Elbow plank, kauanko pysytte?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
mitä ne kuvat kertoo yhtään mistään?

juu toi on hyvä myös sillai, että sekä käden että jalan alla on pieni (!) jumppapallo tms. aika paljon noissa eri variaatioissa pätee hermosto-oppiminen ja mulla on joku 40-50 erilaista variaatiota noista, mitä ite teetän ohjelmissani. ei kannata pitäytyä yhdessä liikkeessä, koska kyse on aika paljon pelkästään staattisesta voimasta ja se on hyvin nivelkulmariippuvaista. jos nyt esim. ottais 10 erilaista tai staattis-dynaamisia liikkeitä mukaan, ois hyvää temppuilua jo kasassa.

Eiku huvikseen olisin halunnut nähdä :) koska itehän sanoit, että kiipeilykin ottaa vatsoihin, niin sullahan saattaa olla isommat vatsapalat ku Imre Vähellä :evil:

eipä noi nyt mitkään ihmeelliset palat ole. voima ei ole sama kuin koko. enkä nyt koe itseeni mitenkään erityisen vahvaksi. enkä kyllä nää noiden esittelyssä juuri järkee. sitäpaitsi en oo niin kauheen spartalainen enää, joten meillä on pesukone nykyään, ei tarvi pyykkilautaa :D :D

Itse teen aina staattista pitoa lähes jto:n mainitsemalla tyylillä, koska ei tuollasta paikallaan pitämistä vain ajan hukan vuoksi jaksa joka kerta tehdä.

Tehokkaalta tuntuu seuraava tekniikka:

H-i-d-a-s-t-a eteen ja taakse liikkumista kyynärpäiden ja varpaiden varassa ja loppuasennossa vielä kunnon sisään rutistus. Alkuasennossa lähdetään mahdollisimman takaa,jolloin siis kyynärvarret ovat päälinjan edessä ja loppuasennossa taas pää on jopa nyrkissä olevien käsien edessä. Alla olevinaan asiaa selventävä piirros:

Itse pidän käsiä yleensä alimmaisessa kuvassa olevalla tavalla, kolmion muodossa, jollon ainaki tasapaino on hyvä. Tekeekö kukaan muu tällaista "liikkuvaa" staattista pitoa?

Liitteet

• Staattinen pito.webp
    Staattinen pito.webp
    11,9 KB · Katsottu: 390
:D noinhan sen tulee mennä!

kuten sanottua, mulla on iso kasa kaikenlaisia hassuja keskivartalovariaatioita, joissa yks iso elementti on tasapaino ja keskivartalon stabilointi. yleensä tasapainollisesti vaikeissa liikkeissä/pidoissa keskivartalo saa hyvin kyytiä. suosittelen. pitänee joskus laittaa lista, jos viittii.

:D noinhan sen tulee mennä!

kuten sanottua, mulla on iso kasa kaikenlaisia hassuja keskivartalovariaatioita, joissa yks iso elementti on tasapaino ja keskivartalon stabilointi. yleensä tasapainollisesti vaikeissa liikkeissä/pidoissa keskivartalo saa hyvin kyytiä. suosittelen. pitänee joskus laittaa lista, jos viittii.

Lista ja kuvat kaikista, kiitos!!!

Mainaan, että noista olis oikeesti hyötyä palstaa lukeville urheilijoille ja miksei muillekkin. Itse ainakin olen kiinnostunut aiheesta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse teen aina staattista pitoa lähes jto:n mainitsemalla tyylillä, koska ei tuollasta paikallaan pitämistä vain ajan hukan vuoksi jaksa joka kerta tehdä.

Tehokkaalta tuntuu seuraava tekniikka:

H-i-d-a-s-t-a eteen ja taakse liikkumista kyynärpäiden ja varpaiden varassa ja loppuasennossa vielä kunnon sisään rutistus. Alkuasennossa lähdetään mahdollisimman takaa,jolloin siis kyynärvarret ovat päälinjan edessä ja loppuasennossa taas pää on jopa nyrkissä olevien käsien edessä. Alla olevinaan asiaa selventävä piirros:

Itse pidän käsiä yleensä alimmaisessa kuvassa olevalla tavalla, kolmion muodossa, jollon ainaki tasapaino on hyvä. Tekeekö kukaan muu tällaista "liikkuvaa" staattista pitoa?

yhteen aikaan tuli tehtyä paljon tota, siten että kädet lähellä napaa ja siitä "käveltiin" ohi pään ja takas jne..
oli hyvä liike silloin, uusi. täytyy taas ottaa vatsatreenaukseen mukaan.

listaa tulemaan vaan jos millään viitsit! tässä voisi viikon toisen vatsatreenin pyhittää pidoille kokonaan..
mutta asiaan, vähän aikaa sitten joku vajaa 5 minuuttia liikkatunnilla, siinä oli vähän sellainen kilpailu pystyssä. päätin tehdä paljaalla lattialla jumppamaton sijasta toisin kuin muut, joten väsymyksen lisäksi loppua kohti alkoi vaikeuttaa myös se että alleni oli ilmestynyt sellainen litra hikeä ja kyynärpäät lähtivät liukumaan jatkuvasti, olin kuulemma näyttänyt hassulta liukastellessani siinä :D

Tuo on kamppailulajitreeneistä tuttu liike. Muutaman minuutin suorituksia on tullut tehtyä, mutta viisi minuuttia taitaa olla aika lailla maksimi. Liikkeenähän tuo on sen verran vittumainen, että kehittää myös henkistä kanttia.

kuvia en jaksa alkaa vääntään, vaikka ammatin puolesta se kuuluis asiaan, mutta aika iso homma. katellaan ny. eiköhän ainakin jotain listaa ilmesty. sehän on sellanen mielikuvitusjuttu, millä noita liikkeitä voi taikoa vaikka kuinka paljon. tykkään keksiä/antaa niille omia nimiä tyyliin mursukelaus :)

et kai joni lepuuttanu pesurumpua maassa? sillai karvinen-punnerrus -tyylillä :D

:D aiwan.

hassua, kun tota ei oo pitkään aikaan tehny, alkaa masu väpättään jo parin minuutin kohdalla ja sitä tremoloo sitten jatkuu hela vägen. hermosto antaa epätarkkaa käskyä. "pir-ä pa-a-ppa pi-rä!!!"

3 minuuttia pysyin tuossa tahdonvoimalla, joskin jo kahden minuutin jälkeen alkoi olla melkoisen tuskaista. Itselläni vatsaosaston lisäksi myös olkapäät alkoivat väsyä loppua kohden. Normaalia? Väärä asento, heikot olkapäät vai kuuluuko asiaan?

Suositut

Back
Ylös Bottom