Eroa kirkosta helposti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli sulle ei ilmeisesti kirkkohäitä eikä muksun ristiäisiä kirkollisesti?
Kyllä mulla kirkkohäät oli aikanaan. Liityin kirkkoon viikkoa ennen häitä ja erosin muutama päivä jälkeen. Tämä ihan kun kirkkohäät haluttiin, tai muut halusi.

Eihän tuolla kirkkoon kuulumisella ole mitään virkaa.

Joku narisi aikaisemmin vapaaehtoisesta 10€ vippimaksusta, mutta varmaan maksoi mukisematta kirkolle satoja euroja saamatta vastineeksi yhtään mitään.

Asiaa liipaten, eiköhän Mikeltäkin kymmenykset mene valtionkirkolle kun Mike's Media ja Pakkotoisto Oy maksaa mahdollisesta liiketuloksestaan yhteisöveroa. En ymmärrä miksi yksikään yrittäjä kuuluu kirkkoon ja maksaa kirkolle tuplana.

Oman firmani omistajista ei kukaan kuulu kirkkoon, miksi emme voi erottaa firmaa valtionkirkosta.

Keksiikö joku miten firma voi erota kirkosta tai vaihtoehtoisesti mitä konkreettista firma kirkolta saa.

Minusta tilanne on jollain lailla absurdi.

http://www.evl.fi/sanasto/selitysY.htm#YHTEISOVERO

Viimeksi muokattu:
Tuli tässä mieleen, että onko mitään hyötyä erota kirkosta ennen inttiä?

Jostain luin että intissä olisi jotain pakollisia jumalanpalveluksia tjsp. Olenko väärässä?

Kyllä sitä muutamat kenttähartaukset välttää, jos ei kuulu kirkkoon. Meillä tosin pakotettiin kirkkoon kuulumattomatkin yhden kerran johonkin hartaukseen, kun kyseessä oli jokin "perinne", vieläkin raivostuttaa näin parin vuoden jälkeen. :curs:

Jos oma kirkkoon kuuluminen on niinkin hataralla pohjalla, ettei halua osallistua niihin kirkon menoihin, niin miks ihmeessä edes joku kuuluisi kirkkoon?? :jahas:

Joo, tuosta vielä että nyt on tuoretta kokemusta tuosta ristiäistouhusta ja kyllä siitä jäi niin paska maku suuhun sekä minulle että vaimolle että se on osasyynä omaan mahdolliseen erooni. Tuputettiin jotain vitun sontaa ja jäi sellainen ristiretkeläiskuva koko tilaisuudesta... Jotain ihan pimeetä uskonnollista huuhaajuttua. Toinen kun kestää kirkossa niin avioliitossa saa samat palvelut mutta säästää sitten sen n. 500e/v. Eli saa ristiäiset virallisella kaavalla jne. Naimisissa siis ollaan jo, hautajaiset on seuraava palvelu mitä itse aion käyttää.

Jos joku osaa perustella miksi EN eroaisi kirkosta niin en tee sitä. Perinteet ja sukulaisviha/-häpeä ei auta tuohon, paskat niistä.

En ees muistanu, et kirkostaki pitäs erota, ennenku postiluukust tuli kirje liittyen johonki kirkollisvaaleihin tjsp. Kirkko ei millään tavalla kuulu tällä hetkellä mun elämään. En halua kirkkohäitä, en käy kirkossa jne..

ja vaikka kääntyisin uskoon, niin voin uskoa ilmanki kirkkoon kuulumista.

Muistaakseni raamatussa ei ole mainintaa että joudut maksamaan uskostasi tietyn rahasumman vuodessa... Olenko väärässä?

nyt ymmärsit ihan väärin ilmeisesti, koska just tota ajoin takaa.. ettei mun tartte maksaa mun uskosta, eikä mun tartte kuulua kirkkoon vaikka uskoisinki.. usko on oma asia, eikä siihen tartte sekottaa mitn instituutioita, ellei nyt välttämättä halua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nyt ymmärsit ihan väärin ilmeisesti, koska just tota ajoin takaa.. ettei mun tartte maksaa mun uskosta, eikä mun tartte kuulua kirkkoon vaikka uskoisinki.. usko on oma asia, eikä siihen tartte sekottaa mitn instituutioita, ellei nyt välttämättä halua.

Komppasin vain tuota hyvää pointtiasi, en ymmärtänyt väärin :thumbs:

No jösses taas mun kanssa.. *joskus kovinkin blondi* :)

viel vähän aiheeseen jatkaen, ni tuli mieleen, et mitenköhän vanhemmat suhtautuu. niille jotenki itsestäänselvyys kaikki kirkkohäät yms. -_- eipähän tuo niille kuulu, joten jätän mainitsematta, jottei pahota mieltänsä..

Jostain luin että intissä olisi jotain pakollisia jumalanpalveluksia tjsp. Olenko väärässä?

Ainakin 90-luvun alkupuolella me jäätiin kassulle pelaamaan bilistä, ottamaan päikkäreitä ja lukemaan Jallua kun muut ramppasivat jossain iltahartauksissa sun muissa hoosiannatilaisuuksissa.

Ja ennen lukiota kun erosin sopivan pienellä paikkakunnalla niin sai lukiossa pakolliset uskonnot vapaaksi kun ei saatu ryhmää kasaan elämänkatsomustietoon tai muihin vaihtoehtojumppailuihin.

Muistaakseni raamatussa ei ole mainintaa että joudut maksamaan uskostasi tietyn rahasumman vuodessa... Olenko väärässä?

Vähän miten sen nyt ottaa. Sanotaanhan Mooseksen kirjoissa, että ihmisten tulisi luovuttaa kymmenykset sadostaan yhteisölle vuosittain käytettäväksi vähäosaisten auttamiseen. Tähän raamatunkohtaan ne kirkot ja lahkot ovat rahastuksensa perustaneet.
Mutta jos luetaan kuin piru Raamattua, niin kyllä noita veroja maksetaan yhteiskunnalle enemmänkin kuin sen kymmenyksen tuloistamme ilman kirkollisveroakin ja Raamatussa yksilöidään kymmenysten tarkoittavan nimenomaan viljaa ja muuta elintarviketuotantoa, joten jos ei satu maajussi olemaan...

Vähän miten sen nyt ottaa. Sanotaanhan Mooseksen kirjoissa, että ihmisten tulisi luovuttaa kymmenykset sadostaan yhteisölle vuosittain käytettäväksi vähäosaisten auttamiseen. Tähän raamatunkohtaan ne kirkot ja lahkot ovat rahastuksensa perustaneet.
Mutta jos luetaan kuin piru Raamattua, niin kyllä noita veroja maksetaan yhteiskunnalle enemmänkin kuin sen kymmenyksen tuloistamme ilman kirkollisveroakin ja Raamatussa yksilöidään kymmenysten tarkoittavan nimenomaan viljaa ja muuta elintarviketuotantoa, joten jos ei satu maajussi olemaan...

Mooseksen kirjoissa sanotaan muutakin kaikkea kivaa ja lämminhenkistä. Sieltä kannattaa ne elämänohjeet hakea.

Piti kantaa oma korteni kekoon ja erota kirkosta ja myös houkuttelin avokkini eroamaan.
Enään ei saa kirkko kansa minun veromarkkoja käyttöönsä

Hiukan :offtopic:

Miksi lapsia ylipäätään kastetaan? Siis haen muuta syytä kuin perinnettä. Oliko siinä joku juttu että kasteen jälkeen lapsonen pääsee taivaaseen jos se vaikka kuukahtaa, vai mitenkä?

Mää en käsitä millä oikeudella viaton pikkunen mennään liittämään kirkkoon ilman että se itse tajuaa asiasta mitään. Sit se joutuu vielä käymään läpi kaikki pakolliset ja kovin hengelliset kirkossa-istumiset koulun kanssa, sekä olemaan uskonnon opetuksessa mukana. Perskele.

No jösses taas mun kanssa.. *joskus kovinkin blondi* :)

viel vähän aiheeseen jatkaen, ni tuli mieleen, et mitenköhän vanhemmat suhtautuu. niille jotenki itsestäänselvyys kaikki kirkkohäät yms. -_- eipähän tuo niille kuulu, joten jätän mainitsematta, jottei pahota mieltänsä..

En ole vielä saanu ite aikaseks erota mut äitille viime viikolla asiasta puhuin ja sen ilme kirkastu kummasti, kun sanoin et säästetyillä rahoilla voi tehä vaikka ulkomaanmatkan. :) Meillä ei siis kotona olla pätkääkään uskonnollisia vaan kirkkoon ollaan kuuluttu ihan pelkästä tavasta. Ja eikös Mike tossa kirjottanu että sai omat kirkkohäät liittymällä hetki ennen häitä ja eroamalla taas. Eli saa sinne kirkkoon liittyä takasin jos haluaa.

Eri asia toki vanhempien kanssa, jos ne on ite uskonnollisia. Meiän äitille kyllä painaa enemmän toi matkailu :)

Mää en käsitä millä oikeudella viaton pikkunen mennään liittämään kirkkoon ilman että se itse tajuaa asiasta mitään. Sit se joutuu vielä käymään läpi kaikki pakolliset ja kovin hengelliset kirkossa-istumiset koulun kanssa, sekä olemaan uskonnon opetuksessa mukana. Perskele.

Niinpä. Helluntailaisilla esimerkiks kasteen saa joskus teini-iässä (vaiko täysi-ikäisenä?) kun itse päättää haluaako seurakuntaan kuulua. Näin jälkikäteen vähän nyppii, että lapsuudessa sai kokea uskonnontunneilla tota aivopesua ja pelottelua. Ei siinä iässä osannu vielä ite ajatella :(

Tästä just pitäis mun mielestä päästä eroon. Törkeää aivopestä lapsi pienestä pitäen uskomaan kaikenmaailman huuhaa juttuihin. Ja sitten vielä, sen suuremmin kysymättä, revitään kirkollisverot suorinta tietä palkasta. Moni ei varmasti edes tajua mitä summia maksaa, turhasta. Toiset ei varmasti edes tiedä maksavansa.

Tämä maailma olisi varmasti parempi paikka ilman uskontoja ja hihhuleita. Toiset pyhittää koko elämänsä palvomalleen satusedälle. Se on surullista.

User Name

Periaatteessa kyllä. Mutta minä kuuluin vielä armeija-aikana kirkkoon enkä silti käynyt hartauksissa, mistäs ne alikit sitä kirkkoon kuulumista tarkistaisivat. Sanoin vain suoraan etten tule, ei kuulu elämänkatsomukseeni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom