Laitoitko vahingossa 2 tähteä liian vähän, vai etkö oikeasti pitänyt tästä mestariteoksesta?
Mun mielestäni Eraser on jopa Arskan elokuvaksi huono

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Laitoitko vahingossa 2 tähteä liian vähän, vai etkö oikeasti pitänyt tästä mestariteoksesta?

Dr. Strangelove on mun mielestä yksi Kubrickin täydellisistä mestariteoksista (toinen on 2001: Avaruusseikkailu) ja kymmenen parhaan näkemäni elokuvan joukossa. Paras komedia koskaan. Majuri King Kong on kova jätkä :DDr. Strangelove
or: How I Learned To Stop Worrying And Love The Bomb (1964) :5:-
Remake Das Experimentistä? Minkäköhänlainen on verrattuna aiempaan elokuvaan?The Experiment
Tuollainen Adrien Brodyn ja Forest Whitakerin tähdittämä pätkä tuli äsken katsottua. Ihan mielenkiintoinen psygologinen ralli. Ainoastaan leffan lopetus jäi ohuesti harmittamaan, sillä tuntui, että leffa lopetettiin vain nopeasti, kun ei enää keksitty mitään. Ei siinä mitään, varsin katsottava kyllä.
Dr. Strangelove on mun mielestä yksi Kubrickin täydellisistä mestariteoksista (toinen on 2001: Avaruusseikkailu) ja kymmenen parhaan näkemäni elokuvan joukossa. Paras komedia koskaan. Majuri King Kong on kova jätkä :D
Mun Top-9 sisältää seuraavat elokuvat:Ihan mielenkiinnosta, mitkä ovat top 10 leffat? Meillä kun tuntuu olevan melko samantyylinen leffamaku.
Todella hyvä. Pitää katsoa se taas uudestaan joskus. Mun must-see-elokuvien lista on aivan hirveän pitkä...Columbu vois kattoa del Toro-maratoonin jatkeeksi vielä Pan's Labyrinthin, se on hyvä elokuva![]()
Mun Top-9 sisältää seuraavat elokuvat:
Seitsemäs sinetti
Ben-Hur
2001: Avaruusseikkailu
Dr. Strangelove
Metropolis
Panin labyrintti
Hyvät, pahat ja rumat
Casablanca
Seitsemän samuraita
Kymmenettä elokuvaa en tähän hätään keksi. Ehkä Kummisetä tai Kummisetä, osa II voisi juuri ja juuri yltää listalle (vaatisi uutta katselukertaa).

Tosta perään toista:Mega Shark vs Giant Octopus :4:
Tää oli oikeesti niin paska, että oli hyvä. Erikoistehosteet oli, kuin ammattikoulun oppilaiden editointi tunneilta. Lopputaistelu oli ehkä aavistuksen pettymys, mutta onneksi sai arvoisensa päätöksen. Romantiikkaakin elokuvasta löytyi, joten sopii hyvin esim. ensi treffeille tulevan ex-vaimon kanssa.
Eraserhead (1976) :3:
Paletaanin ehdottamana
David Lynchin groteskin häiriintyneessä elokuvassa hassuhiuksinen Henry näkee ja kokee ympäristönsä, mukaan lukien vastasyntyneen vauvansa, varsin omalaatuisella tavalla. Ihmisten piirteet ja heidän reaktionsa ovat ylitodellisen liioiteltuja. Vaikea visuaalisuus ja miljööseen sopimattomat äänet ärsyttävät, todennäköisesti tarkoituksellisesti. Pintapuolinen tarina on helppo ymmärtää, mutta useat yksityiskohdat jäävät selittämättömiksi arvoituksiksi. Katsomiskokemus on tai ei ole vaikuttava riippuen siitä, miten hyvin katsoja pääsee Lynchin pään sisään.

Siitä hyvin pintapuolisesta tarinasta mulla on luullakseni suhteellisen selkeä kuva. Kaikki efektit, perhesuhteet ja ihmisten reaktiot on liioiteltuja, mutta jotakuinkin ymmärrettäviä lopun unenomaista surrealismia lukuun ottamatta.Viitsisitkö hieman valottaa näkemystäsi tuohon pintapuoliseen tarinaan? Itsehän en oikein saanut siitäkään otetta.
Lynch sanoi myös, ettei yksikään tulkinta, jota hän on lukenut tai kuullut, ole täysin yhtenevä hänen oman tulkintansa kanssa. Eli ilmeisesti joku jekku siellä on ja sitä ei tajua, ellei ole Lynch itse :DLynch on jossakin haastattelussa sanonut, että hän sai "välähdyksenomaisesti" idean tuosta koko elokuvasta luettuaan jonkin tietyn raamatunjakeen. Kyseistä jaetta hän ei ole koskaan sen jälkeen kuitenkaan suostunut paljastamaan.
Eraserhead oli myös mun mielestä yllättävän vangitseva elokuva, ärsyttävyydestään huolimatta.Leffa on kyllä jäänyt kummittelemaan meikäläisen mieleen monellakin tavalla. Toisaalta vitutti ja kuvotti koko tekele mutta silti jollakin tavalla se kiinnosti ja oli pakko katsoa. Varsinkin se saatanan kitisevä mutanttivauva sai aikaan itsetuhoisia ajatuksia. Liekö sitten tarkoitus?![]()
Itse en aio katsoa leffaa uudestaan ihan lähiaikoina. En tavoittanut siinä mitään sellaista näkemyksellisyyttä, jota pitäisin jotenkin poikkeuksellisen hienona. Vaikuttava elokuva kuitenkin, jollakin tapaa...Oon tullu siihen tulokseen, että tuon on pakko olla elokuvana melko onnistunut ja hyvä kun se itsessäni herättää noinkin monenlaisia tunteita. Vaikka en periaatteessa tykännyt siitä yhtään. Vai tykkäsinkö..? Perkele!
Joskus pitää katsoa uudestaan kunhan selviän edellisen kerran traumoista.
The Omen
![]()
Todella puuduttavaa katottavaa. En tiiä sit johtuko siitä kun pari päivää aikaisemmin olin kattonut remaken, jossa 90%:sti samat tapahtumat, niin oliko se sit sen takia niin tylsää kun ties kaiken. Tässäkin samaa vikaa kuin remakessa, että tapahtumat pomppii kuin mikäkin jänis. Musiikit oli muuten tosi persiistä. Kauheeata pimputusta.
:2: