Ensimmäistä kertaa ikinä salille

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ilmeisesti olet harrastanut kehonpaino treeniä? Silloin en usko että perus kyykyt jne. tuottavat mitään vaikeuksia. Hyvä liikkuvuus ja kehonhallinta niin vapaat painot ovat loogisin valinta. Ja hei, ei avun kysyminen häiritse ketään. Itse olen otettu jos joku kysyy vinkkejä. En näe peeteetä tarpeelliseksi jos rahat ovat tiukilla. Kokenut treenaaja osaa neuvoa yhtä hyvin ilmaiseksi.

Samaa mieltä, tosin omaa harkintaa kannattaa käyttää neuvoja vastaan ottaessa. Monella kokeneellakin treenaajalla voi olla kummallisia maneereja ja itselle sopivaksi sovellettuja tekniikoita jotka ei välttämättä ole aina ihan priimaa aloittelijalle :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%

Tuossa yhdistettynä pari saman aiheen ketjua.

Samaa mieltä, tosin omaa harkintaa kannattaa käyttää neuvoja vastaan ottaessa. Monella kokeneellakin treenaajalla voi olla kummallisia maneereja ja itselle sopivaksi sovellettuja tekniikoita jotka ei välttämättä ole aina ihan priimaa aloittelijalle :)
Näin on. Alottelijana tosin mahdoton tietää keneltä kannattaa kysyä. Kaikki näyttävät konkareilta ensikertalaiselle. Itse taisin alussa lukea kirjoista ohjeet. Mavea en kysynyt keltään ja ihan perseelleen meni sen takia. Kissa selällä kiskoin ykkösiä ja niin vain välilevy pullahti. Iskias kipua ollut vielä 20 vuotta vamman jälkeenkin. Olisi kannattanut kysyä.

Kuten tuossa jo sanottiin, niin salin omistaja tai joku työntekijä opastaa laitteiden käyttöön pientä korvausta vastaan, jotkut jopa ilmaiseksi. Ilman muuta kannattaa panostaa ainakin pari kertaa ohjattuun harjoitteluun, niin säästyy monelta vaivalta. Eikä nuo hinnat pitäisi kovin korkeita olla, elixia tuskin on ainoa mahdollisuutesi. Jos vapaat painot ovat täysin outoja nekin, niin niissä nyt ainakin kannattaa käyttää ulkopuolista ohjaajaa. Ne vaativat enemmän tekniikkaa, oman vartalon hallintaa yms. Eli pieni rahallinen panostus alkuun ja melkein joka salilla on niitä ihan tavallisia kuntoilijoita joiden seurassa ei tarvitse kainostella.

En sitten uskaltanut salille mennä, en ollut tajunnut että alkuun tarvitsisi noinkin paljon ammattilaisen apua tai voi vammauttaa itsensä. Täälläpäin ensitapaaminen pt:n kanssa on satasen kieppeillä mikä vähän kirpaisee kun tarkoituksena oli pari kertaa käydä vaan kokeilemassa kertamaksulla. Vähän säälittävää, etenkin kun olin ajatusta hautonut jo lähes kaksi vuotta.
Kiitos kuitenkin kaikille neuvoista ja anteeksi kun vein aikaanne.

En sitten uskaltanut salille mennä, en ollut tajunnut että alkuun tarvitsisi noinkin paljon ammattilaisen apua tai voi vammauttaa itsensä. Täälläpäin ensitapaaminen pt:n kanssa on satasen kieppeillä mikä vähän kirpaisee kun tarkoituksena oli pari kertaa käydä vaan kokeilemassa kertamaksulla. Vähän säälittävää, etenkin kun olin ajatusta hautonut jo lähes kaksi vuotta.
Tai sitten menet sinne tekemään laitteilla, niissä on kuvaohjeet. Siitä se lähtee

Älä nyt vielä luovuta, monella salilla kuuluu yksi ohjauskerta ilmaiseksi ja usein voi kysyä neuvoa. Kun aloittaa kevyillä painoilla niin ei siinä itseään helpolla riko.

Zone-sarja -42%
Et sinä niin hanurilleen voi treenata että vammaudut. Ei se ihmisen kroppa sentään paperia ole...Tuskin eka kerralla vedät maastaveto maximeita kissaselällä tai muuta pähkähullua.

Pahoittelut jos tämä kuuluisi johonkin valmiiseen ketjuun, sen verran mitä selailin aloittelijoiden peruskysymyksiä niin olivat jo melko paljon edistyneemmällä tasolla.

Olen jo vuosia harrastanut pilatesta ja kehonpainoharjoittelua, kehitys on kuitenkin pitkään junnannut paikoillaan ja olisi kiva kokeilla salitreeniä. Ongelma tosiaan on se etten ole ikinä salilla käynyt ja kynnys melko korkea sinne uskaltautua. Tässä pari tyhmää kysymystä: onko niissä laitteissa kuvalliset ohjeet liikkeen tekemiseen, onko ok kysyä muilta neuvoa vai pitääkö muille antaa täysi työrauha? Mistä tietää että aloituspaino on sopiva, montako toistoa tulisi pystyä tekemään? Onko salitreenistä hyötyä jos ei tarkkaan vahdi syömisiä ja makrosuhteita? Nykypaino 51kg ja tavoitteena olisi muuttaa pari kiloa läskiä lihakseksi.

Ja onko kellään suositella salia Hki-Espoo suunnalta jonne voisi mennä kertamaksulla suhteellisen edullisesti ja ilmapiiri olisi mahdollisimman rento?

Kiitokset.
Osasa uimahalleista on kohtuullisen hyviäki saleja, joihin pääsee huokiala kertamaksula. Ja saattaa olla myös ilmaista ohjausta laitteitten käyttöön johonki tiettyyn kellonaikaan.

Mun mielestä ei kannata niitä pt palkkaamisia miettiä yhtään alussa vaan mennä vaan tekemään ja opettelemaan. Voihan olla että käyt vaikka 10 kertaa treenaamasa ja huomaat ettei kiinnostakkaan yhtään... Rohkeesti vaan kokeilemaan. Vammautumisia on turha pelätä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom