Eroa kirkosta helposti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä hyötyä rippikoulusta on? Ne voidaan rahoittaa asiakkailtaan keräämillä maksuilla.

Onko vielä kerrottu yhtään hyvää syytä miksi tuota satuja levittävää organisaatiota tulisi verovaroista tukea? Sadut on ihan jees kun niitä luetaan pienille lapsille iltasatuina, mutta siihen ei tarvitse tuollaista organisaatiota.

Itse sain rippikoulussa koskea naisenalun pientä tissiä ensi kerran! Mutta asiaan. Rippikoulu leirin muodossa on monelle teinille eka kerta kun on useamman päivän erossa vanhemmistaan ja poissa kotoaan. Mun mielestä tärkeä askel aikuistumisen lähtölaskentaan. Itselle ei jääny mitään uskontoaiheista mieleen, mutta hauskat hetket kavereiden kanssa kyllä. Meilläpäin ei ollu prometheus-leirejä. Ja suoraan sanottuna mieluummin pistäisin lapseni rippileirille kuin prometheusleirille.

Taas unohdetaan kaikki konkreettinen hyvä työ mitä kirkko tekee, jota verovaroin tuetaan. Nuorisotyö suurimpana. Myös ulkomaanapu ja ei-uskovaisten kirkkopalvelut, kuten kirkkohäät, ristiäiset ym. Hautajaiset jotka menee perinteiden piikkiin, eikä niinkään kiihkouskovaisuuteen. Miten nämä hoidettaisiin ilman verorahojen tukemaa kirkkoa? Taitais mennä byrokraattinen sosiaalitoimisto tanttoineen sekaisin.

Itse en oo vuosiin kuulunu kirkkoon. En rahan takia vaan sen ideologian vuoksi. En ole uskovainen, eikä kirkon opit sovi mun elämään eikä elämäntilanteeseen. Mutta jos saan joskus lapsia niin suattaisin jopa liittyä takaisin. Henk koht kirkollisvero on kuteski aika pieni.. Vai jääkö jollain sen verran vuodessa säästön ja tekeeks joku mittavia hankintoja säästetyillä kirkkoverorahoilla? Röökaajat polttaa paljon suuremman summan taivaalle. Vuoden kirkkoverosumma menee viikonlopussa älyttömyyksiin. Sen verran putoo maahankin kun istuu.

Yleisistä Verorahoista luovutan mielelläni osan kirkolle juuri nuorisotyötarkoituksiin, ulkomaanapuun, seurakuntatyöhön ym. Mihin valtio vastaavan summan laittais? Kreikan pelastamiseen veikkaisin.

Kirjoittelin tämän kun täällä osa on suorastaan vihamielinen kirkon satuhömpötyksiin ja siihen, että kirkolle menee verovaroja. Kyllä, en itsekään usko niihin, mutta suurin osa ei nää sen läpi kaikkea erittäin tärkeätä työtä mitä kirkko tekee yhteiskunna eteen. Ei pelkästään uskovaisten. Plus mulle on ihan fine jos joku uskoo ja sen myötä onnellisempi.

Viimeinen esimerkki: Joulun alla luin paikallislehdestä artikkelin, perheestä jonka talo paloi itsenäisyyspäivänä maan tasalle. Mukana vanhempien ja kolmen lapsen koko elämä. Samana iltana perhe sai seurakunnalta kodin missä majailla, vaatteet. Jopa joululahjat lapsille. Miten tää olis hoidettu ilman kirkolle menneitä verorahoja?

Veikkaan kyllä, että suurin osa eroaa ihan periaatteesta. Eivät halua laittaa rahaa satuolentoihin uskovien hörhöjen toimintaan.

Eroa miettinyt nyt aika kauan ja kyllä alkaa painamaan jo ihan sekin fakta a että maksetaan puolison kanssa kirkollisveroa vajaa 170€/kk ja tonkin summan sijoittaminen vaikka asuntolainaan lyhentäisi lainanmaksuaikaa vuosilla.. Tai tehdä vaikka etelänloman perheen kanssa ns ilmaiseksi, tällä hetkellä saadaan vastinetta tuolle rahalle joulukirkosta alkaa olemaan melko kallis lippu sinne (varsinkin kun ei vielä ikinä ole tarkastettu kuuluuko kirkkoon vai ei) Puhumattakaan siitä että paikkakunnan kirkko on lakkautusuhan alla ja jos näin käy niin eipä tule enää lähdettyä tonne joulukirkkoonkaan.

Veikkaan kyllä, että suurin osa eroaa ihan periaatteesta. Eivät halua laittaa rahaa satuolentoihin uskovien hörhöjen toimintaan.

Enpä usko. Ei enemmistöllä ole mitään erityisesti kirkkoa vastaan, jos ei puolestakaan. Usko olisi syy olla jäsen, ja vertautuu auton jarruun; kirkollisvero on syy lähteä, ja vertautuu kaasuun. Eroakirkosta.fi on vetänyt vaihteen isommalle, samoin kuin lainmuutos vuonna 1969.

Enemmistölle kyse on kuin sellaisen lehden tilauksen lopettamisesta, jota ei lue.

Viimeinen esimerkki: Joulun alla luin paikallislehdestä artikkelin, perheestä jonka talo paloi itsenäisyyspäivänä maan tasalle. Mukana vanhempien ja kolmen lapsen koko elämä. Samana iltana perhe sai seurakunnalta kodin missä majailla, vaatteet. Jopa joululahjat lapsille. Miten tää olis hoidettu ilman kirkolle menneitä verorahoja?

Kotivakuutuksesta? Myös kunnan sosiaalitoimella on valmius pikaisesti auttaa jos vain tietää vaatia. Toki nämä on hienoja eleitä kirkolta, mutta samanlaista "laupeudentyötä" tekee RAY ja Veikkauskin omien alihankintajärjestojen kautta. Tosin niissä arpajaisissa voi joku "talkoisiin" osallistuva voittaa ja osallistuminen on vapaaehtoista sekä summan saa itse jokainen päättää.

Kirkko on keskiajalta lähtien kerännyt ympäri maailmaa suunnattomia omaisuuksia niin ryöstämällä, kiristämällä ja uhkailemalla alistuvia kansalaisia. Kuten joku tuossa aikasemmin totesikin niin en näe tarvetta myöskään maksaa kymmenyksiä muille uskontokunnille joten miksi maksaisin Ev.lut kirkolle jos en usko sen ideologiaan? Itse en usko voittavani kirkollisveroarpajaisissa taivaspaikkaa joten mulle siihen osallistuminen on tyhjä arpa. :)

Ja vaikka joku haluaakin maksaa niin maksakoon, vapaaehtoista se on. Mutta mua vituttaa maksaa kymmenykset ihan kaikesta tolle humpuukijärjestölle. Sinne voi kuka vaan laittaa vaikka kymppitonneja vuodessa minä en laittaisi senttiäkään. Voin tukea avuntarvitsevia muilla keinoin kuin rahoittaa tuollaista vanhanaikaista tuomitsevaa hallintojärjestelmää.

Vaihtoehtoinen todellisuus: Mike on helkutin rikas. Tosin hänen taivaallaan on tummia pilviä, pieni mutta äänekäs apakkislaisten joukko nimittäin. Eroavipjäsenyydestä.fi on toiminut jo pitkään, ja vippien määrä vähenee koko ajan.

Onneksi sentään vippejä on vielä miljoona. Apakkislaiset kysyvät miksi nämä maksavat, vaikka eivät lue palstaa eivätkä käy salilla. Mutta vaikka osa eroaa, enemmistö löytää aina syytä uudistaa vipit.

- Kuntosalit ovat kuuluneet kaupunkikuvaan jo vuosikymmeniä. Perinnettä!
- Vein kerran pikkuserkun salille. Nostin samalla itsekin jotain sellaista punttia, eikä se ollut kovin raskas. Ei tämä maksu niin paljon ole.
- No siis itsehän olen sohvaperuna. Mutta joka maassa harrastetaan urheilua. Ilman Pakkista maan valtaa äärikarismaattinen kissanselkämavettajien lahko.
- Omia ovat rahani! Ärsyttää noiden apakkislaisten jatkuva räksytys. Piruuttanikin maksan vielä.
- Kyllähän se nyt suomalaisuuteen kuuluu. Isovaarikin oli kuulemma vahva mies. Ja palsta on toiminut jo yli kymmenen vuotta. Ja itsekin koululiikunnassa vedin leukoja.
- Moniko pari on löytänyt toisensa sinkkuketjusta?
- Kyllä te turhasta valitatte! Eikö muka isompaakin tuhlausta ole kuin puoli-ilmaiset vip-jäsenyydet?

En ole tätä koskaan sen kummemmin ajatellut mutta paljonko sitä hlökohtaista nettotappiota tulee kirkollisverosta? Onko se kiinteä prosentti brutosta vai?

En ole tätä koskaan sen kummemmin ajatellut mutta paljonko sitä hlökohtaista nettotappiota tulee kirkollisverosta? Onko se kiinteä prosentti brutosta vai?

Käytä eroakirkosta.fi-palvelun verolaskuria.

Tuo on seurakuntakohtainen prosentti, joka peritään samoista tuloista kuin kunnallisvero. Siis huomioiden esimerkiksi tuloverolain mukaisesti kunnallisverotuksen ansiotulovähennyksen pienennys, ja muuta ymmärrettävyydeltään teologiaa lähentelevää verotussäätöä.

Vaihtoehtoinen todellisuus: Mike on helkutin rikas. Tosin hänen taivaallaan on tummia pilviä, pieni mutta äänekäs apakkislaisten joukko nimittäin. Eroavipjäsenyydestä.fi on toiminut jo pitkään, ja vippien määrä vähenee koko ajan.

Onneksi sentään vippejä on vielä miljoona. Apakkislaiset kysyvät miksi nämä maksavat, vaikka eivät lue palstaa eivätkä käy salilla. Mutta vaikka osa eroaa, enemmistö löytää aina syytä uudistaa vipit.

- Kuntosalit ovat kuuluneet kaupunkikuvaan jo vuosikymmeniä. Perinnettä!
- Vein kerran pikkuserkun salille. Nostin samalla itsekin jotain sellaista punttia, eikä se ollut kovin raskas. Ei tämä maksu niin paljon ole.
- No siis itsehän olen sohvaperuna. Mutta joka maassa harrastetaan urheilua. Ilman Pakkista maan valtaa äärikarismaattinen kissanselkämavettajien lahko.
- Omia ovat rahani! Ärsyttää noiden apakkislaisten jatkuva räksytys. Piruuttanikin maksan vielä.
- Kyllähän se nyt suomalaisuuteen kuuluu. Isovaarikin oli kuulemma vahva mies. Ja palsta on toiminut jo yli kymmenen vuotta. Ja itsekin koululiikunnassa vedin leukoja.
- Moniko pari on löytänyt toisensa sinkkuketjusta?
- Kyllä te turhasta valitatte! Eikö muka isompaakin tuhlausta ole kuin puoli-ilmaiset vip-jäsenyydet?

ClintEastwood_VMP.jpg

Jahans, laskurin mukaan reilu 2000 ecua maksan tuota veroa vuodessa. Enpä tajunnutkaan, että se on noinkin paljon. Kuvittelin, että kyse on muutamasta satasesta. Kyllähän tuo pistää miettimään...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Luin tuo eroakirkosta.fi FAQ:it ja näköjään homma menee siten, että jos vuoden alussa kuuluu kirkkoon niin kirkollisveroa joutuu maksamaan koko vuoden. Olisinpa avannut tämän ketjun pari päivää aiemmin. Voi anaali. Vituttaa saatana.

kirkontalous,-kuva2012.jpg

Kerrotko mitkä yllä olevista palveluista ovat kansalaisten keskuudessa vähiten käytettyjä ja tulisi näin ollen lakkauttaa? Kerrotko myös vaihtoehtoisen rahoitusmallin?

Kaikki tarvittava voitaisiin rahoittaa verovaroista ilman uskonnollisuutta. Näkeehän sen tosta piirakasta suoraan että varaa olisi osallistua säästötalkoisiin kun puolet voisi leikata heti ja rahoittaa halukkaiden osallistumismaksuilla.

^ No verovaroistahan nuo toiminnot nytkin rahoitetaan (kuinka se teknisesti tapahtuu on veronmaksajalle yhdentekevää). Mitkäs tehtävät poistetaan kirkolta kun puolet pitäisi ottaa pois? Ja mikä instanssi tarjoaa kyseiset palvelut sen jälkeen? Jatkuuko toiminta voittoa tavoittelemattomana vai vapautetaanko se kilpailulle?

Kun niin ahkerasti kritisoit niin esitä nyt hyvä mies järkevä vaihtoehto.

^ No verovaroistahan nuo toiminnot nytkin rahoitetaan (kuinka se teknisesti tapahtuu on veronmaksajalle yhdentekevää). Mitkäs tehtävät poistetaan kirkolta kun puolet pitäisi ottaa pois? Ja mikä instanssi tarjoaa kyseiset palvelut sen jälkeen? Jatkuuko toiminta voittoa tavoittelemattomana vai vapautetaanko se kilpailulle?

Kun niin ahkerasti kritisoit niin esitä nyt hyvä mies järkevä vaihtoehto.

Kirkko ei ole mikään voittoa tavoittelematon instanssi. Iltapäivä kerhot ja hautaus palvelut voitaisiin paljon paremmin järjestää ilman kirkon välissä oloa. Muutenkin on hyvin kyseenalaista nyky Suomessa että eräs aatteellinen organisaatio järjestää verovaroin jotain iltapäivä toimintaa kritiikkiin kykenemättömille lapsille.

Kyllä kirkko hyvääkin tekee, mutta itse en kirkkoon kuulu. Enemmänkin periaate kuin rahakysymys. Toki en halua olla kuollutta organisaatiota ja leipäpappeja sponsoroimassakaan. Ja turha kenenkään siksi on kuulua ja maksaa että sillä konstilla taivaspaikka aukeaa, erotkaa vaan kaikki rohkeasti mutta etsikää Jumalaa ja uhratkaa sellaiseen hengelliseen tai humanitääriseen työmuotoon jossa apu menee perille.

Kirkko ei ole mikään voittoa tavoittelematon instanssi. Iltapäivä kerhot ja hautaus palvelut voitaisiin paljon paremmin järjestää ilman kirkon välissä oloa. Muutenkin on hyvin kyseenalaista nyky Suomessa että eräs aatteellinen organisaatio järjestää verovaroin jotain iltapäivä toimintaa kritiikkiin kykenemättömille lapsille.

Mikä paranisi? Ja kenen palkkalistoille siirtäisit ihmiset?

Ei ole tarkoitus piikitellä mutta esitän vain kysymyksiä kun tuntuu että tämä kritiikki on välillä ihan sokeaa.

kirkontalous,-kuva2012.jpg

Kerrotko mitkä yllä olevista palveluista ovat kansalaisten keskuudessa vähiten käytettyjä ja tulisi näin ollen lakkauttaa? Kerrotko myös vaihtoehtoisen rahoitusmallin?
Mitä nyt oikein ajat takaa? Oletko siis kirkkoon kuulumattomana uskiksena huolissasi kirkon rahojen riittävyydestä...Liity hyvä mies kirkkoon ja tee lisäksi vaikka lahjoitus.
Lakkauttaa palveluja? Mun mielestä vaikka kaikki, tai jatkaa samaan malliin. Ihan sama, kunhan mun ei sitä tarvitse olla kustantamas.
Yhteisöverosta voisi lohkaista kirkon osuuden verran pois ja ohjata se kunnille hautaustoiminnan järjestämiseen. Ehkä senkin voisi yksityistääkkin. Jotenkin näin tulee tapahtumaankin kun kirkko ja valtio erotetaan toisistaan. Mihin ei liene edes kovin pitkä aika kirkon jäsenkadon takia.

Kyllä kirkko hyvääkin tekee, mutta itse en kirkkoon kuulu. Enemmänkin periaate kuin rahakysymys. Toki en halua olla kuollutta organisaatiota ja leipäpappeja sponsoroimassakaan. Ja turha kenenkään siksi on kuulua ja maksaa että sillä konstilla taivaspaikka aukeaa, erotkaa vaan kaikki rohkeasti mutta etsikää Jumalaa ja uhratkaa sellaiseen hengelliseen tai humanitääriseen työmuotoon jossa apu menee perille.

Joo, ei minullakaan ole sinänsä mitään kirkkoa tai ev.lut uskontoa vastaan vaan suhtaudun asiaan varsin neutraalisti. Ei vaan tunnu järkevältä maksaa sinne noin paljon rahaa, kun en koskaan heidän tarjoamiaan palveluja ole käyttänyt enkä todennäköisesti tule käyttämään.

Mikä paranisi? Ja kenen palkkalistoille siirtäisit ihmiset?

Ei ole tarkoitus piikitellä mutta esitän vain kysymyksiä kun tuntuu että tämä kritiikki on välillä ihan sokeaa.

Tiedätkö että meillä on olemassa jo päivähoito ja koulujärjestelmä Suomessa joka tälläkin hetkellä järjestää iltapäiväkerho yms toimintaa. Vastaappas sinä miksi pitää rinnalla aatteellista sijaisorganisaatiota ? Käytettäisiin nuokin rahat ennemmin jo olemassa olevaan aatteettomaan valtion organisaation tukemiseen. Rahat on lopussa joka paikassa.

Hautaus voitaisiin hoitaa aivan kuin nykyisin vihkiminenkin hoidetaan ilman kirkkoa. Tuomari hautaa ja itse fyysisen kaivuutyön voi hoitaa sama firma millä alihankintana nykyäänkin homma teetetään.

e: nuo muut kirkon toimet, rahoittakoon jäsenet ne kuten muissakin yhdistyksissä.

- - - Updated - - -

Joo, ei minullakaan ole sinänsä mitään kirkkoa tai ev.lut uskontoa vastaan vaan suhtaudun asiaan varsin neutraalisti. Ei vaan tunnu järkevältä maksaa sinne noin paljon rahaa, kun en koskaan heidän tarjoamiaan palveluja ole käyttänyt enkä todennäköisesti tule käyttämään.

Varsinkin kun kirkko kyllä mielellään tuomitsisi sinun näkemykset ja elämäntyylisi vaikka rahat kelpaa. Itse olen sen verran periaatteellinen että en periaatteestakaan rahoita organisaatioiden toimintaa minkä näkemykset ovat erit kuin omani.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom