Elder Scrolls V: Skyrim

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elksu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toi smithing vaikuttaa siltä, että sitä ei ole mietitty ihan loppuun asti. Ei siinä nyt mitään järkeä ole, että joku 10-15 level jantteri painaa parhaat armorit päällä menemään.
Itselle toi smithing on onneksi aika turha taito, kun hahmolla on robet päällä ja aseitakin käytetään melkoisen vähän. Enchanttaus paljon tärkeämässä osassa omalla hahmolla.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse pidän juuri tästä asiasta että aseiden ja armoreiden käyttöä ei pyritä millään tapaan rajoittamaan. Mutta jokaisella on mielipiteensä ja oikeus siihen:D
Koin pettymyksenä sen että dragon bone kamat eivät olleet parhaimmat heavy armorit:(
 
Smithingin kehittämiseen ei oikein ole muuta järkevää tapaa kuin iron daggerien hakkaus, koska siitä saa saman verran kokemusta kuin jostain dragon -tavarasta. Ja jos smithaa vain tavarat, joita tarvitsee, ei montaa leveliä saa skilliä nousemaan :D Sinänsä harmi, maailmasta pitäisi löytyä paljon enemmän ja parempia tavaroita, jolloin tuon smithingin hyöty kyseenalaistuisi. Tällä hetkellä saa levelillä 10 jo pelin parhaat tavarat. Tai mistäpä minä tiedän löytyykö jostain parempaa tavaraa :rolleyes:

Deadric armori on perus armorina "paras" mutta varmasti löytyy kaivoksista armoreita joissa on hyvät "enchanmentit" ja näin ollen tekee armorista paremman. Onneksi nuo kyvyt saa "irti" armorista ja siirettyä toiseen:P
 
Niin ne enchantit saa aika helposti itsekin. Enchanting skill 100 on aika helposti kuitenkin saavutettavissa muutamassa tunnissa kuten myös smithing 100 jos powerlevelling touhuun haluaa lähteä.


Mä nyt sorruin eilen enchantin powerlevuttamiseen ja reilussa 1,5 tunnisa nostin 40->80. Magella on vaan aika must olla kunnon cost reduction enchantit tai menee ihan pelleilyksi kaikki taistelut kun pitää juoda jotain 50 potionia että mana riittäisi.
 
Tässä ohje kuinka saada paras armor set muutamassa tunnissa!
http://www.computerandvideogames.com/326628/skyrim-guide-15-essential-tips-and-cheats/

Itse hommasin tällä tapaa armorin ja nyt ei tarvitse enää miettiä löytyisikö parempaa :D

Ei noilla ohjeilla parasta saada. Noilla saat kasaan kyllä Daedric setin, mutta parhaaseen vaaditaan Enchanting ja Alchemy 100 sekä kasa kikkailua. Eron panssarien laadussa huomaat aiemmin linkittämäni ohjeen lukemalla.
 
Itse hommasin tällä tapaa armorin ja nyt ei tarvitse enää miettiä löytyisikö parempaa :D

Vielä helpommalla pääsee parissa sekunissa, kun kirjoittaa vaan konsoliin parhaiden armorien koodin (Player.additem ...) ja ne tupsahtavat tyhjästä eteesi. Sama kai se on sitten suoraan cheatata kuin käyttää porsaanreikiä hyväkseen.

Tapoit kuitenkin samalla itsellesi pääjuonen seuraamisen ohella pelin suurimman riemun eli sen löytämisen ilon. Niiden parempien kamojen löytämisen motivoimanahan siellä questeissa ja luolastoissa juostaan pääjuonen etenemisen välissä. Jos haluaa vaan jyrätä pelin läpi, niin eikun godmode päälle. Mutta mitä iloa siitä sitten olisi en ymmärrä...
 
No ei se daedric armor vielä mitään godmodea anna. Ja varsinkin vaikeammilla vaikeustasoilla (master) on vaan lähes pakko hyväksikäyttää rajusti smithingia, enchantia tai alchemyä ettei tule turpaan jatkuvasti.

Sitten vasta kun on kaikki 100enchant 100smithing 100alchemy ja vahvistetaan niillä vielä tarkoituksellisesti toisiaan saa pelin täysin rikki myös master-vaikeustasolla. Tällä viittaan siihen linkkiin joka tästäkin ketjusta löytyy, missä esitellään miten damage/armor luvut saa nostettua tuhansiin ja melkein täysi magic resistance vielä päälle.


Kyllähän nämä kaikki crafting skillit tuntuu olevan vähän turhan kovia tässä pelissä jos niitä haluaa hyväksikäyttää täysin. Warrior characterista saa jumalan oikeilla kamoilla ja skilleillä.

Toisaalta moni muukin on vähän epätasapainossa. Esimerkiksi sneaking on mielestäni pahasti liian voimakas skilli. Sneak 100 ja perkit + enchanttaa clovesit + örkki roduksi (berserker rage power: 2x dmg) saa sneak attack kertoimeksi x60!!! Tällä tapetaan lähes mikä tahansa pelissa eteen tuleva vastus 1 dual dagger sneak iskulla.

Myös archery on todella voimakas yhdistettynä sneakkiin, enchanttiin ja alchemyyn.

Myös conjuration on täysin ylivoimainen tarpeeksi pitkälle vietynä. Esim conjuration 100 ja oikeat perkit, saa 2 death thrallia seuraamaan sinua jatkuvasti ilman aikarajoitusta ja siihen vielä companion kaveriksi niin sinulla on kokoajan 3 kaveria taistelemassa rinnallasi. Itse menet nurkkaan istumaan ja castaat invicibilityä tms ja odotat kun ne tappavat vihun kuin vihun.

Eli siis tahtoo sanoa että niin warrusta, assassinista kuin magestakin saa todella kovan kun keskittyy pariin asiaan ja kehittää ne tappiinsa. Tämä lisää myös huomattavasti uudelleenpeluuarvoa, koska pelityyli erilaisilla hahmoilla on niin hyvin erilainen. Vaikein peli on silloin kun kehittää vähän sitä sun tätä ja on loppujenlopuksi paska kaikessa. Eikä uudelleenpeluuarvoakaan ole niin paljon kun "kaikkea on jo kokeiltu"
 
Eli siis tahtoo sanoa että niin warrusta, assassinista kuin magestakin saa todella kovan kun keskittyy pariin asiaan ja kehittää ne tappiinsa. Tämä lisää myös huomattavasti uudelleenpeluuarvoa, koska pelityyli erilaisilla hahmoilla on niin hyvin erilainen. Vaikein peli on silloin kun kehittää vähän sitä sun tätä ja on loppujenlopuksi paska kaikessa. Eikä uudelleenpeluuarvoakaan ole niin paljon kun "kaikkea on jo kokeiltu"

Eihän se nyt paskaksi tee, jos ei harrasta minmaximointia. Joo, ei kyllä tapa lohikäärmeitä laakista, mutta ei ole kai tarviskaan.
Ja voi niitä "puhdasta" warrioria, maagia tai thiefiä pelata myös käyttämättä hyväkseen minkäänlaisia porsaanreikiä tai hulluimpia itemi/skilli-komboja.
Muutenkin aika ristiriitaista, että ensin haet vaikeutta peliin lisäämällä vaikeustasoa tappiin, mutta sitten perään toteat kuinka peli olisikin vaikeinta ilman powerpelaamista. Eikö sitten kannattaisikin kokeilla sitä "normipelaamista" ilman kikkailua, jos se kerran on niin perhanan vaikeaa ja nauttii haasteista?
 
Eihän se nyt paskaksi tee, jos ei harrasta minmaximointia. Joo, ei kyllä tapa lohikäärmeitä laakista, mutta ei ole kai tarviskaan.
Ja voi niitä "puhdasta" warrioria, maagia tai thiefiä pelata myös käyttämättä hyväkseen minkäänlaisia porsaanreikiä tai hulluimpia itemi/skilli-komboja.
Muutenkin aika ristiriitaista, että ensin haet vaikeutta peliin lisäämällä vaikeustasoa tappiin, mutta sitten perään toteat kuinka peli olisikin vaikeinta ilman powerpelaamista. Eikö sitten kannattaisikin kokeilla sitä "normipelaamista" ilman kikkailua, jos se kerran on niin perhanan vaikeaa ja nauttii haasteista?
Joo tottakai ymmärrän mitä tarkoitat ja todellakin täytyy pelata juuri niinkuin itse parhaiten tykkää sehän on selvää. Tämä peli nyt vaan niin reilusti suosii minmaxereita että vaikeustasoa täytyy sitten lisätä tappiin sitä "godmodea" kompensoidakseen.

En mäkään kovin tarkoituksellisesti yritä powerpelata vaan ajattelin alussa mennä ihan fiilispohjalta mutta väkisinkin se tahtoo mulla mennä siihen että yrittää optimoida kaiken ja niin tuli tehtyä uusi hahmo jota kehittää parhaalla mahdollisella tavalla. Se voi myös olla todella nautinnollista siinä missä fiiliksen mukaan luolien koluaminen ja seikkailu ympäriinsä parempien tavaroiden tai skillien toivossa. Ihan miten kukakin tykkää...

Ihan äärimmäisyyteen vietynä tämän pelin saa kyllä pahasti pilalle minmaxeroinnilla siinä olet oikeassa. Netistä voi lukea paljon esimerkkejä.


Edit: Tässä skyrim -koukussa on nyt havaittavissa samanlainen efekti kuin saliharrastuksen alussa. Eli kaikki täytyy yrittää optimoida oli siinä järkeä tai ei. Saliharrastuksen alussa se esiintyi esimerkiksi siten että heräsin 3h välein yöllä syömään rahkaa kun pakkiksella sanottiin että syö 30g protskua 3h välein... :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsekään en suosi powerlevelausta enkä noita porsaanreikien käyttöä, koska itselläni se laskee ainakin pelikokemusta, kun esimerkiksi dragoni kuoleekin jo pariin hittiin. On myös paljon mukavampaa, kun pelissä on vähän haastetta. Taistelin eilen esim. master vaikeusasteella frostdragonia vastaan n.15min eilen ja tuli mukava onnistumisen tunne, kun se kuoli vihdoinkin :D

E: Voisiko Bethesda vielä teidän mielestä parantaa tuossa ääninäyttelyssä? Tuntuu välillä siltä, että aika paljonkin kierrätetty samaa ääntä. Täytyy kuitenkin mainita, että oblivionista parannusta on tullut huimasti.
 
E: Voisiko Bethesda vielä teidän mielestä parantaa tuossa ääninäyttelyssä? Tuntuu välillä siltä, että aika paljonkin kierrätetty samaa ääntä. Täytyy kuitenkin mainita, että oblivionista parannusta on tullut huimasti.

Voisi totta kai, mutta hurja parannus Oblivionista. Ja noita onelinereita voisi olla paljon enemmän. Vartijat hokevat samoja juttuja kokoaika.
 
Eniten ärsyttää tällä hetkellä tuossa ääninäyttelyssä se, että kun seisoo vaikka jossain Whiterunissa ja on jotain questeihin tms. liittyvää dialogia meneillään niin sitten kaikenmaailman ohikulkevat pällit käy laukomassa niitä sataan kertaan kuultuja onelinereitä siihen päälle.
 
Zone-sarja -42%
Eniten ärsyttää tällä hetkellä tuossa ääninäyttelyssä se, että kun seisoo vaikka jossain Whiterunissa ja on jotain questeihin tms. liittyvää dialogia meneillään niin sitten kaikenmaailman ohikulkevat pällit käy laukomassa niitä sataan kertaan kuultuja onelinereitä siihen päälle.

Tapa ne :evil:
 
Meikäläisen pelityyliin kuuluu. "I SURRENDER, HAVE MERCY!" Vitut, miekka päästä läpi!

Joo, siis kyllä mäkin viholliset aina lopetan, vaikka armoa anovat :D
Tarkoitin siis sitä, että en muuten vaan niittaile noita random kaupunkilaisia yms. neutraaleja hahmoja.
 
Ei se minusta ole pelaajan vika, jos pelistä löytyy joku powerlevelaus mahdollisuus. Se hohto parempien kamojen etsimisestä katoaa jo siinä vaiheessa, kun tietää että parhaat kamat on joka tapauksessa saavutettavissa parin tunnin levutuksella. On se nyt perkele jos pitää väkisin tehdä paska hahmo, että saa iloa irti pelistä.
 
Toi smithing vaikuttaa siltä, että sitä ei ole mietitty ihan loppuun asti. Ei siinä nyt mitään järkeä ole, että joku 10-15 level jantteri painaa parhaat armorit päällä menemään.
Itselle toi smithing on onneksi aika turha taito, kun hahmolla on robet päällä ja aseitakin käytetään melkoisen vähän. Enchanttaus paljon tärkeämässä osassa omalla hahmolla.

Oblivionissahan oli tietyt lvl-tasot milloin alkoi saamaan mitäkin armoria ja weaponia. Se systeemi oli niin perseestä. Tosin siinä pelissä oli niin moni muukin asia..
Ihan hyvä ettei armoreita tai weaponeja ole skaalattu mihinkään level-tasoon.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom