Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
@JP Fux
Sulta puuttuu noista Van Dammen leffojen joukosta ne parhaat imo. Eli Bloodsport, Universal Soldier, Sudden Death ja Hard Target. Siinä mun 4 kovinta from muscles from Brussels. Itsekin tykkään katsella vanhoja arskan ja syltyn elokuvia. Ne saa aina nostalgiavärinät päälle ja palaan henkisesti sinne ala-asteelle kun ekaa kertaa näin terminaattorin ja pelkäsin sitä liekeistä nousevaa kyborgia.
Mun salainen paheeni on digata vanhoja Steven Seagalin leffoja, joissa sankari ei saa saatana naarmuakaan ja naama peruslukemilla otetaan vastaan kaikki tunnetilat. Jos kiinnostaa niin mun suosikit tältä uskomattomalta tunteiden tulkilta ovat: kaappaus merellä+raiteilla, Above the Law, Out for Justice, Hard to Kill ja Marked for Death. Noilla pääsee hyvin sisään Stevenin huvipuistoon.
Siis joo, nuo kaikki on kyllä hakusessa, ja mm Hard Target on huomenna tulossa. Bloodsport on kova mutta se maksoi helvetti käytettynäkin 19 euroa, joten tähän akuuttiin Van Damme nälkään kelpasi nuo halvimmat vaihtoehdot. Ostan kyllä Double Teamistä ja Street Fighterista lähtien kaikki
Seagal on kova myös. En ehkä hänen niin suurin fani ole, mutta kyllähän nuo siun mainitsemat leffat tulee vähintään kerran vuoteen katsottua![]()
Asia kunnossa. Olin jo huolestua mikäli Bloodsport ei saa ansaitsemaansa arvostusta. Mikään ei ole parempaa kuin nuori Forest Whitaker juoksemassa Van Dammen perässä pitkin Hong Kongia. Kumite, Kumite!
Olette hieno mies, ei mulla muuta.
Noi oli kyllä sillon kakarana kovia pätkiä. Harmi et Seagalin uudempi tuotanto on niin syvältä...@JP Fux
Sulta puuttuu noista Van Dammen leffojen joukosta ne parhaat imo. Eli Bloodsport, Universal Soldier, Sudden Death ja Hard Target. Siinä mun 4 kovinta from muscles from Brussels. Itsekin tykkään katsella vanhoja arskan ja syltyn elokuvia. Ne saa aina nostalgiavärinät päälle ja palaan henkisesti sinne ala-asteelle kun ekaa kertaa näin terminaattorin ja pelkäsin sitä liekeistä nousevaa kyborgia.
Mun salainen paheeni on digata vanhoja Steven Seagalin leffoja, joissa sankari ei saa saatana naarmuakaan ja naama peruslukemilla otetaan vastaan kaikki tunnetilat. Jos kiinnostaa niin mun suosikit tältä uskomattomalta tunteiden tulkilta ovat: kaappaus merellä+raiteilla, Above the Law, Out for Justice, Hard to Kill ja Marked for Death. Noilla pääsee hyvin sisään Stevenin huvipuistoon.
Ai ne on mennyt umpeen jo, mä laitan ne ja pistän sulle @Tigre viestiä, kun ne tulee...

Sanotaan vielä erikseen sellainen juttu et voi myös olla niin että leffassa oleva palapeli on joilllekin jotka twistit ja niistä vihjailut tajuaa leffoissa paremmin kuin minä niin voi tulla ymmärrettävästi sanomaan jos leffan joku hoksaava kaveri katsoo et palapelihän oli melkein alusta selvä, mut miten mä näin leffan niin mulle se oli äärimmäisen nerokas.Sitä en tiedä sit tosiaan et kumpi on totta et onko leffa oikeasti nerokas vai ei. Ois ihan mielettömän kiva jos joku täällä katsois tän ja kertois miten asian laita on et onko muiden mielestä leffa myös nerokas vai onko leffa onkin ennalta-arvattava ja et onko vaikka juonessa päättömiä aukkoja joita en itse vaan huomannut.
![]()

Juuh, noita twistailuita löytyy aina ärsyttävyyteen saakka. Yleisesti diggaan kyllä todella paljon. The Others ja El Orfanato tulee heti mieleen kauhun puolelta. Kuten myös Alexandre Ajan täysin mestarillinen Haute Tension vuodelta 2003. Ja siinä kaikki ei ole miltä näyttää. Huvittaa ihmisten kommentit, joiden mukaan juonessa on aukkoja. Yksi kohta elokuvassa määrittelee kaiken ja jos joku on sitä mieltä, että siinä on aukkoja, niin voin perustella vedenpitävästi, että ei, ei ole. Voisin enemmänkin näitä suositella, kun muistan. Koitin vähän googlella, mutta sieltä tulee nuo huikeat, mutta monille jo tutut "The Usual Suspects", "Fight Club" yms. Koitan jaksaa etsiä vähän harvinaisempia. Noh, @Tigre :n ja itseni fänittama A Tale of two sisters" vaati itseltä muutaman kerran, että ymmärsi ihan kunnolla. Samoin mainittu Haute Tension varmasti ja ymmärrettävästi ei ole auennut ekalla kerralla (mm.itselleni) ja siksi monet puhuvat, että ei toimi. Noh, ilman spoilereita en viitsi avata enempää.
Hereditary ja The Fountain taas vaativat jo sitten lukemattomia kertoja tai esim.ensin mainitun kohdalla äärimmäisen laajan mytologian tuntemuksen, noh, ei sekään riitä, kun noita leffassa esiintyviä sanoja ei netistä edes löydy, vaan jengi on mennyt kirjastoon
Ps. Mä koitan hommata ne vipit jossain vaiheessa, mutta erittäin hyvä tuo saamasi neuvo, että älä kiinnitä asiaan huomiota, jos se vaan onnistuu. Olet 2vko-ikuisuuden täältä poissa ilman "hyvästejä" ja sitten taas jos oikeasti tuntuu hyvältä kirjoittaa, niin kirjoita. Ja jos tuntuu, että pystyt noin tätä hallitsemaan niin aivan saatanan hyvä homma![]()
Juu, noista twisti leffoista vielä niin tää on imo tyyliin aliarvostetuin leffa koskaan. Puhalti kyllä mun mielen ihan täysin kun ekan kerran näin... täys 10. Ootko @descent nähnyt? jos et niin oon lähes 100 varma et uppoo ja kovaa ja iso suositus kaikille muillekin. Oon arvostelunkin tästä tehnyt aikoinaan. Löytyy netflixistä.
![]()
laitetaan mysteerinen kuva leffasta.
katso liitettä 217104

Kato samat fibat tuli sullekin. Tai no joo, aika selkeästi oli noista leffoista otettu vaikutteita, tyylillisesti varsinkin Cubesta. Mutta oot oikeassa, että tuo oli kertakatseluna ihan mielenkiintoinen eikä oikein kantanut loppuun asti. Silti suosittelen ihmisiä vilkaisemaan, jos mäihällä meinaa jotain katsoa.El hoyo (The Platform)
Pystysuorassa vankilassa 2 vankia per taso saavat syödä ylhäältä tulevalta tasolta pari minuuttia päivässä. Kuukauden välein taso vaihtuu.
Cube- ja Snowpiercer-faneille ehkä katsomisen arvoinen pätkä. Tämähän on eräänlainen yhteiskuntarakennetta kuvaava asetelma sillä erotuksella, että elokuvassa huipulla olevat eivät todennäköisesti jää sinne, vaan voivat löytää itsensä dramaattisesti erilaisesta tilanteesta nopeasti. Mielenkiinto pysyy yllä koko elokuvan ajan, mutta kokonaisuutena on melkoinen antikliimaksi ja kiinnostava idea jää aika pahasti piippuun.
6/10