Eroa kirkosta helposti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oliskin puistoaluetta, mutta ei hautausmaalla nyt mikään kiva ole hengailla, ei siellä ole edes penkkejä. Noi on täysin tyhjänä, tuurilla voi bongaa joskus kaupungin työntekijän siellä. Käytännössä IMO hirveetä maan tuhlaamista.

Hietaniemen hautausmaa on miellyttävimpiä paikkoja Helsingissä. Suunnattoman kaunis ja rauhallinen paikka viettää aikaa. Hautakivistä löytää viitteitä historiasta tutuista henkilöistä. Ennemmin Töölönlahden ympäristö ja Kaisaniemen puisto hyötykäyttöön.

Hietaniemen hautausmaa on miellyttävimpiä paikkoja Helsingissä. Suunnattoman kaunis ja rauhallinen paikka viettää aikaa. Hautakivistä löytää viitteitä historiasta tutuista henkilöistä. Ennemmin Töölönlahden ympäristö ja Kaisaniemen puisto hyötykäyttöön.

Tuoko ne hautakivet vai se paikka sen kauneuden ja rauhan? Itse en ainakaan lähtisi hautakivien takia mihinkään. Ihmiset voisi polttohaudata ja tuhkat heittää ihan mihin vaan lannoitteeksi. Hautausmaat on ihan turhia.

Tuoko ne hautakivet vai se paikka sen kauneuden ja rauhan? Itse en ainakaan lähtisi hautakivien takia mihinkään. Ihmiset voisi polttohaudata ja tuhkat heittää ihan mihin vaan lannoitteeksi. Hautausmaat on ihan turhia.

Lain mukaan hautausmaa voidaan lakkauttaa ja hautausmaan alue voidaan ottaa muuhun käyttöön, kun viimeisestä hautaamisesta on kulunut vähintään 100 vuotta. Että se siitä, kunnes eduskunta toisin päättää.

Lain mukaan hautausmaa voidaan lakkauttaa ja hautausmaan alue voidaan ottaa muuhun käyttöön, kun viimeisestä hautaamisesta on kulunut vähintään 100 vuotta. Että se siitä, kunnes eduskunta toisin päättää.

Lait muuttuu, mulle kävisi hienosti että ne ketkä noita hautuumaita haluaa ylläpitää maksaisivat ne. Ei siis kerättäisi rahaa yrityksiltä eikä myöskään niiltä jotka niitä eivät kaipaa. Veikkaan että alkaisi siirtyä kauemmaksi keskustoista ihan jo hinnan takia nuo.

Todella vanhanaikaista haudata kuolleet, ne kuuluisi tuhkata ja pitää muita muistoja. Kuvat ja videot ovat nykypäivänä paljon helpompia tapoja muistaa edesmennyttä kuin joku hautuumaa.

Polttohautaushan on ikiaikainen tapa. Tämä pötkölleenhautaus on modernia.

Papan tuhkauurna kirjahyllyn päällä olisi kiva tapa muistaa entisiä sukupolvia. Ja muutossa ne sitten lopulta hukkuisi joten ei pääsisi syntymään ikuista riesaa sen enempää suvulle kuin yhteiskunnallekkaan.

Viimeinen päivä tänään välttyä ens vuojen kirkollismätkyiltä. Siellä o verolaskuri Eroa kirkosta jos kiinnostaa paljollako kirkkoa sponssaa (tai sponssaisi) vuodessa, jos ei verokortista ole kahtonu.

Reilu 3vk sitten pistin requestit eroakirkosta.fi:n kautta. Vahvistus emailmtuli kyllä, mutta maistraatista ei ole tullut vielä mitään. Mites muilla?

Reilu 3vk sitten pistin requestit eroakirkosta.fi:n kautta. Vahvistus emailmtuli kyllä, mutta maistraatista ei ole tullut vielä mitään. Mites muilla?
Ei mulle ainakaan tullut muutama vuosi sitten mitään virallista vahvistusta. ja ne ketkä eroaa nyt tässä viime tingassa niin kannattaa muistaa pyytää uusi verokortti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ole tätä threadia alusta asti lukenut mutta vaikuttaa tämä kirkon mollaaminen ihmeellisen yksisilmäiseltä. Tuolla Ominousin linkkaamalla Suomen ev.lut. kirkon kotisivulla on eritelty myös noiden varojen käyttöä. Kyllä tuota rahaa nyt vähän muuallekin menee kun hautausmaihin ja papin ja kanttorin palkkaan. Ihan hyödyllisiä juttuja nuo minusta on. Vaikka et itse kävisi kirkossa niin hyödynnät kirkon tarjoamia palveluja jo pelkästään siinä kun lapsesi käy iltapäiväkerhossa ja rippikoulussa. Nuo palvelut on niin monipuolisia ettei niitä voi rahoittaa pelkästään siten että maksaa jos käyttää. Tai sitten ne pitäisi vapauttaa kilpailulle.

Suomessa on valtionkirkko johon kuuluu valtaosa kansasta. Jos siitä eroaa 40000 ihmistä niin sillä ei ole mitään merkitystä. Eri asia jos tuosta syntyy jatkuva trendi mutta epäilempä että oli lyhyt buumi.

Tietääkö kukaan yhtään hyvää syytä, miksi yhteisöverosta menee satuja tuputtavalle järjestölle rahaa? Kirkko kerätköön itse rahansa. Rippikoulusta ei ole mitään hyötyä lapsille.

En ole tätä threadia alusta asti lukenut mutta vaikuttaa tämä kirkon mollaaminen ihmeellisen yksisilmäiseltä. Tuolla Ominousin linkkaamalla Suomen ev.lut. kirkon kotisivulla on eritelty myös noiden varojen käyttöä. Kyllä tuota rahaa nyt vähän muuallekin menee kun hautausmaihin ja papin ja kanttorin palkkaan. Ihan hyödyllisiä juttuja nuo minusta on. Vaikka et itse kävisi kirkossa niin hyödynnät kirkon tarjoamia palveluja jo pelkästään siinä kun lapsesi käy iltapäiväkerhossa ja rippikoulussa. Nuo palvelut on niin monipuolisia ettei niitä voi rahoittaa pelkästään siten että maksaa jos käyttää. Tai sitten ne pitäisi vapauttaa kilpailulle.
Juurikin noita EN haluaisi tukea.
Myöskin toi hautaustoimi hoidetaan yhteisöverotuksesta, eikä kirkollis verosta.
Joten ei siihen mitään tukemista jäänytkään.
Suomessa on valtionkirkko johon kuuluu valtaosa kansasta. Jos siitä eroaa 40000 ihmistä niin sillä ei ole mitään merkitystä. Eri asia jos tuosta syntyy jatkuva trendi mutta epäilempä että oli lyhyt buumi.
Samanlaisen tulevaisuuden povauksen menin tässä ketjussa heittämään jokunen vuosi sitten ja hetkellisesti näyttikin että osuin oikeaan. Nyttenmin tulosta tarkastellessa en vääremmässä olisi voinut olla:
350px-Membership_in_the_Evangelical_Lutheran_Church_of_Finland.webp
Mikään muuttuja ei näytä siltä että muutos tuohon kehitykseen olisi tulossa.
Myöskin tuo ei mitään merkitystä on varsin vääränlainen.
Tilastokeskus -
Huomattavaa tuossa on se että suurin osa on "pakko"liitettyjä alta 18 vuotiaita, jotka eivät voi laki teknillisesti erota. Tämä siis tarkoittaa että maksavia jäseniä on huomattavasti vähemmän kuin jäsenmäärästä voisi päätellä. Myöskin eläkeellä olevat muodostavat ison ikäryhmän kirkkoon kuuluvista, tämäkin ryhmä vähenee jatkuvasti luonnollisen poistuman kautta viimeistään.
Ja mikä loppuiksi eniten ratkaisee on kasteiden jatkuvasti laskenut määrä.
Kaste ? Wikipedia
Joten tuo valtiokirkko käsite. -Sanoit aivan oiken valtionkirkko. Joutunee hyvinkin pian tulevaisuudessa varsin omituiseen asemaan, ollessaan valtionkirkko alta 50 prosentin kannatuksellaan.

Juurikin noita EN haluaisi tukea.
Myöskin toi hautaustoimi hoidetaan yhteisöverotuksesta, eikä kirkollis verosta.
Joten ei siihen mitään tukemista jäänytkään.

kirkontalous,-kuva2012.jpg

Lapsi- ja nuorisotyötä, jumalanpalveluksia, hautausmaiden ylläpitoa ja diakoniaa

Seurakunnat käyttävät voimavaroistaan (henkilöstö-, työtila-, palvelu- ja tuotekuluistaan) lähes kolmasosan lapsi- ja nuorisotyöhön. Lapsille ja nuorille järjestetään paljon toimintaa, muun muassa musiikki- ja askartelukerhoja, iltapäiväkerhoja koululaisille ja nuorille omia iltoja ja leirejä. Lähes koko ikäluokka osallistuu rippikouluun.

Diakoniatyön painopiste on henkisessä ja hengellisessä auttamisessa, mutta viimeisen 15 vuoden aikana konkreettista apua kuten ruokakasseja tai -kuponkeja on jaettu entistä enemmän. Diakoniatyö joutuu täydentämään myös mielenterveyden avopalveluja. Diakonian ohella muita palveluita ovat perheneuvonta, sairaalasielunhoito ja Palveleva puhelin.

Hautaustoimilaki velvoittaa seurakuntia tarjoamaan jokaiselle kunnan asukkaalle hautapaikan. Niiden hoitoon ja ylläpitoon kuluu noin 10 prosenttia ilman hautaansiunaamiskuluja. Vuoden 2007 alusta seurakuntien on myös osoitettava tunnustukseton hautausmaa-alue niille, jotka eivät halua tulla haudatuiksi kristilliselle hautausmaalle.
Kokonaiskustannukset 2012

Sisältävät toiminta- ja pääomakulut. Seurakuntatyöhön sisältyvät jumalanpalvelusten ja kirkollisten toimitusten lisäksi aikuistyö, yhteiskunnallinen työ ja sielunhoito.

Kerrotko mitkä yllä olevista palveluista ovat kansalaisten keskuudessa vähiten käytettyjä ja tulisi näin ollen lakkauttaa? Kerrotko myös vaihtoehtoisen rahoitusmallin?

Mitä hyötyä rippikoulusta on? Ne voidaan rahoittaa asiakkailtaan keräämillä maksuilla.

Onko vielä kerrottu yhtään hyvää syytä miksi tuota satuja levittävää organisaatiota tulisi verovaroista tukea? Sadut on ihan jees kun niitä luetaan pienille lapsille iltasatuina, mutta siihen ei tarvitse tuollaista organisaatiota.

Minun tuloilla maksan kirkollisveroa 1400€ vuodessa. Vois kai ton paskempaankin laittaa. En ole uskovainen enkä ole eroamassa. Kirkko tekee hyvää työtä ja tietty hengellisyys yhteiskunnassa on hyvästä.
Varmaan enemmänkin köyhät eroaa, kun pitää saada muutama euro lisää kaljarahaa.

Veikkaan kyllä, että suurin osa eroaa ihan periaatteesta. Eivät halua laittaa rahaa satuolentoihin uskovien hörhöjen toimintaan.

Veikkaan kyllä, että suurin osa eroaa ihan periaatteesta. Eivät halua laittaa rahaa satuolentoihin uskovien hörhöjen toimintaan.

Itse olen eronnut kirkosta ja kyllä kyse on periaatteesta eikä rahasta, vaikka toki verojenkin vähentäminen aina kelpaa. Haluaisko Andy maksaa kymmenykset muslimeille ja vaikkapa budhalaisille. Niinpä, ja mulle tuo kristitty kirkko on ihan samassa kastissa.

Minun tuloilla maksan kirkollisveroa 1400€ vuodessa. Vois kai ton paskempaankin laittaa. En ole uskovainen enkä ole eroamassa. Kirkko tekee hyvää työtä ja tietty hengellisyys yhteiskunnassa on hyvästä.
Varmaan enemmänkin köyhät eroaa, kun pitää saada muutama euro lisää kaljarahaa.

Itse vastaavassa tilanteessa, mutta silti erosin. Musta olen nyt kustantanut oman osuuteni lasten kasteesta kun 2vuoteen olen maksanut 2k € kirkolle. Liityin 2v sitten koska vaimo niin halusi kastejuhlien yms. vuoksi. Erosin siis uudestaan nyt joulukuussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom