Eroa kirkosta helposti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En viitsi erota, en oo edes ajatellu asiaa. Maksan varmaan verojaki aika paljon. Lupaus oli ens vuonna mennä jotenki mukaan kirkon hyväntekeväisyys toimintaan tms

Tiedätkö että meillä on olemassa jo päivähoito ja koulujärjestelmä Suomessa joka tälläkin hetkellä järjestää iltapäiväkerho yms toimintaa. Vastaappas sinä miksi pitää rinnalla aatteellista sijaisorganisaatiota ? Käytettäisiin nuokin rahat ennemmin jo olemassa olevaan aatteettomaan valtion organisaation tukemiseen. Rahat on lopussa joka paikassa.

Hautaus voitaisiin hoitaa aivan kuin nykyisin vihkiminenkin hoidetaan ilman kirkkoa. Tuomari hautaa ja itse fyysisen kaivuutyön voi hoitaa sama firma millä alihankintana nykyäänkin homma teetetään.

e: nuo muut kirkon toimet, rahoittakoon jäsenet ne kuten muissakin yhdistyksissä.

- - - Updated - - -

Varsinkin kun kirkko kyllä mielellään tuomitsisi sinun näkemykset ja elämäntyylisi vaikka rahat kelpaa. Itse olen sen verran periaatteellinen että en periaatteestakaan rahoita organisaatioiden toimintaa minkä näkemykset ovat erit kuin omani.

Ei ole tilastoja itellä, joten voin vaan esittää retorisen kysymyksen: laskisiko yhteiskunnan menot juuri lainkaan, jos hautauspalvelut sun muut ulkoistettaisiin kirkosta esim. yksityiselle tai jollekin toiselle julkiselle toimijalle?

Mitä noihin kuluihin tulee, niin voitaisiin aloittaa sieltä missä ne isoimmat ongelmat ovat: nykyisen hyvinvointiyhteiskunnan rakenteellinen kestämättömyys. Kirkon kulut suhteessa ulkoistettuun toimijaan, tai asevelvollisuuden kulut suhteessa palkka-armeijan kuluihin on yhtä paskan kanssa verrattuna siihen kaivoon mihin tämä maa tällä hetkellä rahojaan sulloo.

Siitä huolimatta tässä maassa itkeminen aloitetaan aina siitä päästä missä ongelmat ovat pienimpiä. Pitäisi tämäkin energia keskittää niihin ongelmiin, joka kaataa tätä menoa Suomen talouden. Se ei muuten ole kirkollisvero vaikken itse kirkkoon kuulukaan. Päät pois perseestä.

En viitsi erota, en oo edes ajatellu asiaa. Maksan varmaan verojaki aika paljon. Lupaus oli ens vuonna mennä jotenki mukaan kirkon hyväntekeväisyys toimintaan tms

Aika iso osa hyväntekeväisyydestä Suomessa o ei-kirkollisten tahojen tekemää. Itse en voisi mennä kirkolliseen hyväntekeväisyyteen mukaan, ihan sen takia että en halua että kenellekkään sössötetään jumalasta tjsp., mutta olen kyl harkinnut että osallistuisin muiden tahojen hyväntekeväisyystoimintaan.

Ei ole tilastoja itellä, joten voin vaan esittää retorisen kysymyksen: laskisiko yhteiskunnan menot juuri lainkaan, jos hautauspalvelut sun muut ulkoistettaisiin kirkosta esim. yksityiselle tai jollekin toiselle julkiselle toimijalle?

Mitä noihin kuluihin tulee, niin voitaisiin aloittaa sieltä missä ne isoimmat ongelmat ovat: nykyisen hyvinvointiyhteiskunnan rakenteellinen kestämättömyys. Kirkon kulut suhteessa ulkoistettuun toimijaan, tai asevelvollisuuden kulut suhteessa palkka-armeijan kuluihin on yhtä paskan kanssa verrattuna siihen kaivoon mihin tämä maa tällä hetkellä rahojaan sulloo.

Siitä huolimatta tässä maassa itkeminen aloitetaan aina siitä päästä missä ongelmat ovat pienimpiä. Pitäisi tämäkin energia keskittää niihin ongelmiin, joka kaataa tätä menoa Suomen talouden. Se ei muuten ole kirkollisvero vaikken itse kirkkoon kuulukaan. Päät pois perseestä.

No jos tota kakkulaa katsoit niin siellä on paljon menoja mitä valtion ei tarvitsisi ottaa hoitaakseen. Se on kokonaan toinen kysymys pitäisikö valtio "kirkollisveron" itsellään vai antaisiko alennuksena kansalle. Nythän olen tavallaan vapaamatkustaja koska en maksa kirkollisveroa, toisaalta firmani maksaa joten kirkkokin saa luvan hoitaa hautaukseni (tosin mut saa sirotella jonnekkin lapin korpeen...)

Nuo Suomen talouden ongelmat on toisen ketjun asiaa eikä kuulu tänne millään tavoin. Ei kukaan ole väittänyt että valtion ja kirkon yhteyden katkaisemalla Suomen talous pelastuu.

^^sama mitä ne mulle puhuu, jos oon ite mukana toiminnassa en ajatellu puhua vaan tehdä. Pitää kysellä, kaikki hyväntekeväisyys on hieno juttu

Aika iso osa hyväntekeväisyydestä Suomessa o ei-kirkollisten tahojen tekemää. Itse en voisi mennä kirkolliseen hyväntekeväisyyteen mukaan, ihan sen takia että en halua että kenellekkään sössötetään jumalasta tjsp., mutta olen kyl harkinnut että osallistuisin muiden tahojen hyväntekeväisyystoimintaan.

Itse osallistun ihan mielellään urheiluseurojen nuorisotyöhön jossa on monenlaista hyväntekeväisyys elementtiä mukana.

Aika kivoja palkkoja täällä pakkislaisilla jos saatte muka jotenkin kirkollisveron 1400 tai 2000 euroon vuodessa? Esim helsingissä puhutaan tollaisista 200 tonnin vuosituloista? Jos mullakin olis päälle 16000 kuukausipalkka niin eipä paljoa haittaisi.

Rabid jos et oo vielä tsiigannu niin katoppa "palkkasi" ketju. Kukaan tällä foorumil ei tienaa alle 5k/kk nettona tai jos tienaa niin tekee korkeintaa päivän viikos duunia.

Erosin kirkosta 29.12., mutta kaveri sanoi, että tuo ei ole riittävän ajoissa, vaan joutuisin maksamaan koko ensi vuoden ajan kirkollisveroa. Miten on?

Tiedän palstalla oikeasti tosi rikkaita ihmisiä. Eipä ne ole paljo palkkaketjuun puhunu. Ei riitä viistonnia yhtää mihkään

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tiedätkö että meillä on olemassa jo päivähoito ja koulujärjestelmä Suomessa joka tälläkin hetkellä järjestää iltapäiväkerho yms toimintaa. Vastaappas sinä miksi pitää rinnalla aatteellista sijaisorganisaatiota ? Käytettäisiin nuokin rahat ennemmin jo olemassa olevaan aatteettomaan valtion organisaation tukemiseen. Rahat on lopussa joka paikassa.

Hautaus voitaisiin hoitaa aivan kuin nykyisin vihkiminenkin hoidetaan ilman kirkkoa. Tuomari hautaa ja itse fyysisen kaivuutyön voi hoitaa sama firma millä alihankintana nykyäänkin homma teetetään.

e: nuo muut kirkon toimet, rahoittakoon jäsenet ne kuten muissakin yhdistyksissä.

Sama kai se on kuka nuo tehtävät hoitaa. Kysymys on paranisiko palvelun taso jollain tavalla jos sen hoitaisi joku muu. On tietysti aina oikeudenmukaista että tarjottavasta palvelusta maksaa se joka käyttää sitä.

Mutta jos ainut ongelma on että jossain iltapäiväkerhossa luetaan ruokarukous niin pienet on ihmisen huolet.

Sama kai se on kuka nuo tehtävät hoitaa. Kysymys on paranisiko palvelun taso jollain tavalla jos sen hoitaisi joku muu. On tietysti aina oikeudenmukaista että tarjottavasta palvelusta maksaa se joka käyttää sitä.

Mutta jos ainut ongelma on että jossain iltapäiväkerhossa luetaan ruokarukous niin pienet on ihmisen huolet.

Huoh, mutta kun se osuus siitä kokonaiskustannuksesta on vain jonku 35%. Maksan (tai siis maksaisin jos kuuluisin kirkkoon) 100% almuja ja voin käyttää palveluita 35%. Jos muslimit saavat suomessa verotusoikeuden niin onko se mielestäsi ok ? Jos ei niin miksei, vaikka järjestäisivät päiväkerhotoimintaa. Joku pieni koraanin luku mitään haittaa. Pienet on ongelmat ja niin edelleen.

[venom];4435040 sanoi:
Erosin kirkosta 29.12., mutta kaveri sanoi, että tuo ei ole riittävän ajoissa, vaan joutuisin maksamaan koko ensi vuoden ajan kirkollisveroa. Miten on?

Erokirkosta.fi:n mukaan kaverisi puhuu ripulia.

4. Koska ero kirkosta astuu voimaan?

Ero astuu voimaan, kun eroilmoitus saapuu maistraattiin. Sähköisesti eroavilla tämä tapahtuu yleensä parissa minuutissa.

Esimerkiksi sunnuntaina 31.12.2006 sähköisesti eronneen eropäivä tulee vuodelle 2006, vaikka maistraatti käsittelee eron vasta seuraavana virastopäivänä eli 2.1.2007.

Alle 18-vuotiaiden on erottava paperikirjeellä. Jos kirjeen postittaa esimerkiksi torstaina 31.12.2009, merkitään ero vuodelle 2010 koska kirje saapuu silloin perille.

Huoh, mutta kun se osuus siitä kokonaiskustannuksesta on vain jonku 35%. Maksan (tai siis maksaisin jos kuuluisin kirkkoon) 100% almuja ja voin käyttää palveluita 35%. Jos muslimit saavat suomessa verotusoikeuden niin onko se mielestäsi ok ? Jos ei niin miksei, vaikka järjestäisivät päiväkerhotoimintaa. Joku pieni koraanin luku mitään haittaa. Pienet on ongelmat ja niin edelleen.

Painoin väärää nappia, ei ollut tarkoitus painaa Likeä.
Mutta kyllä juuri näin, maksat 100% ja käytät 35%. Näin se menee tässä meidän systeemissä ja sen takiahan tämä ketjukin on avattu. Toisille se on ok, toisille ei ja sen takia jotkut eroaa. Pointti?
Kuka vitun hullu laittaa vapaaehtoisesti lapsensa musujen päiväkerhoon??

Painoin väärää nappia, ei ollut tarkoitus painaa Likeä.
Mutta kyllä juuri näin, maksat 100% ja käytät 35%. Näin se menee tässä meidän systeemissä ja sen takiahan tämä ketjukin on avattu. Toisille se on ok, toisille ei ja sen takia jotkut eroaa. Pointti?
Kuka vitun hullu laittaa vapaaehtoisesti lapsensa musujen päiväkerhoon??

Joko tämä oli läppä tai puhdas trolli. Käsittämätön kaksinaismoralismi jos valtion tukema kristitty iltapäiväkerho käy, mutta muslimien järjestämä vastaava ei.

Joko tämä oli läppä tai puhdas trolli. Käsittämätön kaksinaismoralismi jos valtion tukema kristitty iltapäiväkerho käy, mutta muslimien järjestämä vastaava ei.

Historialtaan kristityssä maassa ei niin yllättäen kristittyjä tahoja pidetään parempina kuin muita. Muslimien riesana on lisäksi jihadismi ja eurooppalaisen sivistysvaltion kanssa ristiriidassa oleva arvomaailma. Näin yleistettynä.

No totta helvetissä jokaisen velvollisuus on estää islamin saastan leviäminen Suomeen. Vai meinaatko, että ois ihan kliffa juttu, että lapsille opetetaan päiväkerhossa islamistisia oppeja?

e. Kalju kunti oli vähän nopeempi.

Yhteiskunnan uskonnollisuus on aina pahasta. Ev lut on sieltä vähemmästä päästä ja muslimit enemmästä päästä. Siitähän tämä koko valtion ja kirkon erottamisen perusta on.

Jos Suomi valtiona suhtautuisi uskontoihin kriittisesti, auttaisi se estämään myös islamin leviämisen. Nythän jumalauta jopa ev lut kirkkokin on haluamassa islamin uskolle vahvempaa asemaa Suomessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom