Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Periaatteessa kyllä. Mutta minä kuuluin vielä armeija-aikana kirkkoon enkä silti käynyt hartauksissa, mistäs ne alikit sitä kirkkoon kuulumista tarkistaisivat. Sanoin vain suoraan etten tule, ei kuulu elämänkatsomukseeni.
Jumala on heikkojen, viinahuuruisten skitsofreenikkojen keksimä satuolento *keskisormi*
Pitänee paikkansa, mutta kenties olisi parempi, että heikot, viinanhuuruiset skitsofreenikot uskovat Jumalaan?
Meillä tarkistivat niistä henkilökaavakkeista joihin tieto alkujaan muistaakseni tuli siitä haastattelusta jossa kuponki ensimmäisenä iltana ja säikkynä alokkaana Alikessun kanssa täyteltiin.
Siis se "onko arpia/tatuointeja/muita tunnisteita?", "seurakunta?" jne. Jos tuohon seurakunta kohtaan älyää pistää tuolloin, kutsunnoissa ja kaikissa mahdollisissa väleissä sen "väestörekisteri" niin luulisi menevän läpi.
KomppausPitänee paikkansa, mutta kenties olisi parempi, että heikot, viinanhuuruiset skitsofreenikot uskovat Jumalaan?
Niinno, ooppiumiksi voidaan varmaan laskea Marxin ja kumppaneiden opit myös. Ei vaan levikki oo ollu yhtä suurta...Meinaan vaan, että kun Marx sanoi, että uskonto on ooppiumia kansalle, niin kenties suurin osa kansasta on sellaista, että se kannattaakin pitää vähän pöhnässä? Kun ei omilla aivoillaan välttämättä ymmärrä, miten kannattaa käyttäytyä.
Komppausta taas.Jollain ihmiset sen uskonnon jättämän arvotyhjiön kuitenkin täyttävät, enkä usko että enemmistön kohdalla kyseeseen tulee kovinkaan kauaskatseinen moraalifilosofointi. Enempi veikkaan, että käsitys hyvästä elämästä imetään jatkossa lähinnä viihteestä, ja lyhytjänteinen hedonismi tulee valtaamaan alaa. Ennustan lisääntyvää kysyntää psykiatreille, poliiseille, parisuhdeterapeuteille ja päihdevieroittajille.
Kannattaa myös muistaa että kirkko avustaa asunnottomia ja muutenkin vähävaraisia suomalaisia monella eri tapaa!
Tosin eihän meidän kannata tollasia miettiä kun kaikki on niin hyvin...
Ite en käy kirkossa muuten kuin häissä ja hautajaisissa, mutta en todellakaan tule eroamaan kirkosta.
Ei oo paha juttu laittaa n.500e vuodessa johonkin kohtuu hyvään tarkoitukseen.
Ne on henkilörekisteriä eikä yksittäisellä alikessulla ole mitään asiaa plärätä niitä papereita. Sitäpaitsi olin kirjurina joten ko. paperit oli mun huoneessa lukkojen takana
Täysin samaa mieltä. Itse asiassa suorastaan susipaska perustelu, jos yhtään tutkii mihin ne rahat menee.Aika huono perustelu. Jos oikeasti olisi hyväntekeväisyydestä kyse niin eroaisit kirkosta ja antaisit tuon summan jollekin ei-hengelliselle sitoutumattomalle säätiölle. Tiedä vaikka suurempi osa siitä menisi perille asti, eikä sielunpelastusorganisaation pyörittämiseen (joskin varovaisuutta peliin tässäkin, osalla vaihtoehtoisista organisaatiosta on aika tehoton rakenne).
->http://www.evl.fi/nelivuotiskertomus2000_2003/kehitys/kymmenen.htm tuolta näyttäis, että avustuksiin menee jopa 4% toimintakuluista. Se tarkoittais, että siitä sun 500:sta eskosta menee huimat 20€ suoriin avustuksiin.
Minä kuulun kirkkoon siitä syystä, että jos ja kun sitä jossain kysytään tai se tulee yllättäen esiin on helppoa olla ev.lut. Monet ajattelee ja itsellekkin tulee mieleen äkkiä jos joku ei kuulu kirkkoon, että mihinkäs se sitten kuuluu ja ollaanpa varovaisia. Kyseessä saattaa olla jehova, mormooni tai joku vielä hankalampi lahkolainen. Ev.luttia ei tarvi selitellä eikä siitä herää mitään epäilyksiä. Kirkkoon kuulumattomat saattaa myös olla jotain vihreitä kommunisti eko terroristejä ajatusmaailmaltaan ja sellaistenkin kanssa saa olla varovainen jos kierrätys asioiden suhteen omatunto ei ole puhdas.