En ymmärrä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jeme
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Siis kaikkihan tietää että pudotussarjalla tarkoitetaan sitä että painot pudotetaan mahdollisimman nopeasti alas ja mitä enemmän on tangossa rautaa sitä nopeammin se pomppaa ylös->
lihakset kasvaa!!:lol1:

Siis tosissaan: Pudotussarjalla tai sarjoilla tarkoitetaan sitä että tehtyäsi mahdollisimman isoilla painoilla (tietenkin!) sarjan loppuun asti otat astetta pienemmät painot, eli vähennät painoa ja teet sillä "uuden" sarjan heti perään. Tämän voi toistaa vielä uudestaan ensimmäisen pudotussarjan jälkeen. Ei kannata tehdä kovin usein vaikkapa kerran kolmen/neljän kierron aikana.

Toivottavasti tuli selväksi :kippis1:

No olitpas maija nopeampi kuin mä! Ei ehkä pitäis heittää mitään asiaan kuulumatonta tonne väliin:D

treeniohjelmaa

Elikkäs tässä on se mun treeniohjelma

I: Työntö
Penkki...tanko/käsipainot
Vinopenkki...tanko/kp
Pec-Deck (ei aina)
Pystypunnerrus...tango/kp
Viparit sivuille
Ylätalja ojentajille/ranskalainen punnerrus

II: Veto
Leuanveto/ylätalja
Kulmasoutu
Alatalja
hauiskääntö mutkatangolla skotissa
hauiskääntö käsipainoilla
Selänojennus penkissä

III:Jalat
Kyykky
Prässi
Etureidet koneessa
Takareidet koneessa
Pohjekone

Vatsat*2 viikossa!

Mulla on aivan vastaava ohjelma ja kyllä ainakin mulla toimii. Kerrotko viel että kuinka monta sarjaa teet kutakin liikettä ja kuinka pitkiä sarjoja? Jos teet about 3 sarjaa/liike toistoalueella 6-15 riippuen vähän liikkeestä ja et saa tuloksia aikaan, niin sitten ongelma on jossain muussa ku treenaamisessa. Lisää sapuskaa naamariin tai sit lisää unta palloon.

Niin sen verran tosta ohjelmasta vielä, että ojentajille voi kyl tehä parikin liikettä ja pohkeita kannattaa treenata sekä istuen, että seisten.

Mä oon ainakin sellasen huomannut tosta kipeytymisestä, että yöunien laatu ja pituus vaikuttaa todella paljon! Välillä vaikka ei olisikaan vetänyt ihan loppuun asti treenejä ja nukkuu yöllä niin helvetin hyvin ja pitkään, niin aamulla saattaa olla niin ihanan autuaasti paikat oikein todella kipeet. Mut esim eilen vedin varmaan 15 sarjaa penkkii ja jalkoja eikä tunnu nyt missään sillä yöllä tuli nukuttua n.5 tuntia ja sekin aika huonosti....

noh!

Mä teen noille liikkeille 3 sarjaa ja 6-15 toistoo vähä vaihtelen välillä määrää!
Täytyy kokeilla mitä nukkuminen vaikuttaa!Mä en kerkiä nukkuun kuin korkeitaan 8 tuntia yössä!!!Pitäisikö nukkua paljon enemmän?
Sitten täytyy vähä seurata paljon ja mitä syö!
Paljon pitäis syödä että olis mahdollista kasvaa!?!

Auttaisko jos alkais pitämään treenipäiväkirjaa siitä mitä on tehnyt ja paljon?

Lisätään tää kysymys tähän kun vähä liittyy asiaan!

Mikä olis hyvä perusproteiini safkan jatkeeksi?
Hera vai soija?

Miten olis esim. NutriPlus SoyAmino92 ei olis ainakaan mitään hirveen kallista!Käviskö toi? Kun tota saa ainakin tästä läheltä!Tietysti on sitten fastit mutta ne on hieman kalliimpia jos oikein muistan! Mikä olis hyvä proteiini fastilta? WHEY+ ainakin mutta sikahintaista!

Tästä aiheesta on vähintään satoja kertoja keskusteltu, joten taas kerran pyydän käyttämään searchia.

Missasit päivällä Lisäravinnepalvelun hullun maanantain, jos metsästät lisäravinteita hintatason mukaan.

Re: noh!

Originally posted by Jeme
Mä en kerkiä nukkuun kuin korkeitaan 8 tuntia yössä!!!Pitäisikö nukkua paljon enemmän?Sitten täytyy vähä seurata paljon ja mitä syö!
Paljon pitäis syödä että olis mahdollista kasvaa!?! Auttaisko jos alkais pitämään treenipäiväkirjaa siitä mitä on tehnyt ja paljon?

Miten niin et kerkii nukkua 8 tuntia enempää? Yleensä se on järjestelykysymys. Lopettaa tai ainakin vähentää rajusti TV:n tuijotusta, niin jopa on aikaa. Toi ainakin useimmille toimii. Onhan niitä ihmisiä, jotka ei kato TV:tä ollenkaan, eikä silti oo aikaa.

Pidä sekä syönti-, että reenipäiväkirjaa. Voi alkuun tuntuu työläältä, mutta siitä on pidemmän päälle hyötyä.

Syönnin määrä riippuu niin monesta tekijästä. Alkuun ainakin sun rasvaton paino, liikunnan määrä (siis reeni & kävelyt, pyöräilyt yms. aktiviteetit) ja työn/opiskelun fyysisyys (metsuri kuluttaa aika paljon enemmän kuin IT-duunari). Yleisesti vois sanoo, että useimpien, jotka reenaa ja valittaa "Mä syön kun dinosaurus ja reenaan kovaa, mutta lihasta ei vaan tuu!", pitäis syödä aika paljon enemmän. Syöt esim. vähintään viisi kertaa päivässä (mieluummin kuusi), joista kaksi isompaa muonaa (lämmin), loput ehkä vähän pienempiä, jokaisen ruoan yhteydessä ainakin 20g valkuiaista. Katot, että hiilarit ja rasvat on laadukkaita. Roskaruokaa, karkkia tms. kerran viikossa "mässypäivänä" (eikä välttämättä ees silloin, jos ei tee mieli), muulloin siisti ruokavalio. Unohda sipsit, limsa, viinerit tms. skeida, paitsi ehkä mässypäivinä tai mummon luona käydessä ;)

Mun mielestä kandee ennemmin ostaa halpisheraa kuin soijaa. Tää on ristiriitainen juttu kumminkin. Jotkut (kuten minä) uskoo näihin tietoihin, joiden mukaan soijaproteiini paljon käytettynä (eli perusprotskuna) voi heikentää kivesten toimintaa ja siten myös testosteronin tuotantoa, toiset sanoo "Arnoltikin kasvo mm. soijalla, miksen minäkin?".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tässä olisi vertaava kommentti: opiskeluaikana kun tuli "kevyesti" kuppia otettua välillä, niin ihmettelin joidenkin kommentteja viinan juonnin jälkeisestä päänsärystä. Itselläni kun ei tupannut moista esiintyymään. Ainoa oli bilejakson jälkeinen hervoton olo ja säpsähtely. :kippis1:

Muistuttaisin ylikunnon tarkkailusta. Ylikunnossa ei omalla kohdallani lihaskipuja esiinny, mutta treenistä ei silloin ole hyötyä pidemmällä ajalla. Päinvastoin: lihaksisto pienenee. Aloittelijat sortuvat ylitreenaamiseen valitettavan usein. Niinpä into häviää treenaamista kohtaan kokonaan. Muutamia vuosia sitten tuli montakin kertaa sorruttua samaan mokaan: heti alussa tuli revittyä liikaa.

------------------
Täytyy levätä hyvin, että jaksaa

P.S. Lepo ja syöminen ovat voimaharjoittelun mielenkiintoisimpia osa-alueita.

Re: Re: noh!

Originally posted by Iivili
Pidä sekä syönti-, että reenipäiväkirjaa. Voi alkuun tuntuu työläältä, mutta siitä on pidemmän päälle hyötyä.

Mun mielestä kandee ennemmin ostaa halpisheraa kuin soijaa. Tää on ristiriitainen juttu kumminkin. Jotkut (kuten minä) uskoo näihin tietoihin, joiden mukaan soijaproteiini paljon käytettynä (eli perusprotskuna) voi heikentää kivesten toimintaa ja siten myös testosteronin tuotantoa, toiset sanoo "Arnoltikin kasvo mm. soijalla, miksen minäkin?".

Onko sulla antaa jotain vinkkejä miten vois pitää reenipäiväkirjaa?
Kirjoitanko siihen kaikki mitä olen syönyt ja liikkunut/tehnyt ja vaikka paljon olen nukkunut?

Joo taidan päätyä kanssa tohon halppis heraan tossa proteiini asiassa!voiko sen proteiinin nauttia niin että aamulla ottaa osan puuron kanssa ja sitten tekee päiväksi drinkin ja sitä ottaa tietyin väliajoin?Ja iltapäivästä reenin jälkeen vetäsee palautusjuoman!

Re: noh!

Originally posted by Jeme
Auttaisko jos alkais pitämään treenipäiväkirjaa siitä mitä on tehnyt ja paljon?

Ilman muuta! Et muuten pysty objektiivisesti seuraamaan kehitystä. Jos ei pidä minkäänlaista kirjaa treeneistä ajautuu treeni helposti päämäärättömäksi heilumiseksi. Kirjaamalla sarjat, jää arvuuttelu pois kun näet hetkessä minkä suuntainen kehitys on ollut.

Ei ole mahdollisuuksia itsepetokseen nääs. ;)

Re: Re: Re: noh!

Jeme, mikset käytä Search the Magic Buttonia? Oikeesti, laiskuus ei ole hyve. Lisäksi kandee hyökätä paikalliseen kirjastoon ja lainata KAIKKI vähänkään muonaa ja punttireeniä/voimailua käsittelevät kirjat, ehkä lainata kaukolainana lisää (niin ja lukee kans ne kirjat). Sitten vielä (jos kerkiit) surffata netissä erit. lontoon kielisillä sivuilla ja opiskella niin peijakkaasti näistä jutuista. Noi em. siis tietenkin samaan aikaan, kun käyt säännöllisesti reenaamaassa ja viilaat ruokavalioos paremmaksi. Eipä aikaakaan, niin oot kokeneena guruna kuittailemassa pakkotoiston junnuille, että "Käytä sitä söörtsiä, STANA! Ei täällä jaksa ziljoonatta kertaa niitä samoja juttuja jauhaa." ;)

(T)reenipäiväkirjasta:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=752&highlight=treenip%E4iv%E4kirja
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=828&highlight=treenip%E4iv%E4kirja

Älä sotke protskujauhoo puuroon, tulee ikävän makuista (ainakin halpisheralla) ja puuron kuumuus ei tee proteiinille hyvää. Juot puuron kanssa protskujuoman ja tarvittaessa toisen myöhemmin päivällä, sekä pal.juoman viileenä, niin vot!

Kiitos paljon!!!Hemmetti ku en aina muista tota shöörts nappia ja sitten ku joku mainitsee niin ajattelee vittu miks mä en muuten ite sitä suoraan käyttäny!!!

Hmm, itse asias tein aika lailla samalla ohjelmalla jalkoja kuin Jeme, en ees tehny prässiä, eli kyykky, etureisikone,takareisikone,pohkeet, viikon välein. Ja jalat turpos pirusti ja voimaa tuli reilusti. Tein kyykyssä pyramidia, eli esim:

10x100 kg
8x110 kg
6x120 kg
4x130 kg
2x140 kg

ja sitten ehkä vielä joku kevyt pumppaus 80 kilol.

Jalat oli todella paskana jo pelkästään noilla neljällä liikkellä.

Re: Re: noh!

Originally posted by iivili
Unohda sipsit, limsa, viinerit tms. skeida, paitsi ehkä mässypäivinä tai mummon luona käydessä ;)
Mitenkäs light limpparit?

Light - limsoista...

Join ennen aika runsaasti, siis Pepsi Maxia...Loppu siihen, kun setä, joka on pohjoismaiden ensimmäinen dosentti(en muista tarkaan sitä nimikettä), todella kokenut lääkäri useammalla osa-alueella, niin hän sit vähän valaisi mitä kaikke tuommoset light-limpat saa aikaan...Nillä on runsaammin/useasti nautittuna mm. keskushermostoa lamaannuttava vaikutus. Ja mitähän kaikkee se selitti... Ne kerää myös nestettä aikalailla, ja hampaat tietty on aika kovilla kaikinpuolin.
Mulla tällähetkellä on sit ihan vesi - linja. Tuoremehutkaan ei uppoa, kun tulis vaan turhia kaloreita, eikä ne hampitkaan oikein tykkää... Noihin light - limsoihin jää aika helpolla koukkuun, et kesti tovin, ennen kuin oli päässy "vieroitusoireista".

hän sit vähän valaisi mitä kaikke tuommoset light-limpat saa aikaan
Vain annoksen suuruus määrää sen onko jokin aine myrkky vai ei.

Kun vedät liikaa mitä tahansa ainetta niin seurakset ovat ikävät. Tällaisten pelottelujen takia ei kuitenkaan tarvitse housuun paskoa.

Käytä omaa järkeäsi ja mieti tuhoaako se yksi lasillinen kokista elämäsi.

Suositut

Back
Ylös Bottom