Erikoisimmat lajiyhdistelmät - kokonaisvaltaista liikuntaa vai päämäärätöntä huitelua

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Salitreenin lisäksi salibandyä. Ei kyllä tue toisiaan yhtään :) Tai ehkä jossain määrin, mutta ei minun treeniohjelmalla ja salilla lisääntyneen massan vuoksi. Vaan on molemmat niin mukavia harrastuksia, että pitää vain hyväksyä se...

Tällä hetkellä salin lisäksi pääasiassa koripalloa, jälkimmäistä huomattavasti pidempään harrastanut. Tukee ja ei tue toisiaan. Salilla olen tehnyt liikkeet melko maltillisesti, mikä tappoi sen viimeisenkin kimmoisuuden/räjähtävyyden mitä joskus muinoin oli. Kun/jos treenaa paljon ja pelaa vähän, niin heitto tahtoo kadota. Massasta tuntuu olevan hieman enemmän hyötyä kuin haittaa, perse edellä on nykyään helpompi pakittaa korille :D

Toisinperin ajateltuna koriksen ynnä muiden pallopelien pelaaminen vuosien ajan näkyi saliharrastusta aloittaessa siten, että jaloissa oli hieman voimaa ja kokoa yläkroppaan verrattuna.

Ei oikein tue toisia nämä...

Golf ja Punttis...:(

Aika perus bodausohjelmalla mennään. Pitäis jostain saada jokin golfiin sopiva saliohjelma.

Liikkuvuus huononee ja "liiallinen massa" ei tosissaan tee hyvää golfille. Kuitenkin aika tosissaan tota kolopallo tulee pelattua...

Salitreenin lisäksi salibandyä. Ei kyllä tue toisiaan yhtään :) Tai ehkä jossain määrin, mutta ei minun treeniohjelmalla ja salilla lisääntyneen massan vuoksi. Vaan on molemmat niin mukavia harrastuksia, että pitää vain hyväksyä se...

sama täällä, ei oikein toimi.Lopetin jo yhdet ssalibandy harjoitukset ja nyt on vaan kerran viikossa. kaverit vähän vittuilee jo kun ei oikein jaksa 2 tuntia vetää täysillä samalla nopeudella enää :D

Mulla on nyt pysynyt paino tasasesti siinä 100 kilossa ja silti oon kehittynyt paljon skeittauksessa. Talvella tulee käytyä enemmän salilla ja nyt taas alkaa kiristely kesää kohti jolloin alkaa "täyspäiväinen"skedeys. Täysin lajia tukevaksi harjoitteluksi olen itse ainakin kokenut maastavedon ja kahvakuulatreenin. Kyse onkin enemmän siitä, että kehon massa ja voima on tasapainossa ja liikkuvuus pysyy hyvänä Esim. onhan jotkut voimistelijat aikamoisia patukoita, mutta silti niiltä onnistuu flikflak-sarja :) Salilta on varmaan tarttunut kun välillä pitää tehdä 50-50-päivä jolloin vaan jauhetaan sitä pomppua.

Itse olen reilu 180 senttinen jannu jolla alkaa paino pikkuhiljaa lähennellä sataa kiloa, ja siitä toivottavasti suhteellisen suuri osa on lihasmassaa. :D Sali on ollut se ykkösjuttu jo useamman vuoden ja panostan siihen suht tosissani. Nyt on viimeaikoina kuitenkin tuo vapaasukellus alkanu kiinnostaa oikeen todella ja olen muutaman suht kunnollisen pituussukellusharjoituksen tehnytkin. Ja on siinä tullut mietittyä että mahtaako häiritä ja kuinka paljon lihaskasvua, palautumista jne. tuollainen ilman happea toimiminen? Mitenkään luonnollistahan se keholle ei voi olla..

En tiiä miten paljon toi vapaasukellus haittaa lihaskasvua, mutta eikös se mene niin, että mitä isommat lihakset sitä vähemmän jaksaa pitää hengitystä. Isommat lihakset vie enemmän happea.

Mä harrastin aikoinaan montakin vuotta yleisurheilua ja balettia samaan aikaan. Mulle kuitenkin toi yleisurheilu oli silloin aina se ykkösjuttu, joten se sitten söi aika pahasti tota baletin harrastusta kaikilta osin. Ja kun baletissa nilkka pitää aina ojentaa kaikissa liikkeissä ja muutenkin liikkua sirosti, niin tosta yleisurheilusta oli taas jäänyt päälle ihan päinvastaset ohjeet ja muutenkin koko mun kävelytyyli oli enemmän yleisurheilijaa kuin balleriinaa:-D Baletti oli kyllä todella kiva harrastus ja tavallaan kaduttaa aika paljon, että aikoinaan lopetin, mutta ei mul ollu lahjoja siihen hommaan kyl alkuunkaan, vaikka lähemmäs 8 vuotta sitäkin harrastin:)

Nyt tällä hetkellä käyn pelkästään kuntosalilla(+ryhmäliikuntatunneilla) ja tavoitteena vielä toi puolmaratonkin.

Paini ja punttisali. Hyvin tukee toisiaan, paitsi jos joutuisi pienempiin sarjoihin painoa vetämään mutta pidän kyllä puntinnoston etusijalla nykyään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Musta ei varmasti ikinä tuu hyvä missään, koska harrastan liikuntaa lähinnä siks ku se on hauskaa. Kesäisin menee enimmäkseen juoksulinjalla, ja siihen päälle salia ja body combattia sen verran kun jaksaa. Talvella menee sit sali & body combat -painotteisesti. Jos ois aikaa, niin harrastaisin lisäks nykyistä enempi joogaa, pyöräilyä kesäisin ja sambaa ja vois sitä kokeilla kaikkee muutakin, jos vaiks tykästyis. :)

Edit. Tuohon kehitykseen viel. Kyl mul joka vuosi on tapahtunut kehitystä joka saralla, mut mä en tosiaan missään huippikunnossa ole, joten sitä kehitysvaraakin varmaan on .

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom