Ensimmäinen puhelimeni!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
Tähän triidin porukka voi laittaa kuvan ensimmäisestä matkapuhelimestaan ja kertoa käyttökokemuksista!

Minun ensimmäinen puhelin oli Philipsin Fizz ja vuosi oli 1997. :)

FIZZ.jpg

Melkein 10 vuotta myöhemmin tuo puhelin näyttää yllättävän hyvältä peruspuhelimelta. Tosiasiassa Fizz oli täysi susi. Puhelin saattoi soittaa itsestään johonkin numeroon, ilman että olin minkäänlaisessa kontaktissa puhelimeen. Joskus näytössä saattoi olla 350 vastaamatonta puhelua (olen melko varma etten ole niin suosittu, että joku olisi yrittänyt tavoitella niin useasti). :(

Philipsin jälkeen kaikki puhelimeni ovat olleet Nokian valmistamia, ja tyytyväinen olen ollut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En jaksa kuvaa ettiä, mutta puhelin oli Nokia 3110. Mun mielestä ihan pätevä puhelin. Miinuksena heikko antenni, joka ei kestänyt lattialle tiputtamista kovinkaan montaa kertaa.

Mulla oli tollanen Ericsson T10. Ihan hyvä puhelin, en muista mitä sille kävi. Sen jälkeen ostin Nokian 3310:n joka on mulla vieläkin.

Ericsson-T10.jpg

Kyllä se oli ylioppilasrahoilla ostettu "venttikymppi". Värikuoria löyty keltaset ja puunväriset :) Kuorien vaihtokaan ei tainnut maksaa kuin 50mk. Puhelimen soidessa oli leuhkaa ottaa luuri vyöpidikkeeltä ja nostaa antenni ylös :jahas:

Mutta käytössä puhelin oli kyllä ihan hyvä, mutta akku ei tainnut kestää paria päivää pidempään.

noki2110.jpg

Nokia 1611 oli mun eka känny, ostin sen reissun päällä Turusta 200 mummon markalla :D Hyvin kesti pudotella, tosin tollasta halkoa ei noin vain vahingossa pudottanut. Taitaa olla vieläkin varaston kätköissä tallessa toi luuri.

noki1611.gif

Ensimmäinen puhelimeni oli legendaarinen nokia 1610. Sillä pystyi soittamaan ja vastaanottamaan tekstiviestejä, mutta lähetystoimintoa siinä ei ollut :D Tuon jälkeen luurina on ollut hirmuinen määrä nokialaisia (1611,2110,3110,5110,6110,8110,8110i,9100,9110,9210,6210,6310,6310i,8550,
3210,6260,7710) ja on väliin mahtunut jopa 1 ericsson ja 1 siemenskin. Kyllä sen puhelimen pitää olla nokia ;)

Liitteet

• nokia_1610.jpg
    nokia_1610.jpg
    19,4 KB · Katsottu: 2 804
Nokian 3110, jonka ostin joskus 1998 vissiin. Oli muuten paras puhelin ikinä.

Nokian 101. Pari eri soittoäänen voimakkuutta, ei muita ominaisuuksia. Seuraava olikin jo Nokian 1610, jolla pystyi vastaanottamaan viestejä, mutta ei pystynyt lähettämään. :D
Tässä tuo 101:
nokia101.jpg

nokia-3210.gif

http://europe.nokia.com/nokia/0,,118,00.html
Nokia 3210, jonka hankin ensimmäisillä kesätyörahoilla. :haart:
Oli muuten huippu puhelin. Mahtui justiinsa sopivasti joka paikkaan, sopivan painoinen (puhelimen ei tartte olla hirveän kevyt) ja komian näköinen vieläkin. Loppujen lopuksi se sitten menikin vaihtoon. Ehti olla pari vuotta tuo puhelin, eikä ikinä ollut minkäännäköistä toimintahäiriötä siinä.

Venttikymppi 2110, jota seurasi banaani (mallinumeroa en muista). Tosta banaanista pitäis muuten tehdä retroversio. Akkua voisi olla luurin tilavuudesta noi 80%, loppuelektroniikka menee jonnekin kotelon nurkkaan :)

JSmith sanoi:
Venttikymppi 2110, jota seurasi banaani (mallinumeroa en muista). Tosta banaanista pitäis muuten tehdä retroversio. Akkua voisi olla luurin tilavuudesta noi 80%, loppuelektroniikka menee jonnekin kotelon nurkkaan :)
Kai sulla oli banskussa se ihanin lisävaruste eli _TEHOAKKU_ herranjumala miten iso mötikkä se olikaan. Teki luurista noin 3x paksumman mutta eipä tarvinnut turhaan latailla :hyper: 8110i eli ruiskubansku oli elitistinen peli ku siihen sai jopa soittoääniä tilattua :kuola:

Tombster sanoi:
Nokian 101. Pari eri soittoäänen voimakkuutta, ei muita ominaisuuksia.
Tässä tuo 101:
nokia101.jpg

Heh, mulla oli kanssa toi ensimmäisenä puhelimena, tosin se oli muistaakseni punaisen värinen. Eikös siinä ollut vielä niin että jos joku oli soittanut niin näky vaan että puhelu tullut, mutta ei ollut mitään tietoa kuka oli soittanut?
Joskus penskana (14v taisin olla) sen sain kun sisko oli opiskelemassa ja se sai sitten uuden puhelimen.

Minunkin ensimmäinen puhelin oli 1610 vuonna 1996. Sillä tosiaan olisi pystynyt lähettämään tekstiviestejä vasta softapäivityksellä, mutta minä ihmettelin mihin ihmeeseen sellaista ominaisuutta tarvitsee. Ja kylläpä se tuntuikin pieneltä silloin! Nykyään hoitaa eläkevirkaa mökillä laiturina.

syntikka sanoi:
Kai sulla oli banskussa se ihanin lisävaruste eli _TEHOAKKU_ herranjumala miten iso mötikkä se olikaan. Teki luurista noin 3x paksumman mutta eipä tarvinnut turhaan latailla :hyper: 8110i eli ruiskubansku oli elitistinen peli ku siihen sai jopa soittoääniä tilattua :kuola:

Totta kai mulla oli! Muistan kun vedätin puku päällä uuden toimipisteen avajaisissa tehoakullinen banaani taskussa ja takki roikkui hartioilta ihan vinossa. Onneksi oli tavallinen akku toisessa povarissa vähän tasapainottamassa :)

Nokia 1611

Oli olevinaan jokin special-malli. En vieläkään tiedä, mitä spessuu tossa puhelimessa oli. Kestävä kuin halko. Akku meni todella nopeasti nokialle tuttuun tyyliin.

Sain sen mutsilta. Vuosi oli 98 tai 99.

vond sanoi:
Eka oli Panasonicin G-500, aivan helvetin hyvä puhelin (paras puhelin mitä olen tähän asti omistanut). Vuosi oli 1996 (muistaakseni) ja puhelin oli ihan järkyttävän pieni silloin. Siinä oli värinähälytys VAKIONA! Wow.

http://www.actu-mobile.com/panasonic/349-panasonic-G500.jpg

Kaverilla oli intissä samanlainen. Vähä me poikien kanssa kuolattiin tota puhelinta! :D Eikös tossa puhelimessa voinu myös nauhoittaa pikkupätkän puhelua (muistankohan oikein)?

Back
Ylös Bottom