Elbow plank, kauanko pysytte?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
EI puhettakaan, että kolme minuuttia menisi. Yksikin tekee tiukkaa, eikun treenaamaan.

pari minsaa pysyny joskus,vois taas kokeilla joku kaunis päivä

No tänään sitten kokeilin ja hämmästyin kun jaksoin jto:n neuvoilla (10cm kyynärpäät olkapäiden edellä) vaan jotain vähän päälle minuutin :curs: prkl :wall:

Ps. siis onkohan tuo just raskaampi, että pitää noita kyynärpäitä olkapäiden edellä?

Kyynärpäät takana tuossa asennossa saa enemmän nojatukea, mutta kyynärykset edessä taas olet ihan up yours.

Edit: normaaliasennosa itsellä meni pari minuuttia.

Puolisen vuotta sitten kun olin isommissa massoissa (en tiedä vaikuttaako tässä lajissa mitenkään) meni tasan 5 minuuttia. Sekuntiakaan ei olis jaksanut enempää.

juu mitä enemmän kyynärpäät on hatioiden etupuolella sitä enemmän pito nappaa massuun. tossahan voi tehdä semmosta lepposaa "voimisteluliikettä" :) eli laskea vehkeet maahan ja nostaa kroppa taas kaarelle. saa pikkusen dynaamista osaa tohon myös.

Vähän yli 5min kestin kun joskus pari vuotta sitten tuota teki useammin. Aikoihin en ole tosin tuota kokeillut, että nyt sit varmaan 5sec luokkaa :D

10 minuttia meni, eikä tehny edes tiukkaa..Keskivartalo on kyllä treenattukin melko hyvin noiden vinojen rankojen yms takia. Aerobic tunnilla naisille noita oon alkanu lopuksi teetättään kun aikalailla huonossa kunnossa yleisesti noi tukilihakset näillä normi jumppareilla..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Oho! Täällähän on keskivartalo suurimmalla osallla melkoisen hyvässä kunnossa kun jokatoinen pitää 3-5min ja sitten pari tuollaista hirmu tulosta.

Tuossa kannattaa tarkistaa se asento, ettei lantio pääse nousemaan ylös, se helpottaa kovasti tuota pitämistä.

Kannattaa myös kokeilla tuota asentoa siten, että vetää alavatsan kunnolla kohti rankaa ja supistaa ne lantion pohjan lihat kans. Jos onnistuu säilyttämään tuon +3min, niin alkaa ne syvät lihat olemaan jo kunnossa.

Juu ja toinen mikä vaikuttaa on pitääkö lavat suorana vai makaako siinä lapojen välissä, yks hauska lisä tohon on välillä laskea itteensä vähän lapojen väliin ja nostaa takas ylös.
Ottaako muilla etureisiin tää, mulla alkaa hyvissä ajoin tuntumaan siellä.
Viimeks tehtiin joku 2min20s kaverin kanssa, ja luulin et se olis ihan ok tulos, mut näköjään täält löytyy paljonkin kovempia.

Pitäs kyllä nähdä vähän missä asennossa porukka tekee noita. On meinaan sen varran kovaa tulostasoa täällä.

Olen ainakin luullut, että joku 4 min on jo todella kova. En ole ite ikinä testannut, joten paha sanoa.

Voihan se olla, että tänne vastaa tosiaan vaan ne jotka saa hyviä tuloksia (hyvin mahdollista).

Koitinpa tuota toiseenkin kertaan punttitreenin jälkeen ja 4min 6sek meni. Parannusta edelliseen kertaan tuli yli minuutti. Eiköhän ahkeralla treenillä varmaan pääsee jo aikamoisiin lukemiin.

Oli pakko kokeilla ja se 3min pysyin mikä oli tavoitteenakin..toki pääkopalla on suuri merkitys tota pitoa suorittaessa..sinnillä pystyy aina sen yhden minuutin vedättämään lisää!

Tuon pidon pystyy suorittamaan yhtä monella eri tekniikalla, kuin täällä pakkiksella on kirjoittajia..sen takia noiden tuloksien suora vertailu voi olla harhaanjohtavaa. Mut kovia tuloksia on porukalla.. :rock:

No ei toi peruspito nyt niiiiin kova ole. Siis toki ihan tyhjästä lähtevälle on, mutta mun junnutkin on muutamassa kuukaudessa parantaneet sitä treenaamalla alkuun kerran, sitten kaks kertaa viikossa (toki keskivartalo saa tässä lajissa treeniä muutenkin, mutta). Alkukaudesta (siis lokakuun tienoilla, kun alettiin teettämään) oli vaikeeta pysyä juuri lainkaan, helmikuussa meni jo 2 min hyvin. Ja asennot on oikein ainakin silloin kun tämä haukansilmä katsoo.. ;)

Itellä, kuten sanoin, on haastavinta tehdä tuota (pallon kanssa, kuten kuvailin) kovan kyykkytreenin jälkeen. Jos nyt tästä vaan "hyvin levänneenä" alkais pitämään, niin varmaan vois olla niin kauan kun huvittaa.

Mutta reenattu on, lähemmäs koko elämä. Ilmaiseksi ei hyviä korsetteja jaella!

:D noinhan sen tulee mennä!

kuten sanottua, mulla on iso kasa kaikenlaisia hassuja keskivartalovariaatioita, joissa yks iso elementti on tasapaino ja keskivartalon stabilointi. yleensä tasapainollisesti vaikeissa liikkeissä/pidoissa keskivartalo saa hyvin kyytiä. suosittelen. pitänee joskus laittaa lista, jos viittii.

Lista ja kuvat kaikista, kiitos!!!

Mainaan, että noista olis oikeesti hyötyä palstaa lukeville urheilijoille ja miksei muillekkin. Itse ainakin olen kiinnostunut aiheesta.

Säästetään vähän jto:n työmäärää. Tässä on miehen aiemmin postaamia keskivartaloa vahvistavia liikkeitä. Isoa osaa on tullut testattua ja kyllä toimii. :whip:

Vatsatreeniä 1
Vatsatreeniä 2
Vatsatreeniä 3
Selän kuntoutusliikkeitä

Suositut

Back
Ylös Bottom