Elder Scrolls V: Skyrim

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elksu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ulkomaisia foorumeita lueskellessa törmää puhuttavan eri vaikeustasoista millä peliä pelataan. Esim. Adept,expert,master difficulty yms.

Liittyykö tämä jotenkin siihen missä vaiheessa peliä pelaaja on, vai onko vaikeutaso valittavissa jostakin? (en ainakaan itse sellaiseen valintaan ole törmännyt)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ulkomaisia foorumeita lueskellessa törmää puhuttavan eri vaikeustasoista millä peliä pelataan. Esim. Adept,expert,master difficulty yms.

Liittyykö tämä jotenkin siihen missä vaiheessa peliä pelaaja on, vai onko vaikeutaso valittavissa jostakin? (en ainakaan itse sellaiseen valintaan ole törmännyt)

Kyllä se siellä gameplay optioneissa nököttää :D Defaulttina on Adept, joka on melko helppo.
Itse pelaan Expertillä, se on sellainen vaikean ja helpon välimuoto, eli ihan mukava pelata, mutta kaikki taistelut ei ole mitään läpihuutojuttuja, vaan joutuu taktikoimaankin jonkin verran.

Huhhuh kylläpäs peli vaikeni kun kouluttaa pelkkää smithingiä.. Nyt ei saa dragoneita mitenkään hengiltä yksin, vaan aina pitää olla kokonainen kaupunki apuna (tai vähintään joku companion). Joku blood dragon vetää 70% healteista yhdellä fire breathilla.

^
Pakko myöntää että yhessä vaiheessa oli pakko vähän huijata ja laittaa kesken tappelun adeptista noviisille että sai tapettua yhen mökön. :D Se oli eräällä vuorella missä lohikäärme nukkui, noh tapoin sen lohikäärmeen tuskalla ja vaivalla ja sitten arkusta nousi joku mulukku lentelevä luurankokyrpä ja parilla tulipallerolla tappo meikäläisen jatkuvaan. Toisaalta vähän liian helppo taktiikka noin mennä. En suosittele kenellekkään, menee vaan peli-ilo. Tuo kokeilu jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi.

Heh, jengi jotka valittaa, että peli on liian helppo, vetelee kuitenkin tyytyväisenä Adeptilla, tietämättä, että siellä edes on vaikeustason säätö :D

Kyllä niille lisää rahaa tulee, kun pelissä aika kuluu. Ylimääräiset kamat asuntoon säilöön siksi aikaa, että pääsee taas myymään.

Konsoli auki myyjän edessä, hiirellä painat myyjää ja kirjoitat "additem 0000000F xxxxx", jossa xxxxx on rahan määrä. Ei tarvitse juosta montaa kertaa myyjän luona.

Huhhuh kylläpäs peli vaikeni kun kouluttaa pelkkää smithingiä.. Nyt ei saa dragoneita mitenkään hengiltä yksin, vaan aina pitää olla kokonainen kaupunki apuna (tai vähintään joku companion). Joku blood dragon vetää 70% healteista yhdellä fire breathilla.

Ne hönkäykset kyllä pystyy välttämään kunhan käyttää näköesteitä hyväksi (kivet, tolpat jne.).

^
Pakko myöntää että yhessä vaiheessa oli pakko vähän huijata ja laittaa kesken tappelun adeptista noviisille että sai tapettua yhen mökön. :D Se oli eräällä vuorella missä lohikäärme nukkui, noh tapoin sen lohikäärmeen tuskalla ja vaivalla ja sitten arkusta nousi joku mulukku lentelevä luurankokyrpä ja parilla tulipallerolla tappo meikäläisen jatkuvaan. Toisaalta vähän liian helppo taktiikka noin mennä. En suosittele kenellekkään, menee vaan peli-ilo. Tuo kokeilu jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi.
Tuon jätin tappamatta, koska en yksinkertaisesti mahtanut sille mitään :D Nyt viitisen leveliä parempana kuolen edelleen hetkessä sille. En kyllä vaikeustasoa ala pienentämään, vaan palaan paikalle sitten kun on mahis tappaa se. Tapoin kyllä sen lohikäärmeen siitä päältä :D Lohikäärmeetkin ilmeisesti spawnaavat uudelleen. Oli tarkoitus mennä siltä aiemmin tappamaltani loottaamaan bonet, mutta sinne olikin ilmestynyt uusi.

Konsoli auki myyjän edessä, hiirellä painat myyjää ja kirjoitat "additem 0000000F xxxxx", jossa xxxxx on rahan määrä. Ei tarvitse juosta montaa kertaa myyjän luona.

Joo, jos cheatteja harrastaa.
Itse en harrasta.

Kyllä se siellä gameplay optioneissa nököttää :D Defaulttina on Adept, joka on melko helppo.
Itse pelaan Expertillä, se on sellainen vaikean ja helpon välimuoto, eli ihan mukava pelata, mutta kaikki taistelut ei ole mitään läpihuutojuttuja, vaan joutuu taktikoimaankin jonkin verran.
Kiitos!

Saa sitten difficultynkin kohdalleen kun alkaa tänään alusta uudella hahmolla jolla olisi tarkoitus mennä loppuun asti. Toisaalta kun hahmo tulee olemaan pure mage niin varmaan on tarpeeksi vaikeaa muutenkin. Sen verran vähemmän potentiaalia näyttäisi loppujelopuksi olevan magella kuin varrulla, koska taikoihin ei saa mitään % damage multiplieriä kuten aseille saa. Poislukien weakness to magi/fire/frost -potionit joiden avulla vaikka jousella myrkyttää kohteen ennen taistoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siksi pelissä on autosaving ja mahdollisuus itse savettaa vaikka minuutin välein. Mutta nämä on taas näitä mielipiteitä ja kun kyseessä ei ole täysin vapaa sandbox peli niin onhan nämä tietyt rajoitteet ymmärrettäviä.
Ite autosaveen käytännössä 1-10min välein, mutta jos questin tyypit olisivat normaali kuolevaisia, en voisi käyttää taikuutta ollenkaan kohissa jossa kyseiset apurit taistelee vihujen kanssa ja ite vähän kauempana heittelisin magiaa päälle. Eli omalta kohalta vaikeutuisi koko juttu aikalailla, ja saisi olla kokoajan loadaamassa kun questiin liittyvä kaveri kuolee..Ymmärrän toki esim. warrioreita ,jolla ei ole pelkoa että apuri kuolisi omaan lyöntiin "vahingossa".

Viimeksi muokattu:
Pitihän se tämä sitten hakea kaupasta. Eilen pelasin 12tuntia putkeen, tuloksena 19lvl Redguard.

Vituttaa vaan kun oli liikaa intoa ja vauhtia eikä alussa ihan tiennyt minkälaisen hahmon haluaa kun kokemusta oli vain morrowindista ja siitäkin vähän.
Eli tuli laitettua Avattua vähän turhia perkkejä. Kun nyt alkaa hahmo kallistua Sneak-archery-onehand-light armor tyypiksi niin ärsyttää kun alussa tuli avattua esim. 3 perkkiä destructionia, 1 restoration, conjuration yms...

Leveleitä on kuitenkin vasta tuo 19, että saako tästä vielä jonkun järkevän hahmon vaikka noita perkkejä tuli tuhlattuakin? Vai pitääkö alkaa alusta? :D

Ja toinen kysymys: Onko eri roduilla skilleissä eroa muuta kuin tuossa lähtötasossa? Eli kun khajitilla saa alussa +10 sneak, niin onko esimerkiksi örkki kuitenkin yhtä hyvä hiipijä jos sillä kehittää sneakin samalle tasolle?

Perkkejä voi korjata consolella mieleisekseen. Itse korjasin näin alun hölmöilyjä kun en viitsinyt heittää 7 tuntia hukkaan.

^

Aijai! Itse tein kyseisen kohdan toisella tavalla: Tapoin lohharin, quicksavetin, laitoin invipotionin päälle ja juoksin hakemaan herkut. Sitten kun lichi näki mut, niin juoksin karkuun vimmatusti. Sitten palasin 10 leveliä myöhemmin ja raiskasin lichin jollain tikarilla!

:) Eli huonot cheattaa! Jos et voita jotain, niin ehkä sun ei kuuluiskaan voittaa sitä just nyt, vaan keksiä toinen tapa!

Edit, olen sitä mieltä, että jos sortuu cheattaamaan edes kerran ekalla pelikerralla, niin jostain oleelliseta luopuu eikä peli enää pysty pitämään samaa "otettaan" pelaajasta. Cheattaaminen pilaa pelin fiiliksen, ja pitäisi tehdä vain äärimmäisessä tilanteessa, esim. savet häviää ja pakko tehdä joku kompromissi, jossa pääsee kutakuinkin samoihin mestoihin.

Jos tekee "vääriä" valintoja, niin sehän on vain roolipelaamista eikä se tule lopettamaan pelin etenemistä niin paljon että pitäisi cheatata. JA peli on yksinkertaisesti niin helppo, että jollain keinolla pääsee joka tilanteesta eteenpäin, esim juomalla liudan oikeita potioneita saa omasta ukostaan hetkellisesti puolijumalan tai toisten skillien käyttäjän.

Miten kultaa saa tienattua helpoiten? Muuten kuin myymällä loottia.

Sori repost mutta tähän ois kiva saada vinkkii. Ja mistähän saa Quicksilver Ingotteja? Tahon Elven Bowin tai muuten mun Legolas ei oo täydellinen. :(

Sori repost mutta tähän ois kiva saada vinkkii. Ja mistähän saa Quicksilver Ingotteja? Tahon Elven Bowin tai muuten mun Legolas ei oo täydellinen. :(

Toisesta ketjusta:
Enchanttaa daggereihin jotain enchanttia josta saa paljon rahaa, paras mitä oon löytänyt on Banish. Sillä kun enchanttaa iron daggeriin pelkästään petty soul gemillä, niin myy kaupassa n. 600 coinilla. Eli noin saa hyvin rahaa, ja rahoilla sitten ostaa velhokauppiaalta soul gem varastot tyhjiksi aina kun mahdollista. Sitten samoillessa jouskaroi soul trap enchantatulla jouskarilla, niin gemit täyttyvät nopeasti. Kun on mukava kasa täytettyjä soul gemejä, menee taas enchanttaamaan daggereita (joita onkin kiva kasa smithaus levelauksen jäljiltä ^_^). Ainoo mikä tässä ärsyttää vähän on se, että kauppiaalla ei ole yleensä varaa ostaa kuin pari enchantattua daggeria.

Eli sun pitäis vaan löytää hyvä enchantti. Banish (Banish-aseessa lukee jotain tyyliin "Banishes monsters up to level X to Oblivion) on paras mitä oon löytänyt, Turn Undead toisiksi paras vaikka onkin sevästi huonompi.

Youtubesta löytyy varmasti monia parempiakin tapoja..

E: Silver orea en ole nähnyt missään. Silver ignotteja löytynyt muutama jostain luolista. Kannattaa siis ostaa kauppiaalta.

E2: hups kylläpäs sekoilen nyt.. Rahantekovinkki oli siis tähän:
Miten kultaa saa tienattua helpoiten? Muuten kuin myymällä loottia.

Zone-sarja -42%

Kannattaa katella kauppiaiden ja seppien myyntitavaroista. Tai katsella ympärilleen, jos luolastoissa olisi sopivaa mineraalisuolta kaivettavaksi. Jossain on myös kaivos, jossa sitä pitäisi olla runsaasti.
Kyllä se haltiajousi tulee vastaan questejakin tehdessä. Minä olin löytänyt 2 kpl noin leveliin 15 mennessä.
Elven armor setti on kyllä minusta tyylikkäin kevyistä panssareista. Pääquestin edetessä noita saakin loottailtua yhdessä alkupään tehtävässä yllinkyllin.

Noniin nyt on sitten Dragonplatetkin hommattu, parempaa ei vissiinkään tarjolla. Pitää vielä sitä enchantingia parantaa että saa kunnon boonukset noihin...

Paljo noita dragonboneja ja scaleja tarvitaa niihin armoreihin? Tahdon fullit molemmista seteistä, en tiedä vielä paljonko niitä on kerätty ja
siltä varalta että main questin jälkeen dragonit katoaa niin kerään noi bonet ja scalet ennen sen suorittamista loppuun.

Muistaakseen 4 armoriin, 2 helmettiin, bootseihin ja gauntletteihin eli 10 yhteensä. Niin ja kilpi, sitä en tehnyt, mutta oliskohan siihen mennyt peräti 4? En muista.

Suositut

Back
Ylös Bottom