En osaa...

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen tässä nyt koittanut aloitella uutta elämäntapaa laihduttamalla
ja lenkillä käymällä... (1kk takana) Punttiakin tulee muutama kerta viikossa nosteltua... Mutta homma vaan jotenkin polkee paikoillaan, eikä paino meinaa pudota sitten millään... Turhauttaa vaan aika pahasti...

Esimerkki päivän ruokailuista :

Aamu : Rahka - Pari palaa leipää - Puuroa
Välipala : Tonnikalaa
Ruoka : Kanamunaa - Tonnikalaa - Raejuustoa -Rahka

Ja toi nyt oli vähän "sinne päin" mallia oleva lista, mutta antaa
kuitenkin jonkinlaista käsitystä asiasta...

Itsellä on aika pahasti hakusessa ne kalorimäärät jne, joten
en oikein tiedä minkä verran päivässä pitäisi syödä...?

Eli ikää on se 22 vuotta ja pituus on 173cm ja painoa 75kg

Ja toivon että osaisitte "hieman" vääntää rautakangesta mulle
näitä juttuja, olishan se kiva saada läskiä pois.... :nolo:

Jos tossa on sun kaikki päivän aikana syömäsi ruoat, niin voi ei. Opettele laskemaan ruokien ravintosisältö ja pidä huoli, että syöt riittävästi - myös dieetillä.

Testament sanoi:
Itsellä on aika pahasti hakusessa ne kalorimäärät jne, joten
en oikein tiedä minkä verran päivässä pitäisi syödä...?

Syönormaalisti(miinus kaikki karkit, nopeat hiilarit ym.), mutta lisää aerobista, aloita aamuaerobinen ja katsele vähän tyydyttymättömien rasvojen ja hiilareiden perään.

Ensimmäinen iso muutos on se, että syöt ainakin 5 kertaa päivässä pieniä aterioita. Jos tuolla puntinnostolla on tarkoitus lihasmassaa lisätä niin yrität kytätä proteiinisaannin noin 2 grammaan painokiloa kohti, eli sinun tapauksessa n. 150g proteiinia päivässä. Tämä tekee ainakin 30 grammaa proteiinia ateriaa kohti. Seuraavaksi kannattaa tarkistaa syömiesi hiilihydraattien laatu. Pyri suosimaan hitaita kuitupitoisia hiilihydraatteja, kuten kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljaa, täysjyväriisiä jne. Niitäkin kannattaa vetää ihan kohtuudella. Treenin jälkeen nopeat hiilarit puolustaa paikkaansa, mitään sontaa ei silti kannata vetää. Turhat makeutetut juotavat ym. makeiset ja pullat voi tietenkin unohtaa. Parhaita proteiinilähteitä ovat mm. vähärasvainen liha ja kala, maitorahka, tonnikala, vähärasvaiset juustot kuten raejuusto, kana jne. Erilaiset proteiinijauheet kuten heraproteiini ovat helppokäyttöisiä proteiinilisiä ja niillä on helppo varmistella riittävää proteiinisaantia. Rasvaa ei missään tapauksessa pidä jättää pois. Oliiviöljyä, pellavansiemenöljyä ja varsinkin kalaöljyä kannattaa ottaa pari teelusikallista aterioiden yhteydessä. Kaloreita ei nyt ihan älyttömästi kannata kytätä, ja noilla ohjeilla en usko plussakalorien koituvan ongelmaksi. Tuo aerobinen jeesaa aika hyvin painonpudotuksessa.

Testament sanoi:
Olen tässä nyt koittanut aloitella uutta elämäntapaa laihduttamalla
ja lenkillä käymällä... (1kk takana) Punttiakin tulee muutama kerta viikossa nosteltua...

Eli ikää on se 22 vuotta ja pituus on 173cm ja painoa 75kg

olishan se kiva saada läskiä pois.... :nolo:

173 cm 75kg. Mitä v**tun läskiä?
Jos sulla paino tuosta laskee, niin saat panna kiviä taskuihin ettei tuuli viä.
Kyllä ne löysät salilla lähtee.

Läski ei kyllä lähde kun aerobisella. Ei se siellä salilla niinkään ellet pole jotain kuntopyörää yms ;)
Aamulenkkejä vaan kuten mainittukkin ja kaikenlaista aerobista liikuntaa.
Illalla klo: 20.00 tai jotkut 18.00 jälkeen ei syö hiilareita ellei ole viimeinen treeni ollut tuon ajan jälkeen.

Eli uskoisin että ruokavalioni on aivan kunnossa, paitsi että pitää syödä
lisää...? Aineenvaihdunnan kanssa on ongelmia, tuntuu ainakin siltä...
Itsekkin olen monesti miettinyt että jos en olisi lihava, niin painoni olisi
varmaan jotain 50kg!

carboniitti sanoi:
Läski ei kyllä lähde kun aerobisella. Ei se siellä salilla niinkään ellet pole jotain kuntopyörää yms ;)
Aamulenkkejä vaan kuten mainittukkin ja kaikenlaista aerobista liikuntaa.
Illalla klo: 20.00 tai jotkut 18.00 jälkeen ei syö hiilareita ellei ole viimeinen treeni ollut tuon ajan jälkeen.

Uskallan olla eri mieltä. Läski lähtee kyllä ilman aerobistakin kun vähentää vaan syömistä sopivasti, palstaltakin löytyy loistavia esimerkkejä tästä.

Jeps olin väärässä. kyllä varmasti ilman aerobistakin läski lähtee mutta aerobinen tehostaa sitä, ainakin omalla kohdallani. Taidan olla itse semmonen henkilö että ei tapahtuisti mitään muutosta pelkällä ruokavalion muutoksella mutta itse olenkin tehnyt juuri molemmat eli karsinut ruokavaliosta turhat paskat pois ja aerobista treeniä. :kippis1:

RedNeck sanoi:
173 cm 75kg. Mitä v**tun läskiä?
Jos sulla paino tuosta laskee, niin saat panna kiviä taskuihin ettei tuuli viä.
Kyllä ne löysät salilla lähtee.

Kyllä sitä läskiä tohon painoon mahtuu, jos ei ole paljoa lihasta. Itse olen 176cm ja ennen saliharrastuksen aloitusta 75kg ja siihen painoon mahtui kyllä aika hyvin läskiä, nyt 78kg ja mahan ympärys 11cm kapeampi kuin ennen treenauksen aloitusta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onks tosta aamu-aerobisesesta todistettua hyötyä?
Tuolla keho.netissä oli artikkeli jonka mukaan aamulla suoritettu aerobinen ei polttaisi sen enempää rasvaa kuin muukaan aerobinen.

Aamu-aerobinenhan perustuu siihen, että aamulla ei syödä ennen liikuntaa. Tällöin energia otetaan rasvasta. Eihän se aamulla tehty liikunta kuluta sen enempää, kuin illalla tehtykään :)

Eikös se ole niin, että kaikkein tehokkaimmin rasvaa polttaa äärimmäisen matalan sykkeen treeni? Eli esim. pitkä lenkki, joka juostaan juuri kävelyvauhtia kovempaa jolkottelua? Vaimon kanssa kun oltiin vaeltamassa, niin jolkoteltiin semmosta 25 kilsaa päivässä. Eli aika lepposaa. Safkana oli aamulla muutama pala suklaata, lounaalla pussikeitto johon oli sekoitettu nuudeleita+pari näkkäriä, illalla soijapullia ja pari näkkäriä. Siis vaimolla. Silmämääräisesti se näytti laihtuvan noin kilon päivässä. Missään vaiheessa ei heikottanut. Mutta mutta: eihän tollasta "treeniä" ole mahdollista pitää normaalielämässä!

Mä olen itse todella kuivassa kunnossa ollut aina. Nyt 170/64. No, olin kerran opiskeluaikoina kesätöissä kivimiehenä. Söin enemmän kaloreita, mitä varmaan koskaan ja paino putosi kahdeksassa viikossa VIITEENKYMMENEEN YHDEKSÄÄN!!!!!!!!! Penkki nousi 75:stä 85:een (kävin siinä kanssa salilla) Portaita en tosin pystynyt nousemaan, koska polvisiteet tulehtu niin totaalisesti. Sen kiviurakan ollessa loppumaisillaan, niin Tikkurilassa oli luontaiskaupassa ilmaiseksi rasvaprosentin mittaus. Sellaisella vitun kalliilla jutskalla, jota puristetaan molemmilla käsillä ja sitten se lähettää sähköimpulssin, joka kulkee pitkin rasvasoluja. Laite heitti jumalauta "Error xxx" koodia. Myyjä ihmetteli, että "mitäs mitäs, koko kesän tämä on toiminut". Kaivoi sitten ohjekirjan esille, ja kappas: ko. error tarkoitti "mittaukseen liian pieni rasvaprosentti". Eli signaali ei edennyt mun kropassa. En kyllä tiedä tänäkään päivänä, että mitä ne rasvat oli.

Kokeile näitä

Kyllä läskit lähtee kun vaan liikkuu paljon. Dietit on vittumaisia. Jos vaan aikaa riittää niin lisää liikuntaa rajusti.

Nyt olis sopiva aika käydä vaikka pilkillä. Aamusella vaan jäälle ja illalla kotia. Kahvia ja mehua termariin reilusti painoksi reppuun ja pikkasen safkaa mukaan. Sitten vedät ahventen perässä koko päivän tyyliin kairaa reikä, pari minuuttia pilkintää, jos ei kalaa (yleensä) kävele uuteen mestaan, kairaa reikä jne. Ota vielä 6-8 tuuman kaira mukaan. Kyllä tehoaa. Läski palaa ja lihakset kasvaa. Itellä tuli toistakytä kiloa lihasmassaa viime talvena pilkkimältä, kun oli metrin paksuset jäät. Ei oo sitten kaikkien pakko uskoa jos ei huvita mutta näin on.

Reipas kävely on sitten tosi hyvä laihdutukseen. Ite vetelin aikoinaan pari tuntia joka päivä työmatkoja kävellen, talvella meni parhaimmillaan lunta polveen saakka yli kolme tuntia päivässä. Sai syödä ja juoda ihan mitä vaan ilman että oli pelkoa lihomisesta. Viikonlopun mässäilyt ja muut juhlimiset tuli sitten poltettua 4-5 tunnin lenkillä sunnuntaina. Nyt ei ole ollut vuosiin aikaa eikä mahkuja moiseen (vitun huonoa selitystä, laiska paska oikeesti) ja sen kyllä sitten huomaa valitettavasti :itku: . Mutta kävely on kyllä yllättävän hyvä apu painonhallinnassa, sauvoilla tai ilman. Suosittelen kokeilemaan.

Eniten rasvaa polttaa juokseminen tai muu paljon energiaa vievä liikunta, koska tuosta energiasta kuitenkin suuri osa on rasvaa. Matalasykkeinen liikunta kuluttaa suhteessa enemmän rasvaa kuin korkeasykkeinen, koska käytetystä energiasta rasvaa on suurempi osa. Eniten rasvaa poltetaan SUHTEESSA sohvalla makoilulla. Potarille matalasykkeinen liikunta on tietenkin lihaksien säilytyksen kannalta järkevämpi vaihtoehto.

Eipä tuossa ruokavaliossa näyttäisi olevan muutakuin proteiinia. Kannattaisi panostaa myös hiilihydraatteihin jonkin verran, mutta eritoten rasvoihin. Sillä se lähtee millä on tullutkin, tai jotain sinne päin :)

suositeltavaa luettavaa

Ähky

Mr. Olympia sanoi:
Eipä tuossa ruokavaliossa näyttäisi olevan muutakuin proteiinia. Kannattaisi panostaa myös hiilihydraatteihin jonkin verran, mutta eritoten rasvoihin. Sillä se lähtee millä on tullutkin, tai jotain sinne päin :)

suositeltavaa luettavaa

Mä en kyllä tajunnut tosta jutusta mitään, kun se oli täynnä outoja sanoja. :wall: Mikä siinä oli noin ihan lyhyesti pointtina?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom