Ensimmäiset muistosi kuntosalista

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Missä vaiheessa törmäsit ensimmäisen kerran kuntosaliin ?
Kysymys ei siis liity siihen milloin aloitit treenaamaan

Itse muistan ensimmäisen kerran törmänneeni kuntosaliin
Kun oltiin uimahallissa ja siinä samassa oli sitten kuntosali
Isot karjut siellä treenas, Ei iso tosi tarvinnut olla , että sai ison vaikutuksen kun itse oli ihan nappula

Muistan kokeilleeni pari kertaa tehdä alataljalla ja just ja just sai sillä pienimmällä painolla tehtyä parit toistot :D
Miksi tein juuri alataljalla, no penkki näytti sen verran pelottavan raskaalta etti sitä uskaltanut kuin katsoa sivusta
Ja mikä jäi vielä mieleen niin laitteita kyseisellä hallilla ollut kuin penkki ja alatalja + käsipainoja, naurettavan pieni paikka, yksi pieni huone vain ,ehkä 20-30 neliöö.

Ikää oli 9-13 en muista tarkemmin.

Ekakertaa kun törmäsin kuntosaliin, en edes tiennyt mikä se oli, enkä edes päässyt sisälle, mummokin vain hihitteli että likkahan osaa lukea...ikää oli ehkä 6v tai ei sitäkään. Ei tuota kuitenkaan lasketa, joten eka kerta lienee se, kun 90-luvun alussa (ikää silloin jotain 20) päädyttiin räpeltämään koulun huonosti valaistuun ja tunkkaiseen pommisuojaan jossa oli koulun ns. kuntosali. Ei todellakaan innostanut treenaamaan, huonot laitteet, huono ohjaus.

Matkustettiin jonnekin rahtilaivalla ja siellä oli pieni kuntosali miehistöä varten. Kokeilin soutulaitetta ja se oli tosi ikävää hommaa ja muut laitteet näyttivät vaan tosi pelottavilta ja nehän oli varmaan tarkoitettu joillekin isoille raavaille ukoille, oli kivempaa maata kannella lukemassa kirjaa. Tietenkin olin tiennyt salien olemassaolosta mutta en ollu koskaan noteerannut niitä sen kummemmin, ja äiti oli kieltänyt koskemasta vaaleanpunaisiin kahden kilon vinyylipainoihin koska on vaarallista jumpata niillä jos ei hallitse jotain aiheeseen liittyvää salatiedettä.

Vuosia myöhemmin kun olin ensimmäistä kertaa salilla treenaamassa (pakotettuna tietenkin) en jaksanut tehdä jalkojennostoja ja traumatisoiduin tosi pahasti kun kaverini teki varmaan 20.

Eka sali kokemus on HAKn salilta Helsingistä 18v sitten... Tein vinopenkkiä smithissä - penkki oli siinä jo valmiiksi ja ilmeisen sattumalta melko sopivassa kohdassa.
Seuraavaksi meninkin opettelemaan kääntölyöntiä nyrkkeilysäkkiin. Koska Chuck Norris näytti niin hienolta tehdessään sen jossain elokuvassa...

Alle kouluikäisenä penskana asuin kerrostalossa jonka kerhohuoneella oli punttisali. Faija treenasi siellä naapureiden kanssa. En muista siitä oikeastaan mitään muuta kuin mustan ulko-oven ja superlihaksikkaita ukkoja julisteissa seinillä.

Ekat muistot on Varkauden liikuntatalon alimman kerroksen "hikisalilta" jossa käytiin joskus yläasteella puskemassa penkkiä :D Sali rakennettu karuun kaksi huoneiseen pommisuojaan ja mitään hifiä sieltä ei löydy. Paitsi schwarzeneggerin kuva psyykkaamassa seinällä :rock: Liikkarilta löytyy ihan kohtalainenkin sali kerrosta ylempää, mutta tuo hikisali oli hämyisten sällien treenipaikka. Heh itseäni en kyllä hämyiseksi sanoisi mutta sinne oli helpointa livahtaa valvojan ohitse. Salilla "treenaus" oli mennä koulun jälkeen tempomaan penkistä enarit ja sitten kotiin :D Oi niitä aikoja...

Ensimmäinen käynti salilla oli yläasteen aikoihin liikunnan tunneilla. Itse en pitänyt ollenkaan näistä liikuntatunneista, jolloin oli salia, koska olin yksi luokan pisimmistä ja luihuimmista tyypeistä. Leuanvetoa kammoksuin eniten koska jäin aina vain roikkumaan tankoon :D . Muistan hyvin ne kerrat kun opettaja tuli jaloista auttamaan että sain pari leukaa :lol2: .

Ekan kerran törmäsin kuntosaliin ala-asteella koulun kellarissa, mutta painoihin ei tullut koskettua kuin vasta yläasteen alussa paikallisen uimahallin kuntosalilla. Mieleenpainuvin kokemus oli kuitenkin kun oli TET:ssä legendaarisella Reikku's GYM:llä yläasteella.

Kekseliäs ja kiinnostava threadi.:kippis1:

Salineitsyys meni kun muistaakseni 7-luokalla mentiin jonkun 30-henkisen ryhmän kanssa liikunnantunnilla Tapanilan Erän saliin tutustumaan. Joku siellä sattumalta treenannut körmy ohjasi lauman meitä poikia käsipainotelineen viereen ja kehoitti kokeilemaan kilpailuhenkisesti kuka saisi punnerrettua isoimman kp:n päänpäälle. Kuulema tytöt tykkää. :hyper: Sain muistaakseni 15kg hirveellä taistelulla ylös... kyllä sitä oli niin äijää...

Luokan vahvin sälli meni penkkiin, jossa oli 50 kg edellisen treenaajan jäjiljtä, ja sai kuin saikin sen ylös. (En muista oliko pysäytystä tai koskiko edes rintaan) Muut mietittiin että miten joku voikin olla noin vahva.:D :rock:

On muutes hyvä tredi :worship:

Itsellä ensimmäiset kokemukset oli koulun kanssa uimahallin alakerrassa olevassa salissa. Se oli jotenkin pelottava kokemus, kun helevetin isot jätkät huuti ja karju penkkiä tehdessään :D
Itse tein silloin hauista ja muistan, että kädet oli varmaan viikon kipeenä sen "rääkin" jälkeen :kippis1:
Ikää oli tuolloin ehkä joku 13-14 vuotta.
Ja btw, yksi niistä hemmoista, jotka silloin penkkiä teki reenaa nykyään samalla salilla kuin minäkin :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielenkiintoinen threadi tosiaan.
Täyty ihan tosissaan alkaa miettimään koska olisi ollu ensimmäiset kokemukset...
Veikkaan että ensimmäiset oli Ikaalisten kylpylän salilta joskus 90 luvun alussa.
Silloin porukat oli jossain "kuntoutumisessa" viikon ikaalisten kylpylässä ja mä tietysti mukana.
Silloin tuli pari kertaa käytyä.
Toinen kerta taitaa olla joku vanha sali Tampereen Finlaysonin korkeassa tiilirakennuksessa oleva sali. Tais olla jossain 7-8 kerroksessa. Nykyään tilalla on kerrostaloja.
Siellä olin isän mukana kerran viikossa iltaisin. Mä pelasin pelinurkkauksessa segaa/nintendoa ja iskä jumppas salin puolella. Joten kävin mäkin välillä siellä salin puolella hieman testaamassa voimia. Tais olla -90 tai -91

En tosiaan muista kumpi oli eka kerta niin että olisin ollut itse tekemässä salilla jotain.
Saattaa olla aikaisempiakin kokemuksia, mutta en vaan muista.

Ala-asteella pommisuojassa. Useilla välitunneilla tulikin käytyä kylmiltään kokeilemassa penkin maksimia, joka olikin varsin huikea. :nolo:

Iskä nosteli nuorempana puntteja kovastikin, treenasi enemmän voimanostoa. No tottakai sitä pikkupoikia kiinnosti penkki ja kyykky kun iskäkin niitä osasi tehdä. no se osti sitten sellasen vinyylisarjan johon sai yhteensä hurjat 48 kiloa painoa. Sillä sitten tehtii pirttipöydän tuolilla penkkiä ja iskän käsistä kyykkyä. Taidettiin maveakin kokeilla. Eli ekat "sali"muistot ovat tuollaiset. Ja aikaa on paljon tosta.

Ensimmäiset salimuistot on jostain Kuopion 'jumppasalilta', olisikohan ollut Kuntostudio. Äitin mukana olin siellä, ikää siinä 6-8v luultavasti. Säännöt oli selvät ja niitä noudatettiin: Ei menty lähelle jos joku teki jossain laitteessa, kysyttiin lupa jos halusin jotain tehdä, eikä puhuttu kesken sarjan jne. Tein milloin mitäkin, enimäkseen varmaan jotain reiden loitontajaa/lähennystä :D

Muistan kun salin kassatyöntekijä oli joku aika hyvissä lihoissa oleva mies, jolla oli todella tiukkahihainen paita.. Jäin silmät pyöreinä tuijottamaan sitä :D

Hmm... Taisi olla 80-luvun ihan loppupuolella ollessani 5. tai 6. luokalla, kun ensimmäistä kertaa eksyin kuntosalille. Kaverin isoveli treenasi ja oli ainakin meidän pikku-viikareiden silmissä iso ja vahva kuin härkä. Muistaakseni nostin silloin penkistä ehkä alle 30 kiloa...:D

Arnold oli silloin se kaikkein kovin jätkä maan päällä! :rock:

Äitin pelas squashia joskus ja kävin sen mukana sit salilla. Samalla kun se pelas ni kolusin läpi kaikkia kiinnostavan näkösiä laitteita mm. Jalkaprässiä tuli koitettua (ensin kuitenkin kiipeilin sen päällä ja naureskelin vanhoille konkareille jotka hikisinä huusi penkkiä tehdessään).

Joskus ala-asteikäsenä menin faijan mukaan salille, ja kyllä jännitti mennä sinne vahvojen setien sekaan :D . Muuta en muista, kuin että penkkiä tein harjanvarrella :rolleyes:

Menin salille... enkä löytäny punttispuolta tai pukuhuonetta! Siispä jäätyilin ja lähdin umpimähkään tallustelemaan. Osuin solariumiin ja hierojan huoneeseen. Sitten löysin pukuhuoneen, vaihdoin vaatteet ja lähdin ettimään punttipuolta.

Ajankohta oli tietysti aamu-8. Ettei kukaan vaan olis paikalla. ;)

Eka reenimuisto on jostain ala-asteelta, ikää tais olla silloin joku 11 tai 12. Muistan kun menin sinne pyörimään ja kokeilemaan eri laitteita. Tein selkää, rintaa ja jalkoja ja tottakai habaa! Sen muistan kun laitoin painopakkaprässiin 200kg ja sain sen ylös:D (kyseessä Davidin laite, jolla mummotkin saa pumpattua täydellä pakalla kevyesti mutta se lukema oli silti hieno!) Eipä silloin oikein vaan innostunut punttaamisesta jostain syystä.

Ekan kerran kävin reenaamassa Tampereella Wolfilla joskus seiskaluokalla kaverin kanssa. Vatsoja ja pec deckiä ainakin tein :D Toinen kerta jonka muistan paremmin oli Atleticolla luokan kanssa lukioaikoina. Tein habaa niin, ettei seuraavana päivänä käsi menny suoraks. Sit eka kerta kun aloin käymään salilla vakituisesti, en löytäny miesten pukuhuonetta ja menin naisten pukuhuoneeseen. Se oli suht noloo. Siellä mää kyl edelleenki reenaan :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom