Erikoistekniikoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BullDogg
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
En tiedä onko täällä jo ennestään tredi tästä aiheesta enkä jaksanut hakea. Mutta kuitenkin, onko jollakin jotain järkevää sanomista erikoistekniikoista? Kuinka tiheään niitä kannattaa käyttää?

Tällä ei oikeastaan ole aiheen kanssa tekemistä mutta miten teidän mielestä kannattaa kierrättää treenejä?

riippuu erittäin paljon siitä millainen jako on. supersarjoja sun muuta voi toki ottaa pienempijakoisiin ohjelmiinkin mutta pakkotoistot ja rest-pauset käy yleensä jo liian rankaksi hermostolle. ei noita mun mielestä kannata käyttää ku sillontällön vaihteluksi ja kropan virkistämiseksi lähinnä useampijakoisissa ohjelmissa.

edit. riippuu siitä mitä treenaat, mutta jos vain bodailet niin sitten kun tuntuu ettei kehitystä enää tule tai pää kaipaa vaihtelua.

Ohjelmahan on osiensa summa. Oikeastaan jokaisen tulee itse kokeilla rajansa. Erikoistekniikoita voidaan käyttää menestyksellisesti todella useinkin (Esim DC) vaikka enemmistön kanta erikoistekniikoiden käyttämiseen onkin aika selvä. Järkevin tapa ehkä lienee erikoistekniikoiden harvakseltaan käyttö.
Treeninkierrättäminenkin riippuu jaosta/ohjelmasta millä mennään. 2-jakoisessa ohjelmassa ainakin on hyväksi todettu 2-3 erinlaisen treenin kierrättäminen toistoalueita vaihdellen.

Mun ohjelma näyttää tältä:
Ma-Selkä ja olkapäät
Ke-Rinta ja kädet
Pe-Jalat ja pohkeet

Rinnalle, olkapäille, käsille ja reisien etuosille teen kolme liikettä. Selälle neljä ja reisien takaosille ja pohkeille kaksi. Jokaiselle liikkeelle kaksi sarjaa jossa on 6-10 toistoa.
Teen näin noin kaksi viikkoa ja sitten teen 1 viikon kevyemmin noin 15-20 toistoa per sarja.

Ps: Onko tuolla "kevyellä" viikolla liian paljon toistoja?

Unohdin sanoa että kaikki sarjat tehdään loppuun saakka.

onko täällä joku joka käyttää ketjuja kyykyssä, penkissä??
kuinka painavat ketjukasat kannattaisi hommata??? ja mitä muuta säätöä asiaan liittyy?

BullDogg sanoi:
Unohdin sanoa että kaikki sarjat tehdään loppuun saakka.
Kevyellä viikolla ei ole tarkoitus tehdä sarjoja loppuun asti.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
köysi sanoi:
Kevyellä viikolla ei ole tarkoitus tehdä sarjoja loppuun asti.

On siis typerää tehdä niin vai? Tuntuu paremmalle psyykin takia tehdä sillain.

arpa80 sanoi:
Onko se silloin kevyt viikko, jos teet sarjat loppuun saakka?

Joo arpa80 on täysin oikeassa. Sarjoja ei todellakaan kannata tehdä loppuun asti kevyellä viikolla. Kevyt viikko kannattaa oikeasti ottaa nimensä mukaisesti kevyesti. Toki voi tuntua, että ei tästä treenistä ollut hyötyä, kun ei ole raiskattu olo, mutta seuraavalla viikolla voit sitten rankaista itseäsi kaksin verroin:whip:

Doggoned sanoi:
Joo arpa80 on täysin oikeassa. Sarjoja ei todellakaan kannata tehdä loppuun asti kevyellä viikolla. Kevyt viikko kannattaa oikeasti ottaa nimensä mukaisesti kevyesti. Toki voi tuntua, että ei tästä treenistä ollut hyötyä, kun ei ole raiskattu olo, mutta seuraavalla viikolla voit sitten rankaista itseäsi kaksin verroin:whip:

Selvä. Vaikuttaako se sitten järkevältä jos mä vedän kaksi viikkoa kovaa, 6-10 toistoa, sarjat loppuun ja vedän sitten yhden viikon kevyemmin?

BullDogg sanoi:
Selvä. Vaikuttaako se sitten järkevältä jos mä vedän kaksi viikkoa kovaa, 6-10 toistoa, sarjat loppuun ja vedän sitten yhden viikon kevyemmin?
Toi kuullostaa jo järkevältä. Se on aika yksilöllistä, kuinka monta viikoa voi reenata kovaa putkeen ennen sitä kevyttä viikkoa. Mutta voin melkein luvata kuinka huomaat reeniin kulkevan kevyen viikon jälkeen mallikkaasti.

Ja kevyellä viikolla toistot pidetään samana kuin raskailla viikoilla, ainoa ero on vain että silloin tiputat painoja johonkin 60-70%:iin.

Suositut

Back
Ylös Bottom