Eroa kirkosta helposti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Energia sanoi:
Tuolta voi tulostaa kaavakkeen omilla henkilötiedoilla varustettuna tai puhtaan kaavakkeen PDF formaatissa, joka aukenee Acrobat Reader ohjelmalla, johon sitten voi kirjoittaa omat tietonsa, tulostaa sen ja lähettää allekirjoitettuna kirjeenä postissa maistraattiin. Postimaksuja ei tule.

http://www.eroakirkosta.fi/

Tuolta löytyy lisätietoa, miksi kirkosta kannattaisi erota, mikäli kokee sen palvelut tarpeettomiksi.

http://www.stabu.net/satasyyt.html
Energialle kiitosh helposta eroamistiestä, aina jäänyt "pitäisi" tasolle, nyt lähti ilimotus postin mukana maistraattiin, hihiih, niillä verorahoilla saa sitten parin vuoden päästä hyvän ulkomaanmatkan!:D

Christian Alatalo sanoi:
Netin kautta, juu. Mitään ei oo kuulunut. Pitäisköhän tuota kysellä maistraatista?

Kyllähän sitä sieltä voi kysyä, että onko tullut mitään tietoa että olet eronnut. Niillä on kuitenkin lain mukaan pakko lähettää vahvistus sinulle postitse eroamisestasi.

Vähän :offtopic: , mutta eksyin tuolta stabu.netin sivuilta yhteen linkkiin ja sielä sanottiin näin:

Rikoslain 17. luvun pykälän 10 mukaan "Joka julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa (267/1922) tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä - - on tuomittava uskonrauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi."

Voidaanko mut pidättää edes teoriassa, jos kävelisin julkisilla paikoilla T-paita päällä, jossa lukisi "Pelasta itsesi Jeesukselta"? Käytännössä voi olla aika hiljasta, mutta jos joku vanhoillinen uskis poliisi sattuis kohalle, niin saisko se viedä mut asemalle?

Jos nyt eroan kirkosta, niin jääkö mulle kesätöistä enemmän rahaa käyttöön, vai tuleeko tuo voimaan vasta seuraavana verovuonna, tai jotain?

Kypha sanoi:
Jos nyt eroan kirkosta, niin jääkö mulle kesätöistä enemmän rahaa käyttöön, vai tuleeko tuo voimaan vasta seuraavana verovuonna, tai jotain?

Vaikuttaa vasta seuraavalle vuodelle.
www.eroakirkosta.fi sanoi:
Kirkollisvero: tarkista verokortti

Jos kuulut vuoden ensimmäinen päivä kirkkoon, maksat kirkollisveroa koko vuodelta. Vastaavasti ellet ole kirkon jäsen tammikuun ensimmäisenä päivänä, vapaudut koko vuoden veroista.

Aikaisemmin on ilmennyt jonkin verran ongelmia, ja kirkollisveroa on vahingossa peritty myös kirkosta eronneilta. Varmuuden vuoksi on syytä tarkistaa verokortti, ja tarvittaessa käydä verotoimistossa korjaamassa asia.

suortti sanoi:
Rikoslain 17. luvun pykälän 10 mukaan "Joka julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa (267/1922) tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä - - on tuomittava uskonrauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi."
Haha, ei oo todellista :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
suortti sanoi:

Jumala on heikkojen, viinahuuruisten skitsofreenikkojen keksimä satuolento *keskisormi*

www.eroakirkosta.fi

En jaksa kahlata 51 sivun keskustelua läpi. Mitäs haittaa nyt on jos eroan kirkosta? Lapsi on kastettu, olen naimisissa, enkä tahdo enää kummiksi kun noita kummilapsia on riittävästi. (EDIT: jokainen heistä on toki haluttu ja kovin pidetty, tahdoin tarkentaa tämän koska tuosta olisi saattanut saada väärän käsityksen) :)

Uskon asia tämä ei ole, vain taloudellinen koska en aio enää käyttää kirkon palveluita, joten en niistä myöskään ole halukas maksamaan. Hautajaiset eivät onneksi ole oma murhe ;)

Nostin tämän nyt ylös koska vuosi lähenee loppuaan ja kirkosta kannattaa erota loppuvuodesta kun 1.1. on se päivä jonka perusteella vuoden vero määräytyy. Onhan tuo kuitenkin yli 500e/v mitä säästäisi rahaa...

Sama vika ku Hupella, ei jaksa lukea koko treädiä. Mutta kysymys kuuluu, miksi siitä kirkosta pitää erota? Tai no, kyllä mä sit ymmärrän jos ei mihinkään usko...Mut sitä en taas ymmärrä et ekana hyödynnetään lapsen kastamiset, kirkkohäät yms. Ja sit erotaan. Ei ymmärrä.

Sama vika ku Hupella, ei jaksa lukea koko treädiä. Mutta kysymys kuuluu, miksi siitä kirkosta pitää erota? Tai no, kyllä mä sit ymmärrän jos ei mihinkään usko...Mut sitä en taas ymmärrä et ekana hyödynnetään lapsen kastamiset, kirkkohäät yms. Ja sit erotaan. Ei ymmärrä.

Mun mielestä se ei ole mikään häpeä toimia noin, koska jos ihmistä katsotaan kieroon jos et toimi noiden tapojen mukaan. Ja sitä paitsi eihän ne kastamiset yms korreloi tuon veron suurutta. Eli sellanen olis hyvä käytäntö noille kirkkoon kuulumattomille, jotta voisivat maksaa ed. mainituista toimituksista sopivan könttä summan ja saisivat noita palveluja jos tarvitsisivat. Ite erosin viime tammikuussa ja silti noita vitun rauhantervehdyksiä ilmestyy postilaatikkoon. Ei ymmärrä.

Mutta kysymys kuuluu, miksi siitä kirkosta pitää erota? Tai no, kyllä mä sit ymmärrän jos ei mihinkään usko...Mut sitä en taas ymmärrä et ekana hyödynnetään lapsen kastamiset, kirkkohäät yms. Ja sit erotaan. Ei ymmärrä.
Jaa, että minä on jollain tavalla kirkolle jotain velkaa, kun olen hyödyntänyt sen, että joku valkokaapuinen setä ripotteli joskus vettä naamalleni ja jauhoi sentimentaalista paskaa. Enkä muista sitäkään, että mielipidettäni olisi mitenkään tiedusteltu, ennen ko. toimituksen alkua.

Mitäs kohtaa sä et ymmärrä? Kuuluisitko sinä enää kirjakerhoon jollei sieltä saisi mitään kirjoja maksun vastineeksi, tai vaihtoehtoisesti enää sellaisia kirjoja joita et halua lukea?

500 e/vuosi on jees hinta jos käyttää näitä palveluita, muttei muuten. ite olen aikaa sitten eronnut, saa nähdä onko joskus hinkua kirkkohäille. Niitä en niinkään uskonnollisina näe, mutta ehdottoman hieno perinne. Kyllä niistä jaksaa sen vuoden olla kirkossa. Kastamaan ei mahdollisia lapsiani kyllä ruveta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom