Eroa kirkosta helposti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ja toisekseen on erittäin ärsyttävää, kun kirkko esiintyy suurena hyväntekijänä, jonka perusteella sitten kinutaan jatkuvasti lisää rahaa. Paarmakin tuossa vinku lisää fyffeä, kun pitää pitää yllä hautausmaita etc. Käsittääksen hautapaikan omaavat maksavat siitä paikastaa maksua. Mihin nämä rahat menevät?

Mun mielestä toi Paarma aivopieru on aivan käsittämätön tässä taloudellisessa tilanteessa. Kirkon tulos oli v2007. 97 MILJOONAA euroa YLIJÄÄMÄINEN. Miten tollasilla luvuilla voi tulla esittämään vaateita lisärahoituksesta. Perimmillään kirkon ei kai ole tarkoitus olla maksimaalista voittoa tuottava yhtiö?

Erittäin hyviä pointteja.
Ilmeisesti kirkon pitää olla se suuri ja mahtava instituutio, joka se joskus historiassa on ollut, ja tarvitsee VARSINKIN sitä maallista mammonaa tämän vision toteuttamiseen.

Itse olen sen verran optimistinen, että kun nuo +60v henkilöt tästä kupsahtaa pikkuhiljaa, niin tuo kirkon valta-asetelma alkaa murtumaan nykyistä huommattavan paljon nopeammin. Tosin moni kaverikin "roikkuu mukana" vaikkei olisi millään tavoin edes kiinostunut hengellisistä asioista saati sitten mistään hyväntekeväisyydestä. No, ehkä lama pistää vähän miettimään omaa rahankäyttöään ja nämäkin sällit saavat erottua.

Siis paarmahan vaati lisää yhteisöverosta osuutta kirkolle. Kirkkohan kustantaa myös uskonnottomien hautauksen, eli kyllä sen on rahansa saatava. Väärinhän se olisi, että uskovaiset maksaisi uskonnottomienkin hautauksen. Mikä on oikea summa, on taas eri kysymys.

Partiotoimintaan olen tutustunut vain sen lippukunnan kautta, jossa olin pentuna. Siellä suurin osa leireistä oli seurakunnan tiloissa ja ja käsittääkseni muutakin tukea tuli. Eli on niillä jotain tekemistä keskenään, mutta ei siis kaikilla lippukunnilla.

edit. OT. Eikös partiotoiminta nimenomaan ole aatteellista. On kaikenlaisia arvoja ja ihanteita. Mitä pikaisesti googlen avulla virkistin muistiani, niin näinhän se menee.

Juu, ennen tuo linkki Partion ja kirkon/seurakuntien välillä oli vahvempi, mutta niin oli monissa muissakin asioissa.

Kirkko/seurakunnat tukevat kyllä varmasti lippukuntia ja tarjoavat mahdollisuuksien mukaan tiloja, mutta ei se toiminta silti ole kirkon omaa toimintaa ja ne tuetkin on oikeasti (ainakin joissain tapauksissa) todella pieniä, ainakin jos niitä vertaa käytettävissä olevaan varallisuuteen.

Partiossa on kaikenlaisia arvoja ja ihanteita, käsittääkseni niistä on korkeimmalla yksiselitteisesti tavoite maailman rauhasta. Muut arvot ja ihanteet sitten ovat välinearvoja, joilla tähän pyritään.

Wikistä:
"Partioihanteet:

* kehittää itseään ihmisenä
* kunnioittaa toista ihmistä
* auttaa ja palvella
* tuntea vastuunsa ja velvollisuutensa
* rakastaa ja suojella luontoa
* olla uskollinen ja luotettava
* rakentaa ystävyyttä yli rajojen
* etsiä elämän totuutta."

Mun mielestä toi Paarma aivopieru on aivan käsittämätön tässä taloudellisessa tilanteessa. Kirkon tulos oli v2007. 97 MILJOONAA euroa YLIJÄÄMÄINEN. Miten tollasilla luvuilla voi tulla esittämään vaateita lisärahoituksesta. Perimmillään kirkon ei kai ole tarkoitus olla maksimaalista voittoa tuottava yhtiö?

Kirkon rahoitus on ihmisten ansiotasoon ja yritysten tuloksiin perustuvaa. Kun on nousukausi rahaa tulee sisään enemmän, laskukaudella vähemmän. On nähdäkseni järkevää taloudenpitoa, että nousukauden huipulla (2007) säästöön jäi rahaa pahoja päiviä varten ja siten epäreilua esitellä tuota yksittäisen vuoden yksittäistä lukua. Pahat päiväthän on muuten nyt jo tulleet.

Eli vielä rautalangasta: jos rahantulo riippuu suhdanteista, mikä tahansa järkevästi toimiva organisaatio tekee ylijäämää nousukaudella ja todennäköisesti alijäämää laskusuhdanteessa.

Seurakunnat ovat muuten jo joutuneet reagoimaan tulojen tippumiseen. Ei ne puskurit oikeasti hirveän suureellisia ole.

Siis paarmahan vaati lisää yhteisöverosta osuutta kirkolle. Kirkkohan kustantaa myös uskonnottomien hautauksen, eli kyllä sen on rahansa saatava. Väärinhän se olisi, että uskovaiset maksaisi uskonnottomienkin hautauksen. Mikä on oikea summa, on taas eri kysymys.
Eikös kirkkoon kuulumattomien hautaus maksaa haudattavan omaisille enemmän kuin kirkkoon kuuluvan? Tuskin kirkkoon kuulumattomien hautaus ilmaista on?

Juu, ennen tuo linkki Partion ja kirkon/seurakuntien välillä oli vahvempi, mutta niin oli monissa muissakin asioissa.

Kirkko/seurakunnat tukevat kyllä varmasti lippukuntia ja tarjoavat mahdollisuuksien mukaan tiloja, mutta ei se toiminta silti ole kirkon omaa toimintaa ja ne tuetkin on oikeasti (ainakin joissain tapauksissa) todella pieniä, ainakin jos niitä vertaa käytettävissä olevaan varallisuuteen.

Selvennetään vielä sen verran, että partio oli vain yksi esimerkki, miksi kirkko on minun mielestäni
sponssaamisen arvoinen laitos.

Kirkon rahoitus on ihmisten ansiotasoon ja yritysten tuloksiin perustuvaa. Kun on nousukausi rahaa tulee sisään enemmän, laskukaudella vähemmän. On nähdäkseni järkevää taloudenpitoa, että nousukauden huipulla (2007) säästöön jäi rahaa pahoja päiviä varten ja siten epäreilua esitellä tuota yksittäisen vuoden yksittäistä lukua. Pahat päiväthän on muuten nyt jo tulleet.

Eli vielä rautalangasta: jos rahantulo riippuu suhdanteista, mikä tahansa järkevästi toimiva organisaatio tekee ylijäämää nousukaudella ja todennäköisesti alijäämää laskusuhdanteessa.

Seurakunnat ovat muuten jo joutuneet reagoimaan tulojen tippumiseen. Ei ne puskurit oikeasti hirveän suureellisia ole.
Mikä tekee kirkosta valtiolle yhtä hyödyllisen kuin esim. Nokiasta? Mikä antaa kirkolle oikeuden vaatia erityistä lisärahoitusta tilanteessa, jossa juuri kirkko on todennäköisesti kaikkein parasta tulosta tekevä yhtiö?

Järkevää taloudenpitoa on kyllä...miksei kaikki muutkin yritykset saa valtiolta lisää fyrkkaa vaan pyytämällä? Yrityksillä ei ole tuota verotusoikeuttakaan, joten mun mielestä toi on aika helvetin kohtuuton vaatimus.

Siis tällä hetkellä valtio "ostaa" kirkolta palveluita. Nykyään on kuitenkin uskonvapaus, niin vaikka uskoisi jumalaan, on oltava jonkintasoinen oikeuskäsitys. Nykyään kaikki maksaa ja kirkon kautta rahan kierrättäminen ei ole taloudellisesti, eikä filosofisesti järkevää. Jos kirkko erotettaisiin valtiosta, niin valtion olisi pakko turvata samat nyt kirkon tarjoamat palvelut muilla tavoilla. Ja järkevämpään hintaan. Monilla on iso kynnys turvautua joihinkin kirkon palveluihin, ihan sen uskonnollisuuden vuoksi.

Aika huono tapa on yrittää saada ihmisiä eroamaan kirkosta ihan sillä tavalla, että sanoo niitä henkisesti jälkeenjääneiksi. Uskoa mun mielestä saa, mutta nykyinen valtauskontojärjestelmä kirkollisveroineen on epätasa-arvoinen. Periaatteessahan kerätään veroja ja se siirretään kirkolle. Jos toisella systeemillä säästettäisiin 40% varoja, niin kai ne tosiuskovaiset sitten maksaisivat mielellään silti sitä kirkon jäsenmaksua? Siellä sitten voidaan jatkaa hyväntekeväisyyttä miesvoimin. Eikös mormonit maksa aika ison osan tuloistaan kirkolle ja ei niillä kauhean huonosti mene?

Esim. Afrikkaan on pumpattu niin järkyttäviä summia rahaa ilman että asiat huomattavasti edistyy. Nyt puhutaan niin helvetin suurista summista ja ei voi kun ihmetellä, että sielä on niitä paikkoja joihin ei saada edes vettä kuljetettua. Ja vaikka kuinka niitä ihmisiä valistetaan esim. AIDS:sta ei hommasta tule yhtään mitään.
Ihan vapaasti tekemään rinnalle parempia vaihtoehtoja. Kirkko ei varmasti estä muita tahoja toimimasta. Kirkkokin ymmärtää varmasti aivan hyvin, ettei kannettu vesi kaivossa pysy ja yrittää kehittää toimintaansa parhaan mukaan. Kun tämä ei näytä riittävän, niin ei kai ratkaisu ole kirkon heikentäminen ja odottaminen, että "joku muu taho" alkaa hoitamaan tehtävää paremmin. Ei, siitä vaan rakentamaan omia ratkaisuja. Ei kirkko ole mitenkään tiellä. Päin vastoin, ensimmäiset auttajat saavat varmasti apua auttamiseensa jo paikalla olevilta kirkon toiminnoilta.
Turha edes väittää siis että hyväntekeväisyyteen pitäisi mennä sama määrä rahaa kuin mitä kirkosta eronneet säästävät.
En ole väittämässä, että pitäisi mennä. Kunhan totean, ettei mene. Ja kuten aiemminkin mainitsin, niin kirkko ei ole hyväntekeväisyysjärjestö, vaikka hyväntekeväisyyttä harrastaakin. Kirkko on kirkko.
Laitetaankin siis verokorttiin mahdollisuus jossa voi ruksittaa mihin sitä rahaa halua käytettävän. Katsotaan sitten miten käy kirkollisveron maksamisen kanssa verrattuna hyväntekeväisyyteen.
Tätäkin sivusin jo. Seurauksena lastensairaaloissa Ferrarin sydänkoneet ja joka sängyllä PS3. Samaan aikaan rumat ja ilkeät apua tarvitsevat jäävät kaikesta paitsi.
Kärjistäen kristillisiin arvoihin kuuluu myös naisten ja vähemmistöjen sortaminen vielä 2000-luvulla.
Kristillisiin arvoihin ei varmasti kuulu kenenkään sortaminen. Tarkista sanavalintasi. Tuollaista paskaa ei voi verhota millään "kärjisten" etuliitteillä.
Se että joku asia on harmiton, ei tarkoita, että sen toimintaa kannattaisi valtion veroeuroilla tukea.
Harmittomuutta en ole käyttänyt perusteena tukea kirkkoa. Tuen kirkkoa, koska katson sen käytännön toiminnan olevan kaikin puolin juuri sitä mitä meidän kaikkien pitäisi tehdä jatkuvasti toisillemme. Kirkko on vielä organisoinut tuon toiminnan siten, että kaikki toimijat ovat tehokkaampia kuin olisivat hajanaisena joukkona. Uskontoa pidän tuon toiminnan harmittomana tunnusmerkkinä, en syynä tukea kirkkoa.
Kirkko itseasiassa on kaikkea muuta kuin kiinteä yhteisö, kuten aiemmin viittasit. Siellä riidellään jatkuvasti mm. raamatun tulkitsemisesta, naisten ja vähemmistöjen asemasta seurakunnassa.
Toisin sanoen kirkko on täynnä omilla aivoillaan ajattelevia ihmisiä, joiden maailmankuvaa kirkko edustaa. Kirkon asenne homoja ja naisia kohtaan muuttuu viiveellä vastaamaan yhteisön kantaa. Naispapit ovat täydellinen esimerkki tästä. Muutama vanhan liiton pappi ei asiaa hyväksy, mutta yhteisö on jyrännyt nuo viimeiset jäärät aika tehokkaasti.

Nyt tulee joillekin vaikea asia, lukekaa hitaasti. Mitä homoihin tulee, niin itsekään en voi sietää homouden ydintä, kovaa siitintä ulosteisessa miehen peräsuolessa. Minä en syrji homoja, mutta ajatus homouden ytimestä on minulle helvetin kuvottava. Kuvottavuus ei ole minkään ajatusprosessin tulos, vaan sama asia kuin paska lautasella. Se vaan on. Jos yritän julkituoda tuota tunnetta nykypäivänä, niin kohtaan välitöntä, suoraa ja jopa agressiivista syrjintää. Se on todella hämmentävää, varsinkaan kun en itse todellakaan syrji heitä millään lailla. En myöskään sulata ajatusta lapsen kasvamisesta homoperheessä. Siitä voi sentään keskustella vielä suht turvallisesti.

Minä en ole vakuuttunut, että onko tässä vauhdissa järkeä, millä länsimaat ovat nyt tekemässä vuosisatojen tabusta ja ei-hyväksytystä toiminnasta kiinteää osaa meidän arkipäivää. Vanhempien ihmisten ja kirkon hidas asioiden sulattaminen on minusta jopa tervettä. Enemmän pelottaa ajatus siitä, että yhteisiä iänikuisia peruskäsitteitä perheestä, äidistä, isästä ja sukupuolirooleista voidaan muuttaa sormia napsauttamalla suvaitsevaisuuden nimissä.
Tosiuskovainen ei löydä paikkaansa transvestiittipappien seasta, eikä kuitenkaan seksuaalisen vähemmistön edustajakaan ole "ihan oikeasti" tervetullut.
Minäkin myönnän, että kirkko ei sulata ihan mitä vaan nopealla aikataululla. Joskus se sulattaa. Jos oletetaan (virheellisesti), että evlut-kirkko ei tule ikinä hyväksymään seksuaalisia vähemmistöjä, niin arvatkaas mitä tapahtuisi ennemmin tai myöhemmin.. nuo vähemmistöt perustaisivat kirkon :D
Tapa-kristityllä sen sijaan on helppoa, kun ei tarvitse oikeasti ottaa kantaa mihinkään tärkeään asiaan, kunhan huolehtii vain kirkollisveronsa.
Pätee yhtä lailla toisinkin päin. Ei tarvitse ottaa kantaa mihinkään, kunhan huolehtii kirkosta eroamisesta. Yhteisön kannalta ajattelematon tapakristitty on kuitenkin ajattelematonta tapa-ateistia arvokkaampi.

Eikös kirkkoon kuulumattomien hautaus maksaa haudattavan omaisille enemmän kuin kirkkoon kuuluvan? Tuskin kirkkoon kuulumattomien hautaus ilmaista on?

Kannattaisikohan edes helpoimmin tarkistettavat väitteet tarkastaa ennen kuin niitä laittaa tänne.

Seurakuntien pitää periä samaa hautausmaksua kirkkoon kuuluvilta ja kuulumattomilta. Eri seurakuntien välillä maksut vaihtelevat. Ulkopaikkakuntalaiselta voidaan periä suurempaa maksua, tällöinkin maksu on sama kirkkoon kuuluville ja kuulumattomille.

Sotaveteraanit saa paikkansa ilmaiseksi.

http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2003/2003-11-14/ajankohtaista/uut2

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaisikohan edes helpoimmin tarkistettavat väitteet tarkastaa ennen kuin niitä laittaa tänne.

Seurakuntien pitää periä samaa hautausmaksua kirkkoon kuuluvilta ja kuulumattomilta. Eri seurakuntien välillä maksut vaihtelevat. Ulkopaikkakuntalaiselta voidaan periä suurempaa maksua, tällöinkin maksu on sama kirkkoon kuuluville ja kuulumattomille.

Sotaveteraanit saa paikkansa ilmaiseksi.

http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2003/2003-11-14/ajankohtaista/uut2
In finland we have this thing called KYSYMYSMERKKI, joka tarkoittaa lauseen perässä sitä, että edeltävä lause ei ole faktaan rinnastettava totuus vaan KYSYMYS.

Originally Posted by Rankkuri

Ja varjoton oli se, joka sanoi totuutena sen, että KIRKKO KUSTANTAA uskonnottomien hautauksen eli voinet suunnata viestisi ensimmäisen lauseen hänelle.

Tämä tosin ei vieläkään vastannut siihen, miksi uskonnottomien hautaaminen olis peruste suuremalle osuudelle yhteisöverosta, kun uskonnottomien hautaamisestakin jo veloitetaan? (toim. huom. lauseen perässä on KYSYMYSMERKKI)

In finland we have this thing called KYSYMYSMERKKI, joka tarkoittaa lauseen perässä sitä, että edeltävä lause ei ole faktaan rinnastettava totuus vaan KYSYMYS.

Ja varjoton oli se, joka sanoi totuutena sen, että KIRKKO KUSTANTAA uskonnottomien hautauksen eli voinet suunnata viestisi ensimmäisen lauseen hänelle.

Tämä tosin ei vieläkään vastannut siihen, miksi uskonnottomien hautaaminen olis peruste suuremalle osuudelle yhteisöverosta, kun uskonnottomien hautaamisestakin jo veloitetaan? (toim. huom. lauseen perässä on KYSYMYSMERKKI)

Hautausmaksut eivät kata hautausmaiden ylläpitokustannuksia. Mielestäni hautausmaakysymys ei muuten oikeastaan ole olennainen. Kaikki kuolee ja tarvitsevat sitten jonkun kuopan itselleen. Periaatteessa minulle kävisi, että hautauksesta veloitettaisiin kustannusten mukaan. Tällöin tosin ne, joilta ei jää varoja kuoppaamisen kustannusten kattamiseen, pitäisi edelleen haudata yhteiskunnan varoin.

Niinpäs oli tosiaan kysymysmerkki. Olisi pitänyt vastata letkeämmin. Tosin kysymyksesi sisälsi väitteen, jonka olisit voinut helposti itse tarkistaa. Myös tällaisen väitteen sisältävän kysymyksen perusteella saattaa, joku löytää tällaisen kuvitellun epäkohdan argumenttilaariinsa.

Hautausmaksut eivät kata hautausmaiden ylläpitokustannuksia. Mielestäni hautausmaakysymys ei muuten oikeastaan ole olennainen. Kaikki kuolee ja tarvitsevat sitten jonkun kuopan itselleen. Periaatteessa minulle kävisi, että hautauksesta veloitettaisiin kustannusten mukaan. Tällöin tosin ne, joilta ei jää varoja kuoppaamisen kustannusten kattamiseen, pitäisi edelleen haudata yhteiskunnan varoin.

Niinpäs oli tosiaan kysymysmerkki. Olisi pitänyt vastata letkeämmin. Tosin kysymyksesi sisälsi väitteen, jonka olisit voinut helposti itse tarkistaa. Myös tällaisen väitteen sisältävän kysymyksen perusteella saattaa, joku löytää tällaisen kuvitellun epäkohdan argumenttilaariinsa.
Ekasta kappaleesta mä oon samaa mieltä. Heikko peruste yhteisövero-osuuden korottamiselle, minkä yritin myös varjottomalla ilmaista.

Ei se mitään väitettä sisältänyt vaan kysymyksen, joka sisälsi epäilyn siitä, miten asia saattaisi olla minun mielestäni. Olisin voinut tarkistaa, mutten jaksanut. Hienoa, että kansalaisaktiivisuus esti tämänkin epäkohdan liukumista jonkun argumenttilaariin.

Kristillisiin arvoihin ei varmasti kuulu kenenkään sortaminen. Tarkista sanavalintasi. Tuollaista paskaa ei voi verhota millään "kärjisten" etuliitteillä.

Kyllä se sortaminen kuuluu kirkon arkeen, jos nyt ei ihan arvona voida puhua. Eikö sitäkin paskaa jauheta tälläkin hetkellä ihan maallisissa tuomioistuimissa asti. Jos kuitenkin kirkon oikeista, virallisista arvoista puhutaan, et ottanut kantaa esimerkisi seuraaviin:

- kunnioitamme pyhää kolmiyhteistä Jumalaa
- tunnustamme Jeesuksen Kristuksen ainoalaatuisuuden
- näemme Jumalan kuvan ihmisessä ja ihmisen syntisyyden
- tunnistamme pyhyyden kaipauksen muissa uskonnoissa

Kuinka nämä kristilliset arvot puhuttelevat nykypäivän tapa-uskovaista?

Toisin sanoen kirkko on täynnä omilla aivoillaan ajattelevia ihmisiä, joiden maailmankuvaa kirkko edustaa. Kirkon asenne homoja ja naisia kohtaan muuttuu viiveellä vastaamaan yhteisön kantaa. Naispapit ovat täydellinen esimerkki tästä. Muutama vanhan liiton pappi ei asiaa hyväksy, mutta yhteisö on jyrännyt nuo viimeiset jäärät aika tehokkaasti.

Etkö näe ristiriitaa siinä, että pyhä raamattu (joka lienee kristillisyyden perusta), ei tue tällaista maailmankuvaa, jossa homoilla ja naisilla olisi tasavertainen asema kirkon sisällä? Itseasiassa naispappien vastustajia ei ole jyrätty, vaan he kieltäytyvät edelleen työskentelemästä naispappien kanssa. Tavallaan arvostan heitä siinä mielessä, etteivät he ole luopuneet ideologiastaan (vaikka se ahterista onkin), vaan suorittavat tehtävää, kuten pyhä kirja neuvoo.

Pätee yhtä lailla toisinkin päin. Ei tarvitse ottaa kantaa mihinkään, kunhan huolehtii kirkosta eroamisesta. Yhteisön kannalta ajattelematon tapakristitty on kuitenkin ajattelematonta tapa-ateistia arvokkaampi. .
Minulle kirkosta eroaminen oli sinällään jo henkilökohtainen kannanotto. Tulevaisuudessa kirkkoon liittyminen voi olla kannanotto, kunhan tulee aika jolloin kastaminen ei ole automaatio. Tuota jälkimmäistä lausetta en osaa kommentoida, koska en ymmärrä tapa-ateisti määritystä aiemmista perusteluistasi huolimatta.

Ylitornion kirkkoherra Matti Salminen puolustaa seurakuntansa linjaa. "Sama periaate kuin elokuvateatterin ovella: onhan sielläkin pikkuisen eri asemassa lipulliset ja liputtomat."

Tämän voi ymmärtää parillakin tapaa :D luulisin kuitenkin, että tarkoitetaan kirkkoon kuulumista, eikä pääsylippua ylä- tai alakertaan.

Suosikaa merituhkausta, ei tarvii tunkea sinne siunatulle maalle. Itse en odota saavani kirkolta hautaustilaa kun potkaisen tyhjää.

Suosikaa merituhkausta, ei tarvii tunkea sinne siunatulle maalle. Itse en odota saavani kirkolta hautaustilaa kun potkaisen tyhjää.

Jep, tuhkaksi vaan. Olen tarjoutunut kukkamultaan sekoitettavaksi. Saas nähä onko kellään sit pokkaa toteuttaa.

Itse ajattelin testamentata kroppani lääketieteelle. Jos mun paskaset elimet jotain kiinnostaa nii on niistä iloa sitte jolleki muulle, itsehän en niitä enää siinä vaiheessa tarvi :D

Vois olla myös hienoa tulla muumioiduksi. Kerran oli telkkarissa dokumentti jostain egyptologista, joka selvitteli niitä alkuperäisiä muumioinnin menetelmiä juuri jollain testamentatulla ihmisruumiilla.

Mutta vakavasti; olen ehdottomasti sitä mieltä että tuollainen elintenluovutustestamentti on helvetin hyvä keksintö. Jos potkaisen vaikka äkillisesti tyhjää jäätyäni auton alle, minusta voidaan vielä nopeasti pelastaa elimiä jollekin joka niitä oikeasti tarvii elämänsä jatkamiseksi. Tällaisessa tapauksessa ei omakaan kuolema mene hukkaan.

Ja pahoitteluni :offtopic:ista

Edit: tuli vielä mieleen, että toivottavasti yllämainitussa tapauksessa mun elimet menee esim. jollekin vanhoilliselle PAPILLE joka kiroaa ateistit alimpaan helvettiin heidän moraalittomuutensa takia :evil:

Jep, tuhkaksi vaan. Olen tarjoutunut kukkamultaan sekoitettavaksi. Saas nähä onko kellään sit pokkaa toteuttaa.

Jätä nyt vielä sellainen testamentti, että omaiset on lain kourissa kun yrittävät toteuttaa :D

Tuo merituhkaus on hyvä, valtion maille ja vesillehän saa sirotella tai sitten itse omistamilleen, mutta Helsingissä on hautauspalvelu (nimeltään siis Helsingin hautauspalvelu), jonka kautta tuo merituhkaus käy oikein kauniisti. Hoitavat kaiken valmiiksi, omaiset sitten menevät vain satamaan ja tuhka sirotellaan Helsingin edustalle valtion vesille. Kuulemma pitkältä ulkomailta saakka tulee hautauksia tuota kautta. Tokihan voi vuokrata itse veneen tai mennä omalla, jonkin nimellisen luvan siihen kyllä tarvitsee ja sekin hoidetaan tuolta Hautauspalvelun kautta. Ei ole pakko siis alistua uskonnollisiin menoihin ja kirkon maille, jos vainaja ei kuulu kirkkoon. Itse tuhkaus kyllä tehdään samassa paikassa kuin muidenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom