En ymmärrä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jeme
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moni sanoo että tulee paikat kipeäksi treenin jälkeen!!!Mä en ole koskaan saanut lihaksia kipeäksi?! Mitä toi treenaukselta vaatii? Enkö ole treenannut tarpeeksi kovaa?Millä pystyn koventamaan vielä treenausta jos nyt menen jo loppuun asti!

Kertokaa!!!

Jaa.as, kyllä mulla ainakin menee lihakset kipeiksi! Joskus jopa todella kipeiksi..esim. KOVAN jalkapäivän jälkeen saa mennä portaita alas pöyrimällä, kun sattuu niin keleesti jalkoihin! :D

Käytä erikoisteksiikoita (pakkotoisto, pudotuksia, negatiivisia ym.) mutta niitäkin hillitysti! Ei läheskään jokaiseen treeniin erikoistekniikoita, eikä todellakaan jokaiseen sarjaan. kohtuus siinäkin. Teetkö sarjat loppuun asti? Siis ettei enää yhden ainutta toistoa tulis lisää auttamatta? En ole kuullut keltään kovasti treenaavalta etteikö lihakset menis kipeiksi.

Muista! On ihan eri asia sanoa treenaavansa kovaa, kuin treenata kovaa!

(edit: sarjojen lyhentäminenkin voisi auttaa. Muutenkin vaihtele liikkeitä ja sarjojen pituuksia aina sillontällön - vrt. mun Colemanin videosta pöllitty signature.) :)

no helvetti isommat painot tietenki! :evil:

Mä tein maanantaina jalat ihan normaalilla tekniikalla (liikkeinä prässi, hack-kyykky, reisikoukistus, ja 8 settiä pohkeita) ja vielä on kunnolla arat. Oon venytellyt monena iltana ja kävellyt vähän, mutta vielä on kävellessä ja jännittäessä selvästi arat. Ehkäpä se kohta helpottaa.

Originally posted by jpm
Jaa.as, kyllä mulla ainakin menee lihakset kipeiksi! Joskus jopa todella kipeiksi..esim. KOVAN jalkapäivän jälkeen saa mennä portaita alas pöyrimällä, kun sattuu niin keleesti jalkoihin! :D

Käytä erikoisteksiikoita (pakkotoisto, pudotuksia, negatiivisia ym.) mutta niitäkin hillitysti! Ei läheskään jokaiseen treeniin erikoistekniikoita, eikä todellakaan jokaiseen sarjaan. kohtuus siinäkin. Teetkö sarjat loppuun asti? Siis ettei enää yhden ainutta toistoa tulis lisää auttamatta? En ole kuullut keltään kovasti treenaavalta etteikö lihakset menis kipeiksi.

Muista! On ihan eri asia sanoa treenaavansa kovaa, kuin treenata kovaa!

(edit: sarjojen lyhentäminenkin voisi auttaa. Muutenkin vaihtele liikkeitä ja sarjojen pituuksia aina sillontällön - vrt. mun Colemanin videosta pöllitty signature.) :)

kuten kirjoitin teen sarjat loppuun! Miten voisin huijata ja saada viel muutaman toiston?

Selitätkö vähä tarkemmin noita erikoistekniikoita?
Sarjojen pituuksia olen vaihdellut!Liikkeitä on paljoakaan!

yks tyyli millä mää ainaki saan tuskaa aikaa on ottaa 2 eri painot vieree, elikkä ensin teen niillä isoilla painoilla vaikka 8 kertaa ja sitte otan noin 2-5kg pienemmänt painot ja teen niillä niin monta ku jaksan ja lopussa kyllä kädet iha kuitti.
sitte vielä taistelu tahtoa lisää se että ku oot tehny noilla pikkupainoilla, nii vedät viimesen sillä tavalla että pistät laskuvaiheessa nii paljo vastaan ku pystyt, toimii hyvin esim hauis käännössä.
kokeileppa tommosta, mulla ainaki ottaa nii perkuleesti ;)

Originally posted by meitsi
Jeme: onko kehitystä tapahtunut? Mun mielestä lihaskipu ei ole ehdottoman tärkeää.

Noh!Mulla on nyt takana n.4kk treenausta eli olen vasta aloittanut harrastuksen!!!Pitäisikö noin lyhyessä ajassa tulla jotain näkyvää kehitystä? Itse en ole ainakaan huomannut kuin pientä muutosta lihaksissa!!!

Hilloviiva:
Kiitos vinkistä...kokeilen seuraavalla kerralla tehdä hauiskääntöä käsipainoilla tollai kun neuvoit!

Originally posted by Jeme
Noh!Mulla on nyt takana n.4kk treenausta eli olen vasta aloittanut harrastuksen!!!Pitäisikö noin lyhyessä ajassa tulla jotain näkyvää kehitystä? Itse en ole ainakaan huomannut kuin pientä muutosta lihaksissa!!!

Kyllä neljässäkin kuukaudessa kehittyy. Varsinkin aloittelijana.

Millä kaavalla olet treenannut tähän asti. Käytännössä monta toistoa ja sarjaa teet?

Originally posted by Deafman
Kyllä neljässäkin kuukaudessa kehittyy. Varsinkin aloittelijana.

Millä kaavalla olet treenannut tähän asti. Käytännössä monta toistoa ja sarjaa teet?

2-3 sarjaa!!! Ja 8-12 toistoa!!! Mun treeni ohjelman voin postaa myöhemmin!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Jeme
2-3 sarjaa!!! Ja 8-12 toistoa!!! Mun treeni ohjelman voin postaa myöhemmin!

Jos huutomerkkejä riittää noin paljon, niin selvästi ylimääräistä adrealiiniä löytyy verestä. Pura se ensi kerralla salilla rautaan. :D

Sarjat ja toistotkin näyttävät ihan hyviltä. Kuten tässä on ehdoteltu, onko sitä rautaa siinä tangossa sittenkin liian vähän vai onko suoritustekniikat vain jotenkin "kieroja" kun paikat eivät tule kipeiksi? Kuinka hyvin se viimeinen sarjan suoritus menee? Onko se joskus jäänyt tekemättä liian ison raudan takia?

Itselläni ei ainkaan kivuttomia päiviä pahemmin ole ollut. Jostain se lihas aina kiristää...

Mulla kipeytyy kans, mutta johtuu varmaan siitä kun reenaan itteni aivan piippuun (lattialle istun hörppäämään vettä enkä jaksa itteeni ylös punnertaa).

Kaippas venyttely auttais, äiti ammatiltaan hieroja ja jaksaa aina asiasta paasata, van en jaksa käyttää aikaa venyttelyyn :p

Kyllä kumma juttu jos ei ole koskaan lihakset kipeytyneet.
Paitsi jos niitä ei kerta kaikkiaan ole :lol1:
Itselläni lihakset yleensä kipeät jos on treeni onnistunut kunnolla.

Eikös se Arskakin sanonu Conanille että:"Let´s talk about positive for a second. As you know , only muscles get sore , so you can workout for hours and hours because you don´t have muscles , you will never get sore. Bones don´t get sore."

lihakset kipeäksi

Ehkäpä tuo vaatii liikkeiden muuttamista. Mun pitää muuttaa liikkeitä ja/tai niiden suoritustapaa aina 3-4 viikon välein, että saa lihakset taas mukavan helliksi treenin jälkeen. Eli jos olet tehnyt liian kauan samalla tyylillä, tee radikaaleja muutoksia treeneissäsi.
Pyri tekemään mahdollisimman tuskallisia liikkeitä, joihin kehosi ei ole vielä tottunut.
-Chromatic

Hep!

Mun mielestä kuulostaa ihmeelliseltä toi, että miten muka et saa lihaksia salilla jumiin. Kyllä ne liikkeet saa tuntumaan, kun tekee vaan tarpeeks monta sarjaa ja loppuun asti. Mulla on esim. torstaista vielä yläselkä jumissa ja hauiksissakin tuntuu vielä jonkinverran. Tein seuraavat liikkeet:

Ylätalja: 3 sarjaa, joissa 12-14 toistoa
Alatalja: 3 sarjaa, joissa 10 toistoa
Kulmasoutu käsipainoilla: 3 sarjaa kummallakin kädellä, joissa 10-15 toistoa, ihan loppuun asti puristettuna.

Hauiskääntö tangolla 2 sarjaa, joissa 10 toistoa
Hauiskääntö käsipainoilla 2 sarjaa, joissa 10 toistoa, pariin viimeiseen pakkotoistot ja negatiiviset mukaan.

Jos egopainot ei kiinnosta, niin kannattaa pitää vaan lyhyt tauko sarjojen välissä. Varmasti saa liikkeet tuntumaan. Mulla oli kans harjoittelun alkuvaiheessa joskus vaikeuksia saada liikkeitä tuntumaan kunnolla, etenkin just yläselässä. Keskittymällä siihen mitä tekee ja treenaamalla tarpeeks kovaa saa tuloksia aikaan! Tsemppiä.

Taustatiedoksi: Itse oon harjoitellu "vasta" vähän yli vuoden, josta ekat 6kk vähemmän tietoisesti siitä mitä tekee. Mulle ainakin alan kirjallisuudesta ja tästä palstasta on ollu ihan kybällä apua treenaamisessa.

Tulipahan melkein romaani kirjotettua..

Originally posted by HilloViiva
yks tyyli millä mää ainaki saan tuskaa aikaa on ottaa 2 eri painot vieree, elikkä ensin teen niillä isoilla painoilla vaikka 8 kertaa ja sitte otan noin 2-5kg pienemmänt painot ja teen niillä niin monta ku jaksan ja lopussa kyllä kädet iha kuitti.
sitte vielä taistelu tahtoa lisää se että ku oot tehny noilla pikkupainoilla, nii vedät viimesen sillä tavalla että pistät laskuvaiheessa nii paljo vastaan ku pystyt, toimii hyvin esim hauis käännössä.
kokeileppa tommosta, mulla ainaki ottaa nii perkuleesti ;)

Kaikki ns. apuliikkeet voi tehdä em. kaltaisina pudotussarjoina. Itse teen peruskuntokaudella joka toinen viikko ylätaljan ja olkapäät pudotussarjoina ja saan lihaksiin tosi kovan pumpin ja uskomattoman poltteen. Kannattaa kokeilla myös reisiojentajiin!

eli mitkä olikaan pudotussarjat?

Originally posted by zyk
eli mitkä olikaan pudotussarjat?

Ne mitä joku tuossa edellä jo kuvaili. Eli alat sarjan tekemisen jollain painolla, teet niin monta toistoa kuin pystyt ja vaihdat välittömästi esim 2,5 kg pienempiin ja teet taas niin monta toistoa kuin pystyt ja vaihdat taas pienempiin...

Suositut

Back
Ylös Bottom