Tjaa? Ihan eka kerta tais olla seiskalla (Ruotsissa) liikuntatunnilla -- koululla oli oma sali. Ope velmuili useamman kerran jotta "Du måste börja träna dina spaghetti nu, Ex71". Sitä sitten luokkakaveritkin toisteli usein (olen aina ollut aika ruipelo). Muutaman kerran kokeiltiin tuolloin, mutta mikään kärpänen ei vielä purrut.
Kärpänen puri vasta 16-vuotiaana, kun hiukka enempi nostellut kaveri näytti kotonaan omalla penkillä vähän tekniikkaa --> 35 kg ylös ekalla kerralla, ja 40 kg viikkoa myöhemmin. Tuosta katson "urani" auenneen. Lainattiin broidin kanssa painot meille kotiin kolmeksi kuukaudeksi ja aloitettiin armoton treeni -- joskus monta kertaa päivässä, aina kun lihaskipu antoi myöten. Tässä vaiheessa muuan Toni Salin alkoi myös treenaamaan kanssamme...
Alku oli ihan järkyttävää rhp-touhua. Teimme mitä vaan saadaksemme penatulosta ylöspäin (vajaat laskut, hirvee runkku). Kun palautimme painot hommasimme avaimen paikalliselle HC-salille, ja siellä vierähti seuraavat kuusi vuotta... Useimmiten treenasimme juuri kolmestaan (mä, broidi ja Toni). Aika pian selvisi kenellä oli lahjoja ja kenellä ei... Aluksi Toni oli samalla viivalla meidän ruipeloitten kanssa, mutta kiskaisi kohta 110 kg kun mä ja velipoika hikoiltiin vielä jossain 80 kilon tienoilla. Toni taisi päästä 140 kiloon ennen kuin minä sataan (edelleen runkulla, toim.huom.). Runkku taisi jäädä pois vasta 120 kilon tietämillä, about neljän-viiden vuoden treenin jälkeen. Itseään on helpointa huijata... Noh, päästyäni 130 kiloon tuli Nainen elämään (1993). Niinpä treeni jäi noin seitsemäksi vuodeksi kokonaan, ja senkin jälkeen jatkoin vähän pilipali-meininkiä, ja oikeastaan olen vasta viimeisen reilun vuoden treenannut ekaa kertaa kunnolla. Vanha enkka onneksi jo historiaa, ja niin on vanha painokin (80 --> 91), sekä rhp-meininki. Kyykky ja mave rulettaa!
Terveisiä Tonille jos luet Pakkista!
(Ja seiskan liikunnan opelle & luokkakavereille...)