elimistö sekaisin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dino84
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
miten on mahdollista että paino tippuu 8kg kuukaudessa ilman että olen aloittanut diettiä? olen syönyt täysin normaalisti. voimaa kuitenkin on tullut jopa lisää....muutenkin tuntuu että nyt on ollu paljon kiukkusempi tän kuukauden ajan... :(
ja sitten toinen juttu: mulla on nyt muutaman viikon ajan tullut herasta kamala vatta kipu....laktoosi-intoleranssi(ko)? :wall:

Ei kai se tuossa iässä pitäs puhjeta. Samoja pieruheroja minäkin vetelen, eikä vatsakipuja oo ilmenny. Oireet käy ilmi tuosta nimityksestä mitä käytin. En osaa ku spekuloida. Keliakia, diabetes? Todennäkösesti ei mitään noin pahaa. Jotka tietää enemmän voi kenties kumota antamani ehdotukset?

Jos paino putoaa normaalilla syömisellä ja kulutuksella noin paljon kuukaudessa, on syytä ottaa yhteyttä lääkäriin. Et voi olla täysin terve.

Oletetaan varmaan, että olet treenannut jo kauemmin kuin tuon kuukauden? :) Ja liikunta ei ole muutenkaan lisääntynyt? Laitas vähän, että mitä syöt, kyllähän tuollainen pudotus kielii joko kulutuksen kovasta lisääntymisestä, kaloreiden vähyydestä tai jostain vaivasta..

porrada sanoi:
Ei kai se tuossa iässä pitäs puhjeta. Samoja pieruheroja minäkin vetelen, eikä vatsakipuja oo ilmenny. Oireet käy ilmi tuosta nimityksestä mitä käytin. En osaa ku spekuloida. Keliakia, diabetes? Todennäkösesti ei mitään noin pahaa. Jotka tietää enemmän voi kenties kumota antamani ehdotukset?

Kyllä se vielä tuossa iässä voi tulla. Pikaisesti googletin:
Laktaasientsymin teho heikkenee yleensä 2-4 vuoden iässä, mutta Suomessa vasta 5-20-vuotiaana. Laktaasientsyymin arvellaan säilyvän suomalaisilla
aktiivisena ehkä runsaan maidon käytön takia.

8kg kuukaudessa on jo paljon, jos ei tosiaan ruokailu tai liikuntatavat ole muuttuneet. Käy lääkärin juttusilla.

Käypä lääkärissä. Kaverilla puhkesi laktoosi-intoleranssi päälle kakskymppisenä, ja kovasti samanlaisia olivat oireet.

Dino84 sanoi:
miten on mahdollista että paino tippuu 8kg kuukaudessa ilman että olen aloittanut diettiä? olen syönyt täysin normaalisti. voimaa kuitenkin on tullut jopa lisää....muutenkin tuntuu että nyt on ollu paljon kiukkusempi tän kuukauden ajan... :(
ja sitten toinen juttu: mulla on nyt muutaman viikon ajan tullut herasta kamala vatta kipu....laktoosi-intoleranssi(ko)? :wall:

Joo, eli kai se voi sit l-intoleranssia olla. Sulle tehdään todennäkösesti testi, eli juotetaan limpparin makuista juomaa jossa laktoosia, sitten mitataan arvot. Mutta sekin testi on vähän niin ja näin. Mulla se ei näyttäny positiivista, vaikka mulla ihan varmasti on l-intoleranssi.

kolme vuotta jo treenannut salia ja sillon tällön lenkillä käyn ei oo liikunta lisääntynyt juurikaan paitti että siirryin treenaamaan 4 kertaa viikossa ku enne treenasin 3kertaa.
syömisestä:
aamupala: 8-9
ehrman maitorahka purkki
vitamiinitabu
pari palaa ruisleipää
joku hedelmä

välipala 10-11
raejuustoo 100g
hedelmä
hiukan malto6

treeni joskus 12-13
sen jälkeen hera80 n,1,2desiä
malto6 hiukan yli desi
kreaa ja glutaa 5g

kunnon ruoka 15-16

välipala 17-18
purkki maitorahkaa
leipää
hiukan jogurttia

19-20 kunnon ruokaa
ei kuitenkaan vattaa täyteen

sitten joskus ennen nukkumaanmenoo otan
ehramnnii purkin ja hiukan maito90 ja tämä siis n. 22-24

tää nyt on todellakin suuntaa-antava että joku päivä syön enempi ja toinen vähempi, joskus syön hiukan myös herkkua :kippis1:
alkoholia en käytä, enkä tupakkaa/huumeita.

Äkkiseltään kun kattoo niin vaikuttas että hiilareita sulle tulee suht vähän... Esim. aamu/väli/iltapalat on protskupitosia suurimmaks osaks. Miten noi kunnon ateriat, mitä syöt?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Minkälaista määrää hiilareita noilla kunnon aterioilla? Yks juttu tuli tosta kans että aika paljon protskuista tulee maituotteista, rahkat, raejuustot sekä lisäproteiini... Voi olla että se aiheutta joitain imeytymisongelmia tai sitten sulla voi tosiaan olla ongelmia laktoosin pilkkomisen kanssa... Joku viisaampi voi arvailla paremmin... :rolleyes: Ite ehkä lisäisin maitorahkan tilalle muuta protskupitosta esim. tonnikalaa ym. ja lisäisin hiilareita...

peruonoita syön yleensä simmoset 3-4 isoa
makaroonia 2-3 kauhallista ja sama riisiä...
mitäs noista sitten hiilaria tulee

Dino84 sanoi:
peruonoita syön yleensä simmoset 3-4 isoa
makaroonia 2-3 kauhallista ja sama riisiä...
mitäs noista sitten hiilaria tulee

Kuulostaa suht normaalilta. Epäilisin sitten juuri tota runsasta maitotuotteiden saantia syyksi, tarkemmin on vaikea sanoa. Tietysti yksi ylimääräinen treenikerta viikkoon voi lisätä aineenvaihduntaa mutta tuskin nyt noin paljoa että 8kiloa lähtee. Mites yöunet? Nukkuminen normaalia? Oletko muuten käynyt "kierroksilla"? :)

mrT sanoi:
Kuulostaa suht normaalilta. Epäilisin sitten juuri tota runsasta maitotuotteiden saantia syyksi, tarkemmin on vaikea sanoa. Tietysti yksi ylimääräinen treenikerta viikkoon voi lisätä aineenvaihduntaa mutta tuskin nyt noin paljoa että 8kiloa lähtee. Mites yöunet? Nukkuminen normaalia? Oletko muuten käynyt "kierroksilla"? :)

nukun 6-9h ja todellakin käynyt kierroksilla...kaikki ottaa päähän koko ajan

Dino84 sanoi:
nukun 6-9h ja todellakin käynyt kierroksilla...kaikki ottaa päähän koko ajan

Itselläni oli samantyylinen tila pari vuotta sitten. Totesin lopulta että olin reenannnut itseni ylikuntoon. Sinunkin tapauksessasi kuulostaa että ainakin hermosto on ylirasittunut...Jos olo on koko ajan :evil: niin kannattaa löysätä treenipuolella vähän ja pyrkiä syömään riittävästi ja oikein. Ja lepäillä tottakai eli vähän vähemmän :whip: . Jos paino ei palaudu "normaaliin" ja käyt vieläkin kierroksilla niin ehdottomasti lääkärin puheille. Onko treeni muuten ollut minkälaista? Siis esim maksivoima hakuista vai?

Diabeteksen oireita ovat janon tunne, väsymys, lisääntynyt virtsaneritys ja painon lasku. Oireet voivat hoitamattomina johtaa diabeteskoomaan tai väärin hoidettuna shokkitilaan.

voima painotteisesti mennään juu...ylikunnosta ei ole kyse olin jouluna just tauolla viikon päivät...
se ei kyllä oo kivaa kun mummot vaihtaa toiselle puolelle katuu kun kävelen vastaan näytän kai niin :evil:

Eikö suolisto joudu johonkin tulehdustilaan tms jos tulee ongemia maitotuotteiden kanssa tms... Voisi ajatella että ravinnon imeytyminen on vaikeutunut... Arvailua.

Kipin kapin tohtorin juttusille.

Heavy-rock sanoi:
Eikö suolisto joudu johonkin tulehdustilaan tms jos tulee ongemia maitotuotteiden kanssa tms... Voisi ajatella että ravinnon imeytyminen on vaikeutunut... Arvailua.

Kipin kapin tohtorin juttusille.

Joo eiköhän se ole aina varmin keino käydä siellä pätevän lääkärin juttusilla... Jos ei ole syytä huolen lääkärin mukaan niin yrittää sitten korjalla sitä ravintopuolta....

Tuosta voimapään treenauksesta vielä niin lyhyillä sarjoilla kovaa vetäminen voi aiheuttaa juuri sitä hermostollista ylirasitusta. Silloin voi kroppa käydä kierroksilla ja paino tippua kiihtyneen aineenvaihdunnan seurauksena, ja siihen ei välttämättä se viikonkaan lepo riitä. Mutta käyhän lääkärin juttusilla ja jutellaan sitten uudestaan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom