Epävirallinen Raw-voimanosto SM IPF 2011

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nykyaikana kannattaa olla varovainen sen syyttävän sormen kanssa, kun oikeusjuttuja saatetaan tehdä vähäpätöisemmistäkin kunnianloukkaukseen vivahtavista asioista. Hyvänä esimerkkinä on parin vuoden sisällä pääkaupunkiseudulla jossakin palvelutalon tyyppisessä hoitopaikassa sattunut tapaus, jossa kuntosalilla käynyt kaveri piti mukanaan töissä sementti- ja laastisäkkejänsä tehden ruokatauoilla protskudrinkkejä. Vittumaiset ja kyylät työkaverit, täti-ihmiset, tekivät sitten kantelun esimiehilleen tämän jannun käyttävän hormooneja ja ties mitä huimausaineita töissä. Ettei kuulkaas jannu joutunut irtisanotuksi ja jälkeenpäin selvisi tämä perätön ilmianto? Jokatapauksessa asiasta seurasi oikeusjuttu, jonka tietysti voitti korvauksineen tämä lisäravinteita töissä syönyt kaveri. Näinkin siis voi käydä. Kaikki eivät ymmärrä, että jauhot suussa on eri asia jauhot nenässä.

Tuo tapaus ei välttämättä meni ihan kirjaimellisesti niin kuin kerroin, mutta ainakin siihen suuntaan. Tapaus löytyy googlettamalla. Pointti on kuitenkin siinä, että ihmisen maine on helppo tahrata yleistämällä tai tuntematta paremmin henkilöä taustoineen. Kannattaa pitää siis syytökset omassa mielessään, ellei ole täysin varma asiasta ja kannattaako silloinkaan ketään julkisesti syyllistää netissä. Kuka sellaisesta edes hyötyy?

Tästä aiheesta tuli mieleen se takavuosien väkijuomienvalmistukseen liittyvä vitsi, jossa isäntä oli käräjillä syytettynä pontikankeitosta kiistäen toki syytökset:
- Herra tuomari, syytättekö minua myös raiskauksesta?
- Kuinka niin?, kysyi tuomari.
- Onhan minulla vehkeet siihenkin.

Tämä keskustelu on hyvä esimerkki siitä, miksi me haluamme toteuttaa Raw Finaalin show-henkisemmin kuin SVNL:n kaavoihin kangistuneet SM-kisat. Tässäkin threadissa on tähän mennessä jo 7 sivua, mutta kirjoittelijoita tuntuu enemmän kiinnostavan doping-testaustulokset kuin kisassa tehdyt tulokset. Eihän se niin voi mennä. Jos kisat ovat hyvät, ne muistetaan tulevaisuudessakin muustakin kuin kuka kusi mukiin ja kuka lähti kyykystä suihkuun.

Eiköhän olisi jo aika palauttaa tämäkin keskustelu raiteilleen ja muistella vaikka mitä hyvää nyt olleissa SM-kisoissa oli. Ehkä joku uusi kaveri voisi sitten innostua lavalle ensi vuonna. Mielenkiintoisen lajimme takiahan me näitä kisoja pidämme esillä forumeilla. Ei meitä voimanostajia niin paljoa ole ettemmekö mahtuisi samalle hiekkalaatikolle.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vuosien aikana olen ihmetellyt sitä miks osalle ipf nostajista (varmaan pienelle) on niin kovin vaikea pala se jos joku nostaa muualla kuin teidän liitossa? Eiköhän se ole jokaiselle ihan oma valinta missä nostaa ja se ei muille kuulu millään tavalla. Se että pro-puolen nostajat ovat kaikki aineiden käyttäjiä on täyttä soopaa. Osa varmaan käyttää mutta osalle syitä nostaa siellä on esimerkiki kaverit, tuomaritoiminta jossa ei viilata pilkkuja ja yleensä se että siellä on nostaja pääasiassa. Välillä kun ipf:n toimintaa seuraa niin suurimmat tähdet ovat tuomareita, seurapomoja ja muut vastaavat. Sellainen ei vaan tänä päivänä kiinnosta kaikkia. On hyvä että ipf on niitä varten jotka siellä haluavat olla ja joita kiinnostaa seuratoiminta yms. Varmasti tekevät monella pienellä paikkakunnalla hyvää juniorityötä ja muuta ja kaikki kunnia heille siitä. Mutta jos se ei kaikkia kiinnosta niin antakaa nyt hyvänen aika muiden nostaa muualla jos ne sitä haluavat.
Minusta tuntuu kyllä siltä, että nämä joillekka on vaikea pala purtavaksi se jos joku nostaa muualla, ovat aivan muita kuin ipf nostajia. Minä ainakaan en tiedä yhtään ipf nostajaa, jotka valittaisi siitä etteivät pääse baarikisoissa nostamaan.

Onko RAW power ry:n kisat yhtäkuin baarikisat..?
Mä tiedän kyllä esim. nuorissa olevia HYVIÄ nostajia jotka kiroaa ton säänön ettei voi nostaa RAW power ry:n kisoissa VAAN JA AINOASTAAN sen takia että menisi PM tai EM paikka kyseisen liiton kisoihin.

Niinku Seppälä jo aikasempaa kirjoitteliki, että mielummin otan taulutelkkarin palkinnoksi kuin alpakka lautasen ja kultaisen kädenpuristuksen..mut mä olenki mä ja mielipiteitä on niin paljon kuin on nostajia.

Onko RAW power ry:n kisat yhtäkuin baarikisat..?
Mä tiedän kyllä esim. nuorissa olevia HYVIÄ nostajia jotka kiroaa ton säänön ettei voi nostaa RAW power ry:n kisoissa VAAN JA AINOASTAAN sen takia että menisi PM tai EM paikka kyseisen liiton kisoihin.

Niinku Seppälä jo aikasempaa kirjoitteliki, että mielummin otan taulutelkkarin palkinnoksi kuin alpakka lautasen ja kultaisen kädenpuristuksen..mut mä olenki mä ja mielipiteitä on niin paljon kuin on nostajia.
Sitten kannattaa mennä nostamaan Raw powerin kisoihin, jos sattus sen taulutelkarin voittaa. Ja, kun katsoo svnl kilpailukalenteria, niin siellä löytyy lähes joka viikonloppu kisoja. On rawina kuin varusteillakin, eli jos tuosta kisamäärästä ei löydy sopivaa kisaa, niin ei muuta kuin taulutelkkari jahtiin.

Näinhän Se Antti menee..mä meen taulutelkkari jahtiin ja nostamaan/huoltamaan sellasiin kisoihin missä saa kannustaa nostajaa kuten näissä skaboissa kuuluu (..siis ilman että saa pahaa silmää jokaselta joka on viitsinyt paikan päälle raahautua..) ja kilpailijakin saa tuulettaa avoimesti omaa ennätystään vaikka huutamalla saatanaa ilman että saa jonkun suullisen sanoman siitä että vois hieman hiljempaakin olla messun aikana.

Alpakka kisat jätän omaan arvoonsa..

Nii.. parempi ois tietty sisäinen jee ja pikku hymy..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näinhän Se Antti menee..mä meen taulutelkkari jahtiin ja nostamaan/huoltamaan sellasiin kisoihin missä saa kannustaa nostajaa kuten näissä skaboissa kuuluu (..siis ilman että saa pahaa silmää jokaselta joka on viitsinyt paikan päälle raahautua..) ja kilpailijakin saa tuulettaa avoimesti omaa ennätystään vaikka huutamalla saatanaa ilman että saa jonkun suullisen sanoman siitä että vois hieman hiljempaakin olla messun aikana.

Alpakka kisat jätän omaan arvoonsa..
Aina vaan menee juttusi mielenkiintoisemmaksi, ensin vihjailet testeistä, etukäteen ilmoituksista ja nyt ettei ipf kisoissa saisi kannustaa, tai ainakaan niin kuin pitäisi mitähän tuokin tarkoittaa? Mutta terve menoa vaan taulutelkkari jahtiin. Katselin äsken svnl lisenssiluetteloa, niin tälle vuodelle lisenssin maksaneita on yli 700 nostajaa, eli sanotaanko näin ettei sota yhtä miestä kaipaa.

Allua olin aikoinani huoltamassa noissa IPF kisoissa ja kyllä ihmettelin kun kaikki paikallaolijat olivat niin hiljaisia. Niin nostajat, huoltajat kuin myös narisevalla äänellä piipittänyt kuuluttajakin. Täytyy myöntää etten edes itse kehdannut karjua Allulle tuttuun tyyliini 250db:n voimalla kannustuksia ennen nostoja. Olisivat varmaan kantaneet pihalle jos olisin suuni avannut. Myös penkkipaidan kanssa oli ongelmia. Paita oli käynyt turhan ahtaaksi ja alkoi tulla kiire nostamaan. Pyysin kohteliaasti apuja vieressä tyhjänpanttina pyörineiltä herroilta. Nämä äijät käänsivät meille selkänsä ja olivat kuin meitä ei olisikaan. Vittu mitä porukkaa! "Omia poikia" autetaan mutta vierailevia nostajia ei voi auttaa. Vastaavaa en ole muualla joutunut kokemaan,onneksi. Nyt pyydänkin teitä lukemaan tästä linkistä mikä merkitys yleisön ja tukijoukkojen kannustuksella voi olla nostajan pääkoppaan.
http://www.propowermedia.com/blogit/henkista-valmentautumista

Ei voi käsittää mikä ihmeen järkevä idea sillä älyttömällä karjahtelulla ja raivoamisella on....ym. kirosanojen ylettömällä huutelulla höystettynä. Antaapa tosi fiksun kuvan touhusta. Itsekin nuorena siihen sorruin ja nykysin huomannut siitä olevan yhtään mitään hyötyä. Tekee vain satavarman junttimeiningin touhuun....
Ei nyt pidä käsittää väärin...ääntä mahtuu maailmaan, mutta usein näyttää ja kuulostaa ihan naurettavalta tuo ulvominen

Ei voi käsittää mikä ihmeen järkevä idea sillä älyttömällä karjahtelulla ja raivoamisella on....ym. kirosanojen ylettömällä huutelulla höystettynä. Antaapa tosi fiksun kuvan touhusta. Itsekin nuorena siihen sorruin ja nykysin huomannut siitä olevan yhtään mitään hyötyä. Tekee vain satavarman junttimeiningin touhuun....
Ei nyt pidä käsittää väärin...ääntä mahtuu maailmaan, mutta usein näyttää ja kuulostaa ihan naurettavalta tuo ulvominen

Mikäs siinä jos saa itsensä syttymään hissun kissun. Itse en ainakaan voi kuvitella märimmissä unissanikaan tepestelevani lavalle suu supussa ja pirkkaniksit takaraivossa. Kyllä siinä täytyy olla tappamisen meininki päällä ja painetta pöntössä! Muuten jää romut lattiaan.

Jepulis...meitä joka junaan. Kyllä sitä höpinää on tötterössä vaikka nostankin ilman äänekkäitä manööverejä. Omalla kohdalla eläimellinen ulvonta sekoittaa koko höpinän touhusta....Heh eli käykö mull aniin että paineet karkaa äänen mukana

Katselin äsken svnl lisenssiluetteloa, niin tälle vuodelle lisenssin maksaneita on yli 700 nostajaa, eli sanotaanko näin ettei sota yhtä miestä kaipaa.

Ja kuinka moni niistäkin nostajista nostaisi muiden liiton kisoissa jos siitä ei tulisi douppaajan leimaa otsaan automatic tai kiellettäisi pääsyä joihinkin arvokisoihin..veikkaan että TODELLA MONI!!

Ja onpa niitä huomautuksia tullutkin noista mainitsemistani asioista..tai ei varmasti niille vastakohdille..

Aina vaan menee juttusi mielenkiintoisemmaksi, ensin vihjailet testeistä, etukäteen ilmoituksista ja nyt ettei ipf kisoissa saisi kannustaa, tai ainakaan niin kuin pitäisi mitähän tuokin tarkoittaa? Mutta terve menoa vaan taulutelkkari jahtiin. Katselin äsken svnl lisenssiluetteloa, niin tälle vuodelle lisenssin maksaneita on yli 700 nostajaa, eli sanotaanko näin ettei sota yhtä miestä kaipaa.

Ja vähintään puolet on sen tason nostajia joiden ei pitäisi koskaan mennä minkään tasoisiin kisoihin. Jonkinlainen taso pitäis sentäs säilyttää.

Zone-sarja -42%
Jepulis...meitä joka junaan. Kyllä sitä höpinää on tötterössä vaikka nostankin ilman äänekkäitä manööverejä. Omalla kohdalla eläimellinen ulvonta sekoittaa koko höpinän touhusta....Heh eli käykö mull aniin että paineet karkaa äänen mukana

Jees ei sen mylvinnän tarvi välttämättä gore grindaukselta kuulostaa, mutta sopivasti kierroksia koneessa ja painetta pöntössä. Itsellä vaikuttaa esim vetoenkan yrityksessä hyvin paljon se, että jos on paljon kilpailijoita ja kroppaa alkaa jäähtyä, niin silloin paketti (pää) alkaa pettämään. Sen takia pysyn kokoajan liikkeessä vetojen välissä ja teen vaikka jullea tangolla ja hypin kevyesti, niin pysyy lämmöt kropassa ja itseluottamus siellä missä sen pitäkin olla enkkoja yrittäessä...Viimeisen lämmittely vedonkin otan yleensä juuri kuin eka nostaja aloittaa kisan...Sit pikku hatsit ammoniakkia ja ilman turhia miettimisiä tankoon kiinni ja raudat ylös

Tää ei posti ei oikeastaan liittynyt mihinkään, kunhan huvikseni lässytin:jahas:

Ja vähintään puolet on sen tason nostajia joiden ei pitäisi koskaan mennä minkään tasoisiin kisoihin. Jonkinlainen taso pitäis sentäs säilyttää.

Aika erikoinen kommentti. Ootko siis sitä mieltä että kilpaurheilun harrastaminen pitäisi kieltää jos et oo "tarpeeksi hyvä"? Pitäiskö tämmönen sääntö ehkä saada muihinkin
lajeihin? SVNL:n kisakalenterissa on lähemmäs 100 kansallista eli ns. pikkukisaa vuodessa joihin voi ottaa osaa kuka tahansa lisenssin omaava eli mahdollisuus on myös niillä käydä kokeilemassa voimiaan kisatilanteessa jotka ehkä harrastaa voimanostoa ainoastaan kuntoilumielessä tai muuten vaan ei niin vakavasti niin ainakin mun mielestä näin kuuluu ollakkin.

SM-kisoihin on tulosrajat, jotka pitää ylittää jossain muussa kisassa saadakseen osallistumisoikeuden ja sitten on EM- ja MM- rajat, jotka pitää rikkoa siellä sm-kisoissa jos haluaa kansainvälisiin kisoihin päästä. Eli tasoa on kyllä tarjolla niille jotka hommaan tosissaan panostaa.

Ei oo tarkotus alottaa mitään vääntöä, mutta tuossa kun sanoit että pitäis säilyttää jonkinlainen taso niin eikös pro-puolella oo niin että edes mm-kisoihin ei oo tulosrajoja vaan kisoihin pääsee halutessaan kaikki joilla on rahaa lentolippuun? Ainakaan sm-kisoihin siellä ei oo tulosrajoja.

Suositut

Back
Ylös Bottom