Kirkko ei muuta kantaa rekisteröityjen parisuhteiden siunaamisesta
Kirkon perustevaliokunta ei muuta kirkon käytäntöä homoparien siunaamisesta. Perustevaliokunnan mielestä uuden toimituskaavan laatimiselle ei ole riittäviä uskosta nousevia ja yhteisesti hyväksyttyjä perusteita.
Perustevaliokunnan mukaan kirkossa vallitsee laaja yksimielisyys kristillisestä avioliittokäsityksestä, ihmisarvosta ja lähimmäisenrakkauden periaatteista. Rekisteröityihin parisuhteisiin suhtautumisessa on kuitenkin olemassa vastakkaisia teologisia tulkintoja.
Perustevaliokunta toteaakin keskiviikkoisessa mietinnössään, että tässä tilanteessa on mahdotonta löytää parisuhteen siunaamiselle sellaisia teologisia perusteluja, joista syntyisi kirkon sisällä ja eri kirkkojen kesken riittävää yksimielisyyttä.
Valiokunnan mielestä piispainkokouksen olisi annettava pastoraalinen ohje niitä tilanteita varten, joissa rekisteröityneet parit pyytävät esirukousta ja siunausta. Rukouksessa ei kuitenkaan olisi kyse kirkollisesta toiminnasta, joten pastoraaliset ohjeet olisi laadittava niin, että rukoustilanne ei muodostuisi sisällöltään kirkollista toimitusta vastaavaksi.
(Lähde)
Saapa nähdä, joko eropiikki lähtee uuteen nousuun...
Itse eroaisin kirkosta rahallisista syistä, mutta en halua kannustaa mitään sateenkaariliittoja. Joten tästä syystä pitää toistaseksi pysyä kirkossa. Jos kirkko sallisi homoliitot, niin silloin eroaisin.
Itse olen vähän siihen pettynyt, että kirkko edes ottaa kantaa koko asiaan. Pitäisivät avioliittoa itsestään selvänä asiana. Eivätkä edes miettisi pitäisikö asian muuttamisesta äänestää tai ei.