Epäkkäät kasvuun

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Tee kulmasoutua pari kolme vuotta paskalla tekniikalla kuten minä aikoinani niin ei tarvitse enää treenata apäkkäitä, ikinä:D Trapsit korvissa, onneksi olen saanut nyt latsit ja olkapäät suht kondikseen niin ei enää ole niin paha lihasepätasapaino.
:offtopic: Mainittakoon vielä että tuolloin oli rinta/selkä suhde myös aivan päin prinkkalaa, tissit isot ja selkä surkea. Arvatkaa vaan oliko orankiryhti ja olkapääkin siinä pamahti tuon lihasepätasapainon aiheuttamien jumien takia.

:kuvia:

Oli kyllä myös kokeilemisen arvoinen miten Melvin Anthony teki/tekee kässäreillä. Ekaksi 10x selän takana, sivuilla 10x ja edessä 10x, nämä siis putkeen. Kumminkin vaihtelu virkistää, kohautuksistakin ainakin tusinan verran variaatioita.

Voimakohautukset eli Power shrugdit on kyllä ykkösliike epäkkäille ja samalla saa kyllä koko hartia/yläselkä -osasto kyytiä.
Parissa kuukaudessa epäkkäät kasvoi yhtä paljon, kuin koko tähän astisen treenihistorian aikana.

Nyt otin ohjelmaan mukaan korkeat vedot (high pull). Ainakin seuraavana päivänä tuntui epäkkäissä.

Itsellä kaikeken eniten epäkkäitä kipeyttää rinnalleveto isoilla painoilla mikä ei nyt mikään bodausliike ole mutta toimii kumminkin. Maastaveto on kanssa hyvä mutta väittäisin riveä paremmaksi tai ainakin itsellä se toimii.

Eilen kokeilin tuota seläntakaa rutistusta. Ei oikein tiedä miten päin se tanko olisi pitänyt olla siinä takana, että se olisi edes liikkunut. Sellaselle mutkalle olisi pitänyt mennä kolmikerroin ja tuntuu että se on selässä koko ajan raahaamassa. Tai sitten olen vain rento kuin rautakanki.

Minulle on yleensä riittänyt normaalit kohautukset ja maastaveto. Mutta tuota powershruggiahan on pakko kokeilla. Lisätty kokeilulistalle :rolleyes:

Penkiltä vedot. Eli tanko normikokoiselle penkille(polvien korkeudelle)
hieman hartioita leveämpi ote. Keskivartalo ja selkä tiukaksi(kaarelle). Siitä oikaistaan vartalo melkein suoraksi ja lopussa vedetään epäkkäät korviin.

Ainakin puolalaiset painonnostajat tekee tätä. Tärkeintä on tuoda lantio eteen, pitää kädet suorana ja rutistaa räjähtävästi niillä epäkkäillä.

Mun avasta voi kattoo mallia, ei tarvi kuitenkaan vetää noin korkealle

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Riittääkö epäkkäiden treenaaminen näin: suora treeni olkapäiden kaa (powershrug ja joku muu) kerta viikkoon ja epäsuora jalkapäivänä (mave) kerta viikkoon?

Käykö tuo PowerShrug kuinka alaselkään? En oikein viitsi rasittaa sitä kauheasti, kun jo etukyykyssä ja mavessa rasittuu jo aivan kiitettävästi.

Käykö tuo PowerShrug kuinka alaselkään? En oikein viitsi rasittaa sitä kauheasti, kun jo etukyykyssä ja mavessa rasittuu jo aivan kiitettävästi.

Aika epäpuhtaasti saa tehdä, että alaselkä pahemmin rasittuisi. Voit tietysti tehdä varmuuden vuoksi istuen, selkä tuettuna.

Maastaveto,rinnalleveto,olankohautus,pystysoutu ja korkea veto.Jo on ihme jollei epäkkäät kasva :)
Katso painonnostajien ja voimanostajien epäkkäitä niin näet..

ei kellää oo sitte mieleentullu mainita esim, pystypunnerrusta tai vipareita sivuille? tai niskantakaa punnertamista? itse treenaan epäkkääni noin.

Kohautukset seisten KP ja johan potkii. Jos ei tunnu, niin lisää painoa peliin ;)

ei kellää oo sitte mieleentullu mainita esim, pystypunnerrusta tai vipareita sivuille? tai niskantakaa punnertamista? itse treenaan epäkkääni noin.

Hmm...itse olen elänyt siinä luulossa, että mainitsemasi liikkeet ovat ensisijaisesti olkapäille tarkoitettuja?

Kohautukset seisten KP ja johan potkii. Jos ei tunnu, niin lisää painoa peliin ;)
Ja turha on säästellä niissä painoissa. Aika moni tekee jollain 22kg kässäreillä semmosta sarjatulta muistuttavaa sarjaa. Kunnon romut kehään, joita on jo vaikea noistaakin, niin alkaa se kasvu. Joillain saleilla vaan on rajoituksena käsipainojen loppuminen, mutta sitten siirrytäänkin tangon puolelle.

Suositut

Back
Ylös Bottom