Elokuva-arvostelut!

Meta title: 🎬🔥 Elokuva-arvostelut räjäyttää totuuden valkokankaasta 🔥🎬

Meta description: Tykittäen suoraan ytimeen: rehelliset arviot, kovat tuomiot ja armoton Pakkis-asenne ilman filttereitä.

Nyt pakko olla hieman eri mieltä. Elokuva oli minusta melko mitäänsanomaton. Ihan kiva ja viihdyttävä joka ei vihastuttanut eikä juurikaan naurattanut. Jokin siitä itselleni vain puuttui. Tai ehkä se oli ne Stillerin levottoman hirveät hiukset mitkä veivät osittain huomion huonossa mielessä. Antaisin itse :3:.
Eilen tuli tuo Greenberg katsottua ja tosiaan aika mitäänsanomaton tekele oli. Vähäeleisyydestä ehkä plussaa, mutta siinäpä se sitten olikin.
Ehkä nyt vain kävi niin että oli sellainen leffa joka just itselle kolahti jollain tasolla.

Emäntä oli eri mieltä tuosta, eli voi olla hyvinkin näin...

Peter Sellers ja David Niven tekevät loistoroolit tässä klassikkokomediassa jonka vertaaminen Steve Martinin surkeisiin uusintaesityksiin on syntiä pahimmasta päästä. Toki osa vitseistä on jo hieman aikansa eläneitä, mutta silti ne tuovat hymyn kasvoille ja aika vierähtää nopeammin kuin huomaakaan. Teräväpiirtona katsottuna kokemus paranee vielä huomattavasti.

Hyvä leffa tuo Pink panther. Boxi löytyy hyllystä :) Tosin itse tykkäsin enemmän niistä jatko-osista, joissa Clouseau oli nostettu ihan keskushenkilöksi saakka.

Niitä Steve Martinin uusintaversioita en suostu lahjomallakaan katsomaan, koska mun mielestäni on pyhäinhäväistyksestä kysymys.

Mulholland Drive :0:½

Taas on väkisin yritetty tehdä taide-elokuvaa, varsin epäonnistuneesti. Ainoana plussana tässä pläjäyksessä on lesbokohtaukset alasti sekä rietas runkkaus naisen itkiessä.

:hyper:

varsin koomista on lukea kyseisiä sanoja yleensäkkään: ("väkisin yritetty tehdä taide-elokuvaa, varsin epäonnistuneesti") mutta että mulhollandista?

jatka kalabob samaan malliin, aivan törkeen hyviä leffa arvosteluita!

Rare Exports :1:

Mitähän tässä leffassa haettiin? Jotku tontut kaappailee ihmisiä. Kertoisin enemmän, jos vaan voisin. Ne lapsinäyttelijät oli kyl kovii, yht hyvää tasoo salkkareiden kanssa.

Mä taas tykkäsin tuosta Rare Exportsista. Tommi Korpelan one linerit on kerta kaikkiaan loistavia :D Eniten mua jäi vaan mietityttämään, että minkähän näköinen se ihan originaali jäämötikän sisässä ollut joulupukki mahtoi olla.

:4:

Hyvä leffa tuo Pink panther. Boxi löytyy hyllystä :) Tosin itse tykkäsin enemmän niistä jatko-osista, joissa Clouseau oli nostettu ihan keskushenkilöksi saakka.

Niitä Steve Martinin uusintaversioita en suostu lahjomallakaan katsomaan, koska mun mielestäni on pyhäinhäväistyksestä kysymys.

Itsekkin muistelisin niiden olleen hyviä. En kuitenkaan viitsi ostaa noita perus dvd:itä vaan odotan kunnes ne muutkin osat julkaistaisiin joskus blu-rayna.

[

The Countess (2009) :2:

1600-luvulla eläneen unkarilaisen kreivitär Erzsébet Báthoryn elämä ja edesottamukset kiehtovat sairaalla mielikuvituksellisuudellaan. Neitsyiden veressä kylpeneestä sarjamurhaajattaresta olisi kuitenkin saanut tehtyä vielä huomattavasti mielenkiintoisemman teoksen. Tuntuu kuin elokuva ei oikein osaisi päättää, onko se romanttinen draama, pseudohistoriallinen dokumentti vai verinen tragedia.

Tää menny ihan kokonaan ohi, onneks on pakkis. Pakko oli laittaa latautuu kun oon aika kova bathory fani.

Die Hard :4:

Die Hard 2 :4:

Die Hard 3 :4:

Parhautta. Willisiltä täydellinen roolisuoritus joka elokuvassa. Juoni peritaatteessa jokaisessa sama, eli John McLane pelastaa maailman yksin, ja tekee sen tyylillä. Nelosta ei varmaan kyllä uskalla edes katsoa, sen verran hirveitä olen siitä kuullut.

The Social Network
the_social_network_fi-12582381-frntl.jpg

Varsin viihdyttävä pätkä. Dialogi oli todella mukaansa tempaavaa ja mukavan nopeaa tahtia leffa eteni ja 2h meni hujauksessa. En usko että pääroolin olisi enää paljon paremmin voitu tyypiä valita, jotenkin NIIN nörtin oloinen oli kaveri ja puhui vähän kuin robotti. Miinuksia tulee niistä kahdesta hujopista. Ollaan niinku niin isoa äijää, vaikka ihan kyniksiä oli ja puhuivat ihan vitun ärsyttävän möreällä äänellä, jos tollanen ääni tulis jonkun mörssärin suusta, niin sehän olis hyvä, mut ei saatana, kun noi alkoi puhua, niin rupes vitutuskäyrä nousta joka kerta. Lisäksi noitten kaksosten soutuepisodi oli melko irrallinen leffan aiheeseen.
:4:

Centurion tuli katsottua. Marshall osaa luoda mielenkiitoisen tunnelman kulloinkin kuvattavana olevaan tilaan. Ensi kosketus Marshalliin oli descent jota voi suositella kaikille klaustrofobisen kauhun ystäville jotka ovat kyllästyneet iänikuiseen nuoret mökillä kauhuun. toimii, tunnelma on huumaavan ahdistunut. Centurion on palveileva kostotarina, legiooonalaisfanit saavat jonkin verran tyydytystä, hienoista muodostelmista ja marssikohtauksista ja kyllä tässäkin läträtään taistelut ovat graafisia paikoitellen. Legioonaa kuvataan minusta liian vähän, mutta tarina keskittyykin centorionin ympärille. Maisemat ovat mahtavia ja kamera pyörii paikoin kuin TSH:ssa konsanaan. vaikka paikoin marshallin elokuvat muistuttavat mainoksia pidän kaikista marshalleista; paitsi Dog soldiers on ehkä heikoin, Kannattaa katsoa laadukasta miesviihdettä, kaikkien poikien elokuva :4:

Devil
devil-film-poster.jpg

M Night Shyamalanin kirjoittama ja odotin, että olisi hyvä, kun tykkäsin 6 Sensestä, signsistä ja Villagestä, joissa oltiin tosi hyvin rakennettu tunnelmaa, mutta tämä oli melko pettymys jännittävyyden suhteen. Ei ollut sitten missään vaiheessa yhtään jännittävä. Aika perus selviytymisleffa ilman tunnelmaa. Henkilötkin olivat kauttaltaan ärsyttäviä.

:2:

Ei kai se on niin justiinsa oo jos haluaa jotain sarjaa arvostella? Ainakin täällä on ollut ennenkin sarjoista juttua.

The Big Bang Theory
draft_lens2656952module23414912photo_1238173440cast_big_bang_theory.jpg

On kyllä sairaan huvittava sarja. Mukavan kepeää ja rentoa menoa joka jakso. Ainoa miinuspuoli on, että joissain jaksoissa, kun alkaa juuri tapahtua jotain tosi siistiä, niin sehän loppuu just silloin:jahas: Esim viime jaksossa Sheldon meni treffeille ja sit just loppuu! On kyllä niin huippu toi Sheldon.:rock: Selittää ihan koko ajan jotain hullua nörttipaskaa ja saa aina revetä sen Blondin ilmeille, kun Sheldoni pääsee vauhtiin.:D Voi vittu, että saa välillä oikeesti revetä:lol2::hyvä: On kyllä pakko ostaa kaikki kaudet tai öhrm
warettaa
ja kattoo noita putkeen sit.
:5:

Die Hard :4:

Die Hard 2 :4:

Die Hard 3 :4:

Parhautta. Willisiltä täydellinen roolisuoritus joka elokuvassa. Juoni peritaatteessa jokaisessa sama, eli John McLane pelastaa maailman yksin, ja tekee sen tyylillä. Nelosta ei varmaan kyllä uskalla edes katsoa, sen verran hirveitä olen siitä kuullut.

Kyllä sun kannattaa se nelonenkin katsoa. Vaikka sitä ei voikaan verrata kolmeen ensimmäiseen, niin ei se mikään umpisurkea mun mielestäni ole.

Pannaas taas jotain mitä on taas tullut katsottua.

The Fighter. Roolisuoritukset Wahlbergilla ja Balella huiput, mutta elokuvallisesti ei mielestäni mikään mestariteos. Melkoisen tylsä suurimman osan ajasta, siinä ehkä suurin syy.

Buried. Ryan Reynoldsin tähdittämä uusi pätkä. Konseptihan on tavallaan jo käytetty, useampaankin otteeseen. Ei silti, ihan jännä pätkä. Varsinkin kun ottaa tosiaan huomioon, että ukko makaa laatikossa koko leffan ajan. Eipä tuossa silti mitään sykähdyttävää ollut, mutta katsottava leffa anyway.

Salt. Hieman hankala olla oikeastaan mitään mieltä. Ihan hyvä perus rytkytys.

The Road. Tämäkin ihan pätevä filmi, vaihteeksi hieman erilainen taas. Paikoittain ahdistava, paikoittain hieman pitkävetinen. Kannattaa kuitenkin tsiigata.

Cyrus
IMDB 6.7/10

Odotin jotain hieman muuta, ehkä hieman "tavallisempaa" eli suorempaa huumoria, kliseisempää seurusteluleffaa, yms. Kyseessä draama/ihmissuhde-elokuva jossa on tietenkin jotain ongelmaa messissä.

Ei siinä, pidin elokuvasta. Ei varmasti kaikille aukea, kävi varmaan taas samoin kuin tuon Greenberg kanssa eli mulle kolahti.

John C. Reillyn rooli oli huvittava, monella eri tapaa. Tosin välillä hieman huvitti, Reilly ei kovin varteenotettava uhkailija/huutaja ole. :lol2: Jonah Hill, tottunut näkemään elokuvia tuolta kuten Super Bad, ja odotin jotain sen kaltaista tässä. Olihan se sinänsä, mutta enemmänkin
häiriintynyt sen hahmo... välillä ihan ruudun takaa katsoi vinoon, kuten ehkä tapahtuisi oikeassa tilanteessa.
Marisa Tomei veti osansa hyvin, sopi siihen, ja etenkin olin vakuuttunut
kun en ollut varma onko sekään normaali...

Elokuva yllätti, mutta ei siitä sen enempää jottei elokuvan lähes olematon juoni (elokuvan idea/kokemus mun mielestä muussa) mene pilalle.

Elokuva oli mielestäni loistava siinä että ainakin kaksi kertaa asiat meni eri tavalla kuten odotin. Oli hienoa nähdä etteivät sitä yleistä Hollywood tietä kulkeneet.

:3:½ tai :4: ... en osaa sanoa.

Mielipiteitä jossa juoni ja ending -spoilereita...
Parikin kertaa oletin että heti kun asiat menee huonosti, niin tehdään Hollywoodit eli pariskunta on erillään. Yleensä tässä "satutettu" osapuoli ottaa itseensä oikein olan takaa, eikä edes yritä ymmärtää että ehkä vika olikin muualla. Eli kun Cyrus kusee hommat tahalleen, niin Molly ei heti vihaa Johnia ja that's it kunnes John ottaisi yhteyttä ja selittäisi... vaan Molly itse oikeasti jopa ajattelee (omg!) ja ymmärtää. Tuo siis tapahtui kaksikin kertaa elokuvassa.

Lopusta en niinkään pitänyt, tai ehkä pidin.... hyvin hankala. Eli elokuva sinänsä loppuu kuin seinään, ilmeisesti kaikki on taas hyvin ja Cyrus on vihdoin "normaali".. tai sitten ei, ja odotinkin että lopun kohtaus oli vielä jokin Cyrusin uusi kusetus. Tuon vaihtoehdon takia loppu saattaakin olla ihan hyvä.

Die Hard 4 :4:

Täähän oli helvetin hyvä leffa. Pääpahis ehkä aavistuksen munaton, mutta muuten kyllä päästiin edellis osien tasolle. Actionia tosin tässä oli sitten aiempia leffoja enemmän ehkä, tai ainakin siltä se tuntui. Muutamat todella hyvät vitsitkin / one linerit oli mukana josta iso plussaa.

The Town
the_town_blu-raynordic-13454762-frntl.jpg

Telkussa vilahti mainos tästä ja noi naamiot oli se syy mikä mua alkoi kiehtomaan. Ajattelin että tää on varmaan nyt jotain erikoista ja noi naamarit olis jotenkin niinku leffan pointti ja niitten taustalla olisi joku hyvä tarina. Näin mää luulin, mutta petyin todella pahasti. Naamarit ei ollut se juttu. Ei mitään, siis ei mitään omalaatuista ollut koko hommassa. Enkä edes muista milloin olisin viimeksi kattonut näin pirun pitkästyttävän leffan. Ei mitään koukkua juonessa, että mielenkiinto olisi säilynyt. Vitun Ben Aflekki. Kaikista hirvein näyttelijä IKINÄ. Suu ja silmät ei edes liiku ja puhuu kuin olisi puoliksi unessa. On muuten mies ite ohjannutkin tän leffan. En yhtään oikeasti liioittele, kun sanon että en aio katsoa enää yhtään leffaa, jossa Aflekki on pääosassa.:curs:

:1:

Ei. Ihan sen takia vuokrasin kun näkyi Bruce Willis kannessa vaikka sen ainoat hyvät elokuvat ovat Die Hardit.
Ei ne Die Hardit nyt niin hyviä ole. Willis on näyttelijänä aika pökkelö, mutta eksynyt muutamaan todella katsottavaan elokuvaan:
- Lucky Number Slevin
- Sin City
- Sixth Sense
- The Fifth Element
- Twelve Monkeys
- Pulp Fiction

Back
Ylös Bottom