ensin tulokset ja sit vasta lihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jay8282
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mun mielestä voimanostotreeni on kaiken punttitouhun perusta koska isot painot on yhtä kun isot lihakset...mun mielestä alottelijoiden on ihan turha hinkata 10-20 sarjoja kun raudat ei oo kumminkaan semmosia et niillä tapahtus viä mitään:(onhan se hyvää tekniikan opettelua,mut ensin pitäs se voimapuoli saada kuntoon ennenkun ruvetaan katteleen sinne peiliin:):eek: mun neuvoni on se et alkuun tutustumisjakso toistoilla 10-20,esim.3kk. jossa lihakset totutetaan tulevaan rasitukseen ja sen jälkeen mahdollisimman isoilla raudoilla yritätte saada voimaa...kun voimaa on kertyny kohtuullisesti(sanotaan vaik vuoden jälkeen)niin sit vasta body-tyylistä treeniä jossa mm.pudotussarjat,pakkotoistot jne.

jay8282 sanoi:
...mun mielestä alottelijoiden on ihan turha hinkata 10-20 sarjoja kun raudat ei oo kumminkaan semmosia et niillä tapahtus viä mitään...
Tarkoitat varmaan 10-20 toistoja? Miksei muka esim. 10 toiston sarjoilla saa mitään aikaan? Painot on suhteellisia. Väitätkö siis että lihakset ei kasva jos ei esim. penkkaa vähintään kutosta sillä satasella?

...(onhan se hyvää tekniikan opettelua,mut ensin pitäs se voimapuoli saada kuntoon ennenkun ruvetaan katteleen sinne peiliin:):eek: ...
Jaa miksi pitäisi ensin saada sitä voimaa ennen kun alkaa bodaamaan?

jay8282 sanoi:
mun mielestä voimanostotreeni on kaiken punttitouhun perusta koska isot painot on yhtä kun isot lihakset...mun mielestä alottelijoiden on ihan turha hinkata 10-20 sarjoja kun raudat ei oo kumminkaan semmosia et niillä tapahtus viä mitään:(onhan se hyvää tekniikan opettelua,mut ensin pitäs se voimapuoli saada kuntoon ennenkun ruvetaan katteleen sinne peiliin:):eek: mun neuvoni on se et alkuun tutustumisjakso toistoilla 10-20,esim.3kk. jossa lihakset totutetaan tulevaan rasitukseen ja sen jälkeen mahdollisimman isoilla raudoilla yritätte saada voimaa...kun voimaa on kertyny kohtuullisesti(sanotaan vaik vuoden jälkeen)niin sit vasta body-tyylistä treeniä jossa mm.pudotussarjat,pakkotoistot jne.

Mun mielestä se menee näin:

Isot painot = isot painot
Isot lihakset = isot lihakset

Tuota edellistä lukuunottamatta meni kyllä minulta ihan ohi threadin pointti, mutta so not. Periaatteessa oon kyllä pääpiirteittäin samaa mieltä.

jos tavotteena on isot lihakset niin sä et yksinkertaisesti saa niitä aikaan sillä et sä vaikka nyt esim.penkkaat sillä 60kg sen kutosen.mut jos keskityt sen sijaan et yrittäsit heti hankkia niitä tissejä,siihen et nostat voimatasoo esim.penkissä,eli otat toistoja välillä 2-6,niin seuraus on se et hetken päästä sulla ykkönen liikkuu esim.satasen tuntumassa.niinkun varmaan itekin ymmärrät niin se on parempi lihaskasvun kannalta jos pystyt ottaan kutosen 120kgllä kun se et pystyt ottaan sen 90kgllä.

koska massaa kasvatetaan toistoilla 6-15 ja voimaa 1-6...eli jos sä hinkkaat jatkuvasti niillä suuremmilla toistomäärillä niin massan pitäs kasvaa mut kun raudat on niin pienet:)

jay8282 sanoi:

Eli toisin sanoen ennen kuin hankkii lihasta on olemassaoleva lihas hermotettava äärimmilleen? Miksi?

Niin ja tiedän, että lihas kasvaa myös voimanostajilla erittäin hyvin, mutta periaatehan tuo oli. Jos tässä nyt oli tarkoitus puhua perustreenin puolesta niin olen samaa mieltä. Jos tarkoitus oli mainostaa venäläistä penkkiohjelmaa kolmen kuukauden treenin jälkeen niin en ole samaa mieltä. Myös bodytyylinen treeni voi olla perustreeniä.

jay8282, jos aloittelija vääntää joka treenissä toistomäärillä 1-5 ja sitten vielä pöljästi loppuun asti niin sitä kehitystä ei varmana tule. Hermosto menee saman tien tukkoon. Kyllä ne sarjapainot saa kasvamaan ihan yhtä lailla yli kutosen sarjoillakin.

eli oot sitä mieltä et ei muuta kun HIEROMAAN niitä 15 sarjoja niin kyllä tulokset nousee ja lihakset PAISUU silmissä...peili on paras kaveri

Oletko itse sitä mieltä, että ei muuta kuin REPIMÄÄN ne nivelet ja tukilihakset, joiden kehitys ei pysy aloittelijalla suurempien lihasryhmien mukana tuossa systeemissä?

Ja sanotaanko nyt, että ainoat vaihtoehdot sarjapituuksiksi eivät ole >6 ja <15, itseasiassa voisin aloittelijalle suositella sitä keskitietä, joka toimii myös pitkälle tulevaisuuteen. Eli toistot siinä 8-12 kieppeillä.

Kas, kellokin on noin paljon. Tässä vinkki kaikille aloitteijoiden palstaa selaaville: Levätkää tarpeeksi, menkää nukkumaan siitä. Se on hyödyllisempää kuin toistomäärien vatvominen.

jay8282 sanoi:
eli oot sitä mieltä et ei muuta kun HIEROMAAN niitä 15 sarjoja niin kyllä tulokset nousee ja lihakset PAISUU silmissä...peili on paras kaveri

Sanoin yli kutosen sarjoilla. Eri asia kuin 15. Totta kai lyhyempääkin voi tehdä, mutta lyhyissä ja kovissa sarjoissa on aina omat riskinsä, varsinkin aloittelijana, nittä liikkeitä ei yleensä kunnolla alle vuodessa opita. Eli siis mun mielestä alkuvaiheessa paras sarjapituus on 6-15, avainsanana vaihtelu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ite tuli ainakin tehtyä aika voimapainotteista treeniä alkuun ja sit siirryin pikkuhiljaa bodytreeniin...ja kyl sai tulosta suht lyhyessä ajassa kun oli ne raudat jo "jollain tasolla"

rafael sanoi:
Kas, kellokin on noin paljon. Tässä vinkki kaikille aloitteijoiden palstaa selaaville: Levätkää tarpeeksi, menkää nukkumaan siitä. Se on hyödyllisempää kuin toistomäärien vatvominen.

Jeps. Mitähän hittoa varten pitää olla tähän aikaan hereillä? noh...
Öitä. :zzzz: :zzzz:

Ja jos tästä joku nyt jotain sisältöä haluaa repiä niin se on se, että tähän threadiin oikeastaan turha kirjoittaa mitään. Miksiköhän edes kirjoitin..

ja jos nyt viä jotain mielipiteitä tähän laittaa niin mun mielestä suurin osa laitteista kannattaa aloittelijoiden unohtaa koska tekniikka paranee mitä enemmän vapailla painoilla nostelee...ja ne vitun kreatiinit,glutamiinit jne.lisäjauheet on ihan turhia ja rahastusta koska niitä ei tarvi ennenkun oot jo vähän pitemmälle edistyny...se on tietty eri asia jos niístä jotain "lisäpotkua"saa treeniin...nooo,täytyyhän sitä vähän keskustelua saada aikaan:):)

jay8282 sanoi:
no enkö suositellu sitä lihasten "tutustumisjaksoo"ensin alkuun...:):(no mut jokainenhan tavallaan...

Jep, jokainen tavallaan. Mun mielestä 3 kk ei vaan ole hyvä virstanpylväs aloittaa omin päin tekemään jotain prosenttitreenejä. Silloin pitäisi vähintään olla joku valmentamassa niin ei tule ihan päin persettä tehtyä. Joku jalkakyykkykin täysromuilla syvyyspommina tehtynä voi viedä vuosia jalkatreeneistä.

Totean tosin tähän väliin, että nää postit on vaan mun mielipide, kokemusta voimatyylisestä treenistä on hyvin vähän. Asioiden tekemisestä päin persettä sitä kokemusta sitten löytyykin. Tuskin jaksan enempää tähän kommentoida.

Ukki ja Rafael, iltatyötä tekevän unirytmi voi olla vähän erilainen...

No voi herran tähen... Jokainen tietenkin valitsee itse miten sen reenin haluaa aloittaa ja jokaisen oma tilanne varmasti määrittää aika suurella haitarilla sen ,mikä reeni on "parasta pohjaa". Se kuitenkin että sanotaan, että joku tietynlainen toistoväli on huono, on minusta kyllä aika naurettavaa. Varsinkin kun se haitari on näinkin iso kun 10-20 toiston sarja! 10-12 toistoa ajaa kuitenkin jo kokolailla eri tarkoitusperiä kuin vaikka 18-20 enkä todellakaan ymmärrä miten ne voidaan mainita tällä tavalla samassa yhteydessä!

rafael sanoi:
Oletko itse sitä mieltä, että ei muuta kuin REPIMÄÄN ne nivelet ja tukilihakset, joiden kehitys ei pysy aloittelijalla suurempien lihasryhmien mukana tuossa systeemissä?

Tässä on mielestäni ehdottomasti se tärkein suunta aloittelijalle! Aloittaapa sitten vaikka 5-8 toiston sarjoilla hakemaan perusvoimaa tai sitten 8-12 toiston sarjoilla tavoitteena lihaksen kasvatus ja kehon muokkaus niin varmasti tärkeintä tulevaisuuden kannalta on, että pyrkii harjoittelullaan kuormittamaan kehoa siten, että se tulevaisuudessa tulee kestämään ne kasvavat kuormat!

Itsekkin kokemuksesta tiedän miten helppolla paikat alkaa menemään päreiksi kun tulokset kasvavat eikä kropan huolto pysy kehityksessä mukana! Se raja ennätysnostojen ja vahinkonostojen välillä on vain niin kovin suuri.. Vaikka ne kuormat eivät maailmanluokan romuja olisikaan!

Edit: ja mitä tuohon valvomiseen tulee niin just söin lounaan :D

No niin tulihan se sieltä, Gdane läväytti ison selkänsä esiin ja kertoi sen, mitä itse yritin selittää.

Edit: Jep, mäkkärin kautta :D

no eihän siitä kumminkaan päästä mihinkään et ne isot painot =isot lihakset! mainitsemallani esim.sitähän yritin tässä selvittää et ei kannata odottaa mitään ihmeellisiä tuloksia muutaman salilla käydyn kuukauden jälkeen vaan kärsivällisyyttä ja omistautumista pitää löytyä...monet kyselee et miksei lihat kasva kun oon käyny salilla jo kolme kuukautta...???!!!!!!!! ja näkisippä mun selän...:)

jay8282 sanoi:
no eihän siitä kumminkaan päästä mihinkään et ne isot painot =isot lihakset! mainitsemallani esim.sitähän yritin tässä selvittää et ei kannata odottaa mitään ihmeellisiä tuloksia muutaman salilla käydyn kuukauden jälkeen vaan kärsivällisyyttä ja omistautumista pitää löytyä...monet kyselee et miksei lihat kasva kun oon käyny salilla jo kolme kuukautta...???!!!!!!!! ja näkisippä mun selän...:)

No kuka sanoi että tulokset tulevat nopeasti? Pistä kuva selästäsi.

Suositut

Back
Ylös Bottom