Elder Scrolls V: Skyrim

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elksu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mun mielestä lukkojen avaus on tässä ihan naurettavan helppoa Oblivioniin verrattuna. Tässä oleva systeemi on niin tuttu Fallout 3:sta ja New Vegasista, että aika helpolla aukeaa lukko kuin lukko.
Oblivionissahan toi systeemi oli naurettavan helppo, pelkästään oikea ajoitus riitti.
 
Oblivionissahan toi systeemi oli naurettavan helppo, pelkästään oikea ajoitus riitti.
Skyrimissä niin paljon helpompi. Ja Oblivionissahan nuo menivät aika randomilla, jolloin "rytmiä" niissä kokeiluissa ei välttämättä saanut kohdalleen. Eihän se Oblivionissakaan mikään hurjan vaikia ollut, mutta paljon vaikeampi kuin Skyrimissä. 25 välit vaikuttivat aika paljon noihin pahempiin lukkoihin.
 
Skyrimissä niin paljon helpompi. Ja Oblivionissahan nuo menivät aika randomilla, jolloin "rytmiä" niissä kokeiluissa ei välttämättä saanut kohdalleen. Eihän se Oblivionissakaan mikään hurjan vaikia ollut, mutta paljon vaikeampi kuin Skyrimissä. 25 välit vaikuttivat aika paljon noihin pahempiin lukkoihin.

Mutta Oblivionissahan ne lukon hampaat hidastu, jolloin tiesi lukita se ylös. Skyrimissä ei ole mitään vinkkiä moisesta. Oisin kyllä toivonu että ois ollu lukon äänessä jotain vinkkkiä milloin on oikea kohta. Ehkä joku modi korjaa tämän. Master lukoissa itellä ainakin on muutaman kerran menny lockpickejä solkenaan...
 
Pelasin eilen taas koko illan ja puoli yötäkin... Nyt on kiva olla duunissa kuin zombi silmät punoittaen :D
17lvl high-elf pure mage nyt siis käytössä. Vaikeustason laitoin alun jälkeen expertille, ja hankalaa on :D


Verrattuna aikaisempaan melee/sneak/archery tyyppiin,

+ Clearaa tympeät perustunnelit ja haudat paljon nopeammin kuin sneak-tyypillä kun ei tarvitse hiipiä jokaisen kimppuun vaan ammutaan tulipalloa niin helvetisti.
+Tähän asti ollut selkeästi nopeampi kehittää, kun conjuration kehittyy nostamalla 60sek välein attronachin kaveriksi metsähiippailuun ja illusion pelkästään spämmäämällä Muffle -spelliä. Restoration kehittyy jonkun banditin avulla kun antaa sen hakata ja castaa vuorotelle wardia ja healingia.
+"joutunut" taktikoimaan ainakin tähän asti enemmän, koska ei ole tuota armoria suojana ja kaikki virheet kostautuvat.
+Joutuu taktikoida varusteissakin enemmän mielestäni. Eli ei lopu siihen kun on enchantatut daedricit päällä vaan erilaisia enchantattuja taikojen costia vähentäviä kaapuja ja muita apparelleja joutuu vaihtamaan usein riippuen siitä millaisia loitsuja mihinkin taistoon tarvitsee.

-"not enough mana" Vittu sitä ei vaan ole koskaan tarpeeksi
-Nyt jo tuntuu että taioista loppuu pahojen vihujen kohdalla teho kesken. Archeryllä teki vaan yksinkertaisesti paljon enemmän damagea, sneak attackista puhumattakaan!! No, korjaantunee vähän kun saa alchemyn korkealle tasolle ja vahvat weakness to -poisonit tehtyä.
-Miksei taioilla saa hidden attack bonuksia?? Ihan sama ampuuko tulipallon suoraan päin naamaa vai selän takaa.
-"Vahinkokuolemia" tulee rutkasti enemmän. Ilman mitään kunnon armoreita riittää että joku bandit chief pääsee kerran kunnolla huitasemaan isolla kirveellä ja niin melkein kaikki healtit lähtee
-Tarinankerronta tai lähinnä sen uskottavuus/fiilis kusee aika pahasti kun "Dragonborn" on Mage high-elf...


Tosi hyvältä ja mukavalta vaihtelulta kuitenkin tuntuu, ja tällä meinaan pelata nyt ekan kerran loppuun asti. Yleensä tällaisissa peleissä valitsen aina melee hahmon, ja niin pelasin morrowindissakin. Varmasti tulen pelaamaan tämänkin pelin toistamiseen vielä läpi, niin sitten voisi kokeilla jotain Nord melee tyyppiä ja oikein eläytyä tarinaan :D Nyt tuosta on vielä ihan pihalla kun ei pelannut oblivionia ollenkaan eikä noita historiankirjojakaan jaksa pelissä olla koko ajan lukemassa. Pelkkä se fonttikin vituttaa niissä.



Ja tyhmiä kysymyksiä lisää:

Parantaako skillin kehittyminen taitoa ollenkaan, vaiko pelkät perkit? Eli onko Tyyppi jolla on archery 20 yhtä kova kaveri ampumaan kuin toinen jolla on 50 jos kummallakaan ei ole aukaistu perkkejä?
 
Tuota, mistä tämä käsitys on peräisin, että Dragonbornin olisi oltava nordi?

