Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
descentille pitkästä aikaa kyssäri. Ootko nähnyt koskaan Geishan muistelmaa? Mä kun katoin sen ekaa kertaa niin jysähti kyllä ihan helvetin kovaa. Leffassa on suunattomasti pohdiskelua asioista, kaikki se juonittelu. Sit see visuaalinen värikäs loisto tekee ihan uskomattoman tunnelman leffaan. Et mulla tuo leffa on ehkä jopa 5 sijalla kaikista leffoista mitä oon nähnyt. Ois kiva kuulla sun mietteet leffasta JOS oot nähnyt. Tai jos et oo nähnyt niin isot suosittelut! Ois mukava sun kirjallisella ulosannilla lukea mahdollinen arvostelu joskus, tai vaikka ihan mietteet.
Tässä trailerissa näkyy todella hyvin se kaiki visuaalinen loisto. Siis hemmeti soikoon et on upean näköinen leffa. Musta tosin vähän liian pitkä traileri, kun on siinä ja siinä et spoilaako liikaa. En kuitenkaan usko et Jos descent katsot trailerin et menis mahdollinen katselukokemus pilalle.
Raid-elokuvat (siis indonesialaiset, ei suomalaiset ) olet tietysti nähnyt, mutta oletko Infernal Affairsin nähnyt? Itse valitettavasti en, vaikka syytä olisi, kun tuli taas tällä viikolla viimeksi The Departed katsottua.
Dersu Uzala, The Eye ja Ichi the Killer lienevät myös tuttuja? Etelä-Korealainen Parasite on kyllä itsellä kovan odotuksen alaisena, aika huikeaa palautetta saanut.
Ja normaalisti joku alkaisi pian kitisemään, että eikö tällaista kahdenkeskistä keskustelua voisi käydä muualla, niin ei voi. Täällä on muutenkin niin vähän keskustelua ja nämä kaikki mainitut elokuvat ovat yhtä lailla suosituksia kaikille muillekin.
Juu Raidit on nähty ja tosi viihdyttäviä leffoja ja ne tappelukohtaukset on aivan huikean hyvin toteutettu ja näyttelijöillä ihan mielettömät tappelu skillsit. Sit tuon Infernal Affairsin oon nähny ja mahtuis jopa top 20een. Hakkaa The Departedin 10-0. Paljon intensiivisempi tunnelma ja tikittävä tunnelma koko ajan, ihan pirun kauniit musiikit etenkin yhteydessä muistelukohtauksiin. Siinä myös todella hienosti yhden tyypin omatunto kolkuttaa ja leffa loppuu ajatuksellisillla sanoilla ja leffan on muutenkin tosi hienon ajatuksellinen ja kestoltaan tosi napakka, jossa tunnelma ei lässähdä missään vaiheessa. The Departed on imo sellaista ylämäki, alamäki. ylämäki, alamäki, siis sen leffan taso on sellaista et se on välillä laahavaa ja tosi tasapaksua toteutusta, et antain The Departedille 8 ja Infernal Affairsille täyden 10. Suosittelen erittäin vahvasti sua katsomaan. Ihan vitun kova on leffa kyseessä. Sit tuon The Eyen oon nähnyt noista.
Ja samaa mieltä tosta kahden välisestä keskustelusta!
Voin yhtyä tähän listaan täysin ja ensimmäisenä oleva elokuva myös ehdoton #1 itsellä, ehkä pientä järjestelyä numero järjestelyssä loppujen osalta, mutta muuten kohtaa hyvin omaa elokuva makua. Eli Tigre sinulla on loistava ellei jopa täydellinen ymmärrys laatu elokuvien suhteenKiitos kattavasta vastauksesta. Ja toi I Saw the Devil on kyllä tosiaan ihan pirun kova. Min-Sik Choi on ihan järjettömän pelottava tuossa leffassa.
Toiseen asiaan. Ite tykkään tänne tehdä aina välillä, ehkä 3kk välein muuttuvaa top listaani kuvineen. Se pitää mainita et vaikka sanoin et Midsommat menee heittämällä top kmppiin, niin nyt kun tarkemmin ajattelin, niin ei se ihan mahtunutkaan top 10iin, mut tosi lähelle sitä. Ehkä 12 sijalle menis. Anyway tässä mun tän hetkinen top 10 leffat.
1. Oldboy
katso liitettä 215680
katso liitettä 215691
2. A Tale of Two Sisters
katso liitettä 215681
3. Battle Royale
katso liitettä 215682
4. Tokyo Story
katso liitettä 215683
5. Seven Samurai
katso liitettä 215684
6. Memoirs of Geisha
katso liitettä 215685
7. Enter the Void
katso liitettä 215686
8. The Handmaiden
katso liitettä 215688
9. Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring
katso liitettä 215687
10. Audition
katso liitettä 215690
Toshiro Mifune on kuin Japanin Arnold. Molemmat huonoja näyttelee, mutta molemmilla ihan pirusti karismaa.