Eroa kirkosta helposti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/08A4A1FEEA1A8FD0C225706E0038A8C3?OpenDocument&lang=FI
Ensin uhotaan isänmaallisuudella ja vingutaan idolin Tony Halmeen johdolla veteraaneille ilmaisia hautapaikkoja.Sit erotaan kirkosta muutaman satasen takia.
Seurakunnat omistaa ja ylläpitäää hautausmaat suomessa,samoin ne on ne jotka myöntää niitä ilmaisia hautapaikkoja.Sekä hoitaa sankarihaudat.

Niin mutta kansa/Suomen valtio omistaa ne seurakunnat vai väitätkö että esim. ev.lut. kirkko on joku valtio valtiossa?

Eiköhän se ole me seurakunnanjäsenet jotka omistetaan,eikä mikään kirkosta eronnut pakanalauma:hyper:

En koko ketjua jaksa lukea, mutta kun sinä sen juuri olet tehnyt, nii passaisiko antaa esimerkkiä missä HCn jeesusviha on käynyt käsittämättömämmäksi kuin "yhdenkään uskovaisen paasaus vastakkaisesta aiheesta"??

Varmaaan jotain mitä sanoin aiemmin. Myönnän että asian ois voinu tuoda esille vähän järkevämmin. Mutta so not, joku nyt sitten otti sen vähän liian tosissaan ja olen nyt virallisesti jeesusvihaaja.

:lol2: :love:

:offtopic: Älkää unohtako Magdalan Mariaa ja niitä alkuperäisestä raamatusta poistettuja lukuisia kirjeitä joista osa oli itse Jeesuksen kirjoittamia.:rolleyes:

Kelle ev.lut. kirkon omaisuus lopulta kuuluu

Seurakuntalaisille. Samoin kuin urheiluseurojen omaisuus kuuluu urheiluseuroille, ei varsinaisesti valtiolla. Urheiluseuratkaan eivät ole valtioita valtioissa vaikka sielläkin kerätään jäsenmaksua ja siellä on puheenjohtaja jne. Samoja vastaavuuksia löytyy kirkosta. Ev.lut on vaan Suomessa niin iso laitos ja vanha, että aikanaan se oli, kuin valtio itse. Ennenhän kirkko oli ainoa joka keräsi veroa maassa.

Kuli sanoi:
Seurakunnat omistaa ja ylläpitäää hautausmaat suomessa,samoin ne on ne jotka myöntää niitä ilmaisia hautapaikkoja.Sekä hoitaa sankarihaudat.
Paljonkos niiden sankarihautojen hoitamiseen/myöntämiseen kuluu vuodessa? Jos mä annan suoraan 20€ veteraaneille ja sä maksat esim. 500€ kirkollisveroa niin mitä veikkaat kumpi tukee niitä enemmän?

Lisäks on saattaneet veteraanitkin muutaman markan aikoinaan kirkolle maksaa. Mun mielestä ei oo kovin hääppönen järjestö, jos ei pysty niillä olemassa olevilla varoillaan veteraanien tarpeista huolehtimaan. Ne kapitalistisikaosakeomistajariistäjäthän!!!11!:curs: :lol2: istuu satojen miljoonien verottomien tulojensa lisäks satojen miljoonien osakesalkun päällä, mikäli oon yhtään oikein käsittänyt.

Kuli sanoi:
Eiköhän se ole me seurakunnanjäsenet jotka omistetaan,eikä mikään kirkosta eronnut pakanalauma
Tarkottaako tää siis, että sä voit myydä omistukses millon haluat?

Yhtä paljon varmaan, kuin kälviän tarmon kiekonheittäjä kuvittelee voivansa myydä kälviän tarmon omistaman yleisurheilukentän pukukopin.

Seurakuntalaisille. Samoin kuin urheiluseurojen omaisuus kuuluu urheiluseuroille, ei varsinaisesti valtiolla. Urheiluseuratkaan eivät ole valtioita valtioissa vaikka sielläkin kerätään jäsenmaksua ja siellä on puheenjohtaja jne. Samoja vastaavuuksia löytyy kirkosta. Ev.lut on vaan Suomessa niin iso laitos ja vanha, että aikanaan se oli, kuin valtio itse. Ennenhän kirkko oli ainoa joka keräsi veroa maassa.

Heti kun Köyliön Palloseura saa haalittua yhtä paljon omaisuutta, poliittista valtaa, samanlaisen aivopesukoneiston yms. kuin ev.lut. kirkko niin voit olla varma että huomautan myös siitä.

Edit. Uskontoteemaan liittyen, Köyliössähän vaikuttaa Köyliön Lallit. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuolta voi tulostaa kaavakkeen omilla henkilötiedoilla varustettuna tai puhtaan kaavakkeen PDF formaatissa, joka aukenee Acrobat Reader ohjelmalla, johon sitten voi kirjoittaa omat tietonsa, tulostaa sen ja lähettää allekirjoitettuna kirjeenä postissa maistraattiin.

Tuoko on nykykäsitys helposta? No huhhuh. En taida liittyä noin helpolla erotakseni

Heti kun Köyliön Palloseura saa haalittua yhtä paljon omaisuutta, poliittista valtaa, samanlaisen aivopesukoneiston yms. kuin ev.lut. kirkko niin voit olla varma että huomautan myös siitä.

Älä hätäile. Kirkko on valtaan nousunsa jälkeen kokoajan vain menettänyt valtaansa ja tulee menettämään. Ennen kirkko johti maata ja keräsi veroja. Mitä valtaa kirkolla nykyään enää on ja vähenemään päin. Kirkollis vaaleissa äänestysprosentti on 15% luokkaa. Eli ei ketään kiinnosta.

:offtopic: Kristinuskon historia on niin epämääräinen ja pakanallinen, että sen on Rooman keisarit tehty aikoinaan tiettyyn tarpeeseen. Tämä tarve on sitten muuttanut muotoaan ja kristinusko sen mukana. Nykyään kristinuskon tarve on enää suurimmalle osalle pelkästään muodollinen. Kristinusko vaikuttaa silti jokaisen meidän elämään halusimmepa tai emme. Pitää olla aika fagiiri jos onnistuu karsimaan elämästään kaikki mikä liitty jollain tavalla kristinuskoon. Tulevaisuudessa kristinuskolle on ehkä aina vain vähemmän käyttöä. Seurakunnilla ei ole varaa maksaa työntekijöilleen palkkaa. Kukaan ei enää opiskele papiksi. Kirkot ja seurakunnan omaisuus pakkohuutokaupataan jne jne... Tohon varmaan menee kuitenkin joku 500 vuotta.

Älä hätäile. Kirkko on valtaan nousunsa jälkeen kokoajan vain menettänyt valtaansa ja tulee menettämään. Ennen kirkko johti maata ja keräsi veroja. Mitä valtaa kirkolla nykyään enää on ja vähenemään päin. Kirkollis vaaleissa äänestysprosentti on 15% luokkaa. Eli ei ketään kiinnosta

Kirkollisvaalien alhainen äänestysprosentti puhuu lähinnä sen puolesta että ihmisiä ei kiinnosta kirkon touhut. Mitä väliä sillä on mikä piispa siellä pääjehuna huseeraa jne. Tämä lähinnä tekee kirkosta entistä konservatiivisemman mutta ei sinänsä heikennä sitä.

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/08A4A1FEEA1A8FD0C225706E0038A8C3?OpenDocument&lang=FI
Ensin uhotaan isänmaallisuudella ja vingutaan idolin Tony Halmeen johdolla veteraaneille ilmaisia hautapaikkoja.Sit erotaan kirkosta muutaman satasen takia.

Näinhän se on. Kirkolla sattuu vaan olemaan monopoli hautaustoimeen Suomessa. Jos tämäkin toimiala vapautettaisiin kilpailulle yksityiset hoitaisivat saman homman ja todennäköisesti paremmin.

Kyllä kirkolla rahaa näyttäisi olevan ilman minun satasianikaa:
http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=1058676&s=r
Joo. Eikä kannattais mun mielestä noilla näytöillä kyllä paljoa keulua "eettisillä" sijoituksilla tai "maltillisilla" tuotto-odotuksilla.

Varsinkaan, kun se oma sijoitettava pääoma tulee käytännössä lahjoituksina. :rolleyes: Ja mikä naurettavinta, ainakin osasyy sen pääoman tulemiseen on juuri eettisen imagon ylläpitäminen, eli itseasiassa saattaa hyvinkin olla niin, että kirkko todellisuudessa repii niin maksimaalista tuottoa kuin se vaan pystyy.

Kaksnaamasta toimintaa.

Näinhän se on. Kirkolla sattuu vaan olemaan monopoli hautaustoimeen Suomessa. Jos tämäkin toimiala vapautettaisiin kilpailulle yksityiset hoitaisivat saman homman ja todennäköisesti paremmin.

Hautausbisneshän on ihan normaalia liiketoimintaa,ne on vaan noi hautausmaat jotka on kirkon halussa.
Eikös nykyään ole jotain systeemejä että poltettu voidaan sirotella jonnekkin merialueelle?Siinähän se tehokkuus ja tilankäyttö on aika optimoitu,eikä kirkkokaan hallitse merialuetta.Ni ei sit sekään jää kuollutta vituttamaan.

Kovan luokan ryyppäämisen jälkeen saatana aina ilmestyy paikalle ja yrittää ostaa taivasosuuteni sorbuspullolla.
Onneksi mulla on ainaa varapullo piilossa puuliiterissä!

Kovan luokan ryyppäämisen jälkeen saatana aina ilmestyy paikalle ja yrittää ostaa taivasosuuteni sorbuspullolla.
Onneksi mulla on ainaa varapullo piilossa puuliiterissä!
Etkä myy? Helvetti, käske sen käymään meilläkin. Tossa on mun mielestä ensimmäinen hyvä syy liittyä takaisin kirkkoon.

Ennen kun eroon sieltä uudestaan...:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom