Ensimmäistä kertaa ikinä salille

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Jos mulle tulisi asiakas noin rapakunnossa kuin sinä olit, niin varmasti lähtisimme ensiksi kehonpainoliikkeillä liikkeelle.
Mielummin laitan aloittelijan tekemään vaikka punneruksia polviltaan kuin pinkeillä kässäreillä penkkipunnerrusta koska heikot lihakset eivät riitä oikean punnerrusasennon ylläpitämiseen edes.

Mutta joo.

Maksetaanko sulle tosta?

Punaiset kässärithän onkin heti seuraava liike mitä kannattaa koittaa jos ei punnerrus onnistu.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Salille vaan. Kokenut kaveri mukaan, traineri (jolle kyllä viet jonkun valmiin ohjelman, esim. starting strength) tai sitten nykäset isoja ukkoja hihasta ja kysyt että mitenkäs sitä kyykätään.

jos käy elixias ni ei ole niitä isoja ukkoja, eikä pahemmin kyykkääjiikää :D

Moi, semmoinen kysymys, että mikä teidän konkareiden mielestä olisi kaikkein järkevin treeni ja ruokavalio minulle mitat 180/90. Ruokavaliosta sen verran että, olen koittanut jo muuttaa semmoiseksi että tulee paljon proteiinia, hiilareita ja jonkin verran rasvoja. Olen lukenut esim. Arnoldin kultaisesta kuusikosta sekä siitä Starting strength ohjelmasta. Sopisivatko kumpikaan noista ohjelmista minulle vai täytyykö salilla pyytää ammattilaiselta neuvoja? Tavoitteena karistella pikkusen läskiä pois mahasta ja kasvattaa käsiä,selkää,jalkoja ja rintaa. Kiitos avusta!

Treenivinkki numero yksi on lukea nyt aloittelijoiden osion, ravinnon ja treenin stickyt läpi. Seuraavaksi menet salille ja treenaat joko tuolla G6:lla tai SS:llä muutaman viikon ja katsot, miltä tuntuu. Näin netin välityksellä on aika vaikea sanoa, mikä olisi sopiva ohjelma juuri sinulle. Samalla kirjailet syömisiäsi ylös, katsot kalorilaskurista kulutuksesi ja koitat saada kalorit kulutuksesi mukaiseksi. Ruokaa kuitenkin niin, että proteiinia tulee n. 2g/painokilo, rasvaa vähintään 1g/painokilo ja loput hiilareista. Rasvat tasaisesti niin kerta- kuin monityydyttymättömistä ja tyydyttyneistä. Siinä seurailet vaikka peilin ja vaa'an avulla muutoksia. Jos läskiä kertyy, niin syö vähemmän ja jos haluat lisää massaa, nii syö enemmän.

Treenivinkki numero yksi on lukea nyt aloittelijoiden osion, ravinnon ja treenin stickyt läpi. Seuraavaksi menet salille ja treenaat joko tuolla G6:lla tai SS:llä muutaman viikon ja katsot, miltä tuntuu. Näin netin välityksellä on aika vaikea sanoa, mikä olisi sopiva ohjelma juuri sinulle. Samalla kirjailet syömisiäsi ylös, katsot kalorilaskurista kulutuksesi ja koitat saada kalorit kulutuksesi mukaiseksi. Ruokaa kuitenkin niin, että proteiinia tulee n. 2g/painokilo, rasvaa vähintään 1g/painokilo ja loput hiilareista. Rasvat tasaisesti niin kerta- kuin monityydyttymättömistä ja tyydyttyneistä. Siinä seurailet vaikka peilin ja vaa'an avulla muutoksia. Jos läskiä kertyy, niin syö vähemmän ja jos haluat lisää massaa, nii syö enemmän.
Jeps näin tehdään! kiitos :)

Ruokailu kun on iso osa treenaamista niin se kannattaa hoitaa kuntoon ja siitä löytyy varmasti paljon matskuja stickyistä kuten mainittiinkin. Youtube on täynnä videoita eri liikkeistä / harjoitteista, kannattaa käyttää niitä hyväkseen kun tutustuu uusiin liikkeisiin ja lähteä rauhallisesti liikenteeseen painojen osalta, eli älä heti alkuun revi paikkojas rikki.

Lisäks ei kannata heti alkuun ottaa ylitsepääsemättömän paljon asioita päähän pyörimään, aloitat jollain valmiilla ohjelmalla (esim. starting strength on kuulemma erittäin hyvä alkuun) ja katsot miten siitä tulee tuloksia, mahollisimman nopeasti ruolailut kuntoon niin tuloksia oikeasti tulee. Ruokailun seuraamiseen löytyy muuten netistä ruokapäiväkirja sivustoja sitten kun / jos haluat tarkemmin seurata paljon kaloreita ja proteiineja/hiilareita/rasvoja tulee :)

Pahoittelut jos tämä kuuluisi johonkin valmiiseen ketjuun, sen verran mitä selailin aloittelijoiden peruskysymyksiä niin olivat jo melko paljon edistyneemmällä tasolla.

Olen jo vuosia harrastanut pilatesta ja kehonpainoharjoittelua, kehitys on kuitenkin pitkään junnannut paikoillaan ja olisi kiva kokeilla salitreeniä. Ongelma tosiaan on se etten ole ikinä salilla käynyt ja kynnys melko korkea sinne uskaltautua. Tässä pari tyhmää kysymystä: onko niissä laitteissa kuvalliset ohjeet liikkeen tekemiseen, onko ok kysyä muilta neuvoa vai pitääkö muille antaa täysi työrauha? Mistä tietää että aloituspaino on sopiva, montako toistoa tulisi pystyä tekemään? Onko salitreenistä hyötyä jos ei tarkkaan vahdi syömisiä ja makrosuhteita? Nykypaino 51kg ja tavoitteena olisi muuttaa pari kiloa läskiä lihakseksi.

Ja onko kellään suositella salia Hki-Espoo suunnalta jonne voisi mennä kertamaksulla suhteellisen edullisesti ja ilmapiiri olisi mahdollisimman rento?

Kiitokset.

Uskaltamisen miettiminen kannattaa lopettaa alkuunsa, se punttisalille meneminen tuossa ajatuksessa vastaa kirjastoon menemistä. Eli unohda se. Laitteissa ei kuvallisia ohjeita useinkaan ole, paitsi joissain merkeissä isommissa laitekokonaisuuksissa. Ja kuka nyt käsipainoihin tarttee ohjeitakaan. On ok kysyä neuvoa muilta kunhan ei kesken sarjan mene hihasta repimään, osa neuvoo, osa ei, pitää kuitenkin muistaa, että siellä ollaan treenaamassa, ei auttamassa muita.

Sun tapauksessa ihan perusohjeistus on paikallaan ja mikä tahansa Elixia sopii kun siellä on omat "PT:t" avittamassa.

Salitreenistä on hyötyä vaikka nyt et niitä makroja kyttäisikään kunhan alussa menet sinnepäin syöden ainakin tarpeeksi proteiinia, hiilihydraattien vähyyden huomaat kyllä nopeaan kun tekeminen menee vaikeammaksi. Kerkeet kyllä sitten laskemaan myöhemmin iät ja ajat niitä makroja.

Joo ei todellakaan kannata kehittää kynnystä salille menemiseen. Oikein HC punttisika - saleja lukuunottamatta suurin osa salillakävijöistä on sellaisia joista ei vaatteet päällä arvaisi että nostaa painoja, ts. kuntoliikkujia jollainen sinäkin olet.

PT ohjeistus alkuun olisi varmasti hyvä startti, jos ei ole minkäänlaista kokemusta. Youtubesta löytyy tosi paljon sisältöä mistä selviää varmasti suurin osa mahdollisista ja mahdottomistakin liikkeistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, ehdottomasti lopetat ajattelemisen ettet uskalla. Lähes jokaisella salilla on joskus joku henkilökuntaan kuuluva joka näyttää miten laitteita käytetään.
Toisaalta, aina voi myös kysyä käyttäjiltä. Mene ensin vaikka lämmittelemään crosstrainerille tai kuntopyörään tms ja katso samalla miten muut käyttää laitteita.
Painoista sen verran että kokeile siitä painopakasta laittaa ensin se ylin paino, eli se kevyin. Tee sillä 10 toistoa, jos on liian raskas ettet jaksa niin seuraavaan sarjaan otat vähemmän painoa, ja jos on liian kevyt niin lisää painoa.

Youtubestakin löytyy paljon tutoriaaleja joita kannattaa katsoa.

Zone-sarja -42%
Kiitos vastauksista! Ei käynyt mielessäkään etsiä youtubesta opastusta. Koitan tällä viikolla rohkaistua jonnekin lähitienoon salille ettei kynnys tämän enempää pääse kasvamaan.

Suosittelisin aloittamaan treenit vapailla painoilla. Paljon mielekkäämpää, haastavampaa ja tehokkaampaa jos haluat puntti treenistä hyötyä arki elämään. Näkisin myös että paljon yksinkertaisempaa opetella tärkeimmät tanko liikkeet kuin 27 eri laitetta. Opastusta tietty tarvitset. Kysy rohkeasti henkilökunnalta ja muilta treenaajilta. Tältä pslstalta saat valmiita alottelijoiden ohjelmia. En suosittele tekemään itse jos et ole varma osatatko. Tulee aikamoinen koneiden sillisalaatti treenistä. Ja jos sinulla on treenaavia ystäviä/työkavereita kysy heitä oppaaksi?

Valitettavasti ei ole treenaavia tuttuja ja harmillisesti tuo Elixiakin näyttää vaativan vähintään kuukauden sitoutumista, olin ajatellut jos muutaman kerran kävisin kokeilemassa kertamaksulla onko ns. oma juttu. Aika korkeat hinnat myös näyttäisi olevan jos sopii pt:n kanssa yksilötapaamisen.
Menee kieltämättä vähän hankalaksi kun en haluaisi muita salinkäyttäjiä häiritä.
No, ainakin niitä vapaita painoja voisi käydä kokeilemassa youtuben avustuksella. :)

Hyviä vinkkejä. Komppaan tota, et opettelet eka tanko- ja käsipainoliikkeet. Netti on täynnä ohjeita, mut jos pappa sais omia virheitä korjata, niin lähettäisin aikakoneella itselleni ammattilaisen ohjaamaan liikkeet sinne harrastuksen alkutaipaleelle. Mulla meni tosi pitkään, et suoritukset oli salonkikelpoisia. Kaikilla ei tietenkään oo näin vaikeeta.

Valitettavasti ei ole treenaavia tuttuja ja harmillisesti tuo Elixiakin näyttää vaativan vähintään kuukauden sitoutumista, olin ajatellut jos muutaman kerran kävisin kokeilemassa kertamaksulla onko ns. oma juttu. Aika korkeat hinnat myös näyttäisi olevan jos sopii pt:n kanssa yksilötapaamisen.
Menee kieltämättä vähän hankalaksi kun en haluaisi muita salinkäyttäjiä häiritä.
No, ainakin niitä vapaita painoja voisi käydä kokeilemassa youtuben avustuksella. :)
Aika monelle salille pääsee tutustumiskäynnille jumppaamaan. Sillähän sen pääsee testaamaan.

Itse myös suosittelen vapaita painoja, ne on paljon kehittävämmät kuin pelkät koneet.

Opettele kyykky. Mene reilusti kyykkäämään salille, aina sinne tulee joku kokeneempi mies sua neuvomaan, ilmeisesti nainen olet.
Kyykyn tekniikkaa kannattaa katsoa youtubesta ja harjoitella kotona vaikka harjanvarren kanssa.

Kun osaat kyykyn, maastaveto on vähän samantyylinen tekniikaltaan.

Mutta tosiaan tee vaikka sitä kyykkyä (aloita omien voimatasojen mukaisesti joko jopa ilman tankoa tai pelkällä tangolla), hauiskääntö tangolla tai käsipainoilla, tsekkaa miten tehdään ojentajapunnerrus taljassa, sitten vatsaliikkeet. Selkäliikkeenä alkuun voisi ylätalja olla hyvä ja rintaliikkeenä penkkipunnerrus, naisille tosin se 20 kg tanko saattaa olla joillekin turhan raskas. Siinä on kuitenkin aloittelijalle hyvä setti jolla pääset monta kuukautta eteenpäin. Sillä aikaa voit iltaisin katsella youtubesta muita liikkeitä.

Kyykyn lisäksi voit ottaa lantionnostoja pakaroille, askelkyykyt on hyviä ja helppoja ja hapottavia.
Ja aina tosiaan voit kysyä sieltä treenaajilta apua jos tuntuu että ne ei oo liikaa keskittynyt omaan tekemiseen ja kuuntele musiikkia kuulokkeista.

Ainakin täällä kuopiossa pääsee miltei joka salille eka kerran ilmaiseksi. Käyt kopasemassa vaikka joka salilla kerran niin löydät mieluisan paikan.

Ilmeisesti olet harrastanut kehonpaino treeniä? Silloin en usko että perus kyykyt jne. tuottavat mitään vaikeuksia. Hyvä liikkuvuus ja kehonhallinta niin vapaat painot ovat loogisin valinta. Ja hei, ei avun kysyminen häiritse ketään. Itse olen otettu jos joku kysyy vinkkejä. En näe peeteetä tarpeelliseksi jos rahat ovat tiukilla. Kokenut treenaaja osaa neuvoa yhtä hyvin ilmaiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom