Eroa kirkosta helposti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Toi on typerä analogia. Typerä just sen vuoksi, että 80 taloyhtiön asukkaista ei todellakaan maksa sitä yhtiövastiketta sen vuoksi, että sun mielikuvitusautolle saadaan tallipaikka, vaan osa niistä maksaa sitä yhtiövastiketta, koska ne haluaa osallistua taloyhtiön järjestämiin juhliin ja saada taloyhtiön talkkarin sinne seremoniamestariks.
Ensialkuun kiitokset siitä, että ymmärsit pointin. Ne mummoille lukemiset, serkkulikan häät ja lasten päivähoidot on tasan justiin niitä taloyhtiön grillibileitä ja talkkareita. Viestinähän on tasan tarkkaan se, että jos joku haluaa sen talkkarin takia tehopyhyydessään sitä autopaikkaa maksaa, niin se on tasan tarkkaan kyseisen ihmisen asia. Aika lailla kyseisen ihmisen ongelmana on myös se, jos ei jaksa vaivautua katkaisemaan suoraveloitusta.

Tästä loistavasta analogiasta en muuten rohkene ottaa ihan koko kunniaa, koska punainen auto keksittiin jo en-muista-kenen toimesta jo pari sivua sitten. Tietysti aatoksen jatkaminen näinkin huikealle typeryyden asteelle on puhtaasti allekirjoittaneen sankarillista ansiota, mistä olen paitsi onnellinen, myös ylpeä.
Nyt niitä muita palveluntarjoajia vaan on, ja niiden markkinoinnista tässä on kysymys. Tuodaan vaihtoehdot selkeästi esille ja annetaan ihmisten päättää itse kenen bileissä käyvät ja mistä todella haluavat maksaa. Kysymys ei ole siitä, ettetkö sä vois pitää mielikuvitusautolles autokatosta, vaan siitä että sen maksaa todella ne, jotka aidosti arvostaa sun mielikuvitusauton tallia. Muille niitä juhlia voidaan järjestää halvemmalla naapuritaloyhtiössä josta löytyy mm. myös niitä seremoniamestareita.
Niinpä. Annetaan ihmisten päättää. Mun mielikuvitusautoni tallia saa sponssata aidosti arvostavien lisäksi myös ne, jotka haluaa vaan niitä grillibileitä (koska, noh, emmätiä, niitä bileitä vaan on jo mummovainaan ajoista pidetty). Nääskatsos, jos ihmisten antaa päättää, ne tosiaan saattaa päättää toimia vähemmänkin fiksusti, tai jopa olla toimimatta kokonaan. Sitäpaitsi, hintakilpailun nimissä, juhlatilat, seremoniamestarit ja iltapäiväkerhot tulee punaisen auton tallista aika halvalla. Minkä vuoksi aika useat liittyvät juuri grillibileiden alla.

Kyllä kirkkoon saa kuulua tai siitä erota vaikka ihan huvikseen. Se kuuluu siihen päätäntävaltaan. Vähän niinkun vaaleissa nääs, (Jee! Uusia toinen toistaan typerämpiä analogioita!) musta ois hirveen ihanaa, jos ihmisillä ois valta päättää samalla tavalla kun minä. Valitettavasti jotkut on niin tyhmii ettei ne tajuu...
Ihan sun äidinkielen opettajan vuoksi(luetunymmärtäminen), toivon että nää kommentit ei olleet mitenkään vastineita tohon mun kirjotukseen vaan yleistä löpinää liittyen ties mihinkä.
Mun äikänope pyys lähettään terkkuja sun bilsanopelle, ja käski kertoon että se on ite. En ihan ymmärrä minkä logiikan mukaan mun viesti liittyy mitenkään sun viestiin muutoin kun aiheen puolesta (ellet sitten ole se alkuperäinen mielikuvitusautokaveri, johon viestissäni viittasin). Eihän ne viestit herraperkele ole edes peräkkäin, enkä mitenkään sun viestiisi viitannut? Pahoittelut mikäli astuin varpaille jollain henkisellä tasolla.
Ei vaivaa, itse asiassa suurinta osaa ei vois vähempää kiinnostaa kunhan saavat bileensä pitää, mutta sä tai kirkko tai kukaan muu ei voi tehdä sitä päätöstä kenenkään muun puolesta. Pidin itsestään selvänä, mutta noille palveluilla aikuisten oikeesti on tarvetta. Esim. tosta sun linkittämästä eronneiden määrästä n.80% eros kirkosta nimenomaan Eroa kirkosta -palvelun kautta.
No sanotaan se nyt vielä kerran yhdessä. Annetaan jokaisen itse päättää, haluaako kuulua mihinkään vai ei. Annetaan jokaisen itse päättää, tekeekö päätöksiä suuntaan tai toiseen jostain niinkin laimeasta syystä kun grillibileet tai kirkollisvero. Kun annamme ihmisten päättää, osa porukasta päättää erota ja osa olla eroamatta, jotkut perkeleet jopa liittyä. Tulikohan näkemykseni nyt selkeästi esiin, ihmettelee nimimerkki "Annetaan ihmisten päättää!!!11".

Ilmeisesti ihan kaikkia tämä asia ei kosketa niinkään syvältä kuin tällaisia herkkähipiäisiä tulisieluja (tässä luonnollisesti viitaten vain itseeni), koska eroamiskynnys ylittyy vasta mahdollisimman yksinkertaisen nettipalvelun löydyttyä. Kuten jo aiemmin tuli sanottua, kaikkia ei ihan kauheasti nämä jutskat kiinnosta. Ja kuten jo aiemmin ketjussa tuli todettua, tämä nettipalvelu on hyvä juttu (paitsi että henkilöllisyyden toteaminen tökkii siinäkin).

Huvittavaa, että kirkkoon kuulumaton puolustelee kirkkoon kuulumista tavan vuoksi. Toinen huvittava asia on tämän ketjun pyöriskeleminen tuon uskontokeskustelun (kaikki uskontokeskustelut tänne!) rinnalla. No mua on aina ollut helppo huvittaa.

E: No nyt menee tilitykseksi, mutta kerrankos sitä. Ainoa tässä ketjussa mun henkistä tasapainoani häiritsevä asia on se, miten helkkarissa valtion erottaminen kirkosta liittyy siihen, pystyykö joku nimetön kastetun lapsukaisen äiti todistamaan Jumalan olemassaolon aukottomasti kaikelle kansalle, tai vastaavasti pystytäänkö hänelle pistämään jauhot suuhun, ja todistamaan kyseinen teko suoranaiseksi henkiseksi väkivallaksi lasta kohtaan? Miten jonkun toisen sisäinen rauha voi oikeasti olla joltakulta pois? Jos se kerran on vaan vedenkaatelua, niin antakaa nyt toisten kaadella sitä vettä, ja keskittykää vaikka siihen kirkon erottamiseen valtiosta. Kiitos. Anteeksi.

:lol2: Ööö...just.

Näitä lisää.

Vielä sellainen tarkentava kysymys, että loppupeleissä keneltä tapakristillisyys on pois?

Minusta on hiukan kornia ajatella, että 80 % suomalaisista on mystisellä messulla aivopesty kuulumaan kirkkoon. Nyt nämä raukat olisi jollain konstilla saatava kokemaan valaistus, jolla he nousisivat sille älylliselle tasolla, jolla tajutaan että paskat siellä mitään autoa ole. Ongelmanahan on loppupeleissä siinä, ettei ihmisiä nyt niin kauheasti vaivaa, onko sitä autoa vai ei.

Musta on hiukan kornia ajatella, että kristinusko oli ikinä ollut mitään muuta kuin aivopesu, joka on väkisin istutettu ihmisiin. Ehdollistaminen taitaa olla se sana, millä uskonto istutetaan kansaan. Hirveän mystistä se ei ole :lol2: vaan lähinnä naurettavaa, miten helposti ihmisjoukkoja voi manipuloida, jos tietoa asioista ei ole yleisesti saatavilla.
Uskonnot ovat usein viimeiseen asti on yrittäneet estää tieteen kehitystä mutta jotenkin ihmeellisesti eri uskontoryhmien sisältä on löytynyt ihmisiä suojelemaan keksijöitä, tiedemiehiä yms., jotka ovat kehittäneet sitten erinäisiä teorioita, joista osa varsin toimivia.

Lumi sanoi:
E: No nyt menee tilitykseksi, mutta kerrankos sitä. Ainoa tässä ketjussa mun henkistä tasapainoani häiritsevä asia on se, miten helkkarissa valtion erottaminen kirkosta liittyy siihen, pystyykö joku nimetön kastetun lapsukaisen äiti todistamaan Jumalan olemassaolon aukottomasti kaikelle kansalle, tai vastaavasti pystytäänkö hänelle pistämään jauhot suuhun, ja todistamaan kyseinen teko suoranaiseksi henkiseksi väkivallaksi lasta kohtaan? Miten jonkun toisen sisäinen rauha voi oikeasti olla joltakulta pois? Jos se kerran on vaan vedenkaatelua, niin antakaa nyt toisten kaadella sitä vettä, ja keskittykää vaikka siihen kirkon erottamiseen valtiosta. Kiitos. Anteeksi.

Jos sisäinen rauha on hassuihin vastakkaisasetelmiin uskomista niin itse olen käsittänyt tunteiden tasapainon hieman eri asiaksi.

Kyllä on herkässä tää sisäinen rauha joillakin jos siitä lähtee, kun ei kakara X saa vettä päähänsä kuukauden ikäisenä.
Se, että sinä et ymmärrä kasteen merkitystä uskovaiselle, ei tee siitä hölmöä. Uskoville kaste on yhtä tärkeä asia, kuin nimen antaminen lapselle. Kaste symboloi kirkkoon liittymistä ja suojautumista paholaiselta. Eli aika tärkeä juttu uskovalle, niinq jeez.

Se, että sinä et ymmärrä kasteen merkitystä uskovaiselle, ei tee siitä hölmöä. Uskoville kaste on yhtä tärkeä asia, kuin nimen antaminen lapselle.
Minä ymmärrän varsin hyvin kasteen merkityksen uskovalle ihmiselle mutta en ymmärrä sitä miten he perustelevat kasteen tärkeyden.

Kaste symboloi kirkkoon liittymistä ja suojautumista paholaiselta. Eli aika tärkeä juttu uskovalle, niinq jeez.
Tällä tasollahan tämä keskustelu on juuri liikkunutkin. Onko kaste pelkkä symbolinen joukkosuggestio vai suojaako se oikeasti jollain mystisellä tavalla näiltä joidenkin ihmisten olemassaoleviksi väittämiltä "demoneilta" ja "paholaisilta".

Erottu.
Ei saatana vie vähistä rahoista maksaa veroja 300egeä vuodessa kirkkoon jossa ei ees oo tullu viimeseen 10v käytyä.
Ja miksi kuulua jos ei ole uskossa edes? :D.

Erottu.
Ei saatana vie vähistä rahoista maksaa veroja 300egeä vuodessa kirkkoon jossa ei ees oo tullu viimeseen 10v käytyä.

No ei nyt ihan pienistä rahoista ole kyse, jos 300€ maksaa kirkollisveroa vuodessa. Tekee sellaiset 30 000€ vuositulot.:) Oikeassa kumminkin olet turhaa rahan menoa se on jos palveluita ei käytä.

ompahan toi kastaminenki yks helvetin homma..
kastetaan pentu vaikka se on vielä tiedoton eikä voi asiaan vaikuttaa :hyper:

että siitäpä:D

Tällaisiakin kirkoon kuuluvia ihmisiä on vielä valtava määrä ja he omalla passiivisuudellaan ylläpitävät kirkon valta-asemaa Suomessa. Juuri tätä ihmisryhmää eroakirkosta.fi yrittääkin saada heräämään ja suorittamaan yksinkertaisen eroamistoimenpiteen, joka hyödyttää eroajia taloudellisesti ja koko Suomen kansaa pikkuhiljaa murentamalla valtionkirkon asemaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja miksi kuulua jos ei ole uskossa edes?

Tämä onkin outoa ja vielä todella yleistä. Omassa tuttavapiirissäni tiedän itseni lisäksi vain muutaman kirkosta eronneen henkilön. Kuitenkin todella monet kirkkoon kuuluvat tutut kritisoivat kirkkoa ja ihmettelevät sitä, miten joku voi oikeasti uskoa esim. kristinuskon opetuksiin ja Jumalaan. Silti aina kun näille tyypeille ehdottaa, että erotkaa nyt ihmeessä siitä instituutiosta, jos ette sen oppeja allekirjoita, niin aina tulee jotain mutinaa siitä, ettei jaksa, viitsi, kiinnosta tai huvita. En voi vain oikein ymmärtää tätä ajattelutapaa.

Noniin, pitkään jo pitänyt erota ja tuli sekin nyt tehtyä :) Kaikki uskonnot ovat kyllä sellaista bullshittiä ettei mitään järkeä. Rauta-ajan myytit ja 2000-luku eivät yksinkertaisesti sovi yhteen, tämä nähdään kyllä Lähi-Idässä ja muualla. Uskonnot ovat vain primitiivisten ja tietämättömien ihmisten keksimiä yrityksiä ymmärtää maailmaa.

Jos nyt eroaa kirkosta sen takia, että säästää 200€ vuodessa, niin miten helposti onnistuu takaisin liittyminen? Varmaan naimisiin joskus kirkossa aikomus mennä kuitenkin.

Jos nyt eroaa kirkosta sen takia, että säästää 200€ vuodessa, niin miten helposti onnistuu takaisin liittyminen? Varmaan naimisiin joskus kirkossa aikomus mennä kuitenkin.

eikait se sen kummempaa ole kuin paperit uudestaan sisään.
voi olla että itekki tulee mentyä takaisin kun on kirkkohäiden aika :D .

Miten te onnettomat voitte haluta kirkkohäitä jos ette usko?
Pienenä pidin kirkossa käyntiä ihan normaalina. Olen ollut kirkosta eronneena sellaiset 5 vuotta, ja kun kävin taannoin kaverin häissä, kuulosti se virsien ja rukousten sanoma todella spookyltä, kun koko porukka (miinus me pakanat) lausuivat noita sanoja yhteen, monotoniseen ääneen. En minä ainakaan halua, että minun liittoni siunataan satuolennoilla.

Ei sitä tartte molempien kirkkoon kuulua jotta voidaan kirkossa vihkiä, riittää että toinen kuuluu kirkkoon.

Ja se liittyminen tarvittaessa on paperin täyttö ja korkeintaan joku nopea keskustelu jonkun papin kanssa. Ei siis mitään sen ihmeempää.

Miten te onnettomat voitte haluta kirkkohäitä jos ette usko?

Kun ei itsensä kanssa voi mennä naimisiin niin on se pienen pieni riski että emäntä tahtoo kirkkohäät. Ja kaikkihan me tiedämme että emännän sana on laki.

Itse muistaakseni jo 2-3v eronneena kirkosta. Enkä ole jäänyt mistään paitsi, niin en uudestaan aio liittyä. Säästöähän tämäkin.

Kun ei itsensä kanssa voi mennä naimisiin niin on se pienen pieni riski että emäntä tahtoo kirkkohäät. Ja kaikkihan me tiedämme että emännän sana on laki.

Kumoan tietysti itse itseni, kun kuulun tuohon potentiaaliseen "emäntä" -kategoriaan, mutta en ikimaailmassa suostuisi menemään naimisiin kirkossa, vaikka mies miten haluaisi. Toisaalta en ikimaailmassa seurustelisi miehen kanssa, joka moista haluaisi, joten aika turha postaus tämäkin.

En kyllä tajua, miksi kukaan ne kirkkohäät haluaa jos ei usko, ihan samalla tavalla voi jossain muussa paikassa olla prinsessana. Vai eivätkö ihmiset uskalla edes lähipiirilleen tunnustaa, että uskovat? Pedataanko varmaksi taivaspaikkaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom