, kun neitipieni ei joka kerta saakaan tahtoaan lävitse.

It rubs the lotion on its skin.

Or it gets the hose.

:palsa:

Proteos sanoi:
yhteys olisi pitänyt tajuta. Kun elää suhteessa, niin paikkoja olisi vaikka muille jakaa. Olen valaistunut.
No helvetti. Nyt kun taaksepäin kattelee, niin kaikki loksahtaa paikoilleen. Näinhän se on, että väkisin kun yrittää, niin juoksevat pakoon perkeleet. Pitää alkaa esittää varattua :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom