Eroa kirkosta helposti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä epäilen että se soppapullo on vittuilua,varmaan tarjoaa naapurin kusipää kapitalistille konjakkia:(

Joo. Eikä kannattais mun mielestä noilla näytöillä kyllä paljoa keulua "eettisillä" sijoituksilla tai "maltillisilla" tuotto-odotuksilla.

Varsinkaan, kun se oma sijoitettava pääoma tulee käytännössä lahjoituksina. :rolleyes: Ja mikä naurettavinta, ainakin osasyy sen pääoman tulemiseen on juuri eettisen imagon ylläpitäminen, eli itseasiassa saattaa hyvinkin olla niin, että kirkko todellisuudessa repii niin maksimaalista tuottoa kuin se vaan pystyy.

Kaksnaamasta toimintaa.

Ja vielä Paarma kehoittaa seurakuntia toimimaan vielä enemmän vapaa-ehtoisvoimin. No tarkoittaahan se lisää massia hänelle ja itse hihhulijärjestön kirstuun.

Tuleekohan tuosta eroamisilmoituksesta jokin varmistus seurakunnalta tai muualta? Mistä tiedän, että eroamisilmoitukseni on mennyt perille ja käsitelty?

Tuon laskurin mukaan menee reilu 400 euroa kirkollisveroa vuodessa että heilahtaa. Ei tule käytettyä kirkollisia palveluita tuon edestä vuotta kohti loppuelämän aikana.

enpäs tiedä onko tästä jo ollut puhetta...en jaksanut kahlata läpi koko keskustelua, joten pahoittelut jos tulee toistoa. Mua vaan veetuttaa että vaikka en kuulu kirkkoon, niin joudun yrittäjänä maksamaan silti kirkollisveroa. Hävytöntä. Pitäis toisaalta ehkä ottaa selvää tekeekö kirkko jotain oikeasti hyödyllistä...

Yritin kahlata trediä läpi, mutta en löytänyt vastausta, eli mihin päivään mennessä pitää erota, että ei ens vuodelta joudu maksamaan veroa...? Pahoittelut jos tulee toistoa...

Yritin kahlata trediä läpi, mutta en löytänyt vastausta, eli mihin päivään mennessä pitää erota, että ei ens vuodelta joudu maksamaan veroa...? Pahoittelut jos tulee toistoa...

Menee nyt muistista, mutta lokakuun loppuun menenssä se mun mielestä oli.

:offtopic: ..jokainen saa erota puolestani kirkosta jos niin haluaa. En sano siihen juuta enkä jaata, mutta haluan sanoa tuohon "maksan tyhjästä" kommenttiin vastalauseen. Kirkolle meneviä rahoja käytetään hyvin monipuolisesti. Suurin osa rahoista menee niitä tarvitseville ihmisille, eikä pastorin uuteen porscheen. Minusta on mukava tietää, että lasten iltapäivä kerhoissa ja veteraanien raamattu piirissä on varaa tarjota mehut ja kahvit,vaikka minun rahoistani.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pakkohan sitä on sitten erota n. vuoden päästä kun maaginen ikä saavutetaan.

Kirkkoonhan en halua kuulua "aatteeni" takia. Koko paskan juuret on niissä ajoissa jolloin oltiin valmis tappamaan kaikki jotka ei hyväksyny uuttaa uskoo eikä antanu rahaa. Viikingitkin ne paskat käännytti lopulta.

No niin löytyihän se tieto, riittää kun eroaa edellisen vuoden aikana niin ei joudu maksamaan, pitää laittaa hakemus vetämään...

"Maksanko kirkollisveroa, jos olen osan vuotta jäsen?

Kirkollisveroa maksetaan koko vuosi, jos on vuoden alkaessa jäsen. Teoriassa voi vaikka joka vuosi liittyä tammikuun 1. päivä ja erota joulukuun 31. päivä, eikä kirkollisveroa silloin mene.

Vapaa-ajattelijat suosittelevat, että kirkon palveluita käyttävät myös reilusti maksavat kirkollisveronsa. Poikkeus on ehkä tilanne, jossa sukulaisten painostuksesta joutuu vihityttämään itsensä kirkossa.

Erosin joulukuussa. Miksi verolipun mukaan maksan kirkollisveroa?

Veroliput painetaan jo marraskuun lopulla. Jos haluat säästää veroja jo vuoden mittaan, voit pyytää uuden verolipun. Ellet tee sitä, saat kirkollisveron osuuden aikanaan veronpalautuksena. " (www.eroakirkosta.fi)

NO tämäpäs on muotia, Kirkosta eroaminen. JOhtuu pelkästään siitä että kirkollis veroa perivät? ja kun monetkaan ei tule ehkä ikinä siellä käymään niin turha maksaa veroja? Ymmärsinkö asian pointin?:)

NO tämäpäs on muotia, Kirkosta eroaminen. JOhtuu pelkästään siitä että kirkollis veroa perivät? ja kun monetkaan ei tule ehkä ikinä siellä käymään niin turha maksaa veroja? Ymmärsinkö asian pointin?:)

En sanoisi, että kirkosta eroaminen on muotia. Enemmänkin voisi puhua tietoisuuden kasvusta. Ihmiset ovat ehkä oppineet ajattelemaan, kun heidän eteensä on tuotu tällainen mahdollisuus erota helposti kirkosta. Moni ei varmastikaan ole edes tullut ajatelleeksi, että kirkosta eroamisella on heille ainoastaan positiivisia puolia. On itse asiassa erittäin hölmöä, että suurin osa lapsista kastetaan ja näin he oletusarvoisesti kuuluvat kirkkoon, vaikka huomattavasti fiksumpaa olisi antaa ihmisten itse päättää, mihin he haluavat uskoa, jos mihinkään.

Syitä eroamiseen on varmasti monia, esim:
- Miksi maksaa turhaa veroa, jos ei käytä kirkon palveluita?
- Miksi kuulua kirkkoon, jos ei välitä sen opeista pätkääkään?
- Miksi tukea kaksinaamaista instituutiota, joka opettaa toista ja tekee itse toista?
- Miksi lahjoittaa rahaa vanhoilliselle yhteisölle, joka ei halua ihmisten ajattelevan omilla aivoillaan?
- Miksi ei?

edit: huomattavasti lisää syitä osoitteessa http://www.stabu.net/satasyyt.html

Menee nyt muistista, mutta lokakuun loppuun menenssä se mun mielestä oli.

Vittuako pelottelet! :whip: Meinasi palaa satoja euroja taas. No, onneksi olit väärässä :D

Kantani uskontoon tai kirkkoon ei muuttunut millään tavoin. Lakkasin vain maksamasta maksua joka minulta mielestäni turhaan peritään.

Maistraatin erovahvistusta odotellessa.

Vittuako pelottelet! :whip: Meinasi palaa satoja euroja taas. No, onneksi olit väärässä :D

Kantani uskontoon tai kirkkoon ei muuttunut millään tavoin. Lakkasin vain maksamasta maksua joka minulta mielestäni turhaan peritään.

Vanhaa viestiä quotaan nyt, mutta jostain tuo oli mieleeni jäänyt. Onko tällainen käytäntö kenties ollut ennen vai muistanko vain jostian pahasti väärin koko asian?

Ennen taisi olla moinen käytäntö tosiaan, muuttui jokin vuosi sitten, aivan lähiaikoina kuitenkin.

Noh, uusi verokortti tipahti luukusta ja siinä olikin maininta ettei kuulu enää kirkkoon. Eli homma osaltani selvä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom