Ensialkuun kiitokset siitä, että ymmärsit pointin. Ne mummoille lukemiset, serkkulikan häät ja lasten päivähoidot on tasan justiin niitä taloyhtiön grillibileitä ja talkkareita. Viestinähän on tasan tarkkaan se, että jos joku haluaa sen talkkarin takia tehopyhyydessään sitä autopaikkaa maksaa, niin se on tasan tarkkaan kyseisen ihmisen asia. Aika lailla kyseisen ihmisen ongelmana on myös se, jos ei jaksa vaivautua katkaisemaan suoraveloitusta.Toi on typerä analogia. Typerä just sen vuoksi, että 80 taloyhtiön asukkaista ei todellakaan maksa sitä yhtiövastiketta sen vuoksi, että sun mielikuvitusautolle saadaan tallipaikka, vaan osa niistä maksaa sitä yhtiövastiketta, koska ne haluaa osallistua taloyhtiön järjestämiin juhliin ja saada taloyhtiön talkkarin sinne seremoniamestariks.
Tästä loistavasta analogiasta en muuten rohkene ottaa ihan koko kunniaa, koska punainen auto keksittiin jo en-muista-kenen toimesta jo pari sivua sitten. Tietysti aatoksen jatkaminen näinkin huikealle typeryyden asteelle on puhtaasti allekirjoittaneen sankarillista ansiota, mistä olen paitsi onnellinen, myös ylpeä.
Niinpä. Annetaan ihmisten päättää. Mun mielikuvitusautoni tallia saa sponssata aidosti arvostavien lisäksi myös ne, jotka haluaa vaan niitä grillibileitä (koska, noh, emmätiä, niitä bileitä vaan on jo mummovainaan ajoista pidetty). Nääskatsos, jos ihmisten antaa päättää, ne tosiaan saattaa päättää toimia vähemmänkin fiksusti, tai jopa olla toimimatta kokonaan. Sitäpaitsi, hintakilpailun nimissä, juhlatilat, seremoniamestarit ja iltapäiväkerhot tulee punaisen auton tallista aika halvalla. Minkä vuoksi aika useat liittyvät juuri grillibileiden alla.Nyt niitä muita palveluntarjoajia vaan on, ja niiden markkinoinnista tässä on kysymys. Tuodaan vaihtoehdot selkeästi esille ja annetaan ihmisten päättää itse kenen bileissä käyvät ja mistä todella haluavat maksaa. Kysymys ei ole siitä, ettetkö sä vois pitää mielikuvitusautolles autokatosta, vaan siitä että sen maksaa todella ne, jotka aidosti arvostaa sun mielikuvitusauton tallia. Muille niitä juhlia voidaan järjestää halvemmalla naapuritaloyhtiössä josta löytyy mm. myös niitä seremoniamestareita.
Kyllä kirkkoon saa kuulua tai siitä erota vaikka ihan huvikseen. Se kuuluu siihen päätäntävaltaan. Vähän niinkun vaaleissa nääs, (Jee! Uusia toinen toistaan typerämpiä analogioita!) musta ois hirveen ihanaa, jos ihmisillä ois valta päättää samalla tavalla kun minä. Valitettavasti jotkut on niin tyhmii ettei ne tajuu...
Mun äikänope pyys lähettään terkkuja sun bilsanopelle, ja käski kertoon että se on ite. En ihan ymmärrä minkä logiikan mukaan mun viesti liittyy mitenkään sun viestiin muutoin kun aiheen puolesta (ellet sitten ole se alkuperäinen mielikuvitusautokaveri, johon viestissäni viittasin). Eihän ne viestit herraperkele ole edes peräkkäin, enkä mitenkään sun viestiisi viitannut? Pahoittelut mikäli astuin varpaille jollain henkisellä tasolla.Ihan sun äidinkielen opettajan vuoksi(luetunymmärtäminen), toivon että nää kommentit ei olleet mitenkään vastineita tohon mun kirjotukseen vaan yleistä löpinää liittyen ties mihinkä.
No sanotaan se nyt vielä kerran yhdessä. Annetaan jokaisen itse päättää, haluaako kuulua mihinkään vai ei. Annetaan jokaisen itse päättää, tekeekö päätöksiä suuntaan tai toiseen jostain niinkin laimeasta syystä kun grillibileet tai kirkollisvero. Kun annamme ihmisten päättää, osa porukasta päättää erota ja osa olla eroamatta, jotkut perkeleet jopa liittyä. Tulikohan näkemykseni nyt selkeästi esiin, ihmettelee nimimerkki "Annetaan ihmisten päättää!!!11".Ei vaivaa, itse asiassa suurinta osaa ei vois vähempää kiinnostaa kunhan saavat bileensä pitää, mutta sä tai kirkko tai kukaan muu ei voi tehdä sitä päätöstä kenenkään muun puolesta. Pidin itsestään selvänä, mutta noille palveluilla aikuisten oikeesti on tarvetta. Esim. tosta sun linkittämästä eronneiden määrästä n.80% eros kirkosta nimenomaan Eroa kirkosta -palvelun kautta.
Ilmeisesti ihan kaikkia tämä asia ei kosketa niinkään syvältä kuin tällaisia herkkähipiäisiä tulisieluja (tässä luonnollisesti viitaten vain itseeni), koska eroamiskynnys ylittyy vasta mahdollisimman yksinkertaisen nettipalvelun löydyttyä. Kuten jo aiemmin tuli sanottua, kaikkia ei ihan kauheasti nämä jutskat kiinnosta. Ja kuten jo aiemmin ketjussa tuli todettua, tämä nettipalvelu on hyvä juttu (paitsi että henkilöllisyyden toteaminen tökkii siinäkin).
Huvittavaa, että kirkkoon kuulumaton puolustelee kirkkoon kuulumista tavan vuoksi. Toinen huvittava asia on tämän ketjun pyöriskeleminen tuon uskontokeskustelun (kaikki uskontokeskustelut tänne!) rinnalla. No mua on aina ollut helppo huvittaa.
E: No nyt menee tilitykseksi, mutta kerrankos sitä. Ainoa tässä ketjussa mun henkistä tasapainoani häiritsevä asia on se, miten helkkarissa valtion erottaminen kirkosta liittyy siihen, pystyykö joku nimetön kastetun lapsukaisen äiti todistamaan Jumalan olemassaolon aukottomasti kaikelle kansalle, tai vastaavasti pystytäänkö hänelle pistämään jauhot suuhun, ja todistamaan kyseinen teko suoranaiseksi henkiseksi väkivallaksi lasta kohtaan? Miten jonkun toisen sisäinen rauha voi oikeasti olla joltakulta pois? Jos se kerran on vaan vedenkaatelua, niin antakaa nyt toisten kaadella sitä vettä, ja keskittykää vaikka siihen kirkon erottamiseen valtiosta. Kiitos. Anteeksi.