Elder Scrolls V: Skyrim

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elksu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei hitto että on kyllä hyvä peli. Ja kivasti saa repeillä ton hepan kanssa. Btw en maksanu siitä sitä 1000 kultaa, otin vaa tallista ja lähin rattastamaan. Se tallin omistaja ei kai huomannu mitään.

Onko omasta asunnosta mitään hyötyy?

Suurin hyöty taitaa olla siinä, että saat ylimääräset romppeet laatikkoon turvaan. Lohikäärmeen luut ku painaa iha vitusti ja niitähä kertyy jos kaikki keräilee. Ja saapiha sinne alchemy pöydän kans.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tosta saa sen käsityksen että lohikäärmeen luita ei kanttis myydä, miksi?

Tosta saa sen käsityksen että lohikäärmeen luita ei kanttis myydä, miksi?
Smithing 100 niistä saa panssaria tehtyä. Tosin daedric on kuulemma tuota parempi jostain syystä, mutta ehkä tuo muuttuu joskus.

Tämä koskee vain PC pelaajia:
Jos/kun joku muukin on sitä mieltä, että pelin varjot ovat melko karua katseltavaa (asetuksista riippumatta), niin siihen on ainakin jonkin verran apua.
Kävin eilisen illan aikana läpi useampia ini tweakkaus vinkkejä ja sain kasattua niistä ainakin itselleni varsin hyvät asetukset. Eli varjot näyttävät paremmalta kuin default "ultra" asetuksilla, mutta suorituskyky ei kärsi käytännössä lainkaan.
Sen lisäksi ainakin multa poistui se ärsyttävä varjojen välkkyminen, joka tuntui vaivaavan jokaisella asetuksella.

Jos jotakuta kiinnostaa testata samaa niin voin laitella ini tietoa tänne. Mitään vaaraa tuosta ei ole, kun ottaa kopion alkuperäisestä ini tiedostosta, niin voi helposti palauttaa default arvot, jos uudet eivät miellytä jostain syystä.

Pistähä tulemaan nii pitääpä kokeilla.

Nämä on siis muutettu siihen SkyrimPrefs.ini tiedostoon, joka löytyy ainakin Win7:ssa täältä:
Documents -> My Games -> Skyrim

iBlurDeferredShadowMask=22
fInteriorShadowDistance=3000.0000
fShadowDistance=5000.0000
iShadowMapResolutionSecondary=2048
iShadowMapResolutionPrimary=2048
fShadowLODStartFade=1800.0000
bTreesReceiveShadows=1
bDrawLandShadows=1
bFloatPointRenderTarget=1
iShadowMapResolution=2048
fShadowBiasScale=0.3800
iShadowMaskQuarter=3
iShadowFilter=4

Noita resoluutiokohtia voi halutessaan vaihtaa ylös tai alaspäin (esim. 1024 tai 4096). Itse en huomaa 2048 vs 4096 käytännössä mitään eroa, mutta suorituskykyyn sillä on jonkin verran vaikutusta. Siksi itse pidän mieluummin tuon 2048.
Shadowdistance kohdilla voi vaikuttaa siihen, kuinka kaukaa varjot näkyvät. Omasta mielestä nuo nyt laitetut on aika optimit, varjot näkyvät riittävän kaukaa ja pyörii kuitenkin nätisti.

edit:
huom. jos muuttaa näitä, niin ei kannata käydä vaihtelemassa Shadow asetusta sieltä Skyrimin launcherista, koska se ylikirjoittaa osan, ellei kaikki, näistä muutoksista!

Ite olen tainnut saada grand souleja vähän mistä sattuu, kaivoksien pahiksilta. Niitä kandee vaan olla inventaariossa joukko erilaisia gemejä, niin kyllä ne täyttyy nätisti.

btw,

<-- lvl 30 red guard, smithing 80, heavy armor 60, one-handed 67, block yli 50, archery 60,
Stamina ja healt yli 260
Aseina: Joku baalin mace ja glass sword of devouring (ja joku ebony shield)

Tiukka ukko nyt, smithingin avulla helposti sain melkein 500 armor pisteluvuksi :)

Jep, mutta sekös vituttaa kun inventoryssä on vaikka grand soul gem ja sitten tapat vahingossa bound aseella jonkun wolfin :D Sinnepä se petty soul sitten livahtaa.

Itse olen nyt lvl 35 wood elf. Archery 73, light armor 75, one-handed 62, sneak 50, pickpokcket 62, enchanting 77, smithing 82. Alchemyä yritän kehittää niin pirusti, mutta 31 tällä hetkellä. Kehittyy tooosi hitaasti tai sitten teen jotain väärin :(

MTM1977 sanoi:
Sen lisäksi ainakin multa poistui se ärsyttävä varjojen välkkyminen, joka tuntui vaivaavan jokaisella asetuksella.

Ei näköjään poistunutkaan kokonaan. Tietyissä paikoissa tulee vieläkin. Tuohon ei nähtävästi ole mitään korjausta vielä, ei ainakaan ole löytynyt. No, iniä muuttamalla varjot jokatapauksessa näyttävät paremmilta :)

Sen verran fanitan peliä, että jaksan jopa vääntää tilastoa omasta ukostani. Eli tein ketjun, esittele oma Skyrim-hahmosi.

Laittakaa sinne fiilistelyä ukosta/akastanne!

http://www.pakkotoisto.com/pelit-ja-konsolit/104302-esittele-skyrim-hahmosi-ketju/#post3442318
72888d1321795901-esittele-skyrim-hahmosi-ketju-kolmas.jpg

Voivatko companionit kuolla? Olin pistänyt erään naisen inventoryyn aika suuren läjän dragon boneja/scaleja, koska ei itselle mahtunut. Nyt sitten akka on kadonnut, eikä edes löydy sieltä mistä alunperin hänet hain. Taisi kadota sen jälkeen kun kohtasin jossain lohikäärmeen, mammutin ja giantin samaan aikaan :D En jäänyt odottelemaan companionia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lisää tweakkausta PC versioon.

Skyrim.ini (siis ei se sama tiedosto, joka noita varjoja varten, mutta löytyy samasta paikasta).

[Papyrus] kohdan loppuun.
iMinMemoryPageSize=100000
iMaxMemoryPageSize=5000000
iMaxAllocatedMemoryBytes=1800000000

Tuota max allocated bytesiä voi vaihtaa isommaksikin, jos koneessa on paljon muistia, mutta kuulemma saataa crashailla...
Mulla koneessa on 8gb muistia, joten aion seuraavaksi kokeilla luvulla 4800000000, se olis äkkiseltään laskettuna 4800mb... Eli ainakin muisti riittää, mutta katsotaan mitä pelin engine tykkää.

Mulla tosin jo tuolla 1800000000 peli alkoi pyöriä todella sulavasti, eli lähes kaikki kovolta lataamisesta johtuva "lagailu" jäi pois.

edit2: lueskelin lisää, ei tuota maxallocated kannata nostaa yli 1800000000. Lähes varmaa crashia luvassa tuon ylittävillä arvoilla.

edit:
Sen verran fanitan peliä, että jaksan jopa vääntää tilastoa omasta ukostani. Eli tein ketjun, esittele oma Skyrim-hahmosi.

Laittakaa sinne fiilistelyä ukosta/akastanne!
Mulla on sen verran noob ukko nyt (kun aloitin jo kerran alusta, en ollut tyytyväinen tekemiini perkkivalintoihin), että vielä ei kannata postailla tuonne. Laitan sitten, kun saan levelit 30 paremmalle puolelle. Tällä ukolla vasta jotain 10 level.

Voivatko companionit kuolla? Olin pistänyt erään naisen inventoryyn aika suuren läjän dragon boneja/scaleja, koska ei itselle mahtunut. Nyt sitten akka on kadonnut, eikä edes löydy sieltä mistä alunperin hänet hain. Taisi kadota sen jälkeen kun kohtasin jossain lohikäärmeen, mammutin ja giantin samaan aikaan :D En jäänyt odottelemaan companionia.

Voihan ne. Se Lydia kuoli itellä eka luolastoon mihi menin. Eipä oo sen jälkeen tullu ketään mukaan otettua.

Zone-sarja -42%
:D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä en itse juurikaan jaksa pitää näissä Bethesdan peleissä noita ns. kumppaneita mukana, kun ei niistä oikein ole muuhun kuin kuorman kantamiseen ja kokoajan pitäisi olla kyttäämässä, että eivät telo itseään :D

Peli lataukseen, läppäri ois modattuna valmiiksi, voi näyttiksen kellojakin nostaa jos tarvii. :lol2:
Vähän offtopic mutta monilla kun kuitenkin on lämpöongelmia läppärillä, tässä oma DIY-ratkaisu. :D
Lämmöt 100% GPU ja CPU loadissa oli täysin modaamatta yli 100 --> boot
Nyt gpu 60 ja cput nousee 70 asteeseen täyskuormalla.
-jäähdytysalusta jossa 3 tuuletinta (25e)
-jäähy irti, siili putsattu, uudet tahnat, muoviset rivat yms esteet helvettiin.
-keskusmuistien tuuletusraot suurennettu
-kovolle oma tuuletuskolo+läppärin jäähdytysalustan tuuletin imee kuumaa sieltä
-läppärin oman tuulettimen alle avattu 5x5cm tuuletusläpi+jäähdytysalustan toinen tuuletin puhaltaa suoraan siihen

Esteettisesti aivan karmea mutta nyt pitäis pelin pyöriä. :evil:

Kysyn nyt vielä kerran, jos joku saattais tietää: Pystyykö jotenkin enchantata tavaran päälle, jossa on jo enchantti?(Siis poistaa vanha ja laittaa uusi?)

Ja sitten toinen juttu:
Mulla on ollut jo tosi kauan toi tehtävä FIRST LESSONS, oon siinä kohassa, kun pitää kuunnella toldfiriä, kun meen sen luo, se ei suostu puhumaan, sanoo "Character is busy right now" ja siellä on joku arrow sitä vastapäätä, noin 2m.Jos menen sinne, ei tapahdu mitään...What to do?

Kysyn nyt vielä kerran, jos joku saattais tietää: Pystyykö jotenkin enchantata tavaran päälle, jossa on jo enchantti?(Siis poistaa vanha ja laittaa uusi?)

Ei, koska disenchanttauksessahan esine tuhoutuu. Enchanttauksen 100 perkkihän on se, että pystyy laittamaan kaksi enchanttia samaan esineeseen. Silloin varmaan pystyy laittamaan toisen enchantin esineeseen, jossa on jo yksi. Ehkä. Vielä pitäis nostaa 15 enchanttausta, sitten osaan sanoa varmasti :)

Suositut

Back
Ylös Bottom