Ensimmäinen puhelimeni!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
Jep tuo nokian 101 vuonna -95 oli mun eka puhelin. Sen jälkeen tuli Nokian 5000i ja sen jälkeen on minulla menossa nyt viides puhelin eli en kovinkaan useasti ole vaihtanut puhelinta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vond sanoi:
...Siinä oli värinähälytys VAKIONA! Wow.

Ooooh itselläni oli huippumageena lisävarusteena vibralla varustettu vyöklipsi. Ai sitä tyylikkyyden ja muotitietoisuuden määrää kun marssi ympäri koulua 1611 vyöllä rennosti roikkuen ja kun joku siihen sattui soittamaan niin grande walssi raikasi ja koko äijä tärisi :hyper:

Hauska tredi :)

Mun eka luuri oli Ericssonin hieno NMT, malliltaan nh97. Vuosi oli vissiin -95. Kuvasta poiketen näppäimistö oli muistaakseni vaaleansininen. Faija osti sen mulle YO-lahjaksi, sain valita otanko kännykän vai HPY:n osakkeen. Valkkasin tietty NMT:n. Pari vuotta myöhemmin HPY:n osakkeen arvo oli kymppitonnin luokkaa ja NMT:n arvo jotain sata markkaa. Hyvin valittu vaikka itse sanonkin.

Liitteet

• nh97b.jpg
    nh97b.jpg
    25,4 KB · Katsottu: 882
Tässäpä todella miehekäs puhelin: Benefon Max. Olin jonkin aikaa töissä Tukholmassa vuoden -95 lopuilla ja kun ei ollut vielä silloin omaa puhelinta niin isä antoi tämän NMT:nsä mukaan. Voi sitä hävetystä ja epämukavuutta kun lähti tämän mötikän kanssa kaapunnille. Sehän oli niin iso ja painava ettei taskuun mahtunut ja jos vaikka mahtuikin niin olipa takki melkoisen vinossa.

Tämän traumaattisen kokemuksen jälkeen ostin ekan ihan oman puhelimen heti -96 alussa: legendaarinen Nokia 2110.

Liitteet

• benefon_max_01.gif
    benefon_max_01.gif
    35,4 KB · Katsottu: 1 101
Nokian 5110 oli eka luuri, muistaakseni vuonna -98. Mukaan tuli vakiokuorten lisäksi turkoosit kuoret sekä yber hieno sininen avaimenperä, joka välkkyi puhelimen soidessa. Vyöklipsi piti tietenkin vielä itse ostaa, niin johan kulki puhelin coolisti mukana. :)

Nyt taitaa olla kuudes puhelin käytössä. Yleensä tulee vaihdettua vasta, kun edellinen hajoaa. Tää nykyinen Sony Ericssoni onkin pelittänyt ilman vikoja jo pari vuotta.

vond sanoi:
Eka oli Panasonicin G-500, aivan helvetin hyvä puhelin (paras puhelin mitä olen tähän asti omistanut). Vuosi oli 1996 (muistaakseni) ja puhelin oli ihan järkyttävän pieni silloin. Siinä oli värinähälytys VAKIONA! Wow.

http://www.actu-mobile.com/panasonic/349-panasonic-G500.jpg

Samanlainen, alkuvuonna 1997 muistelisin. Vakiona värinähälytys ja 20s nauhoitus. Ainoa v-mäinen piirre oli puhelimen kyvyttömyys yhdistää soittavaa numeroa muistiin talletettuun nimeen, ts. tekstin "sejase soittaa" tilalla näkyi vain puh.nro kansainvälisessä muodossa.

Ericsson 688. Akkua piti latailla päivittäin, mutta oli se hienoa, kun siihen sai ihan itse säveltää oman soittoäänen :D.

Tais olla tällainen
panasonic_eb-g450.jpg

Meikäläisen ensimmäinen puhelin oli Nokian 3110 minkä sain rippilahjaksi. Hinat oli huimat 3000mk!
3110.jpg

Isä oli tekniikan edelläkäviä ja hankki maaliskuussa 1982 ensimmäisiä NMT-puhelimia mitä markkinoille tuli. Hinta oli jotain 30 000mk. LOL
70512-1-nmt450-puhelin.jpg

(tämän tyylinen kädessä kannettava ei vällttämättä juuri tämä malli)

Sonder sanoi:
Samanlainen, alkuvuonna 1997 muistelisin. Vakiona värinähälytys ja 20s nauhoitus. Ainoa v-mäinen piirre oli puhelimen kyvyttömyys yhdistää soittavaa numeroa muistiin talletettuun nimeen, ts. tekstin "sejase soittaa" tilalla näkyi vain puh.nro kansainvälisessä muodossa.

Joo. Onneksi mulla ei ollut kuin 5 kaveria silloin eli muistin kaikkien numerot ulkoa ;)

Örkki: Jep, pystyi nauhoittaa kuten sonder tossa mainitsikin. Oli jossain vaihees ihan helvetin hyvä pätkä irstasta puhelinseksiä nauhalla puhelimessa. :D

Sehän oli Ericsson T20

t20.gif

Paras puhelin ikinä. Pitkään se lojui käyttämättömänä kun oli kamerapuhelin kierrossa, ja halvalla lähti eteenpäin.

Vitutusta aiheutti puhelimen hidastelu tekstiviestiä kirjoitettaessa, liian nopeasti kun näppäili, niin kirjaimet ilmestyivät näytölle jopa sekuntien viiveellä. Muutoin aivan erinomainen luuri, voisin nykyään ostaa parilla kympillä tuommoisen reissu/resuamisluuriksi.

Mike, missä tuo menee nykyään, onko sulla vielä se?

Cassu sanoi:
Ericsson 688. Akkua piti latailla päivittäin, mutta oli se hienoa, kun siihen sai ihan itse säveltää oman soittoäänen :D.

Sama oli mullakin eka luuri. Jokunen soittoääni tuli sävellettyä:rock:

Mulla oli Nokia 5110, joka maksoi 1500 silloista tasavallan rahaa. Kaupan päälle vielä susirumat lastenhuoneensiniset kuoret, jotka isäni oli pakko saada kun käytti myös puhelinta. Noissa oli paskimmat näytöt kautta aikojen, 3 näyttöä meni säpäleiksi, se oli joka kerta kun vähän veti nurin, niin oli nestekiteet ympäri ruutua. :curs:
5110_3_b.gif

Kun kesäkuussa laitan uuden puhelimen, en enää Nokiaan koske.

Mulla oli kans 5110. Ihan paska puhelin. Sitten tuli 3210 joka oli taas tähän mennessä paras puhelin. Siitä mentiin vähän alaspäin ja 3510. Jäi muuten Oulujärveen uimaan. Sitten 3510i jossa ensimmäistä kertaa värinäyttö. Sitten Motorola v3. Tota paskempaa puhelinta saa hakea, mutta ei tule ostettua uutta kun aina on jotain tärkeämpää ostettavaa.

J_mp sanoi:
Heh, mulla oli kanssa toi ensimmäisenä puhelimena, tosin se oli muistaakseni punaisen värinen. Eikös siinä ollut vielä niin että jos joku oli soittanut niin näky vaan että puhelu tullut, mutta ei ollut mitään tietoa kuka oli soittanut?
Joskus penskana (14v taisin olla) sen sain kun sisko oli opiskelemassa ja se sai sitten uuden puhelimen.
Joo, noin mäkin muistelisin. Oli se aika peli. :rock:

Edit: vähän OT mutta nykyisin vielä käytössä nokian 3310, jonka hankin vuoden 2000 syksyllä. On pudonnut mm. järveen, mutta silti pelittää.

Örkki sanoi:
Tähän triidin porukka voi laittaa kuvan ensimmäisestä matkapuhelimestaan ja kertoa käyttökokemuksista!

Minun ensimmäinen puhelin oli Philipsin Fizz ja vuosi oli 1997. :)

FIZZ.jpg

Melkein 10 vuotta myöhemmin tuo puhelin näyttää yllättävän hyvältä peruspuhelimelta. Tosiasiassa Fizz oli täysi susi. Puhelin saattoi soittaa itsestään johonkin numeroon, ilman että olin minkäänlaisessa kontaktissa puhelimeen. Joskus näytössä saattoi olla 350 vastaamatonta puhelua (olen melko varma etten ole niin suosittu, että joku olisi yrittänyt tavoitella niin useasti). :(

Philipsin jälkeen kaikki puhelimeni ovat olleet Nokian valmistamia, ja tyytyväinen olen ollut.
Sama! Noin erikoisia bugeja en muista, mutta jotain vikaa siinä oli, kun myin sen melkein heti eteenpäin.:D

GA628.jpg

Tuommoinen hieno erkki. Tuohon tuli vielä ostettua sellainen kääntyvä antenni joka oli puhelimen mittainen. :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom