Antichrist! Ahistavin leffa, mitä oon ikinä kattonu. Katoin joskus 4-5 vuot sitte kuumeessa, ja ulkonki oli joku tosi synkkä ilma.
Täydellinen hetki oli kyl kattoo toi JUST sillon, ku oli valmiiks hauras olo. Muistan, ku sattu fyysisesti mahaan tota kattoessa :D. Varsinki siin eräässä pahamaineisessa kohtauksessa ;). Ei ees mikään siis oksettava tunne, vaan hyvin vaikee kuvailla. Niin suuren vaikutuksen teki muhun. Ja mä en todellakaan ahistu helposti. Kuulostaa pahalta, mut tollaset voimakkaat reaktiot kertoo ainaki mulle, et elokuva on onnistunu. Varsinki kauhuleffoilta mä suorastaan haluisin, et ne herättäis mussa sellasta primitiivistä pelkoa. En oo tota tunnetta monestikaan tuntenu. ''Aikuis-iällä'' ei Antichristin lisäks tuu yhtäkää leffaa toistaseks mieleen. Ehkä Cannibal Holocaust joskus kauan aikaa sitte, ja seki lähinnä kuvotuksesta, ku oikeita eläimiä silvotaan ihan huolella tossa yms.
Tähän päivään asti, ykskään elokuva ei oo silti onnistunu aiheuttaan sellasia täydellisiä, kylmiä väreitä, jota esim. kauhuelokuvilta haen.
Ainoostaan Silent Hill pelisarja on tossa onnistunu täydellisesti. Varsinki joskus 12-v, millon noit on ekat kerrat taottu. Tollast tunnelmaa tuskin tulee mikään elokuva, tai peli enää koskaan herättään, mikä on harmillista. Oon liian paatunut ;D. Siks tolta mun imdb listaltaki löytyy korkeelta sijalta toi ''Jacob's ladder'' leffaki, josta noi Silent Hillit pölli hyvin paljo juttuja(David Lynchiltä, Polanskilta, yms. ottanu mielestäni myös selkeitä vaikutteita. Hieno leffa kyl, ja toski on yllättäviä elementtejä, ja varsin paljon piilotarkotuksia/symboliikkaa.