Dragonborn keisarithan ovat olleet enimmäkseen imperialeja ja kyseessä ei pitäisi olla mikään periytyvä ominaisuus vaan niiden jumalten lahja valituilleen rodusta riippumatta. Haltijat ja ihmisrodut ovat myös kaikki peräisin samasta alkurodusta, jotka palvovat pääosin yhteisiä jumalia.
 
Tuota, mistä tämä käsitys on peräisin, että Dragonbornin olisi oltava nordi?

Dragonborn keisarithan ovat olleet enimmäkseen imperialeja ja kyseessä ei pitäisi olla mikään periytyvä ominaisuus vaan niiden jumalten lahja valituilleen rodusta riippumatta. Haltijat ja ihmisrodut ovat myös kaikki peräisin samasta alkurodusta, jotka palvovat pääosin yhteisiä jumalia.

Samaa mietin itse.
Jos se jotenkin "Nordiominaisuus" olisi, niin ei tuossa muita rotuja olisi edes valittavana :D
 
Joo, ihan pihallahan tässä ollaan. Jonkun verran tulee nyt lueskeltua ulkomaisilta foorumeilta tuota historiaa ja kyllä yllättyy miten paljon sitä löytyy. Siis ihan suunnattomasti. Ja todella omistautunutta porukkaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
-Nyt jo tuntuu että taioista loppuu pahojen vihujen kohdalla teho kesken. Archeryllä teki vaan yksinkertaisesti paljon enemmän damagea, sneak attackista puhumattakaan!! No, korjaantunee vähän kun saa alchemyn korkealle tasolle ja vahvat weakness to -poisonit tehtyä.
Oota kun saat vähän parempia taikoja. Itekki ton levelisenä aloin enemmän käyttää 1h bound swordia kun esim. ne novice destruction taiat oli sen verran heikkotasosia. Myöhemmin esim. järkyttävät massatapot on helppoja/nopeita, ja ite saanu vähän ylihelposti nostettuu destruction taikaa kun riehunu jossain kaupungissa ja joku 15 vartijaa lähtee perään ja castaa vaan ice stormia niitten päälle.

Nyt taitaakin olla destruction 90 ja level 33..millähän sitä sit saa leveleitä kun destruction nousee maksiin..:rolleyes:
 
Noni, sain ostettuu talon Whiterunista vihdoin ja viimeinkin. Heti koristelu kaikilla herkuilla ja jätin Lydian talonvahdiksi. Nyt pitäs rekrytoida joku tehokas kantomuuli tilalle. Riverwoodista otin Faendalin mukaan mutta hän kuoli ensimmäisen sapelihammastiikeriin. :(

Tällä hetkellä lvl20 ja edelleen haltia-jousiampuja, erikoisalana jättiläisten metsästys. :)
 
No jos tahtoo vaan level -boostata niin helppoja on ainakin smithing,enchanting ja alteration. Onko mitään hyötyä sitten vain boostata leveliä sellaisilla skilleillä mitä ei käytä, sitä en tiedä...

Mä kehitin eilen alterationin tyyliin 20->60 jossain 30minuutissa vaan spämmäämällä muffle -spelliä (silent movement):D
 
No jos tahtoo vaan level -boostata niin helppoja on ainakin smithing,enchanting ja alteration. Onko mitään hyötyä sitten vain boostata leveliä sellaisilla skilleillä mitä ei käytä, sitä en tiedä...

Mä kehitin eilen alterationin tyyliin 20->60 jossain 30minuutissa vaan spämmäämällä muffle -spelliä (silent movement):D
En ite oo skillboostannu muutakun enchantingia. Muut skillit sitten noussu vaan ihan normisti vihuja vastaan tapellessa.

Yks kyssäri tohon enchantingiin liittyen, että voiko noita gemejä jotenkin yhdistämällä saada parempia? Ja näkyykö muuten kaikki gemit enchantaessa? Mulla muistaakseni päälle 100 common soul gemiä, ja enchantaessa näkyy vaan, että 8 voi käyttää??:confused:
 
Miten nuo lohikäärmeet saisi helposti laskeutumaan maahan kaupungeissa? Ärsyttävää kun ne vaan pörräävät siellä ja välillä istuvat katoille, ja meleetyypin on ikävä niitä koittaa nuolilla taltuttaa. Jos lähtee kaupungista pois niin usein se käärme jää silti sinne kiusaamaan asukkaita.
 
Zone-sarja -42%
Mitähän sitä seuraavaksi jaksais tehdä kun
ilmeisesti Main Questin suoritin kun tapoin Alduinin? Mihinkähän se Paarthunax vai mikä lie olikaan meni? Plus sota on kanssa vissiin ohi kun Imperiumin leivissä hoidettiin Stormcloakit. Tai ainaki se Ulfricci on hengiltä. Vaikuttaa vähän tarkoituksettomalta näpertelyltä noi muut tehtävät nyt :(

Hieman pettymys että noi loharit on niin helppoja. Giantti tai Frost trolli on huomattavasti haastavampi vastustaja kun vertaa Frost Dragoniin esimerkiksi. Sekin on vähän tylsää kun melkein kaikki tehtävät on tyyliin hae sejase sieltä luolasta.

Antakaa ideoita mitä seuraavaksi! :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom