Elämänne rankin kokemus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
Nojoo itseasiassa nyt tuntuu vähän tyhmältä viestiä tämmöinen lemmikin kuolema kun ihmiset täälläkin on kokeneet jos mitäkin. Itselläkin on rankempia kokemuksia mutta tuo on ainoa pitkällä ajalla jolloin en ole pystynyt kontrolloimaan itseäni, eli olemaan juro härkä. Yleensä aina muuten ei ole ongelmia, hautajaiset, ihan mitkä vaan. Elikä tuo on ainoa jossa olen vuodattanut niagaran verran enkä voinut sille mitään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tähtityttö sanoi:
Tiedän miehiä, jotka eivät ole ikinä harrastaneet yhden illan seksiä. Miksikö? Koska he eivät näe touhussa mitään järkeä, lue: Seksi on heidän mielestään parempaa ihmisen kanssa, jonka tuntee ja jonka halut osaa tyydyttää, jolloin seksistä nauttii kumpikin osapuoli täysillä.

Eiks se syy ookkaan se että kun ne ei oo vaan saanu keneltäkään paitsi seurustellessa? :D No mutta jos ihan tosissaan miettii niin kyllä noi yhden illan jutut melko turhauttavia on monessakin mielessä. Ei niitä toivois ees kumppanillaan olleen. Ainakin mun mieltä nuo askarruttaa kun ei mun mielestä mitään parasta käyttäytymistä ole tuommonen. :rolleyes:

DayOne sanoi:
Nojoo itseasiassa nyt tuntuu vähän tyhmältä viestiä tämmöinen lemmikin kuolema kun ihmiset täälläkin on kokeneet jos mitäkin. Itselläkin on rankempia kokemuksia mutta tuo on ainoa pitkällä ajalla jolloin en ole pystynyt kontrolloimaan itseäni, eli olemaan juro härkä. Yleensä aina muuten ei ole ongelmia, hautajaiset, ihan mitkä vaan. Elikä tuo on ainoa jossa olen vuodattanut niagaran verran enkä voinut sille mitään.

Sehän menee siten, että se rankka asia on juuri se minkä ite kokee rankaksi. Eipä yhdenkään foorumilaisen ongelmat vedä arvatenkaan vertoja johonkin afrikan nälkäisiin aidsiin kuoleviin lapsiin, mutta ei se tarkoita, etteikö silti tuntuisi itsestä pahalta.
Toiset tekevät itsemurhan omistamiensa osakkeiden arvon laskettua, toiset menettävät koko perheensä onnettomuudessa ja kykenevät silti jatkamaan elämäänsä.

lIhaa sanoi:
Miten naiset suorittavat kahden genomin vertailun muutamassa minuutissa lihatiskillä ollessaan? Hyvä suoritus ottaen huomioon, että HGP:ssa meni 13 vuotta ihmisen genomin selvittämiseen.

Samalla tavalla, kuin etanat kasvattavat jännästi kiertyvän kotilon, vaikka ne eivät ymmärrä mitään logaritmisen spiraalin matematiikasta.

Kahden genomin vertailu lihatiskillä on aika suoraviivaista. Se, joka on pantavamman näköinen ja jolla on fiksummat ja hauskemmat jutut on yleensä hyvä veikkaus. Tietysti voi kaydä paska mäihä ja unelmaprinssi kantaakin jotain Huntingtonin tautia, mutta systeemin ei tarvitsekaan olla täydellinen, riittää jos se osuu oikeaan 51 kertaa sadasta.

Palataksemme aiheeseen: Minulle ei ole koskaan sattunut mitään poikkeuksellisen "rankkaa" asiaa. Enemmänkin epäilen, että olen sammakko kattilassa, jonka vettä elämä hiljalleen kuumentaa. Hyvä näin.

Todella hienoja tekstejä, melkeen tuli itselle tippa linssiin joidenkin tekstien kohdalla.

Vahva alkoholismi, ja sen mukanaan tuomat peruskuviot joita jo lueteltu, oli mukana munkin lapsuudessa, jälkeenpäin on ilmennyt myös niitä asioita ympärilläni tapahtuneen, mistä ei nettifoorumeilla puhuta - jostain syystä yhtään mikään lapsuudessa tapahtunut ei hirveästi liikauttanut silloin, ja sittemmin saanut potea melkeen huonoa omaatuntoa koska nuo sairaimmatkaan jutut ei saa mitään vihaa aikaiseksi, vaikka sehän on hyvä vaan.

Omakohtaisesti rankimmat kokemukset liittyy ehkäpä ex-tyttöystävään jonka kanssa seurustelin aiemmin "teininä" vuoden verran, ja nyt saman verran kunnes tarina parisen kuukautta sitten katkes. Ero sinällään oli viimeksi kokemus josta ei tullu kai täysin toivuttua.

Edellisellä kerralla seurustellessa tyttöystävällä diagnosoitiin aivokasvain, jota ei voisi leikata ja elinaika olisi joko normaali elämä tai joku päivä henki pois. En muista enää niin tarkasti miltä se tuntu, mutta se oli shokki. Hetkeä myöhemmin diagnoosi todettiin vääräksi, kyseessä olikin epilepsia johon hoito tiedossa, joka selitti myös erinäiset ikävät tapaukset asiaan liittyen.

Viime suhteessa rankoista kokemuksista tulee mieleen yksi, kun en kuullut tyttöystävästä mitään ollessani pitkässä yövuorossa vartijan hommissa. Tilanne oli sellainen, että oli luvannut soittaa. Tiesin että oli luultavasti yksin kotona ja sairastaa epilepsiaa, joten iski täydellinen paniikki. Koitin tehdä töitä hetken kunnes oli pakko soitella ympäriinsä uppo-oudoillekin ihmisille josko tietäisivät jotain olinpaikasta.
Lopulta sanoin työpaikalla että lähden nyt, mulle ei ole väliä jos saan potkut nyt on kyse isommasta. Lähdin ajamaan kotiseudulle tuhatta ja sataa, ja ehdin ~20km ajaa kunnes tyttöystävä soittaa ja kertoi saaneensa lievän epilepsiakohtauksen mutta olevansa ihan kunnossa.
Tuon 20km aikana tuli oltua täysin toisessa maailmassa ja itkettyä melkosen vuolaasti, juteltua itsekseen ihan sekavia, mielessä pyöri jo hautajaiset.

Monia muita asioita on jotka on pysäyttäny ja saanu ajattelemaan isosti.

Toinen saattaa näille jutuille nauraa, mutta itseä lähinnä huolestuttaa se miten isosti asiat tulee aina otettua, yks väärä sana kaverilta tai naiselta josta pitää saa loukkaantumaan ja joku päivä ei huvita mikään ku kattelis koko puuhaa vierestä, pistää välillä miettimään miten heikko pää kestää jos ennemmin tai myöhemmin käy jotain "aikuisten oikeesti" ikävää jota täällä monet on joutunu kokemaan - epäilen ettei kovin hyvin.

lIhaa sanoi:
Eikö naisenkin geenien kannattaisi pyrkiä sekoittumaan mahdollisimman monen eri miehen geenien kanssa 9 kk välein?
Ei. Ideahan nimenomaan on ollut siinä, että vain parhaiden miesten geenit säilyvät.

lIhaa sanoi:
Entä parhaiden naisten geenit?
No, siis naisten kannattaa lisääntyä joka tapauksessa. Muuten luonto tuhlaa resursseja. Ne surkeat miehet sitten aina karsitaan, kun ne paremmat miehet voi hoitaa kaikki naiset. :)

turre101 sanoi:
Toinen saattaa näille jutuille nauraa, mutta itseä lähinnä huolestuttaa se miten isosti asiat tulee aina otettua, yks väärä sana kaverilta tai naiselta josta pitää saa loukkaantumaan ja joku päivä ei huvita mikään ku kattelis koko puuhaa vierestä, pistää välillä miettimään miten heikko pää kestää jos ennemmin tai myöhemmin käy jotain "aikuisten oikeesti" ikävää jota täällä monet on joutunu kokemaan - epäilen ettei kovin hyvin.
Ei muuten naurata yhtään. Ole itse ihan samanlainen. Huumorintaju onneksi toimii, etten loukkaannu sellaisista kaverin vitsillä heittämistä jutuista. Ja muakaan ei oo koko syksyn/talven aikana huvittanut yhtään mikään. Koulu menee pyllylleen, ja salillakaan en oo käyny syyskuun jälkeen. Ei vaan nappaa. Huomenna pitäis ottaa itteensä niskasta kiinni ja mennä sinne salille. En sitten tiedä onko kyseessä joku aivojen kemiallinen häiriö, mutta lääkäriin kai tästä pitää kohta mennä.

Vaikka nuori olenkin niin toivon, ettei enää tule vastaan yhtä rankkaa kokemusta kuin taistelu kasvaimen kanssa, jota kävin 2,5 vuotta. Kasvain todettiin kurkussa keväällä 2004, jolloin vaihtoehdoiksi paranemiseen annettiin joko punktoiminen (kasvaimen imeminen neulalla tyhkäksi, tässä todennäköistä, että kasvain palaa tulevaisuudessa) tai leikkaus suurine riskineen, mutta kasvaimen takaisin tuleminen käytännössä mahdotonta. Oireina kun oli ollut kohtauksia, ettei henki kulje hetkellisesti, päätin kallistua leikkaukseen. Asuin tuolloin Tampereella ja minulle kerrottiin, että pääsisin seuraavana syksynä leikkaukseen TAYS:iin. Vaan eipä kutsua kuulunut. Hengen ahdistukset jatkuivat päivittäin, soittelin TAYS:iin viikoittain eikä tulosta. Useiden yhteydenottojen jälkeen leikkausaika vihdoin tuli. Menin leikkausta edellyttävään lääkärintarkastukseen leikkaavan lääkärin luo, joka totesi kasvaimen olevan liian pieni leikattavaksi. Olihan tuo "mötikkä" kananmunan kokoinen patti keskellä kaulaani, mutta riskien takia leikkausta jouduttiin siirtämään. Sovimme lääkärin kanssa minun ottavan yhteyttä häneen kasvaimen kasvettua. Tuosta lokakuisesta iltapäivästä alkoikin sitten taistelu oman jaksamisen, pelon ja masennuksen kanssa. Vakavaa masennusta ei koskaan tullut, mutta kyllä siinä muutama kuukausi aikaa meni. Kerta kerran jälkeen vain huomasi, ettei kellään oikeasti ollut aavistustakaan, miten pelkäsin. Olin juuri täyttänyt 18 vuotta, elämä piti olla edessä, ei takana. Eräästä Suomen johtavasta yksityisestäkin sairaalasta sanottiin minulle suoraan, ettei minua voida siellä leikata. "Riski komplikaatioon on liian suuri, komplikaation sattuessa potilas menehtyy. Meillä ei riitä resurssit, TAYS on ainoa paikka." Näin minulle sanottin. Aikaa kului lokakuusta 2004 aina heinäkuuhun 2006 kunnes kasvain oli kasvanut riittävän isoksi. Oireina oli päivittäiset hengen ahdistukset, hengen vinkuminen ja huimaus. Heinäkuussa -06 otinkin yhteyttä lääkäriini, joka totesi tilanteen olevan riittävän hyvä leikkaukseen. Siitäkin hetkestä sain vielä puoli vuotta odottaa joulukuuhun, jolloin kaikki testit ja kokeet oli saatu otettua. Vihdoin pääsin kauan odotettuun leikkaukseen. Ensimmäisenä osastolla iskettiin rauhoittavat naamaan ja sanottiin et alapa laittamaan leikkausvaatteita päälle, se kuulosti hyvältä:) leikkaus meni todella hyvin, vointini oli loistava eikä mitään komplikaatioita tullut. Kasvain saatiin leikattua kokonaan pois, arpi on enää muistona kurkussa.

Tähän threadiin ois kyllä mahtavaa kirjottaa.

Harmi vain että moni sellainen, joiden en halua asioistani tietävän lukee pakkista ja tietää minut nimimerkkini "takaa".
Perseestä sinänsä.

ei kai tässä mitään ihmeellisempää paitsi koulukiusaamisen uhrina oleminen ja harmitti kun koira jouduttiin viemään pois koska veli oli allerginen. koulukiusaamista ei kovin kauan kestäny onneksi, sillä loppui kun latasin lättyyn.

Kerran pompin äitin ja iskän sängyllä lapsena ja kaaduin taaksepäin niin että kaveri lens päälle ja eiku suoraan kaapinkulma meni niskasta sisää. Aivotärähdyksellä selvisin. Joudun psykoosiin tuosta hyvästä kylläkin mutta se meni ohi. Jos ois pahemmi sattunu, niin oisin voinu halvaantua. Kiitollinen olen.

Synnytyksessä olin hirttäytynyt napanuoraan.

Paljon niitä rankkoja juttuja olisi. Valitettavasti tämän kesän tapahtumat menevät kärkeen. Veljen onnettomuus afrikassa, kolme kuukautta pelättiin selviääkö hän ja milloin saadaan suomeen. Ja kaiken pelon ja ahdistuksen keskellä isäni kuoli. On ollut hyvin raskas vuosi, mutta onneksi se päättyy pian!

Olen ilmeisesti elänyt koko elämäni silkkihansikkaan sisällä, mutta jumalauta viime päivät on ollu rankkoja :( Aivaan kaamee vatsatauti oli päällä. Paskaa tuli niin ylhäältä kuin alhaalta :( Sain syötyä 3 vuorokauden aikana 5 lautasellista jugurttia ja pari omenaa. Olkapäät jostain syystä aivan vitun kipeät + vatsa, kylki ja alaselkä täysin hajalla makaamisesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom