ensin tulokset ja sit vasta lihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jay8282
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
jay8282 sanoi:
isot painot =isot lihakset!

Veikkaanpa että tuosta saadaan revittyä hyvin useita mielipiteitä mutta kello on niin perkeleen paljon etten rupea omiani iskemään pöytään. Ehkä unien jälkeen sitten..

Voimamiehetkin treenaa aluksi perusvoimaa ja sitä treenataan tekemällä pidempiä sarjoja. Täysin järjetöntä lähteä jostain 1-3 toiston sarjoja hinkkaamaan heti alkuun.

jay8282 sanoi:
no eihän siitä kumminkaan päästä mihinkään et ne isot painot =isot lihakset! mainitsemallani esim.sitähän yritin tässä selvittää et ei kannata odottaa mitään ihmeellisiä tuloksia muutaman salilla käydyn kuukauden jälkeen vaan kärsivällisyyttä ja omistautumista pitää löytyä...monet kyselee et miksei lihat kasva kun oon käyny salilla jo kolme kuukautta...???!!!!!!!! ja näkisippä mun selän...:)

Pistä kuva siitä selästäsi.

Ja siltikin väitän, että tuo yhtälö ei ole täysin pitävä, eivätkä nuo välttämättä aina kulje käsi kädessä, eivätkä varsinkaan suhteessa toisiinsa.

jay8282 sanoi:
eli oot sitä mieltä et ei muuta kun HIEROMAAN niitä 15 sarjoja niin kyllä tulokset nousee ja lihakset PAISUU silmissä...peili on paras kaveri

jay8282 sanoi:
no eihän siitä kumminkaan päästä mihinkään et ne isot painot =isot lihakset! mainitsemallani esim.sitähän yritin tässä selvittää et ei kannata odottaa mitään ihmeellisiä tuloksia muutaman salilla käydyn kuukauden jälkeen vaan kärsivällisyyttä ja omistautumista pitää löytyä...monet kyselee et miksei lihat kasva kun oon käyny salilla jo kolme kuukautta...???!!!!!!!! ja näkisippä mun selän...

:kuvia:

jay8282 sanoi:
koska massaa kasvatetaan toistoilla 6-15 ja voimaa 1-6...eli jos sä hinkkaat jatkuvasti niillä suuremmilla toistomäärillä niin massan pitäs kasvaa mut kun raudat on niin pienet:)
Ei tämäkään ehkä ihan näin mustavalkoista ole. "tietyllä toistomäärällä kasvaa voimat ja tietyllä lihakset, piste." Jos oot tehny vuoden putkeen toistomäärä 8-12 ja sit vaihdatkin 3-6 pituisiin sarjoihin niin lihakset saattavatkin kasvaa, vaikka toistoja on "liian vähän".

:lol2: Tää threadi on jotenki vähä hukkanen, mikä ton ekan jauhannan pointti ees oli?

Big Evil sanoi:
Ukki ja Rafael, iltatyötä tekevän unirytmi voi olla vähän erilainen...

Jeps, minun piti kohdistaa tuo lähinnä itselleni itse asiassa, mutta minkäs teet kun tuo ilmaisu ei oikein suju loistavasti keskellä yötä...

Tomppa85 sanoi:
Minulla työsarjojen toistomäärä 1-20. Hyvin menee. :kippis1:

Sama. :P

Pääliikkeissä pyrin vaan nostaan rautaa niin paljon kun mahollista yleensä aika lyhyillä sarjoilla ja apuliikkeissä monesti teen sitten pidempää sarjaa.

Lapo sanoi:
Ei tämäkään ehkä ihan näin mustavalkoista ole. "tietyllä toistomäärällä kasvaa voimat ja tietyllä lihakset, piste." Jos oot tehny vuoden putkeen toistomäärä 8-12 ja sit vaihdatkin 3-6 pituisiin sarjoihin niin lihakset saattavatkin kasvaa, vaikka toistoja on "liian vähän".

:lol2: Tää threadi on jotenki vähä hukkanen, mikä ton ekan jauhannan pointti ees oli?

Yhdyn tähän lausuntoon. Lihakset kyllä kasvavat, toki täytyy muistaa että on vaikea saada minkään moisia tuloksia jos ruokailut eivät ole kunnossa ja tosiaan sitä vaihtelua pitää olla. Idea on kuitenkin löytää se oma kultainen keskitie ja sitä kautta tietoa ja kokemusta. Hammurabi on puhunut :worship: :D

jay8282 sanoi:
no eihän siitä kumminkaan päästä mihinkään et ne isot painot =isot lihakset! mainitsemallani esim.sitähän yritin tässä selvittää et ei kannata odottaa mitään ihmeellisiä tuloksia muutaman salilla käydyn kuukauden jälkeen vaan kärsivällisyyttä ja omistautumista pitää löytyä...monet kyselee et miksei lihat kasva kun oon käyny salilla jo kolme kuukautta...???!!!!!!!! ja näkisippä mun selän...:)

Mihis ne kuvat selästä nyt jäi ? :rolleyes:

Oon kyllä täysin erimieltä tuosta tee 3kk tutustumisjakso ja rupea kehittämään voimatasoja. Ilman pätevää valmentajaa aloittelija varmasti saa paikat paskaksi 3kk jälkeen voimatreenillä, kun tekniikka ja tuntuma on vielä aivan päin helvettiä. Oman kokemuksen perusteella voimatreeniä voisi ruveta vetämään 18-24kk hakemisen jälkeen vasta tosissaan ja silloinkin voi paikat toki paukkua paskaksi, mutta luulisi tekniikan olevan suhtkoht kunnossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jahas, kyseinen jätkä ei olekaan tuon selkänsä kehumisen jälkeen käynytkään palstalla... Se siitä selästä sitten.

rafael sanoi:
Jahas, kyseinen jätkä ei olekaan tuon selkänsä kehumisen jälkeen käynytkään palstalla... Se siitä selästä sitten.

Se varmaa penkilt noustessaa tönäs monitorin lattialle ladonseinänlevysellä selällään, tai sit not :D

tiieitiijuu sanoi:
Se varmaa penkilt noustessaa tönäs monitorin lattialle ladonseinänlevysellä selällään, tai sit not :D

Kaljamahallaan se sen tiputti. Samalla tavalla se hajoitti näppiksestään Shift-napin.

Tää ketju on ollut alunperinkin paska, nyt siltä meni viimeinenkin pohja :(

jay8282 sanoi:
mun mielestä voimanostotreeni on kaiken punttitouhun perusta koska isot painot on yhtä kun isot lihakset...mun mielestä alottelijoiden on ihan turha hinkata 10-20 sarjoja kun raudat ei oo kumminkaan semmosia et niillä tapahtus viä mitään:(onhan se hyvää tekniikan opettelua,mut ensin pitäs se voimapuoli saada kuntoon ennenkun ruvetaan katteleen sinne peiliin:):eek: mun neuvoni on se et alkuun tutustumisjakso toistoilla 10-20,esim.3kk. jossa lihakset totutetaan tulevaan rasitukseen ja sen jälkeen mahdollisimman isoilla raudoilla yritätte saada voimaa...kun voimaa on kertyny kohtuullisesti(sanotaan vaik vuoden jälkeen)niin sit vasta body-tyylistä treeniä jossa mm.pudotussarjat,pakkotoistot jne.

Mitä oikein yrität selittää? Että lihas kasvaa nopeammin kun se on ensin jo olevalla massalla viritetty huippuunsa? Tuolla logiikalla 200kg penkittävän lihakset kasvavat huikeaa vauhtia. Jos nostaa 300, niin lihaa tulee varmaan jo kilo tunnissa.
Isot painot suhteessa lihaksen kokoon kertovat hyvästä hyötysuhteesta, johon liittyy harjoittelun lisäksi myös olennaisesti geneettinen lahjakkuus.

Oonkohan ainut ketä ymmärtää jay8282.....

Se tarkottaa että jos oot joku 40kg tikku ja ykkönen 40kg penkissä. Ja meet salille ja väännät tangolla 20 toiston sarjaa sen kolme vuotta ei patti kasva. Muttakun hankit penkki ykkösen siihen 150kg pattia on jo ja sit podaamaan = saat lisää pattia.

Onhan colemanillakin voimanosto taustaa, hyvin hermotettua lihasta on helpompi kasvattaa ku suoraan läskistä lähteä tangolla vemppaamaan. Ja ei ne marko savolaisenkaan tulokset pieniä ole. Tuskin se sitä 65cm hauista on saanut 10kg käsipainolla veivaamalla. Tais joskus sanoa täällä foorumilla omassa topikissaan että 8x120 ottanu hauis kääntöä.

Eli jay8282 tarkottaa. Jos et nosta sarja painoja = ei patti kasva.

Eli miettikää jos vaikkapa rafael vetelis aina penkkiä jollain hiluilla siis ihan mitättömillä painoilla = ei patti kasva.

Eli ton pointti oli mitä suurempia painoja käytetään sitä suurempi lihaksen pitää olla jaksaakseen kättää painoja ^^

Totta, hermostus vaikuttaa, mutta kyllä lihasta pitää olla. Ei se hämäläinenkään sitä 370kg ja 250kg sotilaspenkkiä 40kg naruna pelkällä hermostuksella oo nostanu, vaan kyllä voimanostajissa pattia sen läskin alla on..

@nämä ei mun mielipiteitä vaan koitin selventää tota jaytä jos joku ymmärtäis paree.

e : loppuun hulkki esimerkki. miks se ei vedä dippejä vaan niit 20 sarjoja 20kg lisäpainolla ? Sehän koittaa koko ajan saada 6 toistoa 60kg lisäpainolla ja kasvattaa ykköstä, koska hermotettu lihas kasvaa paremmin. Niin miks se ei vaan väännä sitä helppoa 20 toiston settiä joka reenis ? Ja se on sanonut että voima jutut ei kiinnosta.

Eli pojat. Kyllä voimalla on merkittävä osa lihasmassan hankintaan, ei ne kehoilijatkaan mitään heikkoja ole.

Miks ei kaikki pakkiksen pojat öö jääny vetää viidelkympil sarjaa ja on siirtyny 150kg penas jos se viiskytäkilua kasvattaa samallalailla..

jaa että progressio on tärkeetä lihaskasvussa..kerro jotain muuta uutta...

Directions^ sanoi:
Ja ei ne marko savolaisenkaan tulokset pieniä ole. Tuskin se sitä 65cm hauista on saanut 10kg käsipainolla veivaamalla.

Markolla ei kyllä ihan 65 cm oo hauis ollu ikinä pumpissakaan..
Tietääkseni 60-62 cm:n välillä parhaimmillaan.

Onhan tuossa kyllä mielestäni pointtia.. siis jay8282:n jutussa..
vai olenko vain samanlainen :david:? Kaikkea en silti sulata.

Directions^: Totta kai progressio on tärkeä ja viimekädessä ainoa asia joka lihasta kasvattaa, mutta jay8282:n pointti tuntui olevan että vain jollain määrittelemättömillä "isoilla painoilla" kasvaa. Vastuksen täytyy olla suhteessa lihakseen riittävän kova ja suunnan ylöspäin, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että vaikkapa 10kg:n paino ei jollekin olisi riittävästi. Ja kuten todettu, massa kasvaa parhaiten toistoalueella 6-12, niin ei ole mitään syytä tehdä aluksi voimatreeniä vain siksi että joskus "jaksaisi" kasvattaa massaa.
Tuota mitä sinä sanoit ei kyllä hyvällä tahdollakaan jay8282:n kirjoituksesta löydä.

Directions^ sanoi:
loppuun hulkki esimerkki. miks se ei vedä dippejä vaan niit 20 sarjoja 20kg lisäpainolla ? Sehän koittaa koko ajan saada 6 toistoa 60kg lisäpainolla ja kasvattaa ykköstä, koska hermotettu lihas kasvaa paremmin. Niin miks se ei vaan väännä sitä helppoa 20 toiston settiä joka reenis ? Ja se on sanonut että voima jutut ei kiinnosta.
Tuo 60 kg oli monta kuukautta sitten; tällä hetkellä sarjapainot ovat 72.5 kg. Ja ykköstä en todellakaan pyri kasvattamaan, vaan teen noita 4-6 toiston sarjoja siksi että yli 6-8 toiston sarjoissa homma tyssää minulla kuin seinään painoista riippumatta. Voimahan itsessään on täysin turhaa, mutta natikkana on yksinkertaisesti kasvatettava sarjapainoja jos haluaa kasvattaa lihasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom