Ensimmäistä kertaa ikinä salille

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Monkeyllä aina sama " salille vaan, starting strenght, revit isoja ukkoja hihasta" :rock: ihan sama kuka kysyy.

(Tää kettuilu meni sitte huonojen yöunien piikkiin)

Jos mä vaikka lupaan ens kerralla koettaa antaa huonoja neuvoja jos sulle tulee parempi mieli?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onkin jo ihan hyviä juttuja täällä ja ohjelmia foorumilta löytyy tuhat ja yksi, mutta sanotaan vielä että laita youtubeen hakuun "gymlog". Löytyypi aihealueittain ihan hyvin videoita erinäköisistä liikkeistä. Ja jos ei muuta niistä saa irti niin kattoohan nuita siinä missä telkkarin sitcomeja.

Miksi ihmeessä? Minusta kannattaa opetella ne isot levytankoliikkeet heti eikä kahden vuoden päästä.
No ei nyt yhdessä pistooli kyykyssä ja leuassa/dipissä toivottavasti kenelläkään kahta vuotta mene.
Jonkin näköisen pohjan kyllä loisin ennen perus levytanko liikkeitä loisin ensiksi, aloituspostaajan kunnosta mitään tietämättä tosin vaikea sanoa.

No ei nyt yhdessä pistooli kyykyssä ja leuassa/dipissä toivottavasti kenelläkään kahta vuotta mene.
Jonkin näköisen pohjan kyllä loisin ennen perus levytanko liikkeitä loisin ensiksi, aloituspostaajan kunnosta mitään tietämättä tosin vaikea sanoa.

Leikitään, että henkilö A tekee kehonpainojuttuja X aikaa kunnes kokee, että on tarpeeksi vahva uskaltaakseen mennä salille. Henkilö B menee heti salille, pyytää jotain asiantuntevaa ihmistä opettamaan heti isot levytankoliikkeet. Väitän, että esim. puolessa vuodessa henkilö B kehittyy enemmän.

Dipit ja varsinkin leuat on perusliikkeitä, jotka kuuluu useimmilla muutenkin siihen ohjelmaan. Mutta pistoolikyykkyjen hinkkaaminen kotona on ajanhukkaa, jos on mahdollisuus tehdä oikeita kyykkyjä salilla.

Mulla teki eräs kaveri pelkkää leuanvetoa eri variaatioilla lähes 2 vuotta kotosalla. Rauhallisesti sarjoja, toistoja ja lisäpainoja kasvattamalla sai aikaan aivan jäätävää kehitystä torsoonsa.

Ei mulla muuta.

Mulla teki eräs kaveri pelkkää leuanvetoa eri variaatioilla lähes 2 vuotta kotosalla. Rauhallisesti sarjoja, toistoja ja lisäpainoja kasvattamalla sai aikaan aivan jäätävää kehitystä torsoonsa.

Ei mulla muuta.

Joo yläkroppaa saa kyllä treenattua vaikka miten kotona. Varsinkin, jos leuanvetotanko ja renkaat löytyy. Jalat ja alaselkä kuitenkin jää jälkeen.

Leikitään, että henkilö A tekee kehonpainojuttuja X aikaa kunnes kokee, että on tarpeeksi vahva uskaltaakseen mennä salille. Henkilö B menee heti salille, pyytää jotain asiantuntevaa ihmistä opettamaan heti isot levytankoliikkeet. Väitän, että esim. puolessa vuodessa henkilö B kehittyy enemmän.

Dipit ja varsinkin leuat on perusliikkeitä, jotka kuuluu useimmilla muutenkin siihen ohjelmaan. Mutta pistoolikyykkyjen hinkkaaminen kotona on ajanhukkaa, jos on mahdollisuus tehdä oikeita kyykkyjä salilla.
Unilateraali liikkeenä pistoolikyykky on mainio, kehittää hyvin kehonhallintaa ja tasapainoa.
Itse laittaisin aloittelijan tekemään jotakin tämän tyylistä 3-4krt/vk jonka jälkeen salille opettelaan "kunnon liikkeet"

Pistooli kyykky 3-5x (tuettuna jos tarvetta.)
Lantionnosto 3-5x
Leuanveto vastaotteella 20-50 toistoa, negatiivisia jos tarvetta (Mahdollisesti soutu pöytää käyttäen esim.)
Dippi 3-5x max (Tai punnerruksia jos dipit eivät onnistu vielä.)
Lankku tavoite 1min tai enemmän
Lankku sivulteen tavoite 30sec tai enemmän.

Ei pitäisi hirveän pitkään mennä kaverilla jolla on ok peruskunto ja ylipainoa löydy kauheasti.
Lähestymistapoja on monia ja ei tuo salille meno varmasti sen huonompi vaihtoehto ole.

Unilateraali liikkeenä pistoolikyykky on mainio, kehittää hyvin kehonhallintaa ja tasapainoa.
Itse laittaisin aloittelijan tekemään jotakin tämän tyylistä 3-4krt/vk jonka jälkeen salille opettelaan "kunnon liikkeet"

Pistooli kyykky 3-5x (tuettuna jos tarvetta.)
Lantionnosto 3-5x
Leuanveto vastaotteella 20-50 toistoa, negatiivisia jos tarvetta (Mahdollisesti soutu pöytää käyttäen esim.)
Dippi 3-5x max (Tai punnerruksia jos dipit eivät onnistu vielä.)
Lankku tavoite 1min tai enemmän
Lankku sivulteen tavoite 30sec tai enemmän.

Ei pitäisi hirveän pitkään mennä kaverilla jolla on ok peruskunto ja ylipainoa löydy kauheasti.
Lähestymistapoja on monia ja ei tuo salille meno varmasti sen huonompi vaihtoehto ole.
Unilateraalinen liike tai ei niin en tunne ketään joka ilman vahvaa liikuntataustaa saisi pistoolikyykyn. Ja herraisä se on hankalaa treenata jotain negatiivisia pistoolikyykkyjä. Levytankokyykyllä saa alakroppaan jerkkua ihan eri tavalla. Ihme nillitystä, että pitäisi joku "pohjataso" saavuttaa ennen kuin voi mennä salille. Orangilta tulikin jo asiallista viestiä, en jaksa toistaa samoja. Tuossa toisessakaan ketjussa ei kukaan onnistunut mulle heittämään perustelua siitä, miksi pitäisi treenata eri tavalla jos sattuu olemaan nuori, nainen/tyttö tai aloittelija/heikko. Osaako täällä joku?

Oon kyllä noiden "apinoiden" kanssa samaa mieltä tuosta pistoolilyykystä. Ei ole millään tavalla linjassa noiden Viittasankarin muiden tavoitteiden kanssa eikä mikään hyvä lyhyen ajan tavoite, ite kyykkään syvältä 150 kg ja pistoolilyykyt on edelleen lyhyinäkin sarjoina tosi haastavia.
1 pistooli kyykky, 6-10 Leukaa, 6-10 dippiä, 1min lankkua

Unilateraalinen liike tai ei niin en tunne ketään joka ei ilman vahvaa liikuntataustaa saisi pistoolikyykkyä. Ja herraisä se on hankalaa treenata jotain negatiivisia pistoolikyykkyjä. Levytankokyykyllä saa alakroppaan jerkkua ihan eri tavalla. Ihme nillitystä, että pitäisi joku "pohjataso" saavuttaa ennen kuin voi mennä salille. Orangilta tulikin jo asiallista viestiä, en jaksa toistaa samoja. Tuossa toisessakaan ketjussa ei kukaan onnistunut mulle heittämään perustelua siitä, miksi pitäisi treenata eri tavalla jos sattuu olemaan nuori, nainen/tyttö tai aloittelija/heikko. Osaako täällä joku?
No tuo minun ehdottama on tietenkin vain yksi mahdollinen lähestymistapa, kyllä suurimman osan ihmisistä jotka eivät ole reilusti ylipainoisia/rapakuntoisia saa nopeasti kehittymään noissa. Käyttää vaikka alussa helpompia variaatioita kunnes voimat/tasapaino riittävät.
Suurempi todennäköisyys on aloittelijan huonolla ryhdillä, tekniikalla ja tasapainolla rikkoa paikkoja kuntosalilla kässäreillä ja levytangolla kuin kehonpaino liikkeissä.
Tämä on minun mielipiteeni asiasta.

Edit*
Juu tuossa ohjelmassa kuuluisi olla bulgarialainen kyykky ensimmäisenä liikkeenä. (Koska tosiaan harva varmasti saa kovinkaan nopeasti pistooli kyykkyä vain niitä harjoittelemalla.)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Loukkaantumiskorttia on ihan turha vetää. Kyllä kehonpainoliikkeissä voi ihan samalla tavalla hajottaa itsensä:

Pistoolikyykky-->aikamoinen paine polveen varsinkaan ilman voimaharjoittelutaustaa
Leuat-->kiertäjät helposti vaarassa
Dipit-->varmaan loukkaantumisalttein yläkropan liike(olkapäät, rinta, rintalastan rusto-ongelmat)

ja kaukana....:)

Meikä alotteli nii riitti kyykky, mave ja penkki + jotai apuliikeitä..

Ei kukkaan puhunu mistään lateraalaista...:)

E. sis toispuoleinen, ei meinannu äly juosta tähä aikaa illasta...:face:

Zone-sarja -42%
Aloittaisin tekemään kehonpainolla ennen levypainoilla tehtäviä liikkeitä.
Ota vaikka tavoitteeksi 1 pistooli kyykky, 6-10 Leukaa, 6-10 dippiä, 1min lankkua mutta jos pohjatyö on jo tehty niin starting strength on hyvä ohjelma alkuun.

Ehkä paskin ohje ikinä. IKINÄ!

Siinähän ne lihakset kehittyy kun et saa yhtään leukaa tehtyä ja dipitkään ei omalla painolla lähde, punnerruksetkin on yhtä tuskaa. Sen takia niillä pienillä painoilla veivataan salilla ensin se lihaksisto edes tottelemaan liikettä ja leuanvedot + dipit tulee sitten kun oma paino ja lihaksisto on siinä kunnossa, että saadaan niitä edes tehtyä.

Sen jälkeen kun kroppa toimii niin kuin sen pitääkin ja voima + kehonhallinta on kunnossa niin voidaan miettiä mitä haluaa ja treenaako omalla painolla tehtyjä liikkeitä vai jatkaako painojen nostelua vaiko molempia.

Itse kun aloitin salin niin saanut penkissä tankoa nostettua, dipin dippii ei tullut eikä leukojakaan puhumattakaan vatsoista. Palkkasin elixiasta PT:en itselleni ja aloitettiin ensin kaksi kertaa viikkoon tekee hommia. Itsekkään käynyt sitä ennen koskaan oikeasti salilla, oltiin armeijassa jotain kuntopiiriä tehty mutta laitteista ja vapaista painoista ollut kokemusta niin tähän tuo PT oli loistava apu. Mitään omankehon paskahommista aloitettu vaan cardioo ja laitteisiin käsiksi, sitten kun tarpeeksi voimia keskivartalossa niin aloitettiin tekemään vapailla painoilla tms.

Itse kun aloitin salin niin saanut penkissä tankoa nostettua, dipin dippii ei tullut eikä leukojakaan puhumattakaan vatsoista. Palkkasin elixiasta PT:en itselleni ja aloitettiin ensin kaksi kertaa viikkoon tekee hommia. Itsekkään käynyt sitä ennen koskaan oikeasti salilla, oltiin armeijassa jotain kuntopiiriä tehty mutta laitteista ja vapaista painoista ollut kokemusta niin tähän tuo PT oli loistava apu. Mitään omankehon paskahommista aloitettu vaan cardioo ja laitteisiin käsiksi, sitten kun tarpeeksi voimia keskivartalossa niin aloitettiin tekemään vapailla painoilla tms.
Jos mulle tulisi asiakas noin rapakunnossa kuin sinä olit, niin varmasti lähtisimme ensiksi kehonpainoliikkeillä liikkeelle.
Mielummin laitan aloittelijan tekemään vaikka punneruksia polviltaan kuin pinkeillä kässäreillä penkkipunnerrusta koska heikot lihakset eivät riitä oikean punnerrusasennon ylläpitämiseen edes.

Mutta joo.

Salille vaan!

Näät sitä sali kulttuuria.
Viikon kun olet treenannut, voit ostaa Gaspin treeni housut ja Gazozin farkut koska reitesi ei mahdu normaaleihin farkkuihin enää.

Syksyn reenaat ja sittenhän on pakko talvitakiksi hommata Gaspin windbreaker.

Tsemppiä!

heikot lihakset eivät riitä oikean punnerrusasennon ylläpitämiseen edes.

jackie-chan-wtf-meme.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom