Eroa kirkosta helposti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuli tuossa viimeyön puolella lähetettyä eroamukseni. Piti tehdä näin jo vuosi sitten, mutta vähän pääsi unohtumaan.
Tuskin tulen kirkon minkään osa-alueen palveluja käyttämään lähitulevaisuudessa.

Yhdistetäänpä tämä tänne:
Thrid

Muotoillaan tämä sitten kansalle helpommin ymmärrettävään muotoon. Oletetaan että säästetään se 500e/v nettona jos ei kuuluta kirkkoon, tämä on varsin totuudenmukaista, joillakin sitten enemmän, joillakin vähemmän.

Eroan kirkosta ja huomaan samaan aikaan Finnairin viikkotarjouksen Helsinki-Bangkok-Helsinki -lennolle, 499e. Noh, ostaa täräytän sen pois ja kustannuksiksi matkalta jää hotelliyöt á 10e ja safkat á 1e.

Pääsen siis ilmaiseksi kerran vuodessa Thaimaahan kun ei tuolla kirkossakaan tule juuri käytyä :lol2:

Periaatteessa kyllä. Mutta minä kuuluin vielä armeija-aikana kirkkoon enkä silti käynyt hartauksissa, mistäs ne alikit sitä kirkkoon kuulumista tarkistaisivat. Sanoin vain suoraan etten tule, ei kuulu elämänkatsomukseeni.

Meillä tarkistivat niistä henkilökaavakkeista joihin tieto alkujaan muistaakseni tuli siitä haastattelusta jossa kuponki ensimmäisenä iltana ja säikkynä alokkaana Alikessun kanssa täyteltiin.

Siis se "onko arpia/tatuointeja/muita tunnisteita?", "seurakunta?" jne. Jos tuohon seurakunta kohtaan älyää pistää tuolloin, kutsunnoissa ja kaikissa mahdollisissa väleissä sen "väestörekisteri" niin luulisi menevän läpi.

Noniih. Sinne meni ilmotus. Täytyin sen kyllä suoraan maistraatin sivuilta niin meneepähän ainakin perille. Mun tuloilla säästö on 450€ vuodessa.

Nyt pitäs saada vielä aikaan että laittas ton rahan säästöön joka vuos. Mitenköhän se onnistus parhaiten? Pitäs varmaan pankkiin mennä ja perustaa joku säätötili ja sitten joku suoravelotus(vastaamaan tuota 450€/12kk) aina kerran kuussa tuonne säästötilille.

Hmm..Toivottavasti tuolla sivuilla oleva laskuri sitten pitää kutinsa!

ps. Täältä tullaan etelänrannat, nähtään 2v päästä :)

Jumala on heikkojen, viinahuuruisten skitsofreenikkojen keksimä satuolento *keskisormi*

Pitänee paikkansa, mutta kenties olisi parempi, että heikot, viinanhuuruiset skitsofreenikot uskovat Jumalaan?

Meinaan vaan, että kun Marx sanoi, että uskonto on ooppiumia kansalle, niin kenties suurin osa kansasta on sellaista, että se kannattaakin pitää vähän pöhnässä? Kun ei omilla aivoillaan välttämättä ymmärrä, miten kannattaa käyttäytyä.

Jollain ihmiset sen uskonnon jättämän arvotyhjiön kuitenkin täyttävät, enkä usko että enemmistön kohdalla kyseeseen tulee kovinkaan kauaskatseinen moraalifilosofointi. Enempi veikkaan, että käsitys hyvästä elämästä imetään jatkossa lähinnä viihteestä, ja lyhytjänteinen hedonismi tulee valtaamaan alaa. Ennustan lisääntyvää kysyntää psykiatreille, poliiseille, parisuhdeterapeuteille ja päihdevieroittajille.

Pitänee paikkansa, mutta kenties olisi parempi, että heikot, viinanhuuruiset skitsofreenikot uskovat Jumalaan?

Jos joku tarvitsee "jumalan" ja raamattunsa jaksaakseen elää niin mikä ettei. Silloinhan siitä on jollekkin ollut konkreettista hyötyä. Kyllä se mulle passaa.

Vaan tuo tuputtaminen ja aivopesu on persiistä. Ja tuo perkeleen vero.

User Name

Meillä tarkistivat niistä henkilökaavakkeista joihin tieto alkujaan muistaakseni tuli siitä haastattelusta jossa kuponki ensimmäisenä iltana ja säikkynä alokkaana Alikessun kanssa täyteltiin.

Siis se "onko arpia/tatuointeja/muita tunnisteita?", "seurakunta?" jne. Jos tuohon seurakunta kohtaan älyää pistää tuolloin, kutsunnoissa ja kaikissa mahdollisissa väleissä sen "väestörekisteri" niin luulisi menevän läpi.

Ne on henkilörekisteriä eikä yksittäisellä alikessulla ole mitään asiaa plärätä niitä papereita. Sitäpaitsi olin kirjurina joten ko. paperit oli mun huoneessa lukkojen takana :)

Komppaus

Meinaan vaan, että kun Marx sanoi, että uskonto on ooppiumia kansalle, niin kenties suurin osa kansasta on sellaista, että se kannattaakin pitää vähän pöhnässä? Kun ei omilla aivoillaan välttämättä ymmärrä, miten kannattaa käyttäytyä.
Niinno, ooppiumiksi voidaan varmaan laskea Marxin ja kumppaneiden opit myös. :) Ei vaan levikki oo ollu yhtä suurta...

Jollain ihmiset sen uskonnon jättämän arvotyhjiön kuitenkin täyttävät, enkä usko että enemmistön kohdalla kyseeseen tulee kovinkaan kauaskatseinen moraalifilosofointi. Enempi veikkaan, että käsitys hyvästä elämästä imetään jatkossa lähinnä viihteestä, ja lyhytjänteinen hedonismi tulee valtaamaan alaa. Ennustan lisääntyvää kysyntää psykiatreille, poliiseille, parisuhdeterapeuteille ja päihdevieroittajille.
Komppausta taas.

Kannattaa myös muistaa että kirkko avustaa asunnottomia ja muutenkin vähävaraisia suomalaisia monella eri tapaa!:worship:

Tosin eihän meidän kannata tollasia miettiä kun kaikki on niin hyvin...

Ite en käy kirkossa muuten kuin häissä ja hautajaisissa, mutta en todellakaan tule eroamaan kirkosta.
Ei oo paha juttu laittaa n.500e vuodessa johonkin kohtuu hyvään tarkoitukseen.

Seurakunnat järjestää myös lasten kerhoja ja kesäleirejä yms.. hyvää toimintaa vähäosaisten auttamisen lisäksi. Voi olla, että aika kultaa muistot, mutta itselläni on hyvät muistot seurakunnan kerhosta ja vanhempana koulun jälkeen iltapäiväkerhosta. Muistaakseni siellä ei kauheasti edes mitään jeesustelua ollu.
Nykyään kyllä voi olla muitakin tahoja kuin seurakunta, jotka järjestää kyseistä toimintaa.

Toisaalta miksi maksaa kirkollisveroa, jos ei usko itse asiaan.. en tiedä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa myös muistaa että kirkko avustaa asunnottomia ja muutenkin vähävaraisia suomalaisia monella eri tapaa!:worship:

Tosin eihän meidän kannata tollasia miettiä kun kaikki on niin hyvin...

Ite en käy kirkossa muuten kuin häissä ja hautajaisissa, mutta en todellakaan tule eroamaan kirkosta.
Ei oo paha juttu laittaa n.500e vuodessa johonkin kohtuu hyvään tarkoitukseen.

Aika huono perustelu. Jos oikeasti olisi hyväntekeväisyydestä kyse niin eroaisit kirkosta ja antaisit tuon summan jollekin ei-hengelliselle sitoutumattomalle säätiölle. Tiedä vaikka suurempi osa siitä menisi perille asti, eikä sielunpelastusorganisaation pyörittämiseen (joskin varovaisuutta peliin tässäkin, osalla vaihtoehtoisista organisaatiosta on aika tehoton rakenne). Sivutuotteena saataisiin mm. kirkon poliittista asemaa heikkenemään kun ihmiset eivät antaisi sille verojen muodossa passiivista tukeaan.

Kyllä sitä tosiaan voi jakaa rahaa hyväntekeväisyyteen ilman kirkkoa. Mun rahoistani ei tarvitse kustantaa yhtään raamattua tähän maahan. Muutenkin kirkko pitäisi jollain tavalla saada valtiosta erilleen. Nuo on liian naimisissa keskenään. Ei tarvitse kuin katsoa Räsäsen naamaa niin alkaa verenpaineet nousta. Jos se vielä lausahtaa jotain niin sitten on infarkti lähellä.

Miksi mä luovuttaisin vähiä rahojani sikarikkaalle yhteisölle?

Ja sen verran vielä, että omasta mielestä uskominen vaikka Jumalaan ei vaadi kirkkoa. Kyllä sitä voi ilman kirkkoakin olla uskossa. Uskovaisia kohtaan ei ole mitään antipatioita, isoäiti ja edes mennyt isoisä oli hartaita kristittyjä.

Ne on henkilörekisteriä eikä yksittäisellä alikessulla ole mitään asiaa plärätä niitä papereita. Sitäpaitsi olin kirjurina joten ko. paperit oli mun huoneessa lukkojen takana :)

No ei ole välttämättä suoraan asiaa plärätä, mutta mitä iloa rekisteristä on jos sen tietoja ei voi hyödyntää esim. vinkumalla vääpeliltä listan ei-kristityistä ukoista?

Asiaan liittyen hyvä pohdiskeleva artikkeli aiheesta: http://www.wired.com/news/wiredmag/0,71985-0.html

Richard Dawkins ja muut yllyttävät entistä kriittisempään ja aggressiivisempaan ajatteluun varsinkin tapauskovaisten ja hälläväliä-agnostikkojen keskuudessa, juuri sen takia että löysä suhtautuminen asiaan ei johda mihinkään kun vastassa on aktiivisesti aivopesu- ja käännytystyötä tekevä kirkko:

"But the atheist movement, by his lights, has no choice but to aggressively spread the good news. Evangelism is a moral imperative. Dawkins does not merely disagree with religious myths. He disagrees with tolerating them, with cooperating in their colonization of the brains of innocent tykes."

Aika huono perustelu. Jos oikeasti olisi hyväntekeväisyydestä kyse niin eroaisit kirkosta ja antaisit tuon summan jollekin ei-hengelliselle sitoutumattomalle säätiölle. Tiedä vaikka suurempi osa siitä menisi perille asti, eikä sielunpelastusorganisaation pyörittämiseen (joskin varovaisuutta peliin tässäkin, osalla vaihtoehtoisista organisaatiosta on aika tehoton rakenne).
Täysin samaa mieltä. Itse asiassa suorastaan susipaska perustelu, jos yhtään tutkii mihin ne rahat menee.

->http://www.evl.fi/nelivuotiskertomus2000_2003/kehitys/kymmenen.htm tuolta näyttäis, että avustuksiin menee jopa 4% toimintakuluista. Se tarkoittais, että siitä sun 500:sta eskosta menee huimat 20€ suoriin avustuksiin.

Minä kuulun kirkkoon siitä syystä, että jos ja kun sitä jossain kysytään tai se tulee yllättäen esiin on helppoa olla ev.lut. Monet ajattelee ja itsellekkin tulee mieleen äkkiä jos joku ei kuulu kirkkoon, että mihinkäs se sitten kuuluu ja ollaanpa varovaisia. Kyseessä saattaa olla jehova, mormooni tai joku vielä hankalampi lahkolainen. Ev.luttia ei tarvi selitellä eikä siitä herää mitään epäilyksiä. Kirkkoon kuulumattomat saattaa myös olla jotain vihreitä kommunisti eko terroristejä ajatusmaailmaltaan ja sellaistenkin kanssa saa olla varovainen jos kierrätys asioiden suhteen omatunto ei ole puhdas.

En silti tiedä onko tuo kirkollis vero sen hyödyn arvoinen. Lapsille seurakunnat usein järjestää ihan ok kesäleirejä jotka eivät kuitenkaan ole mitään jeesus leirejä. Hinnat ovat erittäin suopeita ja mahdollisesti vähävaraisten perheiden lapsille jopa ilmaisia. Monella vähävaraisella yksinhuoltaja äidillä ei esimerkiksi muuten välttämättä ole varaa järjestää lapsilleen kesällä mitään mukavaa ohjelmaa tai ainakaan vastaavaa.

Tämmöiset kaikki riippuu tietysti 90% seurakunnan papeista ja työntekijöistä.

Se on muuten tosi asia, että papeissa on eroja. En henkilökohtaisesti tunne yhtään pappia ellei rippipappia lasketa, mutta häissä ja hautajaisissa sekä mediassa niitä olen nänyt ja kuullut. Toiset voi olla tosi hyviä ja rentoja ja toiset taas tosi tosi tiukkapiposia. Tiukkapiposet karkoittaa salettiin enemmän seurakuntalaisia kuni miellyttää hautaan matkustavia tiukkapipo mummoja..

Minä kuulun kirkkoon siitä syystä, että jos ja kun sitä jossain kysytään tai se tulee yllättäen esiin on helppoa olla ev.lut. Monet ajattelee ja itsellekkin tulee mieleen äkkiä jos joku ei kuulu kirkkoon, että mihinkäs se sitten kuuluu ja ollaanpa varovaisia. Kyseessä saattaa olla jehova, mormooni tai joku vielä hankalampi lahkolainen. Ev.luttia ei tarvi selitellä eikä siitä herää mitään epäilyksiä. Kirkkoon kuulumattomat saattaa myös olla jotain vihreitä kommunisti eko terroristejä ajatusmaailmaltaan ja sellaistenkin kanssa saa olla varovainen jos kierrätys asioiden suhteen omatunto ei ole puhdas.

Siis ymmärsinköhän nyt oikein... Kuulut kirkkoon, ettei joku ilmeisesti vajaalla pakalla pelaava pääse yllättäen kysymään kuulutko kirkkoon ja vetämään siitä sitten johtopäätöksen, että olet mormooni ekoterroristi? Tuolla tavalla reagoivien ihmisten kanssa minä olisin varovainen.

Monenlaisia syitä olen kuullut, mutta tuo on jo uutta. Itse itselleni perustelen, että koska en usko kristillisiin oppeihin, niin en minä heidän maksulliseen kerhoonkaan aio kuulua. En minä maksa green cardistakaan, kun kerran en pelaa golffia. :)

Suotta sitä sen ihmeemmin kaikille vastaantulijoille selittelee. Jos sitten kavereiden kesken jauhaa syntyjä syviä itse kunkin uskon asioista, niin ei siinä vaiheessa niiden ihmisten kanssa tarvi pelätä mitään ihmeellisiä reaktioitakaan.

Tuo Kermiitin mainitsema syy on yksi kirkkoon kuulumattomuuden eduista: karsii ne ylivanhoolliset ja ennakkoluuloiset pässit pois :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom